• 178.091 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.468 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

Unsere mutter heb ik trouwens uit mijn lijst gehouden omdat dat voor mij geen film is, maar een mini-serie

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Al die kritiek.. dat veel films niet meer in de lijst komen om wat voor reden dan ook. Waarom dan geen toplijst met bijv. 2000 films plaatsen i. p. v. 1000? Dan is toch (bijna) iedereen tevreden?

Pegasus heeft dan wel meer werk natuurlijk maar je kan de 1001 tot en met 2000 films kort houden met alleen de naam te benoemen...

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Alexander1900 wrote:

Al die kritiek.. dat veel films niet meer in de lijst komen om wat voor reden dan ook. Waarom dan geen toplijst met bijv. 2000 films plaatsen i. p. v. 1000? Dan is toch (bijna) iedereen tevreden?

Kost mij 2 x zoveel werk.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Al dat gejank om die kritiek... het is een leuk topic om te volgen, maar mag wel wat minder gevoelig allemaal. Kritiek geven (en ''nemen'') is zo'n beetje de hele essentie van een forum, samen met iets complimenteren.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Kost mij 2 x zoveel werk.

Dat is begrijpelijk. En als je voor de 1001 t/'m 2000 films alleen de links plaatst (dat wordt naam film + jaartal)? Dus heel basic houden. Is dat misschien wat?

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik stel voor dat we eerst deze top 1.000 mooi afronden en er van genieten. Ik kan nu nog niet zeggen hoe het zit voor 2021. Hangt van de animo dan af, van mijn eigen tijd en zin en andere factoren.

Ik stel voor dat we het nu over deze 1.000 films hebben en nadien over het concept van de top 1.000 en ideeën voor de toekomst.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Is Le Bonheur echt nieuw in de lijst?

Mooie binnenkomst dan met zoveel stemmers.

Misschien ook om Varda te herdenken

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2203 votes

Op nummer 766 alweer de 3e film uit mijn top-6 (allen 5*). La vie d'Adèle zal nog wel even op zich laten wachten, White Bird in a Blizzard zal de lijst wel niet halen, hopelijk maakt The Light between Oceans wel zijn debuut..

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

stephan-0115 wrote:

La vie d'Adèle zal nog wel even op zich laten wachten

Dat hoop ik, die mag nog wel een stuk hoger staan van mij.

hopelijk maakt The Light between Oceans wel zijn debuut..
Ik heb hem nog niet gezien, maar als ik moest gokken, dan zeg ik van niet. Voor mijn gevoel zou hij dan al moeten zijn langsgekomen, maar wie weet.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Wauw, Unsere Mütter, Unsere Väter (2013) - MovieMeter.nl staat er gewoon in . The Descent is ook weer teruggekeerd, de lijst kan nu al niet meer stuk.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Alexander1900 wrote:

(quote)

Dat is begrijpelijk. En als je voor de 1001 t/'m 2000 films alleen de links plaatst (dat wordt naam film + jaartal)? Dus heel basic houden. Is dat misschien wat?

Slecht idee. Dan weet je al welke films er niet in gaan komen. Dat bederft de pret toch een beetje. Dat Pegasus 10 films laat zien die het niet gehaald hebben oké, maar 1000 is echt te veel. Laten we niet te veel (of eigenlijk niets) aan het concept van de top 1000 veranderen. Het is perfect zoals het nu is.

Flavio

• 4893 messages
  • 5225 votes

Ah ja Odishion...ik zag de film 10 jaar terug (net even gespiekt) maar zie sommige scenes nog zo voor me. Een goed teken. Moet nodig eens in de herziening.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Leuk om The Descent terug te zien in de lijst. Red Desert ligt hier al jaren stof te verzamelen. Net als zoveel films die in de lijst staan. Where to begin...

• 31148 messages
  • 5448 votes

Soms opvallend hoe films naast elkaar eindigen in de top 1.000. Hier Hellraiser (voor het eerst!) naast Nightmare on Elm Street.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Grappig dat Hellraiser er na al die jaren nu alsnog in komt, en dan gelijk nog op een redelijke positie ook.

