• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.062 actors
  • 9.371.622 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Zwolle84 wrote:

Ik dacht dat je meer op écht vergelijkbare films (qua feeling) doelde. Wilde al zeggen: ik zou zo echt geen goed vergelijkingsmateriaal kunnen bedenken.

Us is zelfs een remake van een Twilight Zone aflevering.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Je kan toch ook niet een bepaalde raciale/sociale context weglaten als je met vergelijkingsmateriaal komt. Misschien alleen die zombie films maar dat is ook allemaal niet geweldig verder.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Us is zelfs een remake van een Twilight Zone aflevering.

Ah, wist ik niet.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Inspired geen remake.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Macmanus wrote:

Je kan toch ook niet een bepaalde raciale/sociale context weglaten als je met vergelijkingsmateriaal komt. Misschien alleen die zombie films maar dat is ook allemaal niet geweldig verder.

Vond die context nou niet echt geweldig naar voren komen (had ik ook met die andere Peele). Maar inderdaad.; in veel zombiefilms werkt dat ook maar matig.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

In US is het wel beter. In die zombie films is het visueel allemaal maar matig verder. Dus ik verkies liever Peele dan die oude meuk. Elke film die nu gemaakt word heeft wat hier en daar meegenomen. Dat gebeurt eigenlijk altijd bij kunst.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Macmanus wrote:

Inspired geen remake.

Inspired, remake... zo'n aflevering duurde ook maar 30 minuten, dus een film van 2 uur is dan altijd 'inspired'. Toch?

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Macmanus wrote:

In US is het wel beter. In die zombie films is het visueel allemaal maar matig verder. Dus ik verkies liever Peele dan die oude meuk. Elke film die nu gemaakt word heeft wat hier en daar meegenomen. Dat gebeurt eigenlijk altijd bij kunst.

Ik vind Dawn of the Dead persoonlijk veel beter. Zombi 2 staat ook in mijn top 500 (maar die heeft geen sociale kritiek verder, denk ik).

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Ach, dan mag je niks van na 1910 binnen de film origineel meer noemen, er zijn altijd wel wat vergelijkingen te verzinnen.

Geen geweldige Us fan (te tam aan de horror kant), maar het is toch een redelijk op zichzelf staande film.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Nu praat je onzin natuurlijk. Met remake zeg je dat hij de film grotendeels heeft nagemaakt, dat is hier niet het geval, hij heeft alleen het basis principe van een dubbelganger meegenomen. Dan is elke film een remake. Natuurlijk laat je je als maker inspireren door andere verhalen/beelden.

scorsese

• 13162 messages
  • 11074 votes

IH88 wrote:

Die schreeuw van Pacino blijft indrukwekkend, hoe vaak ik de film ook zie.

Moet ik ook altijd aan denken als het over de derde Godfather gaat.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:
Ach, dan mag je niks van na 1910 binnen de film origineel meer noemen, er zijn altijd wel wat vergelijkingen te verzinnen.

Nou ga je overdrijven en me eigenlijk woorden in de mond leggen. Doppelganger motief is echt heel oud. En dat van die beschavingen ook. In literatuur nog veel ouder natuurlijk. Je mag er natuurlijk van vinden wat je wilt verder, maar zelf vind ik Us nergens origineel. En naast het plot qua horror ook tam en repetitief.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Ik vind Dawn of the Dead persoonlijk veel beter. Zombi 2 staat ook in mijn top 500 (maar die heeft geen sociale kritiek verder, denk ik).

Ik niet. Sloom, lelijke cinematografie (aangenomen dat je die van Romero bedoeld) en te one sheet sociaal commentaar. Alleen qua soundtrack voegt Peele zijn US al genoeg origineels toe.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Met 28 Days Later... trouwens weer een horrorfilm. Doen het goed deze editie, en er komt nog heel veel moois aan. Misschien een beetje ijdele hoop, maar ik hoop dat Annihilation er nog in staat.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Macmanus wrote:

Nu praat je onzin natuurlijk. Met remake zeg je dat hij de film grotendeels heeft nagemaakt, dat is hier niet het geval, hij heeft alleen het basis principe van een dubbelganger meegenomen. Dan is elke film een remake. Natuurlijk laat je je als maker inspireren door andere verhalen/beelden.

