• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.092 actors
  • 9.372.317 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Gezien: 709/780 Genoeg geweldige titels in de lijst, maar opeens is er dan weer zo'n suffe mainstream notering die de flow onderbreekt. Ik voel er weinig bij helaas; mijn passie wordt niet of nauwelijks aangewakkerd. Doe ook amper tips op, en de interessante ongeziene films staan vaak al heel lang op de watchlist. Genrefilms, films die zo'n lijst een beetje een edgy karakter zouden kunnen geven, komen amper aan bod... jammer.

mezzanine

• 398 messages
  • 2939 votes

The house that Jack built nu al zo hoog, met pas 13 lijstjes. Denk dat veel mensen m nog niet gezien hebben, dus die kan nog flink stijgen komende jaren. Volledig terecht, ook mijn hoogste recente film!

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Macmanus wrote:

Haha Mandy wat een typische nieuwkomer. Waardeloze suffe film is dat ook. Lol hoger dan Do The Right Thing. Volgende keer doe ik mee want dat kan natuurlijk niet. Moviemeter zijn harde kern heeft veel te weinig soul lijkt de top 2000 wel.

Nou ben ik wel benieuwd welke band in de top 2000 gelijk staat aan een film als Mandy. Dat de film hoger staat dan Do The Right Thing ben ik helemaal met je eens, dat kan niet.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Macmanus wrote:

Haha Mandy wat een typische nieuwkomer. Waardeloze suffe film is dat ook. Lol hoger dan Do The Right Thing. Volgende keer doe ik mee want dat kan natuurlijk niet. Moviemeter zijn harde kern heeft veel te weinig soul lijkt de top 2000 wel.

Dan moet je idd meedoen, kom die soul maar eens brengen.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Black Sabbath.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Als je je eigen smaak als maatstaf neemt kan je duizenden voorbeelden in de lijst noemen van films die niet boven andere films zouden horen te staan.

mezzanine

• 398 messages
  • 2939 votes

IH88 wrote:

(quote)

Nou ben ik wel benieuwd welke band in de top 2000 gelijk staat aan een film als Mandy. Dat de film hoger staat dan Do The Right Thing ben ik helemaal met je eens, dat kan niet.

☝?Erg mee eens!

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Macmanus wrote:

Jouw hele top 10 komt nog

Ook niet echt soul eigenlijk

Maar doe mee! volgende keer.

edit: Ik had trouwens ook niet veel met Mandy, of met haar voorganger.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Haha komt mijn top 10 nog. Is mijn top 10 de top 10? Dan heb ik niks gezegd. Toplijst dit. Moviemeter heeft smaak! Die middenmoot stemmers alleen niet.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Macmanus wrote:

Haha komt mijn top 10 nog. Is mijn top 10 de top 10? Dan heb ik niks gezegd. Toplijst dit. Moviemeter heeft smaak! ?

25th Hour en Calvaire zijn al wel langsgekomen. De rest komt inderdaad nog.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Haha ach mijn top 10 is ook niet zo wereldschokkend is ook niet mijn doel. Maar Do The Right Thing is eigenlijk wel top 10 materiaal bij mij. Binnenkort eens die 30 jaar versie aanschaffen. Hoort hier wel minimaal in de top 100.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Macmanus wrote:

Haha komt mijn top 10 nog. Is mijn top 10 de top 10? Dan heb ik niks gezegd. Toplijst dit. Moviemeter heeft smaak! Die middenmoot stemmers alleen niet.

Irréversible is ook niet echt soul toch. Dit nummer blijft wel een tijdje in je hoofd rondspoken Thomas Bangalter - Rectum - YouTube

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Nou Daft Punk heeft wel vaak soul. Dus het zit er altijd wel in. Maar niet alles hoeft natuurlijk 100 procent soul te zijn maar sommige films hebben het gewoon niet. Mandy vind ik zo een film. Soul heeft ook te maken met iets te melden hebben. Uit je hart spreken. Ik vind Mandy zo een wannabee underground film die niks te melden heeft. Het zal nog wel op wat lijstjes komen net als Mad Max Fury Road. Maar ik vraag mij af of het echt heel lang meegaat.

Do The Right Thing daarentegen is als een goede wijn. Word met het jaar beter!

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1827 votes

Iets zoals bij deze fraaie film die het neem ik nu aan niet gehaald heeft.... Pearl Jam - Release / Out of the Furnace

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

'Iets te melden hebben', dat is wel nogal een een dooddoener. Mandy drijft vooral op emotie en geeft deze heel overdreven (uitvergroot en expressief) op een campy, retro en kunstzinnige manier weer. Voor de regisseur is het juist een heel persoonlijke film en dat merk je wat mij betreft ook.

