• 177.946 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.617 votes
Profile

Goede films waar alleen jij op gestemd hebt

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

De drie films waarmee ik dit topic begonnen ben, hebben het inmiddels alledrie gehaald (twee met 2 stemmen, één met zowaar 7 stuks). Een update dus:

Building the Gherkin (2005) 4*: Interessante film over het ontwerp en de constructie van één van de mooiste torens, de Augurk in Londen. Boeiend en mooi geschoten.

Mala Carodejnice (1986) 4*: Schattige Tsjechische tekenfilm naar het kinderboek 'De Kleine Heks' van Ottfried Preussler. Mooie artistieke tekenstijl, die jammer genoeg weinig animatie toelaat zodat de beelden erg stilstaan om animatie te zijn - maar het is allemaal erg goedbedoeld en hartverwarmend. Komt goed aan bij kinderen, heb ik gemerkt. Volledig te gekijken op Youtube, in een (goede) Duitse dub.

Megunica (2008) 4*: Goeie documentaire over de streetart kunstenaar blu, die gigantische witte schilderingen aanbrengt op blinde muren, en sinds een paar jaar daarmee (op festivals heel populaire) kortfilms creëert, zals MUTO, inmiddels een klassieker.

Nénette (2010) 3,5*: Voor de liefhebbers van 'eens iets anders' - een documentaire over het leven van een aap in de dierentuin. Zonder commentaar, gewoon een dik uur beelden van de aap. Goedkoper dan een ticket voor de Zoo van Antwerpen!

bierbak

• 390 messages
  • 0 votes

Mala Carodejnice ziet er niet slecht uit. Animatie hoeft voor mij niet superbeweeglijk te zijn om te slagen. Jammer dat het een Duitse dub is, ik ben de taal iets te weinig machtig om te kunnen volgen.

Mug: Mooi dat je het in de kijker wil zetten. Documentaires kunnen fraai in elkaar zitten.

Vroeger zag ik het eerlijk gezegd niet echt als een filmgenre en louter informatief, iets wat je op canvas kijkt als je even wat meer wil weten over de tweede wereldoorlog ofzo. Intussen geleerd dat het docuaanbod inderdaad rijker is dan mij idee daarover, maar misschien zijn de docu's die ze op tv draaien te vaak een te statische (non-filmische) weergave van feiten en gegevens om de filmliefhebber hiervoor echt warm te krijgen. Al heeft u met uw zichtbare expertise vast al wat teweeggebracht, en langs de andere kant zijn docufilms al een aantal jaren vrij populair geworden dus zo achteruitgeschoven is het nu ook weer niet.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Er zijn 144 films gevonden die aan je zoekopdracht voldoen.

Geen beginnen aan dus om ze op te sommen, dan maar even de 4* eruithalen.

Huang Xin Jia Ni (2001 - Midnight Fly)

Jieguo (2006 - Before Born)

Kuhio Taisa (2009 - The Wonderful World of Captain Kuhio)

Make Up (2011)

Raiâ Gêmu: Za Fainaru Sutêji (2010 - Liar Game: The Final Stage)

Wana (1996 - Trap)

Yat Lou Yau Nei (2010 - The Road Less Traveled)

Youyuan Jingmeng (2001 - Peony Pavillion)

Yu Gou (2010)

bierbak

• 390 messages
  • 0 votes

Ik heb een vermoeden dat jij fan bent van de Oost-Aziatische cinema.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Onderhond wrote:

Wana (1996 - Trap)

Dat zal niet lang duren... Die ligt hier al een tijdje, vond de eerste twee Maiku Hama delen heel erg leuk en gaaf. Heb het een beetje uitgesteld om het wat te spreiden, maar hij ligt nu vrij hoog op de stapel van de Japanse Kijkvoorraad.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Verwacht er dan maar niet teveel van, ik vond het derde deel veruit het best

bierbak

• 390 messages
  • 0 votes

Bij mij geeft de zoekopdracht 112 resultaten, ook maar even de interessantste uitgenomen...

*** Belye Nochi (1959) *** (4)

Sovjetversie van Le Notti Bianche. Gebaseerd op hetzelfde kortverhaal, en met een cinematografie die nauwelijks moet onderdoen.

*** Captive Rage (1988) *** (4)

Staat er op als drama, maar is eigenlijk een rasechte wip actionflick. Een van de leukste die ik ken.

*** Král Šumavy (1959) *** (4)

Spannende, mooi geschoten politieke thriller/drama waarvan ik nog steeds op zoek ben naar een goeie DVDversie met (Engelse) subs.

