• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.574 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

MovieMeter Top 1000 - 2019 @ICM is weer bij

361 van de 500 zag ik er, toch ruim 70%.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Querelle wrote:

Je geeft zo wel een heel verdraaid beeld van Un Amour a Taire, Film_Pegasus.

Die Jeremie Renier is trouwens ook wel een lelijkerd eigenlijk, als je hem zo naast die andere acteur zet.

Ben over alle stills hartstikke enthousiast, maar voor een oorlogsdrama ziet deze er inderdaad wat merkwaardig uit......

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Wel mooi dat Un Amour a Taire er deze editie weer instaat... En weer gestegen!

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

We zijn halverwege. Tijd om verder te gaan met deel 2.

Op naar de 500 beste films volgens jullie lijstjes!

https://cdn3.movieweb.com/i/article-content/6jEFMLYMT9i4Rma5424jeSajhheNfN/798:50/default.jpg

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

439/500

meestal heb ik van de bovenste helft wel meer gezien, dus hopelijk kom ik toch nog vergelijkbaar uit met de vorige keer.

cool om Angst er eindelijk in te hebben. De horror fans gaan goed dit keer!

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Het viel me ook al op dat ik jouw naam niet vaak tegen kwam. Zitten er ondertussen ook niet te veel titels in je lijst waar jij als enige op heb gestemd?

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

ik hoop dat het meevalt...

ik heb wel "buddies" aan jou, mcsavah, MR en vast nog een paar die ik minder persoonlijk goed ken, maar vaak stemmen we toch nét op andere films lijkt het... ons vieren ben ik dacht ik nog maar bij 2 films op de nieuwe lijst samen tegen gekomen...

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Ja klopt. Deze keer had ik mijn lijst anders samengesteld waardoor sommige titels waar jullie op stemmen er niet meer in voorkwamen. Andere titels die meer raakvlakken met andere users hebben, juist weer wel.

En veel interessante films heb ik nog niet gezien.

Maar door het grotere aantal deelnemers, de grotere populariteit van mainstream en het feit dat starbright boy en anderen niet meedoen, zijn veel titels ook gewoon verdwenen.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

De eerste 500 titels: 363 gezien = ruim 72%.

Gisteravond n.a.v. deze lijst Avengers: Endgame (2019) gezien en die was er zeker bij mij ingekomen.

Voor mij is opvallend dat ik, in vergelijking met 2015 en 2017, opmerkelijk minder verwantschap qua stemmen heb met BBarbie, maar hopelijk komt dat in het tweede deel nog goed.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

McSavah Je hebt die Malicks echt bij elkaar geplompt.

Ik dacht dat je een grapje maakte.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

lijst bij.

Sideways moet ik nog steeds een keer zien, en They Shoot Horses, Don't They? trouwens ook. Leuk dat Carol weer iets gestegen is.

madmadder

• 371 messages
  • 3054 votes

212/510 gezien.

Fijn dat You Were Never Really Here zo hoog binnenkomt en ik word ook erg blij van Winter Light.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

133/510 gezien

Niet gedacht dat ik er zoveel zou aanvinken. Vreesde dat het een 100% selectieve lijst zou zijn. Ik ben alleen verbaasd met het hoge aantal tekenfilms die er tussenstaan. En ik verwacht nog een resem meer Die heb ik niet in mijn lijst opgenomen, ook al heb ik de meeste gezien. Niet moeilijk met 2 deugnieten in huis

En ik heb vandaag eens de hele 500 afgelopen en een kijklijstje aangemaakt. Daar staan er toch al een 34-tal op (met o.a. Angst, Thelma, The Killing of a sacred deer, Angel-A, Sunshine, The guest, Dogman, The Beast en Moon). Kijkvoer voor in de vakantie !

