- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Goede films waar alleen jij op gestemd hebt
Goede films waar alleen jij op gestemd hebt
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Minste aantal stemmen waar ik op gestemd heb is 4:
Deux Hommes dans Manhattan (1959)
Leuke film! Beetje Hitchcock-achtig
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Dirty Little Billy (1972) 0,5*
Quando le Donne Persero la Coda (1972) 1*
Tarzán en las Minas del Rey Salomón (1973) 1*
Rivolta degli Schiavi, La (1961) 2*
Rocky Mountain Mystery (1935) 2*
Sklavenkarawane, Die (1958) 2,5*
Tarzan's Jungle Rebellion (1967) 2,5*
Arciere di Sherwood, L' (1970) 3*
Gefangene des Maharadscha, Die (1954) 3*
Cowboy and the Indians, The (1949) 3*
Carola Lamberti - Eine vom Zirkus (1954) 3*
Gunman from Bodie, The (1941) 3*
Talent for Loving, A (1969) 3*
California (1963) 3,5*
Freddy, Tiere, Sensationen (1964) 3,5*
Hopalong Cassidy Returns (1936) 3,5*
King of the Cowboys (1943) 3,5*
Lost Canyon (1942) 3,5*
Mackintosh and T.J. (1975) 3,5*
Shéhérazade (1963) 3,5*
Tarzan and the Valley of Gold (1966) 3,5 *
Tarzan of the Apes (1918) 3,5*
Tarzan, the Ape Man (1959) 3,5*
Top Gun (1955) 3,5*
Trigger, Jr. (1950) 3,5*
Golden Stallion, The (1949) 4*
Tarzan's Three Challenges (1963) 4*
Wenn die Conny mit dem Peter (1958) 4*
Wolfshead: The Legend of Robin Hood (1969) 4*
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Inmiddels drie nieuwe films bij mijn eerder geposte films:
Doukyusei (2008) (3,0*)
Romantisch drama. Jun wordt verliefd op een sms-vriendin. Aangenaam, ingetogen.
Jenifa (2004) (2,5*)
Japans, romantisch drama. Film die veelbelovend begint, maar behoorlijk inzakt en pas op het eind weer wat tot leven komt. Beetje tuttig.
Tôkyô Shônen (2008) (4,0*)
Romantisch drama met een duister randje. Dit keer keer geen smscontact (Classmates), maar een penvriend. Kleine aanrader.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dante's Inferno (1935) 3*
Dark and Stormy Night (2009) 3*
Aardige films, maar je mist ook weer niets als je ze niet gezien hebt.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Two Front Teeth (2006) tijdelijk denk ik
.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Two Front Teeth (2006) tijdelijk denk ik
.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
De zoekfunctie op MoMe geeft nog steeds niet meer dan 101 resultaten bij deze functie, maar met wat kunstgrepen is het toch gelukt. Het gaat om 151 films
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
ik stalk je ook een beetje sinds kort Mochizuki, zo kom ik erachter waar de leuke gespreksonderwerpen zich bevinden als ik achter mijn computer zit te hangen en zin heb om wat te typen 
Ik heb ook meer dan 100 hits als ik zoek op films met 1 stem en alleen die van mezelf, de kunstgrepen ken ik nog niet, maar hier dan voor ons beider intressese de Japanse films waarvan ik de enige stemmer ben:
Ao-zora Musume (1957)
Alternatieve titel: A Vivacious Girl
Danryu (1957)
Alternatieve titel: Warm Current
Furyô Banchô: Inoshika Ochô (1969)
Alternatieve titel: Wolves of the City
Hibotan Bakuto (1968)
Alternatieve titel: Red Peony Gambler
Hissatsu Shikakenin (1973)
Alternatieve titel: Professional Killers
Hissatsu Shikakenin Baian Ari-jigoku (1975)
Alternatieve titel: Professional Killers: Assasin's Quarry
Mekura no Oichi Monogatari: Makkana Nagaradori (1969)
Alternatieve titel: Crimson Bat, the Blind Swordswoman
Mekurano Oichi Inochi Noraimasu (1970)
Alternatieve titel: Crimson Bat - Oichi: Wanted, Dead or Alive
Mekurano Oichi Jigokuhada (1969)
Alternatieve titel: Trapped, the Crimson Bat
Mekurano Oichi Midaregasa (1969)
Alternatieve titel: Watch Out, Crimson Bat!