*** Rage to Kill (1988) *** (4)

Knallende actieprent met een goeie portie blote tieten en aan ketting-slingerende rambo’s.

*** Return Fire (1988) *** (4)

Onderhoudende en vooral sfeervolle one man army actie. Technisch niet perfect, maar met een leuke titelsong (hoewel “Jungle wolf 1” de betere heeft) en geestige actiescenes. Wie graag in slowmotion wegrennende-actiehelden ziet met explosies achter hun reet komt hier goed aan zijn trekken.

YouTube - Jungle Wolf 2 Return Fire (enige vindbare trailer)

*** Atlantis (1913) *** (3,5)

Interessant liefdesdrama uit Denemarken met hier en daar erg mooie plaatjes. Net niet genoeg voor mij alsook net iets te langdradig om er een 4 aan kwijt te kunnen, maar verder de moeite om eens te checken als liefhebber van stille cinema.

*** Singham (2011) *** (3)

Zoals gewoonlijk met Bollywoodfilms, veel teveel onnozele liedjes en humorpogingen om meer dan 3 sterren aan te geven. Aan de andere kant heb ik dan toch wel 3 sterren gegeven, voornamelijk vanwege de sterke visuele stijl die constant aanwezig is en een paar hilarische actiescenes. Bollywood gaat er vaak over tot in het kwadraat en daar hou ik wel van.

YouTube - Singham Fight Fragment zegt genoeg

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

mooie titels zeg! Die Belve Nochi en Atlantis stonden al op mijn radar, maar ook leuk om wat old skool trash goed gewaardeerd te zien... kan goed zijn dat ik die in een ver verleden ook gezien heb en het zou ook nog zomaar kunnen dat ze ergens in mijn VHS verzameling verstopt zitten, maar het zijn van die generieke titels die bij mij nooit goed blijven hangen, zal dus even op zoek gaan

bierbak

• 390 messages
  • 0 votes

beavis wrote:

Die Belve Nochi en Atlantis stonden al op mijn radar, maar ook leuk om wat old skool trash goed gewaardeerd te zien...

Tuurlijk dat! Geslaagde cinema hoeft bij niet per sé altijd uit de ernstige/kunstschuif te komen.

Return Fire (Jungle Wolf 2) heb ik enkele jaren terug eens laten overzetten van een oude videocassete op DVD, geloof het of niet. De eerste Jungle Wolf is momenteel te zien op youtube trouwens.

bierbak

• 390 messages
  • 0 votes

beavis wrote:

VHS verzameling

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

@beavis hoeveel zijn er totaal die alleen jouw stem hebben?

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

heb het nog eens in de zoekmachine gegooid:

Er zijn 223 films gevonden die aan je zoekopdracht voldoen

Heb overigens ook nog een lijstje met een stuk of 20 a 30 titels ergens van films waarvan het me niet gelukt is om deze aan MM toe te voegen, dus het totaal is... iig veel

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Gelukkig heb ik hier nog wat liggen getiteld Mlad en nog zowat en iets met een Portugees bijtje...

Ik help je er wel doorheen ('t zijn er in totaal 7 die ik heb liggen).

Ik heb ook nog een paar titels die niet op de site staan, maar dat komt niet boven de 10 ik denk zelfs niet boven de 5.

bierbak

• 390 messages
  • 0 votes

223, djeezes. Hoe kan ik Homme Qui Ment, L bekijken trouwens, beavis? Ziet er best interessant uit.

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Hoe zoek je dat op? Want bv in 'eigen stemmen' het schuifje op 1 zetten lukt mij niet

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Toch moet het zo. Eerst de linkerschuifje 1 plaatsje naar rechts met de pijltjestoets en dan de rechterschuifje helemaal naar links slepen, die komt dan ook op 1.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Je mag het linkerblokje ook gewoon op 0 laten staan. Er zijn nooit films met 0 stemmen waar je zelf op gestemd hebt

Het geheim ligt inderdaad in het feit dat je met het keyboard per 1 unit kan veranderen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik wil de bugs van de site graag voor zijn

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Tja, geen gamer hee, lol

En 'The Good Times Are Killing Me' staat ook op mijn lijstje (omg) haha

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

@MR

Het ergste zijn van die titels die alleen op VCD te vinden zijn zonder behoorlijk artwork, of 10e graads VHS rips van dingen die nóóit een legale release hebben gehad. Toevallig heb ik recent Blue Movie van Cavallone gezien van zo'n bron... fingers crossed dat die door de toevoeging heen komt!! Ik probeer momenteel van de klassiekers ook langzaam weer een beetje terug te schuiven naar de cult (en omdat ik al bijna in de jaren 70 / 80 ben aanbeland is het ook wel weer eens tijd voor foute smaak).

