- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
En Karlekshistoria blijft consequent stijgen. Krijg door de still helemaal zin om die er weer eens in te gooien. Annika. 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Een blokje met Braveheart. Pas nog eens gezien en het viel me op hoe lelijk die film wel is. Hier zullen wel fans van zijn, de film scoort enorm hoog op MM, maar ik denk dat veel mensen die film nog eens moeten herbekijken om zeker te zijn van hun score... Stond in 2015 trouwens niet in de top 1.000.
En Birds moet ik nog eens opzoeken. De film blijft wat consequent, maar echt hoog geraakt deze film niet. Toch een klassieker lijkt me. Maar had de film zelf ook niet in mijn lijstje.
madmadder
-
- 371 messages
- 3054 votes
Mijn naam staat niet bij Nocturnal Animals maar hij staat wel in mijn lijst. 
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Mijn naam staat niet bij Nocturnal Animals maar hij staat wel in mijn lijst.
Klopt, mijn excuses. En maar zo hopen dat er nooit iets fout gaat bij dit werk. Ik heb de rest van je lijst nagekeken, enkel hier is het fout gelopen. Er komen dus punten bij Nocturnal Animals. Normaal komt die dan op 489. Als je het niet erg vindt, houden we het op deze extra eervolle vermelding en gooi ik mijn lijst niet door elkaar. Dat zou te veel werk met zich meebrengen. Maar je naam staat wel bij de film in het overzicht.
Warp
-
- 963 messages
- 3045 votes
Shame 
Als ik hem wat eerder had gezien had ie van mij ook een notering in m’n top 150-200 gekregen.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Normaal komt die dan op 489. Als je het niet erg vindt, houden we het op deze extra eervolle vermelding en gooi ik mijn lijst niet door elkaar. Dat zou te veel werk met zich meebrengen.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Het gaat idd automatisch in Excel. Maar dan moet ik de huidige blokjes ook aanpassen natuurlijk.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Het is gelukt om toch de lijst te corrigeren. Dan is de eindlijst terug op het juiste spoor.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Shame en Loveless zijn sterke films inderdaad. Mooi dat ze er in staat. Braveheart was vroeger 1 van mijn favoriete films maar na een herziening is hij al heel erg gedaald. Het ziet er allemaal lelijk uit, maar dat is natuurlijk ook bedoeling. Schotland is mooi, maar ook groezelig, donker, smerig en regenachtig. Dat zie je in de film wel.
Stoux
-
- 84 messages
- 643 votes
Het is gelukt om toch de lijst te corrigeren. Dan is de eindlijst terug op het juiste spoor.
Het is al vaker gezegd, maar de hoeveelheid werk die je in deze lijst stopt blijft noemenswaardig 
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Knap hoe Les Misérables er weer bij zit. Er zitten gelukkig wel wat musicals in de lijst, maar het genre heeft het niet gemakkelijk op Moviemeter. Met al dat gezang en zo.
Geen Band Wagon, Red Shoes, Phantom of the opera, Parapluies de Cherbourg, Fiddler on the roof, Grease, Oliver!, All that Jazz, Footloose, Cabaret, Flashdance of Sound of Music in de top 1.000. Maar sommige musicals hebben de lijst gelukkig wel gehaald, waaronder deze Les Misérables!! 
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
Een blokje met Braveheart. Pas nog eens gezien en het viel me op hoe lelijk die film wel is. Hier zullen wel fans van zijn, de film scoort enorm hoog op MM, maar ik denk dat veel mensen die film nog eens moeten herbekijken om zeker te zijn van hun score... Stond in 2015 trouwens niet in de top 1.000.
Ik zag de film pas in 2017 voor het eerst en hij gaat mijn lijst niet uit 
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Hmm laatste rijtje nog eens vol met films waar ik echt helemaal niets mee heb, een uitzondering daar gelaten.
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
En ik daarentegen vind de keuzes al een tijdje wat minder raadselachtig dan aanvankelijk 
Een aantal mooie stills in dit blokje, Film Pegasus; met name bij Buffalo en Grapes of Wrath.
Laatstgenoemde heb ik dit keer buiten mijn lijst geparkeerd, maar goed om te zien dat ie daar helemaal geen last van heeft.
Gallo (ook als acteur goed bezig in bijvoorbeeld Trouble Every Day) nog maar weer eens aankruisen.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Stond in 2015 trouwens niet in de top 1.000.
).
-
- 31148 messages
- 5448 votes
).
Top 1.000 op maandagmorgen. 
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Even een veertje uit je kont trekken want het zal wel strak zitten onderhand, maar het zij je vergeven. 
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Nu komen eindelijk twee hoge favorieten binnen: Dni Zatmeniya (the Days of Eclipse) en Professione Reporter. Ik begon de hoop al bijna op te geven bij die Sukorov. Maar het kon ook niet anders met mijn nr 1 notering een top 10 notering en de rest rond de 100

Ook blij met the Birds en the Grapes of Wrath
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Ik mis mijn notificatie bij mijn nummer 1: Dni Zatmeniya
en hij heeft ook geen Engelse titel (The Days of Eclipse)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik mis mijn notificatie bij mijn nummer 1: Dni Zatmeniya
en hij heeft ook geen Engelse titel (The Days of Eclipse)
Het is bijna dinsdag. 
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Het zijn ook maar details.
Ik geef je trouwens volkomen gelijk over Braveheart. Dat is one ugly bitch van een film.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Boe! Je bent zelf een ugly bitch.
Zeg kan het niet een beetje intelligenter of probeer althans de schijn wat hoger te houden dat je een 'echte' filmliefhebber bent 
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Je geeft zo wel een heel verdraaid beeld van Un Amour a Taire, Film_Pegasus. 
Die Jeremie Renier is trouwens ook wel een lelijkerd eigenlijk, als je hem zo naast die andere acteur zet.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
600-501
30 gezien
11 uit eigen lijst, waarvan..
2 comebacks:
Donnie Brasco
Cast Away
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Zeg kan het niet een beetje intelligenter of probeer althans de schijn wat hoger te houden dat je een 'echte' filmliefhebber bent

Edit: en we zijn toch allemaal 'echte' filmliefhebbers hier? 
(of we er verstand van hebben is een tweede
)
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8192 votes
Twee jaar geleden had ik op 80 films uit de onderste helft gestemd; nu zijn dat er slechts 57. Ik heb op vijf nieuwkomers gestemd: Il Postino, The Piano, Brodre, Le Bonheur en Lady Bird. Nu maar hopen dat een paar tientallen van mijn favorieten fel gestegen zijn.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Angst (1983) voor het eerst in de lijst en nog op een sterke positie ook
. Toch een aantal erg fijne nieuwkomers deze editie.