Warp

• 963 messages
  • 3047 votes

Soundtrack van Irreversible is een van de beste. Terwijl alle nummers zelf me niet eens zo heel erg opgevallen zijn in de film. De official soundtrack is de enige ‘muziek-cd’ die ik ooit heb aangeschaft. Zitten aardig wat klappers op zoals Night Beats, Outrage, Paris by Night, Stress en Spinal stretch.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Irréversible is gewoon een topfilm, en die soundtrack is meesterlijk.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

McSavah wrote:

'Iets te melden hebben', dat is wel nogal een een dooddoener. Mandy drijft vooral op emotie en geeft deze heel overdreven op een campy, retro en kunstzinnige manier weer. Voor de regisseur is het juist een heel persoonlijke film en dat merk je wat mij betreft ook.

Uiteraard mijn ervaring. Ga hier niemand overtuigen. Ik vind de camp/retro feel simpel, afkomstig uit een veilig nest. Dat is niet iets waar ik naar opzoek ben. Ook een Cage is vreselijk slecht aan het acteren. Dan heb je een groep die dit overacteren tot in het stompzinnige opeens weer goed vindt. Maar tot die groep behoor ik niet. De maker verpakt de dood van een geliefde in een verpakking die afkomstig is vanuit regisseurtje spelen ipv een persoonlijk verhaal over verlies en je diepste angsten en wraak gevoelens. Aanhakend op Irreversible heeft Noe dat wel gedaan. Hij is naar zijn naarste plek gegaan en heeft wat gedurfd te maken. Bij Mandy geloofde ik daar niks van. Het voelde aan als een jongetje dat de voorkant van een Heavy Metal plaat wel cool vond en net naar een 70s horrorfilm heeft gekeken. Het komt zeker vanuit hemzelf maar hijzelf is niet uniek genoeg.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Macmanus wrote:

Je kan Mandy allesbehalve mainstream noemen lijkt mij. Of je die nu goed vindt of niet. Het is niet Marvel aflevering 5564 zullen we maar zeggen.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Weet niet of typisch ook mainstream is. Dat bedoelde ik er niet mee. Net deze film als een vrij grote stijger is gewoon voorspelbaar. Denk bij volgende editie dat het ook zomaar de grootste daler kan zijn, nogal hype gevoelig.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Macmanus wrote:

Maar Do The Right Thing is eigenlijk wel top 10 materiaal bij mij. Binnenkort eens die 30 jaar versie aanschaffen. Hoort hier wel minimaal in de top 100.

Staat dat soort treut niet in de Top 2000 dan? Wel toch? Beetje van die 80s hip hop voor wat verlopen veertigers.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Macmanus wrote:

Bij Mandy geloofde ik daar niks van. Het voelde aan als een jongetje dat de voorkant van een Heavy Metal plaat wel cool vond en net naar een 70s horrorfilm heeft gekeken.

Zijn vader was pulpregisseur George P. Cosmatos, dus hij heeft er wel meer gezien denk ik

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Hihi black don't crack he. Dus weet niet of alle stemmers echt verlopen zijn. Maar de top 2000 is altijd erg wit en weinig soul ja.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Mandy is TOTAAL geen mainstream film. Zal deze een dezer dagen wel eens bekijken. Voor vanavond staat Lost River gepland.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Querelle wrote:

(quote)

Zijn vader was pulpregisseur George P. Cosmatos, dus hij heeft er wel meer gezien denk ik

Maakt het er niet beter op. Hij is dus zo een papa’s kindje. Nog minder uniek zelfs. Door de plee ermee.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

TornadoEF5 wrote:

Mandy is TOTAAL geen mainstream film.

Dat beweert ook niemand hier.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Nieuwe films, nieuwe discussies!

Na de opkomst van films als Speed, Hunger Games, American Pie en nog meer Harry Potters (met alle respect voor de liefhebbers) had ik nooit durven dromen dat Grave en Climax in de top 250 zouden geraken. Dat maakte deze top 1.000 zo mooi divers.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Verwacht overigens niet dat Mandy flink gaat dalen de komende jaren. Beyond the Black Rainbow deed het bij mij ook beter bij herziening.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Macmanus wrote:

Als middenmoot stemmer zou ik me verplicht moeten voelen om hier verontwaardigd op te reageren. Uit ervaring weet ik echter dat dit vechten tegen de bierkaai is. Tja, ik heb geen zin in klassiekers uit de jaren stilletjes. Arthouse is niet mijn ding. En Aziatisch .... tja. Ik hou me bij de indie films (uiteraard veel rommel en af en toe een parel). En ja ook de minderwaardige (blijkbaar) mainstream troep. Ik heb al een aannemer gecontacteerd om een reusachtig standbeeld op te richten met een schitterende neon-verlichting met als titel "smaakmakers" (Refn zal apetrots zijn). En nu trek ik me nederig terug zodanig dat ik in extase naar je kan opkijken !

Warp

• 963 messages
  • 3047 votes

Geweldig blokje dit. Enkel Burning en Rosemary’s baby niet genomineerd.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.