• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.066 actors
  • 9.372.269 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

horizons wrote:

Avatar sequels heb ik geen behoefte aan. Wellicht dat Cameron er een 6D ervaring van maakt ofzo. Dat zou technisch wel interessant zijn.

6D? Dat zou een technische revolutie zijn die in de geschiedenis van de mensheid nog nooit vertoond is.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Tsja. Onderschat nooit James Cameron

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

chevy93 wrote:

Waarom Room en Gravity zo hoog staan is me een raadsel.

Uitzonderlijke ervaring in de bioscoop. Ik hou niet van het 3D gebeuren, maar bij die film (als één van weinigen) een geweldige meerwaarde. Astronauten hoor je wel eens zeggen dat de Aarde van bovenaf bekijken een intens relativerend inzicht geeft. Zal in het echt vast nog wel een stuk indruwekkender zijn, maar ik vond Gravity dat gevoel, voor zover een film dat kan, perfect overdragen.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Film Pegasus wrote:

Een blokje met La La Land, wat pijn doet om net die musical zo hoog te zien. Veel van de recensies beginnen ook met 'normaal hou ik niet van musicals, maar deze vind ik wel leuk..' wat genoeg zegt natuurlijk.

Ik vind dat toch een beetje denigrerend naar de liefhebbers van die film. Zelf je recensie aldaar starten met "musical voor beginners" zegt ook genoeg.

La La Land is een prachtige ode aan lang vervlogen tijden en juist daarin zit de kracht. Het is dan ook meer een muzikale film dan een musical. Daarmee hoef je de film op zichzelf natuurlijk niet goed te vinden, maar een film afvallen op wat het nooit pretendeert te zijn, lijkt me makkelijke kritiek. Je zegt van Once Upon a Time in the West toch ook niet dat het geen western à la Butch Cassidy is?

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Onderhond wrote:

Uitzonderlijke ervaring in de bioscoop. Ik hou niet van het 3D gebeuren, maar bij die film (als één van weinigen) een geweldige meerwaarde. Astronauten hoor je wel eens zeggen dat de Aarde van bovenaf bekijken een intens relativerend inzicht geeft. Zal in het echt vast nog wel een stuk indruwekkender zijn, maar ik vond Gravity dat gevoel, voor zover een film dat kan, perfect overdragen.

Eens.

Mijn meest indrukwekkende bios ervaring ooit, die film in Imax. Even los van verhaal en of je Clooney en Bullock graag ziet. Echt uitzonderlijk biosbezoek, en ik ga behoorlijk vaak.

Maar dat zelfs dat subjectief is, zien we ook bij Dunkirk, want dat vond ik ook een geweldige ervaring in Imax (of was het 70mm?) en jij viel zowat in slaap.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Ja, maar ik heb dan ook veel meer met de toekomst dan met het verleden

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

chevy93 wrote:

(quote)
Ik vind dat toch een beetje denigrerend naar de liefhebbers van die film. Zelf je recensie aldaar starten met "musical voor beginners" zegt ook genoeg.

La La Land is een prachtige ode aan lang vervlogen tijden en juist daarin zit de kracht. Het is dan ook meer een muzikale film dan een musical. Daarmee hoef je de film op zichzelf natuurlijk niet goed te vinden, maar een film afvallen op wat het nooit pretendeert te zijn, lijkt me makkelijke kritiek. Je zegt van Once Upon a Time in the West toch ook niet dat het geen western à la Butch Cassidy is?

Ik kan me wel voorstellen dat mensen hiervan houden. Het is een vrij toegankelijke film. Als je zegt dat het een ode is aan de musical is dat wel wat anders natuurlijk. Dan gaat het wel over de link met de oude musicals. En dan is de ode meer dan enkel wat leuke liedjes. Voor mij is het een aangename muzikale romcom. Maar het mist net die choreografieën en iconische broadwaynummers die de oude musicals zo uniek maken. Zeker geen verwijt naar de liefhebbers van deze film, maar ik kan het persoonlijk niet echt de topmusical van het genre noemen.

MRDammann

• 661 messages
  • 3560 votes

Gejuicht voor Grave en Climax, mooi dat ze zo hoog staan. Ik had ook gehoopt op Personal Shopper, maar die film heeft hier een te slechte gemiddelde om echt mee te doen.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ja ok. Het verleden was zelfs mijn studie, al heb ik er (nog) niet mijn beroep van gemaakt.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Ik lees dat vaker, maar ik vond Gravity juist heel nep en ongeloofwaardig aanvoelen. Ook behoorlijk wat plotholes die voor mij simpelweg niet met elkaar te rijmen waren.

Qua bioscoopervaring vond ik bv. Interstellar een behoorlijk pak sterker. Totaal onvergelijkbaar qua plot natuurlijk. Of anders de (verwachte) nummer 1; die was ook behoorlijk episch in de bioscoop.

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Hier gejuicht voor Climax en Burning. Twee ontzettend verschillende films maar wel bij het absolute beste wat ik vorig jaar heb gezien. Ook beide met een erg boeiende Q&A achteraf, helemaal die met Noe

Grave en Mandy ook beide tof, maar had niet verwacht dat ze zo hoog zouden binnenkomen. Heb ze beide niet in mijn lijst ofzo maar ik zie de appeal ervan wel.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Ik kan me wel voorstellen dat mensen hiervan houden. Het is een vrij toegankelijke film. Als je zegt dat het een ode is aan de musical is dat wel wat anders natuurlijk. Dan gaat het wel over de link met de oude musicals. En dan is de ode meer dan enkel wat leuke liedjes. Voor mij is het een aangename muzikale romcom. Maar het mist net die choreografieën en iconische broadwaynummers die de oude musicals zo uniek maken. Zeker geen verwijt naar de liefhebbers van deze film, maar ik kan het persoonlijk niet echt de topmusical van het genre noemen.

