- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Ik vond Diane Keaton in 'Annie Hall' net een vrouwelijke versie van Rick Mayall. Kon daar niet overheenstappen en vandaar dat ik deze van Allen niet zo kan waarderen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Haha, van de 46 Allens die ik zag vind ik dat net de allerminste. Onzettend suffe thriller.
Ik kijk Allen films toch doorgaans gewoon voor Allen. Meestal hangt de rest er maar bij.
Nooit geweldig, vaak wel aangenaam.
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Ik kijk Allen films toch doorgaans gewoon voor Allen. Meestal hangt de rest er maar bij.
Nooit geweldig, vaak wel aangenaam.
Hij speelt zelf niet mee in Match Point, dus daarmee is 't automatisch een mindere Allen dan? 
Maar ik vind het ook zelden geweldig, heb heel veel 3*en staan.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Hij speelt zelf niet mee in Match Point, dus daarmee is 't automatisch een mindere Allen dan?
Automatisch zou ik niet beweren, maar zeker vaker dan niet!
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Ugh, Gone Girl zo hoog. Over middle of the road gesproken.
Staat in 20 lijstjes, maar in amper 2 daarvan bij de bovenste 50 (en dan nog.. plek 47 en 49)
Zoiets zegt ook wel veel
nathaniel177
-
- 574 messages
- 2727 votes
Spelfout op nummer 241, staat Tars von Trier i.p.v Lars von Trier
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Staat in 20 lijstjes, maar in amper 2 daarvan bij de bovenste 50 (en dan nog.. plek 47 en 49)
Zoiets zegt ook wel veel
Ik heb ook niks met die film, maar positie 50 is bij mij nog steeds wel een dikke, passionele favoriet.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Maar twintig lijstjes wil zeggen twintig keer minimaal vier sterren.
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
25th Hour (2002) nipt uit de top250 gevallen 
PS. Schoonheidsfoutje bij 242. Incendies (2010), de posities van de voorgaande edities zijn weggevallen.
EDIT: Dat viel mij enkel op omdat ik in de gaten hou wanneer de eerste film uit de top 100 van de vorige editie voorbij komt 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik vond Annie Hall heel vreselijk, maar wellicht moet die gewoon ooit eens een tweede kans. Manhattan daarentegen heb ik zelf genomineerd.
Wat Villeneuve betreft; ik vond zelf Polytechnique (2009) een stuk beter dan Incendies, maar ik heb die laatste pas een keer gezien en dat is even geleden. Kan bij herziening een hoop gebeuren soms.
Lijst bijwerken moet even wachten tot na het werk, even de rust niet voor. 
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Ik heb ook niks met die film, maar positie 50 is bij mij nog steeds wel een dikke, passionele favoriet.
mm ja, even puur bij mezelf kijkend dan is er toch echt wel nog een groot verschil tussen de bovenste, laat ons zeggen, twintig, en datgene wat daarna komt.. is toch een categorie lager
Lijkt me wel vrij duidelijk dat zo'n Gone Girl van niemand echt zijn favoriete film is
Warp
-
- 963 messages
- 3047 votes
Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel films je zelf hebt gezien.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
Zoiets zegt ook wel veel
mm ja, even puur bij mezelf kijkend dan is er toch echt wel nog een groot verschil tussen de bovenste, laat ons zeggen, twintig, en datgene wat daarna komt.. is toch een categorie lager
Lijkt me wel vrij duidelijk dat zo'n Gone Girl van niemand echt zijn favoriete film is
Kan je dus ook van Incendies (20 lijstjes/0 top 50), Carrie (17 lijstjes/ 1 top 50) en The Social Network (17 lijstjes/ 1 top 50) zeggen bijvoorbeeld. Of niet?
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Kan je dus ook van Incendies (20 lijstjes/0 top 50), Carrie (17 lijstjes/ 1 top 50) en The Social Network (17 lijstjes/ 1 top 50) zeggen bijvoorbeeld. Of niet?
Absoluut ja.
Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel films je zelf hebt gezien.
Geldt bij "ons" iets meer denk ik, doorwinterde filmkijkers die sowieso allemaal minstens een Top 250 hebben ingeleverd.
Stoux
-
- 84 messages
- 644 votes
EDIT: Dat viel mij enkel op omdat ik in de gaten hou wanneer de eerste film uit de top 100 van de vorige editie voorbij komt
Gevonden 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Bij Allen sta ik er echt 180 graden anders in: vaak leuk als hij zelf niet meedoet maar ronduit onuitstaanbaar als hij er wel in speelt.
