• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.404 votes
Profile

Goede films waar alleen jij op gestemd hebt

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Boeiende documentaire van Amos Gitai:

Yoman Sadeh (1982)

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

beavis wrote:

(quote)

Ik heb de Portabella dvd box met zijn compleet verzameld werk (behalve die nieuwe film dan uiteraard!). Dus ooit gaat deze ook wel gekeken worden. Alleen heeft Umbracle me nooit aangesproken. Chritopher Lee is altijd cool uiteraard, maar Cuadecuc, Vampir (1971) vond ik een uiterst saaie tegenvaller (2,5*) en het improviserende karakter van Umbracle spreekt niet gelijk voor meer inhoud/diepgang... "ooit" dus

Dan zou ik zijn oude films op het IFFR links laten liggen, maar jou kennende zou je die toch ook nog in de bios willen meepakken. Hoewel je bericht suggereert dat je ze ooit eens op dvd gaat kijken en niet in Rotterdam.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

En weer een Griekse film toegevoegd aan MM:

Oi Germanoi Xanarhontai... (1948) 3,5*

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Het begint eentonig te worden. Weer een nieuwe Griek:

Matomena Hristougenna (1951) 3,5*

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Heel ander land dit keer: Een documentaire uit Bolivia waarin een bloedbad gereconstrueerd wordt, waarbij ooggetuigen zelf meespelen in de reconstructie. Dit resulteert in zeer aangrijpende beelden. 3,5*

El Coraje del Pueblo (1971)

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Weer twee films toegevoegd:

To Mistenkelige Personer (1950) 3,5*

Interessant om te weten dat de film in 1950 in première zou gaan, maar pas in 2007 voor het eerst vertoond werd, nadat hij door een rechter was verboden.

http://i.imgur.com/qMeNhsk.png

Millhouse (1971) 3,5*

Nog een documentaire van Emile de Antonio.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Two Arabian Knights (1927) 3,5*

Ik was stomverbaasd toen ik ontdekte dat deze film nog niet op MM stond. Winnaar van twee oscars!! Beste regisseur en beste film (komedie). Regisseur is nota bene Lewis Milestone, zeker geen kleine naam, met name vanwege All Quiet on the Western Front (1930). Gelukkig staat de film er nu wel op.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Leende van beavis een boxje van Teuvo Tulio-films. Heb er inmiddels drie gezien (en hijzelf nog niet ) en ben daar de enige stemmer: Rakkauden Risti (1946) - Levoton Veri (1946) - Intohimon Vallassa (1947).

Ik had voordien ook nog nooit van Tulio gehoord, dus helemaal vreemd is het niet dat het zo onbekend is denk ik dan. beavis is natuurlijk nooit te beroerd om wat onontgonnen paden te verkennen (en ik dan ook niet)... Tulio maakt stevige (soms best wel overtrokken) melodrama's met typische noir-vormgeving - met een regionale (Fins-Russische) touch. Het acteerwerk doet soms wat Jaren 20 aan - dus dat is wel even doorbijten.

Overigens is de enige van deze drie die in een officiële toplijst staat (Restless Blood) op iCM (YLE's Best Finnish Films) verreweg het minst bevallen, waarmee maar weer de relativiteit van die lijstjes wordt benadrukt. Je zou de beste zo maar missen...

Overall toch de moeite. Ik schrijf wellicht zo nog wat bij de films zelf. Er zijn trouwens drie boxjes met elk vier films... Maar ik laat het hier even bij.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Der Var Engang en Krig (1966) 3,5*

http://i.imgur.com/ZAxAvPz.jpg

Ik blijf maar toevoegen. De afgelopen week alweer een stuk of vijf films gekeken die nog niet op MM staan. Dit klusje gaat nog wel even duren, denk ik.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Overigens is de enige van deze drie die in een officiële toplijst staat (Restless Blood) op iCM (YLE's Best Finnish Films) verreweg het minst bevallen, waarmee maar weer de relativiteit van die lijstjes wordt benadrukt. Je zou de beste zo maar missen...

Deze ICM-moderator doet nu heel erg zijn best niet te reageren..................

Lukt niet echt, hè?

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

joachimt wrote:

Ik blijf maar toevoegen. De afgelopen week alweer een stuk of vijf films gekeken die nog niet op MM staan. Dit klusje gaat nog wel even duren, denk ik.

er zit wel een fijn gestaag tempo in

de WorldCup levert ook wel weer een paar titels op. Die uit Niger zit al in de toevoeging, anderen nog niet

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

joachimt wrote:

Deze ICM-moderator doet nu heel erg zijn best niet te reageren..................

Lukt niet echt, hè?