Minagoroshi no Reika (1968)
Alternatieve titel: I, the Executioner
Mujin Rettô (1969)
Alternatieve titel: The Desert Archipelago
Ôgon Batto (1966)
Alternatieve titel: The Golden Bat
Oitsumeru (1972)
Alternatieve titel: Chase That Man
Oniwaban (1974)
Alternatieve titel: Demon Spies
Shinjuku Mad (1970)
Shinobi no Shu (1970)
Alternatieve titel: A Band of Ninja
Yamato Takeru (1994)
Alternatieve titel: Orochi the Eight-Headed Dragon
Yasagure Keiji (1976)
Alternatieve titel: Outlaw Cop
Yawara Sempu Doto no Taiketsu (1965)
Alternatieve titel: Judo Showdown
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Heb net mijn stem uitgebracht op de western Quantrill's Raiders uit 1958. Ben tot nu toe de enige er op gestemd heeft. (2*)
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
@ Nomak: Dat komt geloof ik omdat een aantal mensen daarop hebben gestemd en berichten hebben gepost en dat er anders weer verwarring over komt dat mensen stemmen mankeren.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
ik heb recent wat van mijn oude film-lijstten doorgelopen van de tijd vóór dat ik de score op MM behield en dat leverde niet alleen flink wat extra stemmen op, maar ook best veel films waar nu door mij voor het eerst op werd gestemd. Het zijn niet direct allemaal meesterwerken, maar er zitten toch wel wat interessante cult titels tussen waar ik meerdere stemmen zou hebben verwacht:
Sat Sat Yan, Tiu Tiu Mo (1998)
Been Down So Long It Looks like Up to Me (1971)
Santo contra los Zombies (1962)
-fal
-
- 2028 messages
- 2290 votes
Ik kom op 70 films waarvan het merendeel 3,0 of lager scoorde. Ik beperk me tot drie films.
4,0, beide aanraders voor liefhebbers van Japanse new-wave, maar vooralsnog nog niet te krijgen, althans, op dvd...
Hatsukoi: Jigoku-Hen (1968) Susumu Hani
en Imamura's mockumentary Ningen Johatsu (1967)
Onder de 3,5-en is
Dang Wo Men Tong Zai Yi Qi (2007) James Lee
een aanrader voor liefhebbers van trage, gortdroge, observerende cinema, al vond ik zijn twee voorgaande films iets beter.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Net mijn stem uitgebracht op King of the Underworld (1939). Een film waar ook nog niemand op gestemd heeft. Onbegrijpelijk dat deze film niet meer bekendheid heeft, of te verkrijgen is.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Robert Plant: By Myself (2010)
Een dikke aanrader voor een fan van Robert Plant. Documentaire is nog niet zo lang geleden op BBC geweest maar staat er nu pas op dus misschien zijn er wel meer mensen die hem hebben gezien.
edit: wel leuk om te zien dat 2 van de 4 titels al meer stemmen hebben gekregen 
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Slechts vijf. Festivalspul, vier keer Rotterdam en een keer Dejima. Zitten best een aantal mooie films bij. Drie van de vijf ook zelf toegevoegd trouwens.
De beste van het stel en zit heel dicht tegen vier sterren aan. Een digitaal gedraaid drama uit de achterbuurten van Manilla met een zeer memorabele hoofdrol en een oprechte toon.
2) Mémoire des Anges, La (2008)
Een film over Montreal opgebouwd uit bestaand materiaal. En dat gehermonteerd. Niet helemaal geslaagd, wel een heel interessant project dat navolging zou verdienen.