Hij heeft die aflevering van 30 minuten grotendeels nagemaakt. En hij was er door geinspireerd om daar een film van 2 uur omheen te bouwen. Niets mis mee verder. Peele probeert nu ook de serie te rebooten, dus je weet echt wel dat daar een kern van waarheid in zit.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

chevy93 wrote:

Ben benieuwd hoe hoog Climax (2018) gaat eindigen.

Ik zie eigenlijk niet zo gauw een nieuwe film die ik de top 100 zie halen.

Mother, Call Me By Your Name of Your Name wellicht?

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Jij weet ook dat ik gelijk heb natuurlijk ik lees dat niet terug verder. Hij had inspiratie uit die episode en hij zag een keer een man met precies dezelfde kleding in het dagelijks leven als hijzelf, waar hij inspiratie door kreeg. Dat er filmmakers zijn die meerdere bronnen hebben ter inspiratie waardoor het minder opvalt, dat is zo. Maar remake is een te groot woord.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Ramon K wrote:
(quote)

Nou ga je overdrijven en me eigenlijk woorden in de mond leggen. Doppelganger motief is echt heel oud. En dat van die beschavingen ook. In literatuur nog veel ouder natuurlijk. Je mag er natuurlijk van vinden wat je wilt verder, maar zelf vind ik Us nergens origineel. En naast het plot qua horror ook tam en repetitief.

Vond ik ook, maar is ook nog zoiets als uitwerking en aanvulling van andere genres. Ik zie ook wel hoe de film hier en daar iets leent, maar als geheel ken ik niet echt iets dat ermee te vergelijken is. Om een Us fan nu bijv Dawn of the Dead te gaan aanraden...

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

IH88 wrote:

Met 28 Days Later... trouwens weer een horrorfilm. Doen het goed deze editie, en er komt nog heel veel moois aan. Misschien een beetje ijdele hoop, maar ik hoop dat Annihilation er nog in staat.

Het beste horror/mystery feest zou zijn als the Maus erin zou staan maar die kans acht ik heel erg klein.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Vond ik ook, maar is ook nog zoiets als uitwerking en aanvulling van andere genres. Ik zie ook wel hoe de film hier en daar iets leent, maar als geheel ken ik niet echt iets dat ermee te vergelijken is. Om een Us fan nu bijv Dawn of the Dead te gaan aanraden...

Dat was ook niet de bedoeling hoor. Maar films als Dead Again, Possession, Dead Ringers, Femme Fatale zijn misschien wel de moeite waard.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Changeling

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Staat Nocturnal Animals er twee keer in?

edit: oh wacht je had er al iets over gezegd eerder.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Onderhond wrote:

Changeling

Zo hoog boven High Plains Drifter

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

beavis wrote:

ik hoop dat het meevalt...

ik heb wel "buddies" aan jou, mcsavah, MR en vast nog een paar die ik minder persoonlijk goed ken, maar vaak stemmen we toch nét op andere films lijkt het... ons vieren ben ik dacht ik nog maar bij 2 films op de nieuwe lijst samen tegen gekomen...

En weer een paar in het laatste blokje!

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Macmanus wrote:

En blijkbaar ook het gegeven dat die evil doppelganger je leven over wil nemen. Maar we komen er wel uit he?

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Querelle wrote:

(quote)

Zo hoog boven High Plains Drifter

Dat is die twist waar Ramon het over had.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Toch maar eens aan die Yoshida box beginnen, met 2 noteringen en zo.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ah, we zijn bij de Paul Thomas Anderson films aanbelandt. Phantom Thread vind ik wel één van zijn beste films. Na Boogie en Magnolia natuurlijk. (Ja, No Country is van de Coen broers).

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Zwolle84 wrote:

Dat is die twist waar Ramon het over had.

Als Clint dood gaat verft zijn geest je hele straat rood!

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Querelle wrote:

(quote)

Als Clint dood gaat verft zijn geest je hele straat rood!

Clint is onsterfelijk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.