- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
#306: staan volgens mij 15 namen teveel bij, kan dat nog even aangepast en herberekend worden?!
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Laat ik het maar toegeven nu; ik heb alle deelnemers die Get Out goed vinden meteen een PMetje gestuurd met een offer they couldn't refuse.
Geen Get Out dus, dit jaar. Komt ook niet meer.
You're doing god's work my child.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Normaal post ik hier nooit iets. Daarom was ik eigenlijk ook helemaal niet van plan om mee te doen. Maar als ik dan toch meedoe, moet het wel goed gaan. Waarom staat mijn stem op Ah-ga-ssi er niet bij?
Je lijst had geen MM-code en dan kan het wel eens mislopen helaas... Maar wordt gefixt! Je punten worden er bij geteld en ik pas de lijst aan. Geen probleem, goed dat je het op tijd hebt opgemerkt!. 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
#306: staan volgens mij 15 namen teveel bij, kan dat nog even aangepast en herberekend worden?!
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Simon staat boven District 9, The Others, Ben-Hur en al die andere mooie films... Gelukkig is het niet de "beste Nederlandse film".
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik vond Simon vroeger echt behoorlijk goed (early twenties), maar later is dat iets bekoeld. Zie dat ik hem in 2017 ook al niet nomineerde, dus dat moet daarvoor al gebeurd zijn 
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8193 votes
Gezien: 513/700
Gestemd: 95/700
Tegen de trend in zijn Brief Encounter en Ben-Hur fel gestegen.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik kan ook meteen mee geven dat door deze correctie The handmaiden nu wel de grootste stijger is. 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Ik vond Simon vroeger echt behoorlijk goed (early twenties), maar later is dat iets bekoeld. Zie dat ik hem in 2017 ook al niet nomineerde, dus dat moet daarvoor al gebeurd zijn
Toch moedig dat je er zo open over durft te praten.
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8193 votes
Vandaag kijk ik naar Fingersmith (2005), de miniserie die op hetzelfde boek gebaseerd is als The Handmaiden. Ik ben trouwens benieuwd of laatstgenoemde het haalt, want die zijn we nog niet tegengekomen! 
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
342. Le Samouraï (1967) nog even de vorige edities vermelden...... ligt blijkbaar niemand van wakker 
-
- 31148 messages
- 5448 votes
342. Le Samouraï (1967) nog even de vorige edities vermelden...... ligt blijkbaar niemand van wakker
Ik pas het straks nog even aan.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes

Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik ben trouwens benieuwd of laatstgenoemde het haalt, want die zijn we nog niet tegengekomen!
Ik dacht al dat ik dement werd. Ik refereerde er op de vorige pagina al aan en nu staat ie er niet meer...
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Toch moedig dat je er zo open over durft te praten.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
"Hi, I'm John and I'm a Simonholic."
"Hello John."
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Zolang het niet I love Simon is, doet JM niet moeilijk 
Zit nu wel te denken of ik uberhaupt NL films genomineerd heb behalve Karakter op plekje 395. Zo jammer dat MM en IMDb export geen kolom eerste productieland hebben.
En jajaja, I know; er is vast veel meer moois gemaakt. JM loopt een beetje achter op Vaderlandsch Filmgebied. Of zoals Verhoeven het 2 jaar geleden treffend zei:
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik vind bijvoorbeeld Refn een cinema god, maar als iemand zijn films compleet gaat afkraken, tja je doet maar. Agree to disagree. Ik kan volledig begrijpen waarom iemand dat zou doen, het lijkt me niet onmogelijk om in te zien waarom mensen dat ook van Malick kunnen vinden, toch?
Dat komt inderdaad een beetje zielig over, maar ik begrijp het wel hoor. Ik was ooit ook zo'n naïeve stommeling die nog niet doorhad dat The tree of life het beste en mooiste is wat ooit is gemaakt.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Het verschil is alleen dat wij het vooral over de film(s) zélf hebben, terwijl de Malick adepten meteen weer met een soort elitair venijn laatdunkend moeten prediken tegenover iedereen die niet het evangelie van hun grote messias volgt
.
Het lijkt soms wel een sekte!