THTJB zoals verwacht hoog binnengekomen 
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
379. To the Wonder (2012) - Ook nog zien 
343. Dial M for Murder (1954) - Wel gek om zo'n matte AH thriller zo hoog boven the Birds en Strangers on the Train te zien.
321. The Fly (1986) - Die still is gewoon goud. Vorige edities heb je je zeker nog ingehouden FP?
282. Seppuku [Harakiri] (1962) - weer een film die er net uit viel.
280. Kôkaku Kidôtai [Ghost in the Shell] (1995) - Ik verwacht wel dat deel 2 nog komt. Jammer van Sky Crawlers
263. The Florida Project (2017) - nog zien
261. Suspiria (1977) - Die is natuurlijk omhoog gepusht omdat mensen boos waren op de remake. 
240. Get Out (2017) - Dat is echt een flinke stijging. Stond niet in mijn lijst, maar volkomen terecht.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Lekker om vanuit Griekenland alle updates te volgen.
Jammer van de duikeling die 2046 maakt. Wel genieten hoe spectaculair "saaie film" Citizen Kane erdoorheen zakt.
En Crank 2 zou het nog? Ah toe!
#240 Get Out, op papier briljant maar ik vat hem niet.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Get Out draait eigenlijk alleen om die tuinfeest scenes. De wereld op z'n kop.
En briljant geacteerd door twee bijrollen.
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Mandy komt ook even lekker binnen. Na Like Me de tweede film uit mijn top 10 die de lijst gehaald heeft. 
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
25th Hour (2002) nipt uit de top250 gevallen 
PS. Schoonheidsfoutje bij 242. Incendies (2010), de posities van de voorgaande edities zijn weggevallen.
Jammer inderdaad van 25th Hour. Schitterende film van Spike Lee.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Mandy en Dunkirk. Kunnen niet meer van elkaar verschillen, maar het zijn beide heerlijke binnenkomers.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Mandy en Dunkirk. Kunnen niet meer van elkaar verschillen, maar het zijn beide heerlijke binnenkomers.
Twee keer 'net niet' films voor mij.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Same here. Mandy net niet geniaal en Dunkirk net niet in slaap gevallen in de bioscoop.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Haha, die still van Mandy! Krijg er spontaan weer zin in.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Prachtige still van Det Sjunde Inseglet (1957) en ICM lijst is bij.
MovieMeter Top 1000 - 2019 @ ICM
Ik kom met 596 net niet aan de 600 checks, van de 780 films die tot nog toe bekend gemaakt zijn.
- Citizen Kane daalt en Gone With the Wind niet. Hmm. The fall continues. Benieuwd wat Vertigo gaat doen.
Verder valt me op dat ik af en toe denk: Ach, bladibla is gedaald... Zonde! Oh, het is iig niet mijn schuld, ik had hem op plaatsje zus&zo. Maakt het toch iets minder erg dan als je eraan mee had geholpen 
Kunnen we trouwens makkelijk zelf uitrekenen waar een film had gestaan als we hem hoger hadden gezet of helemaal niet hadden genomineerd, Film Pegasus? Hoe ging die formule ook alweer en zou je als je tijd hebt één rekenvoorbeeld kunnen geven voor de leuk? Bijvoorbeeld als ik Amour niet had genomineerd? Iets anders mag natuurlijk ook.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Carrie stond bij mij op 77, maar die had ik heel onlangs gezien, en zou misschien nu wel in mijn top 50 beland zijn. Dat even terzijde.
208/780 tov 303/1000 van 2017.
Algemene trend is lichte vermainstreaming van de lijst wel, deels door een nieuw clubje aan leden die meedoen (iets toegankelijker nu), en vaste waarden (klassieke fans, arthouse fans, azie fans) die niet ingestuurd hebben.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Haha Mandy wat een typische nieuwkomer. Waardeloze suffe film is dat ook. Lol hoger dan Do The Right Thing. Volgende keer doe ik mee want dat kan natuurlijk niet. Moviemeter zijn harde kern heeft veel te weinig soul lijkt de top 2000 wel.
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8194 votes
Vandaag zijn er plots vijf films uit mijn top 13 voorbijgekomen:
2. Annie Hall
3. Modern Times
4. Det Sjunde Inseglet
9. Gone with the Wind
13. The Apartment
Vijf klassiekers waar ook na vijf kijkbeurten nog nieuwe lagen in te ontdekken vallen, als je bereid bent je erin te verdiepen.