- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Mandy middenmoot noemen is een beetje vreemd, anderzijds is het wel gewoon "verwachte niche" natuurlijk. Het is geen film die met iets compleet nieuws komt, maar aansluit bij een bestaande hype en net dat beetje extra aan voortborduurt. Leuk voor de liefhebbers, anderzijds zeker ook geen film waar je nieuwe zieltjes mee gaat winnen.
nathaniel177
-
- 574 messages
- 2727 votes
Geweldig blokje dit. Enkel Burning en Rosemary’s baby niet genomineerd.
Mee eens! Climax
btw nog even mijn top 100 bijgewerkt voor deze maand, top 100 movies july 2019, a list of films by Nathaniel Nathaniel • Letterboxd
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Ik had wel verwacht dat Climax hoog zou staan, alleen niet boven Seul Contre Tous.
Warp
-
- 963 messages
- 3047 votes
Kunnen we nog een Godard verwachten of zou Le Mépris de hoogst scorende zijn.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Misschien alleen nog Week-end, maar ik denk dat dit het was.
nathaniel177
-
- 574 messages
- 2727 votes
Ik ben benieuwd hoe hoog mijn nummer 1 Drive komt. Ik verwacht hem minstens in de top 50!
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Erg fijn blokje inderdaad. Grave knalt er ook lekker in, al was dat te verwachten.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Mooi blokje hoor!
Villeneuve gaat hard nu. Eerste Aranofsky eindelijk gearriveerd!
#215 Climax, lekker hoor!
#214 Mooiste Godard.
En laat The Cook, Cloverfield......nog maar ff uitblijven.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Nieuwe binnenkomers nog:
- Mother!
- Call me by Your Name
Nog meer???
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Nieuwe films, nieuwe discussies! 
Na de opkomst van films als Speed, Hunger Games, American Pie en nog meer Harry Potters (met alle respect voor de liefhebbers) had ik nooit durven dromen dat Grave en Climax in de top 250 zouden geraken. Dat maakte deze top 1.000 zo mooi divers.
Zou zomaar kunnen dat in 2021 Speed, Harry Potter, Climax en Beoning in mijn lijst staan
.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Ik ben benieuwd hoe hoog mijn nummer 1 Drive komt. Ik verwacht hem minstens in de top 50!
The Fountain weer gestegen. Hele mooie film.
Warp
-
- 963 messages
- 3047 votes
Misschien Blade Runner 2049 of
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Oh ja Blade Runner 2049 nog.
Three Billboards komt ook nog. Als ik zie wie die film allemaal 5*/4.5* geven...
nathaniel177
-
- 574 messages
- 2727 votes
The Fountain weer gestegen. Hele mooie film.
Dat is dan zeker wel een grote kans ja.
Mat_
-
- 737 messages
- 1335 votes
Hoe een film als The Hateful Eight zo hoog eindigt snap ik echt niet. Moet toch zowat de minst interessante Tarantino zijn?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Hoe een film als The Hateful Eight zo hoog eindigt snap ik echt niet. Moet toch zowat de minst interessante Tarantino zijn?
Voor mij was dat net eindelijk terug een goeie Tarantino. Sowieso het beste wat hij gemaakt heeft in de 21e eeuw. De rest was maar pover.
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Mee eens. Stukken beter dan de Kill Bills, en wat mij betreft ook wat consistenter dan Django Unchained en Inglourious Basterds die allebei behoorlijk uit de bocht vlogen in het laatste uur.
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
Het is een Tarantino dus ik snap het wel ( een beetje dan.. )… De betere 6 volgen nog naar ik verwacht.. Quentin Tarantino: ranked, a list of films by BraveNeo • Letterboxd
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Met afstand de minste zelfs. Z'n enige onvoldoende wat mij betreft.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Kill Bill is het enige echte goede van Tarantino. De rest zwalkt tussen slecht en oké.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Kill Bill is een film voor mensen die geen Chinezen uit elkaar kunnen halen, maar zo mak vergeleken bij the real deal.
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Heb alle andere Tarantino's boven The Hateful Eight in mijn lijst staan, maar de beste man heeft nog nooit een film gemaakt waar ik niet met volle teugen van genoten heb. 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Een laatste blokje voor vandaag. Morgen start de top 200.
Een blokje met La La Land, wat pijn doet om net die musical zo hoog te zien. Veel van de recensies beginnen ook met 'normaal hou ik niet van musicals, maar deze vind ik wel leuk..' wat genoeg zegt natuurlijk. En ik vroeg me af of er nog iemand zat te wachten op die sequels van Avatar, maar blijkbaar zijn er toch nog fans van die film. Wel blij dat Gravity, Innocence en Melancholia het nog altijd goed doen.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Kill Bill is een film voor mensen die geen Chinezen uit elkaar kunnen halen, maar zo mak vergeleken bij the real deal.
Dat valt hard mee hoor. Jij bent echt te streng voor die film. Heb ik nooit begrepen...
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Avatar sequels heb ik geen behoefte aan. Wellicht dat Cameron er een 6D ervaring van maakt ofzo. Dat zou technisch wel interessant zijn.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Vreselijke keuze. Eens.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Dat valt hard mee hoor. Jij bent echt te streng voor die film. Heb ik nooit begrepen...
Als ik naar m'n favorieten kijken zijn er maar zéér weinig films die steunen op constante verwijzingen naar ander werk. Daarbij vind ik Tarantino ook gewoon geen geweldige regisseur, qua stijl redelijk oubollig (da's dan over z'n gehele oeuvre).
En als er dan al eens een leuk personage inzit delft ze meteen het onderspit tegen die Amerikaanse doos met de grote voeten waar hij zo gek op is. No thanks.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Wat een daling voor Citizen Kane.
En opvallend dat ik Melancholia 'vergeten' ben. Ik zie dat deze op een 3,5* staat, maar ik weet zeker dat deze bij herziening (flink) omhoog gaat. Prachtige film eigenlijk, hm..
Waarom Room en Gravity zo hoog staan is me een raadsel.