Mooi, maar niet al te opvallend Japans drama. Voor liefhebbers van typisch Japans drama.
Typisch voorbeeld van een onderin-de-publieksstad IFFR-film. Er gebeurt echt niets, maar aan het einde voelde ik wel de flow van het dorpje waar deze Chinese film over verveelde jongeren zich afspeelt.
5) Visits: Hungry Ghost Anthology (2004)
Wellicht wat te hoog gewaardeerd (2,5*) want echt indruk heeft dit spokenvierluik uit Maleisie niet gemaakt.
Deze vijf hebben nog altijd slechts 1 stem, al had Binglang er een tijdje twee. Ik Doe Moeilijk heeft 'm ook gezien.
Deze zijn er nog bijgekomen:
Interessante maar imperfecte film uit Syrie die ik op het IFFR zag dit jaar (op een hele slechte kopie). Ik denk nog weleens aan de film terug als Syrie deze dagen zo dramatisch in het nieuws is.
If Footmen Tire You, What Will Horses Do? (1971)
Serieuze aanrader voor mensen die van bizarre en rare films houden. Een erg grappige en bizarre, serieus bedoelde, fundamentalistisch Christelijke Amerikaanse propagandafilm van een kerkgenootschap. Wat gebeurt er als de Amerikanen niet onmiddelijk tot geloof komen?
Aardige documentaire over Jia Zhang Ke, staat als extra op de Nederlandse box met zijn eerste vier lange films. Ook door Verhoeven gezien, maar die heeft er niet op gestemd.
Aandoenlijke, oprechte en zeer persoonlijke film over een opgroeiende homoseksuele jongen in Indonesie. Eigenlijk eerder een verzameling korte filmpjes met de hoofdpersoon op verschillende leeftijden.
Film van Bill Morrisson, de man die experimentele films maakt door bestaand materiaal te "beschadigen" en te monteren.
bierbak
-
- 390 messages
- 0 votes
Net een clipje bekeken over die Horses op youtube.
YouTube - If Footmen Tire You, What Will Horses Do? (1971) - (Clip 1)
Ik denk dat ik maar even pas. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Kan me die scene goed herinneren, ja. 
Filmisch is het waardeloos, maar het is geweldig als tijdsbeeld en zo geschift dat ik me prima vermaakt heb,.
bierbak
-
- 390 messages
- 0 votes
Ja ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Het kan zelfs best zijn dat het bij mij ook zo'n effect zou geven, maar je moet eens zin in hebben om aan te beginnen. Voorlopig heb ik genoeg gezien. 
Moet wel zeggen dat ik dat nog niet vaak ben tegengekomen in film, zelfs niet in echte horrorfilms, kinderen die op zo'n expliciete manier vermoord worden...
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Er zijn momenteel 21 films waar ik 4 sterren of meer voor heb gescoord die alleen nog maar mijn stem hebben:
*Al Primo Soffio di Vento (2002) Alternatieve titel: At the First Breath of Wind
Anabase de May et Fusako Shigenobu, Masao Adachi et 27 Années sans Images, L' (2011)
Kamennyy Krest (1968) Alternatieve titel: The Stone Cross
Soleil O (1967)
*Territory, The (1981)
Zelyonyy Slonik (1999) Alternatieve titel: Green Elephant
Agatha et les Lectures Illimitées (1981)
*Beket (2008)
Den Sedmý - Osmá Noc (1969) Alternatieve titel: The Seventh Day, the Eighth Night
Enfant Secret, L' (1982)
Golden Boat, The (1990)
Grandeur Nature (1974) Alternatieve titel: Tamaño Natural
*Han Shan Fei Hu (1982) Alternatieve titel: Jade Dagger Ninja
Hibotan Bakuto: Isshuku Ippan (1968) Alternatieve titel: Red Peony Gambler: Gambler's Obligation
Homme Qui Ment, L' (1968) Alternatieve titel: The Man Who Lies
Hotel pro Cizince (1967) Alternatieve titel: Hotel for Strangers
Jubilada, La (2012) Alternatieve titel: The Retired
O Něčem Jiném (1963) Alternatieve titel: Something Different
Ostatni Dzien Lata (1958) Alternatieve titel: The Last Day of Summer
Piège (1968)
Salvation Hunters, The (1925)
Heb met een * aangegeven welke ik op DVD heb en die dus ook voor iedereen makkelijk te vinden zouden moeten zijn. De rest komt van festivals en fansubs en is wellicht daarom lastiger te vinden.
