- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Top Horrorfilms
MovieMeter Top Horrorfilms
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Opvallend vind ik dat Geung Si (Rigor Mortis) voor de tweede keer werd genoemd1 Niets mis mee want het is ook een goede film maar had dat niet verwacht!
Zo opvallend is dat toch niet, aangezien ik Geung Si ooit al eens eerder had genomineerd ?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Op welke manier bedoel je dat? Dat je verbaasd bent omdat er maar één op je lijst staat, of juist dat je het bijzonder vind dat die ene er op staat (toch onverwachts een titel)?
Neen, ik had iets meer overeenkomsten verwacht. Maar nogmaals die waren er wel geweest als het een top 60 of 70 was geweest. Ik heb nog zwaar getwijfeld om Hellraiser 1 en 2 op te nemen. Ook een aantal heel klassieke keuzes, die heb ik ook wel maar dan anderen
En geen Alien of ben je geen fan?
Maar die ene film die we delen kan wel eens bijzonder hoog gaan eindigen 
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4885 votes
Ik heb drie gemeenschappelijke films met Zandadder maar wel een 20-tal films die ik gezien heb en eigenlijk ook wel een plaatsje verdiende in mijn lijst !
Met wibro heb ik er 2 gemeenschappelijk en ook een hele resem die ik zou kunnen nomineren.
Maar Alastor zijn lijstje is toch andere koek. Geen enkele in mijn lijstje en maar 2 die bekend zijn. Redelijk veel onbekend materiaal voor mij dus 
En ook met Gang_Star geen gemeenschappelijk maar wel een 20-tal horrors die ik gezien heb.
M.a.w. veel nieuws om te ontdekken 
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Leuk om te lezen al deze nu al gevarieerde lijstjes.
De overeenkomsten met de door mij ingediende lijst:
Zandadder: 15
Wibro: 8
Alastor: 3
Gang_Star: 11
Bij alle vier die ingediende lijsten heb ik meermaals hardop in de kamer geroepen: "och shit ja, die ook nog vergeten te nomineren." 
Meteen ook al de nodige titels zien staan die ik niet ken; die gaan allemaal op de kijklijst.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Neen, ik had iets meer overeenkomsten verwacht. Maar nogmaals die waren er wel geweest als het een top 60 of 70 was geweest. Ik heb nog zwaar getwijfeld om Hellraiser 1 en 2 op te nemen. Ook een aantal heel klassieke keuzes, die heb ik ook wel maar dan anderen
En geen Alien of ben je geen fan?
Maar die ene film die we delen kan wel eens bijzonder hoog gaan eindigen
Ik vind het juist totaal niet verrassend dat het maar om één film gaat, aangezien jij meer van de ouderwetse films bent zoals uit het tijdperk van Vincent Price enzovoort. Daar heb ik heel weinig mee met dat soort films. Van Alien ben ik zeker geen fan, Aliens daarentegen wel zoals je weet, maar daar ontbrak een horror tag bij ?
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
De mensen die geen of niet tijdig een lijstje indienden, het is aan Alexander1900 om te bepalen of ze alsnog met een lijstje mogen komen. Als ik het goed heb gaat het om VanRippestein, Valak en only1ELEANOR.
Ik geef ze nog enkele dagen de tijd. Dus als je het niet erg vindt dan wacht ik nog even om het Excel bestand naar je toe te sturen.
De komende tijd heb ik het helaas druk en moet even kijken of ik nog regelmatig op MM kan verschijnen en posten. 