Jij hebt dat lijstje van de "beste" Finse films ook niet gemaakt, dus in zoverre treft jou geen blaam. Maar het beïnvloedt wel het kijkgedrag van velen. Ik kan daar geloof ik dan weer niet zo goed tegen. Ik heb al je toevoegingen niet gecheckt (geen zelfs), maar ik durf te wedden dat ze allemaal op een officieel lijstje staan, of zit ik er ver naast ?? Dus op die manier ook wel weer een manier om juist weer dingen te ontdekken. Maar goed dit moet in een ander topic.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Tulio maakt stevige (soms best wel overtrokken) melodrama's met typische noir-vormgeving - met een regionale (Fins-Russische) touch. Het acteerwerk doet soms wat Jaren 20 aan - dus dat is wel even doorbijten.

Ik meen gelezen te hebben dat hij zich sterk door Tsjechische silents heeft laten beïnvloeden.

En als acteur was het uiteraard ook een buitenbeentje met een nogal exotische uitstraling... beetje een gypsy valentino figuur dacht ik... moet me er zelf nu ook eens echt meer in verdiepen. Helemaal een voorloper van Fassbinder of Waters is het wellicht toch niet... anders had het vast (nog) beter bevallen Maar wat ik tot nu toe al zag vond ik zelf toch érg bijzonder/uniek

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik ben ook niet zo thuis in de Tsjechische silents, maar daar heb jij vast nog een boxje van staan

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

ik kan deze wel aanraden Varhaník u sv. Víta (1929)

maar zie nog geen overduidelijke link verder

(visueel wel een érg mooie film toch... soms een beetje dik aangezet... zou toch kunnen kloppen)

blijkbaar was de markt voor deze films toch erg groot destijds... geld volgens mij ook voor de Hongaarse komedies... maar al dat soort werk is hier in het Westen nu volledig vergeten lijkt het...

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

ik durf te wedden dat ze allemaal op een officieel lijstje staan, of zit ik er ver naast ??

Hehe, daar moet ik natuurlijk op reageren.

Ik gebruik lijsten voor filmtips en houd ervan om een hele lijst door te werken. Ik kijk dus niet willekeurig film "als ze maar officiëel zijn", maar kies een lijst die me interesseert. Maar ik kijk ook regelmatig onofficiële films. Sommige vanwege een onofficiële lijst die ik wil afmaken, sommige als tip van een forum-memeber, sommigen omdat ze al jaren op mijn harde schijf stonden en ik kan me niet meer herinneren hoe ze daar kwamen, etc...

Mijn laatste 15 geaccepteerde toevoegingen:

Der Var Engang en Krig – Ja (Unesco)

Two Arabian Knights – Nee

Millhouse – Nee

To Mistenkelige Personer – Nee

Tistega Lepega Dne – Ja (Unesco)

El Coraje del Pueblo – Ja (Unesco en Cien anos…)

Matomena Hristougenna – Ja (Unesco)

Oi Germanoi xanarhontai... – Ja (Cine gr), maar ik heb hem veel eerder gekeken dan dat hij officiëel werd.

Yoman Sadeh – Ja (Rosenbaum)

Zhao Xiansheng – Ja (Rosenbaum)

Työmiehen Päiväkirja – Ja (Unesco)

Ekdromi – Ja (Unesco)

Umbracle – Ja (Rosenbaum)

Mr. Hoover and I – Ja (Rosenbaum)

Diagogi... Miden! – Ja (Unesco)

20% onofficiëel. Ik denk dat dat redelijk overeen komt met mijn gemiddelde van de laatste paar jaar.

Trouwens, ik was al fanatiek aan het proberen TSPDT en Rosenbaum te completeren voordat ik op ICM kwam. Rosenbaum heb ik nog maar een paar maanden geleden afgerond (wat beschikbaar is). Unesco is de enige officiële lijst waar ik actief alles ben gaan kijken sinds ik ICM ontdekt heb.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Dat valt dan weer mee - da's toch nog 'redelijk'. Ligt bij mij net onder de 50%.

joachimt wrote:

Two Arabian Knights (1927) 3,5*

Ik was stomverbaasd toen ik ontdekte dat deze film nog niet op MM stond.

Dan is je vraag nu beantwoord: omdat hij niet op een officieel lijstje staat

Winnaar van twee oscars!! Beste regisseur en beste film (komedie).
Klopt trouwens niet helemaal, want hij won één Oscar "beste regisseur ván een komedie". Als hij beste film had gewonnen - had-ie namelijk wél op een lijstje gestaan.