Bij Atonement was m'n eerste reactie: zo laag?! En toen zag ik dat ik hem zelf maar een 7 geef en dus niet in mijn lijst heb staan. Toch zo'n film die in de herinnering mooier is dan op het moment zelf, al blijft dé scène grandioos.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Hellraiser

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Weten we zeker dat Captain Sik en gauke niet dezelfde persoon zijn ? Two bodies, one mind...

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Dingding! Volgende ronde!

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Zwolle84 wrote:

Dingding! Volgende ronde!

Bedoelde het als grappige observatie .

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Update: 209/250 gezien. Paar hele goede titels langs gekomen. Ook een paar hele zure.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

IH88 wrote:

(quote)

Bedoelde het als grappige observatie .

Ik ook hoor.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

We zitten op een kwart:

Van de 250 films heb ik er 178 gezien.

Als de top 1000 compleet is ga ik, om te bepalen welke ik wil zien, de ontbrekende titels rustig doornemen.

Op mijn urgentielijst staan nu:

Yeopgijeogin Geunyeo (2001)

Capharnaüm (2018)

Avengers: Endgame (2019)

Der Hauptmann (2017)

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Ik ook hoor.

Foei dat je Atonement niet in je toplijst hebt staan .

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

IH88 wrote:

(quote)

Foei dat je Atonement niet in je toplijst hebt staan .

Hád ik wel. Heeft zelfs nog lange tijd op een 9 gestaan, maar is langzaam afgegleden. Kreeg steeds meer moeite met het tweede (oorlogs)deel. Alles in en rondom het huis plus de strandscène blijven prachtig.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

A Monster Calls is trouwens weer een zeer fijne nieuwe toevoeging .

Norma

• 3463 messages
  • 5088 votes

I.v.m. vakantie loop ik ietwat achter met volgen, maar heerlijk om al die prachtige stills weer te zien!

Complimenten aan Film Pegasus

chevy93 wrote:

Met 31 noteringen in de lijst hebben alleen gauke (39) en Norma (36) er echt veel meer .

Wel handig zo'n personal assistent overigens, ik spreek je na 100 films weer even over de tussenstand?

Je zegt het alsof het veel is; maar de overige 464 moesten dan nog komen

Blij met, tot nu toe vooral, The Piano (1993), verrast dat deze er blijkbaar nooit eerder in voorkwam. Tips tot nu toe (niet per se nieuw ontdekt maar wel met voornemen hier achteraan te gaan) Il Vangelo secondo Matteo (1964) , Chinjeolhan Geumjassi (2005) en Boksuneun Naui Geot (2002)

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Wat kunnen die stills toch helpen om de nieuwsgierigheid te prikkelen. Een film als The Help (2011) zou anders niet snel op mijn radar gekomen zijn.

En A Monster Calls! Laat ik toevallig vorige week het boek gelezen hebben. Daar razend enthousiast over, ben benieuwd naar de verfilming!

En Tony Takitani en Laputa leveren allebei in, maar toch fijn ze in de lijst te zien.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

212/250

Fijn dat films als bonheur en hellraiser nu voor het eerst op de lijst komen inderdaad. Die eerste is denk ik sinds de laatste top1000 echt ontdekt door een aantal hier, bij hellraiser snap ik het niet zo, vooral niet dat hij er niet eerder instond!

Nog geen grote tips, al heb ik vandeweek wel Opening Night eindelijk gekeken nav... Wellicht dat ik dat met Toni Takitani ook maar eens moet doen....

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

A Nightmare on Elm Street (1984) heb ik eigenlijk puur om nostalgische redenen in mijn lijst staan. De enige film waar ik in mijn jeugd ooit nachtmerries aan overhield Met name deze scene staat nog altijd op mn netvlies gebrand. Brr
https://i.imgur.com/yin4x2f.png

Ook tof om Hoje Eu Quero Voltar Sozinho (2014) erin te zien. Toch mooi dat zo'n film ook genoeg stemmen krijgt. Had hem zelf niet in m'n lijst maar hoe meer Latijns werk hier hoe beter

Norma

• 3463 messages
  • 5088 votes

Baggerman wrote:

Toch de beste rol van Ryan Reynolds, die van Jezus in 'Il Vangelo secondo Matteo'. Ik wist niet dat hij al zo oud was!

Ja zeg, werkelijk, nu je het zegt En ik wil de film nog zien. Ik wilde dat ik dit niet had gelezen

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.