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
Mijn 50 voor de horrortoplijst
The Exorcist (1973) - MovieMeter.nl
The Evil Dead (1981) - MovieMeter.nl
Evil Dead II (1987) - MovieMeter.nl
Hellraiser (1987) - MovieMeter.nl
Hellbound: Hellraiser II (1988) - MovieMeter.nl
Halloween (1978) - MovieMeter.nl
The Texas Chain Saw Massacre (1974) - MovieMeter.nl
The Thing (1982) - MovieMeter.nl
The Babadook (2014) - MovieMeter.nl
The Others (2001) - MovieMeter.nl
The Conjuring (2013) - MovieMeter.nl
Insidious (2010) - MovieMeter.nl
Insidious: Chapter 2 (2013) - MovieMeter.nl
Sinister (2012) - MovieMeter.nl
The Conjuring 2 (2016) - MovieMeter.nl
The Awakening (2011) - MovieMeter.nl
El Orfanato (2007) - MovieMeter.nl
Poltergeist (1982) - MovieMeter.nl
The Omen (1976) - MovieMeter.nl
A Nightmare on Elm Street (1984) - MovieMeter.nl
Friday the 13th (1980) - MovieMeter.nl
Fright Night (1985) - MovieMeter.nl
Christine (1983) - MovieMeter.nl
Pet Sematary (1989) - MovieMeter.nl
The Shining (1980) - MovieMeter.nl
Child's Play (1988) - MovieMeter.nl
Låt den Rätte Komma In (2008) - MovieMeter.nl
The House of the Devil (2009) - MovieMeter.nl
Sleepy Hollow (1999) - MovieMeter.nl
Ju-on 2 (2003) - MovieMeter.nl
Gin Gwai (2002) - MovieMeter.nl
Gin Gwai 2 (2004) - MovieMeter.nl
Ouija: Origin of Evil (2016) - MovieMeter.nl
Mother! (2017) - MovieMeter.nl
Jessabelle (2014) - MovieMeter.nl
Hereditary (2018) - MovieMeter.nl
Au Delà des Murs (2016) - MovieMeter.nl
Ghostland (2018) - MovieMeter.nl
Dracula (1992) - MovieMeter.nl
The Green Inferno (2013) - MovieMeter.nl
The Woman in Black (2012) - MovieMeter.nl
The VVitch: A New-England Folktale (2015) - MovieMeter.nl
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Zo opvallend is dat toch niet, aangezien ik Geung Si ooit al eens eerder had genomineerd ?
Ik vind het meer opvallend dat met de beperking van 50 films, Geung Si toch verschillende lijst heeft weten te halen. De film blijkt toch populairder te zijn dan ik had verwacht!
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
En ook met U96 zie ik maar liefst 15 overeenkomsten met mijn eigen ingediende lijst.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik geef ze nog enkele dagen de tijd. Dus als je het niet erg vindt dan wacht ik nog even om het Excel bestand naar je toe te sturen.
De komende tijd heb ik het helaas druk en moet even kijken of ik nog regelmatig op MM kan verschijnen en posten.
Vergeet dan vandaag die van jezelf niet te posten nu je blijkbaar nog de tijd hebt 
6 overeenkomsten met U96. Tot nu toe de lijst die mij het meeste aanspreekt ondanks de aanwezigheid van die vreselijke House of the Devil sorry
. The Witch, Ouija, Ghostland en misschien zelfs Fright Night hadden er bij mij ook nog wel in kunnen komen. Ik denk dat ik ze allemaal heb gezien.
joolstein ik heb teruggekeken wat ik bij geung Si heb geschreven, maar zelfs dan nog herinner ik me er geen bal meer van.
Gang_Star er zijn wel degelijk fans van de ouwe meuk maar het merendeel ervan krijg ik niet overtuigd om mee te doen. Vind ik wel jammer want ook zij kunnen leuke tips opdoen zoals ik ook wel pareltjes heb ontdekt bij modernere films.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Mijn top 50 horror lijst:
A Nightmare on Elm Street (1984)
Halloween: The Curse of Michael Myers (1995)
Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)
Hellbound: Hellraiser II (1988)
Dracula: Dead and Loving It (1995)
Tucker and Dale vs. Evil (2010)
Santa's Slay (2005) - MovieMeter.nl
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
U96 - 14 overeenkomsten.
Alexander1900 - 2 overeenkomsten.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
U96 heeft 3 overeenkomsten met mijn lijst, heel veel bekende namen uit het horrorgenre (op Gin Gwai na dus alles gezien) Daardoor mis wel wat verrassing in zijn lijst. dat lig meer aan mij dan aan de films zelf!
Alexander1900 heeft maar 1 overeenkomst met mijn lijst.
Het valt me ook op dat de films Ghost Ship en House of Wax een paar keer worden genoemd. Ze zijn van het label Dark Castle Entertainment en die brengt met hun naam een ode aan William Castle.
joolstein ik heb teruggekeken wat ik bij geung Si heb geschreven, maar zelfs dan nog herinner ik me er geen bal meer van.
Zal dat dan niet liggen aan wie de film aan het kijken was? De film zal de hoogste regionen niet halen, er zijn ook maar 79 stemmen bij die film! Maar ik vind het toch vrij bijzonder dat de film nu al op twee lijstjes voorkomt, en misschien daardoor wel gaat eindigen in de semi-top.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Mijn overeenkomsten:
Zandadder: 4. Opvallend dat je 'Blair Witch 2' hebt genoemd. 