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

Die stijging van de derde Godfather... Gaan deel één of twee een hele serieuze kandidaat voor de nummer één plek zijn?

madmadder

• 371 messages
  • 3054 votes

Ik hoop het niet.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Wild Tales is één van de leukste ontdekkingen van het afgelopen jaar. De derde Godfather film zal altijd wel een speciaal plekje in mijn hart blijven houden. Het heeft één van de beste eindes van een film die ik ooit heb gezien, en sowieso de beste acteerprestatie ooit. Die schreeuw van Pacino blijft indrukwekkend, hoe vaak ik de film ook zie.

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1826 votes

Tijd voor een update na 500 films!

In 2019 sta ik nu op 151/500 gezien met daarvan 71 in mijn lijst! En 19 daarvan dan weer uit mijn top 100!

Verder heb ik gestemd op 23 nieuwkomers. Echt benieuwd of we John Wick 2 ook nog gaan zien....

In 2017 was het een stukje minder; 112/500 met maar 40 in mijn lijst.

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1826 votes

Film Pegasus wrote:

Een blokje met Braveheart. Pas nog eens gezien en het viel me op hoe lelijk die film wel is. Hier zullen wel fans van zijn, de film scoort enorm hoog op MM, maar ik denk dat veel mensen die film nog eens moeten herbekijken om zeker te zijn van hun score...

Ik zal die straks eens gaan herzien; is toch al weer even geleden.... Wel knap dat je dan zo´n fraaie still van deze film hebt gevonden....

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Tendens blijft tot nog toe dat de meeste klassiekers en Aziatische films terrein verliezen, terwijl horror, gay films en arthouse het relatief goed doen net als ''vergeten en niet vergeten commerciële films overigens''. Dat de Yamada familie uit de Top 500 valt is bijzonder jammer, ook Survive Style 5+, Angel-A, Sunshine en Lucia y El Sexo hadden zeker hoger mogen staan. Wel fijn dat ze lijst nog steeds sieren.

Top 500 begint mooi, met name Relatos Salvajes & O Brother Where Art Thou horen daar zeker thuis.

Meeste verbazing hier dat zouteloze, identiteitsloze films als American Gangster & Donnie Brasco nu weer in de lift lijken te zitten. Braveheart ga ik het niet over hebben, gelukkig geen Top 500.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Gezien: 451/510

Er komen zoveel grote favorieten van me langs. Leuk! Maar ik denk dat ik de top 300 niet echt hoef te volgen dadelijk; daar zal ik vermoedelijk niet echt een heel groot aandeel in hebben.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Ramon K wrote:

Gezien: 451/510

Er komen zoveel grote favorieten van me langs. Leuk! Maar ik denk dat ik de top 300 niet echt hoef te volgen dadelijk; daar zal ik vermoedelijk niet echt een heel groot aandeel in hebben.

Maar 451 van de 510 films gezien is ongelooflijk veel!!!!!!!

Dievegge

• 3170 messages
  • 8192 votes

Even vergelijken.

2017:

332/500 gezien

80/500 gestemd

2019:

358/500 gezien

57/500 gestemd

Conclusie: er staan meer films in die ik matig tot slecht vind.

Een positieve noot: met Umberto D. is er dan toch een klassieker gestegen.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Paris nu al? Wat jammer. Zelfs de hondendrollenfilm komt hoger binnen.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Komt door Onderhond natuurlijk. Die heeft hem niet in zijn lijst gezet. Roma is wel een complete verrassing.

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

Zwolle84 wrote:

Te nieuw? te onbekend?

Still van deze Shi Mian Mai Fu (2004) is wel gaaf.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Wát is dat nou, Onderhond? Je vond hem toch zo goed?

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

Gekeken na insturen van de lijst.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Zwolle84 wrote:

Een film die nog geen drie maanden geleden uitgekomen is met 47 stemmen en een gemiddelde van 3,30* bij de bovenste 500 en jij komt met 'nu al'?

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik had nog nooit van die film gehoord. Nog vrij recent uitgekomen. Als die echt zo goed is, zal die het wel beter doen in 2021.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.