De enige film die ik trouwens ook mijn wensenlijst heb staan. De andere films zal ik niet snel kijken want ik ben niet van de pindakaas. En volgens mij zijn toch veel films niet op DVD o.i.d. Als ik de kwaliteit van de stills zo zie...

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Speciaal voor

Mochizuki Rokuro ga ik vanaf nu erbij vermelden of het een official check is op ICM of niet.

Ben zelf ook wel nieuwsgierig eigenlijk......

Mogholha (1973) 3,5*

http://i.imgur.com/eEqL0jl.png

Vreemde, vreemde film......

Ik heb hem in totaal al drie keer ofzo gezien. De versie die ik vond had geen ondertiteling voor de eerste 16 minuten en daarna wel. Toen ben ik timings gaan maken voor de eerste 16 minuten, die werden ingevuld door een Iraniër. Daarna heb ik de hele film gekeken. Daarna heb ik de film nogmaals gezien, maar toen een getinte versie met Franse ondertiteling (hardsubs) met een paar extra scènes, waarvoor ik timings heb gemaakt. Daarna nogmaals om de Engelse ondertiteling uit de ene versie in te vullen in de andere versie. Pfff... wat een hoop werk voor één film. Wel leuk!

Gelukkig is het een official check.

Drie lijsten. Ik keek hem wegens Rosenbaum.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Maria do Mar (1930) 3,5*

Official check (Unesco).

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Vesna (1953) 3,5*

Official check (Unesco)

http://i.imgur.com/HbKMpbF.png

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Weer drie films toegevoegd:

Mis Ston (1960) 3,5*

Official check (Unesco)

Shunkinsho (1976) 3,5

Unofficial check

Ik ben ook op ICM de enige, die de film heeft gezien. Best een aardige film over de relatie tussen een blinde muzikant en haar dienaar. Deze film bevat één van de pijnlijkste scenes die ik ooit heb gezien.

http://i.imgur.com/773GEQy.png

Tiempo de Morir (1985) 3,5

Official check, 2 lijsten, gekeken vanwege Unesco

Oké, eigenlijk ben ik de tweede stem op MM, want nadat hij vandaag was toegevoegd was Straka er als de kippen bij om te stemmen, maar ik voeg hem toch maar even aan deze topic toe.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

joachimt wrote:

Shunkinsho (1976) 3,5

Unofficial check

Ik ben ook op ICM de enige, die de film heeft gezien. Best een aardige film over de relatie tussen een blinde muzikant en haar dienaar. Deze film bevat één van de pijnlijkste scenes die ik ooit heb gezien.

Ik zag wel deze versie van grootmeester Shindō.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

McSavah wrote:

(quote)

Ik zag wel deze versie van grootmeester Shindō.

Ah, ik had niet door dat het een remake was. Goed om te weten. Wellicht kijk ik dit origineel dan ook nog wel eens.

Dat betekent trouwens dat 2 van de 3 films in mijn vorige posts remakes zijn, want Tiempo de Morir was ook al in 1966 verfilmd.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

joachimt wrote:

(quote)

Ah, ik had niet door dat het een remake was. Goed om te weten. Wellicht kijk ik dit origineel dan ook nog wel eens.

Dat betekent trouwens dat 2 van de 3 films in mijn vorige posts remakes zijn, want Tiempo de Morir was ook al in 1966 verfilmd.

Een remake hoeft het niet te zijn, zal vooral op hetzelfde kortverhaal zijn gebaseerd. Maar die van Shindō is wel een aanrader.

Straka

• 206 messages
  • 564 votes

joachimt wrote:

(quote)

Klopt, dat was het debuut van Arturo Ripstein. De films doen op zich weinig tot niets voor elkaar onder. Het script van Marquez is verder niet aangepast. Het verschil zit in de meer klassieke western uitstraling van het origineel en het meer Colombiaanse karakter van de hier benoemde film.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Umetni Raj (1990) 3,5*

Official check (Unesco)

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Zhu Fu (1984) 3,5*

Official check (Unesco)

Valkoiset Ruusut (1943) 3,5*

Official check (Unesco)

http://i.imgur.com/fCVwPJx.png

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Komisario Palmun Erehdys (1960) 3,5*

Official check (Finnish list, maar ik keek hem lang voordat ie officiëel werd)

Deze wilde ik zelf gaan toevoegen een paar dagen geleden, maar toen bleek hij al in de wachtrij te staan. Iemand kwam in dezelfde week op hetzelfde idee.

In Finland zijn de films van Inspector Palmu heel popular (althans, zo heb ik me laten vertellen). Ik vond het niet geweldig, maar het was zeker wel een leuke film.

http://i.imgur.com/beRT9ZG.png

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.