Wibro: 6
Alastor: 1
Gang_Star: 6
U96: 9
Alexander1900: 4
Shadowed
-
- 11360 messages
- 6685 votes
Overeenkomsten:
Zandadder: 10
Wibro: 8
Alastor: 2
Gang_Star: 12
U96: 9
Alexander1900: 3
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Opvallend vind ik dat Geung Si (Rigor Mortis) voor de tweede keer werd genoemd1 Niets mis mee want het is ook een goede film maar had dat niet verwacht!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Haha ik dacht ik ga 0 overeenkomsten hebben met de lijst van Alexander1900 totdat ik aan het einde van de lijst kwam, toch nog 1 match en wat voor een 
joolstein tja mijn Asian cinefilie heb ik eigenlijk zo een 15 jaar geleden verloren. Ghost Ship kan ik nog wel snappen maar hoe is House of Wax (2005) een ode aan Wiiliam Castle? De gelijknamige film uit 1953 is niet van Castle. Maar mischien gaat het om een link met een bepaalde scène uit The Night Walker (1964)?
Wat mij opvalt is dat er weinig bij is van vóór de jaren 70. Van de jaren 20 t/m 50 zelfs nog niets. Maar dat is misschien niet zo een grote verrassing.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Haha ik dacht ik ga 0 overeenkomsten hebben met de lijst van Alexander1900 totdat ik aan het einde van de lijst kwam, toch nog 1 match en wat voor een 
Wat mij opvalt is dat er weinig bij is van vóór de jaren 70. Van de jaren 20 t/m 50 zelfs nog niets. Maar dat is misschien niet zo een grote verrassing.
Ik wilde het een beetje spannend maken.
En het zou saai zijn als we allemaal dezelfde smaak / films hadden. 
De oudste film uit de gezamenlijke lijst komt uit 1920. Maar ik verklap verder niks.
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
6 overeenkomsten met de lijst van Alexander1900 en ik schrok me rot toen ik jouw nominatie voor 'Society' zag; die is me volledig ontschoten
.
(volgend jaar een top 100 / 250 per man?
)
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Overeenkomsten..
Zandadder: 12
wibro: 6
Alastor: 2
Gang_Star: 11
U96: 11
Alexander1900: 4
Zie ook veel films die ik genomineerd zou hebben als we een lijst van 100 hadden mogen maken.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
De oudste film uit de gezamenlijke lijst komt uit 1920. Maar ik verklap verder niks.
Ja dan weet ik eigenlijk al welke het is 
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Hebben we hier nog Die Hard (1988) fans met Bruce Willis?
Hij speelt ook in de film Death Becomes Her (1992) die ik heb genomineerd en heeft een erg leuke rol!
Een scene: Death Becomes Her (5/10) Movie CLIP - Madeline Takes a Fall (1992) HD - YouTube 
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Ghost Ship kan ik nog wel snappen maar hoe is House of Wax (2005) een ode aan Wiiliam Castle? De gelijknamige film uit 1953 is niet van Castle. Maar mischien gaat het om een link met een bepaalde scène uit The Night Walker (1964)?
Nee, het zijn niet de films maar de degene die ze uitbracht. De filmmaatschappij Dark Castle is vernoemd naar William Castle. Robert Zemeckis van Death becomes her is één van de oprichters(om het cirkeltje rond te maken)
De eerste films,waren House on Haunted Hill en Thir13en Ghosts op dat label en waren natuurlijk wel remakes van William Castle. House of Wax is misschien een soort eerbetoon aan de film uit 1953? Maar volgens mij is Ghost Ship geen remake. Ik heb de film niet gezien. Val Lewton had in 1943 wel een film met dezelfde naam en er bestaat een Engelse film uit 1952 met die naam. Maar het plot van die beide is anders.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Vier overeenkomsten met Alexander. Wel wat films die ik heb gezien, ook over heb getwijfeld om te te kiezen maar niet van gekomen.
Ik merk dat mijn PC dipje aan het opklaren is, nice!
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Overeenkomsten met eigen lijst:
Zandadder - (36/50 gezien): 6 overeenkomsten
wibro - (37/50 gezien): 11 overeenkomsten
Alastor - (20/35 gezien): 12 overeenkomsten
Gang_Star - (38/50 gezien): 2 overeenkomsten
U96 - (34/50 gezien): 2 overeenkomsten
Alexander1900 - (21/50 gezien): 0 overeenkomsten
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
De 4 films die je hebt genomineerd zet ik op mijn lijst om te bekijken. 
De onderstaande films ben ik benieuwd naar en wil die zeker gaan bekijken.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ik ben benieuwd naar deze twee films:
Ziet er goed uit. Ze gaan op m'n lijst!