- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Top Horrorfilms
MovieMeter Top Horrorfilms
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Nu ik de andere lijstjes zie, had ik er zeker nog een aantal meer bij kunnen zetten waarvan ik niet had verwacht dat deze toegestaan waren. Bijvoorbeeld Black Swan (2010)
Maar ook omdat je het zelf ziet als Top-50 Horror film waardig of gewoon omdat je het een goede film vind en anderen hem ook genomineerd hebben?
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
John Milton: The Exorcist vind je vast heel goed, want die komt 2x in je lijst voor.
Ja dat gebeurde Shaky ook al, met dezelfde titel:
Nondejuu; ik wist dat ik geen fout gemaakt had: dat is een bugje. Gebeurde ook al in het privébericht naar Joolstein. Het moet in ieder geval deze film zijn: Janghwa, Hongryeon (2003). Ik heb het aangepast, mijn lijst is nu weer correct. Telkens als ik die link kopieer komt er automatisch een spatie voor de laatste twee cijfertjes van die filmcode (en dan komt The Exorcist in beeld). Vreemde bug, maar ik heb het aangepast.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Geen gekke dingen gedaan om de lijst spannender te maken, m'n persoonlijk toplijst gewoon netjes gefilterd op horror en dan nog even gekeken of ik het serieus aan een horrorfan zou willen aanraden. Met dit als resultaat:
Sentô Shôjo: Chi no Tekkamen Densetsu (2010)
The Blair Witch Project (1999)
Nihon Bundan: Heru Doraibâ (2010)
Daemonium: Underground Soldier (2015)
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Denk dat er nog een foutje staat John Milton, nr. 46 is die romantische film met Tom Hiddleston....
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Van de films van Onderhond er maar liefst 39 gezien waaronder Pop Skull die ik gisteren bekeken heb. Eden Log had natuurlijk ook in mijn top 50 moeten staan. Maar ja, het staat niet genoteerd als horror op MovieMeter. Daarom zal ik 'm wel vergeten hebben.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Denk dat er nog een foutje staat John Milton, nr. 46 is die romantische film met Tom Hiddleston....
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Ik kom op 22. Rosemary's Baby (1968) tegen en dan op 35. Rosemary's Baby (1968) weer???
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
weer zo'n zelfde fout gok ik, dat moet Miss Zombie zijn. Verder klopt hij zo te zien.
Woland
-
- 4796 messages
- 3816 votes
...en dat is dan de controleur
.
Maar leuke lijstjes, zeker met die van John Milton heb ik wel wat overeenkomsten. Körkarlen, Thelma, Altered States en Spalovac Mrtvol waren er bij mij ook wel ingekomen als ik er aan gedacht had. Van de lijst van Onderhond heb ik minder gezien, maar veel van de films die ik wél heb gezien smaken me wel, dus daar ga ik meer van opzoeken.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
...en dat is dan de controleur
.
Maar Woland, ik ben niet de controleur van mezelf 
Woland
-
- 4796 messages
- 3816 votes
Haha, touché!
Ik ben trouwens vrijdag een beetje verhinderd, dus zou jij mijn lijst kunnen posten die dag? Of als ik 'm zelf eerder mag neerzetten, ook prima.
scorsese
-
- 13165 messages
- 11076 votes
Maar ook omdat je het zelf ziet als Top-50 Horror film waardig of gewoon omdat je het een goede film vind en anderen hem ook genomineerd hebben?
Absoluut top 50 waardig!! En zo waren er wel een paar meer waarbij horror niet aangegeven is op moviemeter of imdb.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Glacius 45/50 gezien 4 overeenkomsten
scorsese 28/28 gezien 3 overeenkomsten
John Milton 45/50 gezien 7 overeenkomsten
Van de Top 250 op I-Check-Movies heb ik er 198 gezien.
Onderhond 38/50 gezien 8 overeenkomsten
Veel overeenkomst met Onderhond. Ook een paar interessante titels maar het lijken me lastige titels om te ergens te vinden?