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3123 votes
700 titels gehad. Van die 700 zag ik er 393 (56%)
Inmiddels zijn er 82 uit mijn eigen lijst voorbij gekomen, waarvan er 3 uit mijn top 10 komen. Na Norwegian Wood en Miami Vice is daar La Double Vie de Véronique bij gekomen.
Door sommige stills heb ik enorm veel zin gekregen om sommige films te herzien. Maar ook zeker om weer nieuwe films te gaan ontdekken. De top 1000 heeft mijn passie een nieuwe vonk gegeven. Stond bijna een jaar lang op een erg laag pitje. Ik heb er echt weer zin in om actief met film bezig te zijn.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ik zal dan wel de enige zijn die niet iedere film van een bepaalde regisseur goed vind. Malick heeft fantastische films gemaakt (Tree of Life, Badlands, The Thin Red Line), maar ook barslechte (Song to Song). Hetzelfde geldt voor Aronofsky, Refn, Nolan, Lynch, Cameron, Scorsese, De Palma, Anderson etc. Noem maar een regisseur. Ik snap sowieso niet waarom iemand een bepaalde regisseur de hemel in prijst, om andere regisseurs af te doen als “overschat”. Iedere regisseur heeft wel een pareltje op zijn cv staan, en een film waar hij liever niet aan herinnert wil worden.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Nou, dit was pas de tweede keer dat ik er wat van zei, de eerste was nadat er een blokje met 2x Malick voorbij was gekomen, dat was net even teveel van het goede 
En inderdaad, nu ging wat ik zei toch echt specifiek over To The Wonder, ik ging niemand aanvallen, maar kreeg daarop wel een bitsige, venijne rant van 5 alineatjes met beledigende taal. Dan heeft leatherhead wel een punt hoor. Als twee/drie negatieve zinnetjes over een film van je held al zo een reactie teweeg brengen moet je het eerder bij jezelf zoeken. Leer eruit en herpak je 
En voor de zekerheid zal ik, wanneer Tree of Life onherroepelijk toch nog langskomt, geen stukjes heropvissen vanuit mijn vernietigende review van destijds 
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Nou, dit was pas de tweede keer dat ik er wat van zei, de eerste was nadat er een blokje met 2x Malick voorbij was gekomen, dat was net even teveel van het goede 
En inderdaad, nu ging wat ik zei toch echt specifiek over To The Wonder, ik ging niemand aanvallen, maar kreeg daarop wel een bitsige, venijne rant van 5 alineatjes met beledigende taal. Dan heeft leatherhead wel een punt hoor. Als twee/drie negatieve zinnetjes over een film van je held al zo een reactie teweeg brengen moet je het eerder bij jezelf zoeken. Leer eruit en herpak je
Negatief? Ik moest wel lachen om je zinnetjes. Als iemand zo over David Fincher zou praten, zou ik er ook om kunnen lachen.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Enkele sterke stijgers in dit blokje (met al die dalers moeten er ook stijgers komen natuurlijk) en vooral bij met West Side Story! Topmusical die ook visueel nog altijd ijzersterk is.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Zwaar Aziatisch getint blokje ook. Seom (2000) 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik zal dan wel de enige zijn die niet iedere film van een bepaalde regisseur goed vind.
Maar dat maakt het continue gebash op hem niet minder vermoeiend.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Is het ook toegestaan om ze beiden goed te vinden?
En is het leven an sich niet vrij banaal?
Ik vind Paris est à nous een vrij aardige film hoor, maar de voice-over is redelijk simplistisch vergeleken met Malick. Banaal is ook niet helemaal het goede woord, maar dat kaatste ik enkel terug. Je moet mijn 'haat' jegens die film meer zien als een running gag. 
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Enkele sterke stijgers in dit blokje (met al die dalers moeten er ook stijgers komen natuurlijk) en vooral bij met West Side Story! Topmusical die ook visueel nog altijd ijzersterk is.
Ik denk dat jij vanavond wel een dansje gaat doen in de woonkamer. West Side Story is echt enorm gestegen. Blood Diamond trouwens ook
.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Bepaalde regisseurs hebben toch een hele herkenbare standvastige stijl. Dan is het logisch dat je de (meeste) films van zo'n regisseur goed vindt als die stijl je ligt.