aanradertjes! 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Inmiddels 139 titels. Een toename van 18 sinds juni 2010 als ik mijn eerdere bericht terugkijk - terwijl het daarvoor sterk afnam.
4* of hoger zijn er 19, waarvan 12 Aziaten, vaak met een Rotterdams verleden. Bovenaan prijken nog altijd:
Gedo (1998) (5*)
Geu Seome Gago Shibda (1993) (5*)
Xuan Lian (1993) (4.5*)
Uit het beavis lijstje ligt Robbe-Grillet hier klaar en ben ik zeker nieuwsgierig naar Beket. De rest zal ik eens nader moeten bekijken - want daar zitten dingen tussen die mij niets zeggen. The Golden Boat?? (klinkt als iets uit de gloriejaren van de VHS). edit: aha: R.Ruiz...
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
een Ruiz die zeer aan te raden is voor fans van US-independent cinema ala Jim Jarmush en Hal Hartley bovendien
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Na 2 jaar ook even een update. Nog steeds iets meer dan 100 (104 om precies te zijn), waarvan (nog steeds) een heleboel vage documentaires die toch geen hond kijkt...
Van de 4 titels die 4* of meer scoorden 2 jaar geleden, is het daadwerkelijk toch gelukt dat anderen de moeite hebben genomen de desbetreffende titels te vinden/kijken (en zelfs bewonderen) (d.m.v. tv-uitzendingen en zelfs een dvd-uitgave).
Alleen The Danube Exodus blijft nog overeind.
Toch nog een nieuwe 4* titel erbij, waarbij ik me stiekem toch wel verwonder dat ik de enige ben die het heeft gezien, maar goed, voor de statistieken, het eerste deel van de Profils Paysans trilogie: Profils Paysans: L'Approche
Dan nog een hele bups aan 3,5* titels. Wie weet of er toch nog een tip tussen zit voor iemand anders (zelfs een voetbal-docu voor hen die de EK-koorts nog niet hoog genoeg is):
Circunstancias Especiales (2006)
Ciudad de los Fotógrafos, La (2006)
Crise, La (1992)
Dastaneh Natamam (2004)
Éclats (Ma Gueule, Ma Révolte, Mon Nom), Les (2011)
Élise ou La Vraie Vie (1970)
Forbudte Landshold, Det (2003) [voetbal!]
Habana - Arte Nuevo de Hacer Ruinas (2006)
Horloge Biologique (2005)
In Search of Gandhi (2007)
Joueur d'Échecs, Le (1927)
Maelstrom: A Family Chronicle, The (1997)
Magic Radio (2007)
Making of Teuntje (2004)
Missing Peace (2003)
Nomi Song, The (2004)
Onverboden Stad, De (2008)
Operation Filmmaker (2007)
Orthodox Stance (2007)
Runaway (2001)
Sahara Marathon (2004)
Stranded (2005)
Tsypkin, een Russische Vertelling (2004)
Xiao Jie (1981)
bierbak
-
- 390 messages
- 0 votes
. Vanwaar die fascinatie voor documentaires, Mug?
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
Bij 2 films die ik zelf toevoegde stemde verder nog niemand. Op Psychophobia stemde ik zelf wel, maar Durchfahrtsland had ik nog niet afgekeken, die heeft nog geen stem.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
. Vanwaar die fascinatie voor documentaires, Mug?
Valt genoeg te ontdekken in het genre. Fascinatie wil ik het niet an sich noemen, wel een genre dat ik (en een paar anderen) meer aan de man tracht te brengen. Zie bijv. ook dit topic.