Gisteren al wat films gekeken maar in totaal heb ik nu 123 films staan die ik nog niet heb gezien!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Alexander1900 ok 400 titels met 1 nominatie lijkt me inderdaad wat veel om te gaan rangschikken maar ik wil graag dat ze aandacht krijgen. Dus ik stel voor dat we ze in groepjes van 20 of zo gaan presenteren.
Hoe zit dat met het aantal van de films met 2 nominaties?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Slechts 1 overeenkomst met Glacius. Dit had ik wel verwacht, bij de draft was het al duidelijk dat zijn smaak ver ligt van de mijne. Zelfde verhaal bij Onderhond en ik had ook verwacht dat Braindead de enige film ging zijn die zou overeenkomen. Nogal wat Aziatische en Franse horror niet zo mijn ding.
scorsese ondanks een kleinere lijst en horror is volgens mij niet zijn favoriete genre toch 3 overeenkomsten.
En ondanks dat ik sommige keuzes van John Milton verafschuw, maar dat heeft dan vooral te maken met het feit dat hij mij zoiets als The Wicker Man durfde te tippen, 6 overeenkomsten. Goed ik zie hem weer terug wat liever nu 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Gisteren al wat films gekeken maar in totaal heb ik nu 123 films staan die ik nog niet heb gezien!
Als jij er al zo veel hebt...
Moest ik zoveel of meer hebben ga ik toch selectiever zijn hoor. Nu dat we de enkelvoudige nominaties niet gaan rangschikken zie ik niet zo het nut van die allemaal te gaan kijken. Moesten we een KO gaan doen met de films zelf dat zou een ander verhaal zijn. Of moeten we misschien 2 keer per jaar een algemene horrorchallenge gaan doen hierdoor 
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Vanmorgen dit "vrolijke" horrorfilmpje The Human Centipede (2009) bekeken. Het zal me benieuwen of iemand dit - zeg maar gerust - wansmakelijke product in zijn top 50 heeft staan. 
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Vanmorgen dit "vrolijke" horrorfilmpje The Human Centipede (2009) bekeken. Het zal me benieuwen of iemand dit - zeg maar gerust - wansmakelijke product in zijn top 50 heeft staan.
Nee die niet maar.... 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Veel overeenkomst met Onderhond. Ook een paar interessante titels maar het lijken me lastige titels om te ergens te vinden?
Die kans bestaat, maar zonder titels te noemen is het moeilijk in te schatten 
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Shadowed
-
- 11364 messages
- 6689 votes
Overeenkomsten 3:
Shaky: 10
Glacius: 14 (meeste overeenkomsten tot nu toe)
scorses: 9
John Milton: 9
Onderhond: 7
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
14 is wel de moeite inderdaad. #cosmictwins.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Die kans bestaat, maar zonder titels te noemen is het moeilijk in te schatten
Heb eens wat rondgekeken en er zijn toch meer films te vinden dan ik eerst vermoedde tot nu is het alleen nog niet gelukt met Mutant Girls Squad en Sodium Babies. En dan heb ik ook nog niet eens goed gezocht! Dus wie weet!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
joolstein, John Milton en Collins jullie vinden het OK dat we bij de films die 1 keer werden genomineerd gewoon presenteren en niet gaan stemmen, het zijn 400 films dus beetje veel.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Mijn overeenkomsten:
Chainsaw: 9
Dopke: 6
Alexspyforever: 3
handsome_devil: 7
remorz : 10 (tot nu toe de meeste overeenkomsten)
Shaky: 8
Glacius: 10 (tot nu toe samen met remorz de meeste overeenkomsten)
scorsese: 5
John Milton: 6
Onderhond: 7
Ik zie nu dat ik 'The Exorcist' en 'The Texas Chain Saw Massacre' niet heb meegenomen, omdat ik die nog geen waardering op IMDb heb gegeven, zonde.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Klopt het dat we de lijst van VanRippestein nog niet hebben gezien?
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Klopt het dat we de lijst van VanRippestein nog niet hebben gezien?
Klopt. Hij heeft nooit een lijstje ingediend en ik ben niet van plan om er zelf maar iets van te maken. 
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Hoe zit dat met het aantal van de films met 2 nominaties?
Circa 125 films.