Tja, je zegt het zelf eigenlijk al... het is gewoon geen (traditionele) musical, dus hoe kan het dan wel de 'topmusical' zijn als het eigenlijk geen musical is?

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Toch wel spijt dat ik niet naar de bioscoop ben geweest voor Dunkirk en Climax. Volgens mij kun je die films thuis gewoonweg niet echt goed beleven, of je moet echt een weergaloze thuisbioscoop hebben.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik hoor ook bij de stemmers voor La La Land, maar heb tevens Singin' in the Rain en Gold Diggers of 1933 genomineerd.

Maar: ik ben volgens mij niet een doorsnee musical fan; ik vind een hoop niet leuk, redelijk wat 'wel aardig', een stapeltje zeker de moeite en maar weinig geweldig.

Warp

• 963 messages
  • 3047 votes

Bioscoop is wel de beste ervaring voor dat soort films zoals Climax en Dunkirk. Grootste voordeel was toch wel het betere geluid.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

#203: Allemaal op de banken staan voor Gits 2.

Dievegge

• 3170 messages
  • 8194 votes

Avatar hoger dan Citizen Kane: dat is toch zo'n beetje als Dan Brown die hoger staat dan Shakespeare.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

chevy93 wrote:

(quote)
Tja, je zegt het zelf eigenlijk al... het is gewoon geen (traditionele) musical, dus hoe kan het dan wel de 'topmusical' zijn als het eigenlijk geen musical is?

Het is gewoon een musical. Singin' in the Rain gaat over de overgang van silents naar talkies in Hollywood. Daar wordt de film niet minder musical van.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

chevy93 wrote:

Toch wel spijt dat ik niet naar de bioscoop ben geweest voor Dunkirk en Climax.

Lijkt me niet zo’n probleem hoor. Climax draaide voornamelijk in het filmhuiscircuit wat qua beleving minder doet t.o.v. de thuiservaring en bij Dunkirk voegde de bioscoop voor mij niets toe; nikserige film in plot én uitvoering.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Opnieuw een Kurosawa die zwaar gezakt is. Hij valt minder in de smaak bij deze groep deelnemers.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

Opnieuw een Kurosawa die zwaar gezakt is. Hij valt minder in de smaak bij deze groep deelnemers.

Of ze kennen hem überhaupt niet.

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

En een Tarkovsky en Bergman die ook flink zakken. Jonger publiek dit jaar?

5 Centimers tho

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

472 van de 810 gezien (58%)

Lijst op Letterboxd is bij

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik zat ook te zoeken naar een patroon SimonSav, maar Strangelove is wel gestegen, en naast Inseglet's (die had ik best kunnen nomineren eigenlijk) daling, zakt Tystnaden bijvoorbeeld maar een plekje of tien. Zelf had ik drie Bergmans genomineerd, maar dus niet deze 2.

Als ik er zo over nadenk is het wel verklaarbaar, maar ik had tien jaar na dato niet verwacht dat Avatar nog zou stijgen. In een van mijn filmpocasts grappen ze regelmatig over het feit dat de kaskraker bijzonder weinig Pop Culture Footprint heeft achtergelaten.

MovieMeter Top 1000 - 2019 @ICM is ook bij.

625/810, dus die 752 checks die ik heb op de 2017 editie ga ik ruimschoots overtreffen, zo te zien.

Opvallend:

- die smirk van Hoffman bij de still van The Graduate. Kostelijk. Herinnerde ik me niet zo.

- True Romance toch behoorlijk gestegen. Ik vind hem fijn, maar nu staat hij wel heel hoog. Lock, Stock klein beetje hetzelfde mee, een van mijn achten die ruimte moest maken.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Avatar is zo'n film die denk ik wel blijft hangen vanwege impact.

Misschien wat vergelijkbaar met een Jurassic Park (90s) of Back to the Future (80s)? Niet noodzakelijk films die op volwassenen enorme indruk maken en in de jaren na release misschien wat verdwijnen uit de conversatie, maar wanneer de jeugd van toen groot wordt blijkt toch dat dat mede de films zijn die overleven.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Uit wat ik tot nu toe zoal tegenkwam in de eindlijst leid ik af dat de smaak van TheBunk goed bij die van mij in de buurt komt (of andersom).

Daarnaast: jammer dat ik meesterwerk Blowup van de week pas zag. Die had m'n top-30 wel gehaald.

Tot nu toe 499/810 gezien. Veel te veel dus eigenlijk, als je kijkt naar mijn totaal aantal stemmen.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Daar kon ik dan weer heel weinig mee, Blowup. Zesje.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

John Milton wrote:

Daar kon ik dan weer heel weinig mee, Blowup. Zesje.

Ga jij die eens heel snel herzien

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Do you like apples?

Het zal niet iedereen plezieren (OH?), maar ik geniet toch als ik zie dat Good Will Hunting is gestegen. Die maakte op mij destijds idd zoveel indruk dat hij blijft hangen. En een film die ik vaak kan herzien. Fijne soundtrack ook, Elliot Smith. En natuurlijk Williams in deze rol. Heel anders soort film dan Possession

- Hiroshima Mon Amour (1959) precies dezelfde positie als vorig jaar. Dat is bijzonder.

- Ladri di Biciclette (1948) niet teveel gezakt. Gelukkig.

The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover ben ik erg benieuwd naar van de laatste batch.

lijst bij.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Iconisch, die still van Antichrist.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.