En het leuke van dit toppic is inderdaad dat andere mensen ook de verborgen pareltjes gaan ontdekken en er over mee praten enzo. Helaas is jouw top 3 zelfs niet in het fansub circuit te vinden (door mij dan...) anders had ik ze allang eens gezien!!

@ bierbak. Die Robbe-Grillet heb ik uit datzelfde fansub circuit. Tips over hoe/waar die te vinden zijn worden uiteraard niet zo gewaardeerd op het forum In Italië is veel van zijn werk op DVD verschenen, maar helaas zonder (Engelse) subs. Het Duitse label Camera Obscura zou daar verandering in gaan brengen, maar dat plan lijkt helaas op de lange baan geschoven... (een van de vele obscure regisseurs die hun obscuriteit niet verdienen!! hij mag samen met Duras, Yufit, Kiju en nog zo wat klinkende namen wat mij betreft heel snel een Criterion Eclipse boxje krijgen!!.... ik blijf dromen )

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Bij de 1-stem films die ik 1,5 of lager gaf zijn er toevalligerwijs óók precies 21 titels zie ik nu!

In beide gevallen dus ongeveer 10% van het totaal, redelijk (en het bewijs dat ik niet alle obscure films automatisch hoog scoor )

de afraders:

Bloodlust (1992)

Bons Baisers de Hong Kong (1975) Alternatieve titel: From Hong Kong with Love

Deathhead Virgin, The (1974)

Hesus Rebolusyonaryo (2002) Alternatieve titel: Jesus the Revolutionary

Misty (1996)

Non Aspettare Django, Spara (1967) Alternatieve titel: Don't Wait, Django... Shoot!

Quando gli Uomini Armarono la Clava e... Con le Donne Fecero Din-don (1971) Alternatieve titel: When Women Played Ding Dong

Quando Suona la Campana (1970) Alternatieve titel: When the Bell Tolls

Reincarnate (2010)

San Da Ming Bu Hui Jing Shi (1983) Alternatieve titel: The Elimination Pursuit

Sat Sat Yan, Tiu Tiu Mo (1998) Alternatieve titel: Ballistic Kiss

Se Jiang II Zhi Xie Mei Gui (1994) Alternatieve titel: The Beauty's Evil Roses

Seminò la Morte... Lo Chiamavano Castigo di Dio (1972) Alternatieve titel: Django... Adios!

Shadows of the Mind (1980)

Touchables, The (1961) Alternatieve titel: Nude Heat Wave

Xin An Ping Zhui Xiang Qu (1982) Alternatieve titel: Flyer of a Young Prodigal

Yasujiro no Jinsei (2004) Alternatieve titel: Yasujiro's Journey

Fast Gun (1987)

Lifetaker, The (1975)

Sporca Insegna del Coraggio, La (1986) Alternatieve titel: Brothers in Blood

Golova (2003) Alternatieve titel: The Head

ook grappig dat ik zowel bij de aan- als bij de afraders een film van Baskova heb zitten!!

Svetlana Baskova

ik ben zo te zien de enige hier die iets van haar bekeken heeft (beide op het IFFR in een retrospectief van radicale underground cinema uit Rusland... dus wellicht ook weer niet zo héél vreemd ) Wel een enorm intressante regisseur / performance artist uit een hoek waarvan nog veel aan MM zou kunnen worden toe gevoegd...

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Daar staat wel een film tussen die ik heb toegevoegd, die Lav Diaz

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Weer eens een update. Op deze site 147 films met alleen mijn stem. Behalve degene die ik al eerder noemde kan ik de volgende nog wel aanraden (vooral Slowaaks en Tsjechisch werk):

Boxer a Smrt' (1962) 4*

Mooi concentratiekampdrama. Lijkt een inspiratiebron voor Spielbergs 'Schindler's List'.

Choseung-dal-gwa Bam-bae (2003) 4*

Mooi klein Koreaans drama. Fraai geschoten eindscène.

Keby Som Mal Pusšku (1972) 4*

Slowaaks oorlogsdrama van de, hier totaal over het hoofd geziene, Tsjechisch New Wave regisseur SŠtefan Uher.

Medená Veza (1970) 4*

Slowaaks drama in het Tatra-gebergte van Martin Hollý.

Nebesští Jezdci (1968) 4,5*

Weer een oorlogsdrama over Tsjechische en Slowaakse piloten in de RAF.

Pieseň o Sivom Holubovi (1961) 4*

....en weer een oorlogsdrama uit Slowakije. Mooi en eens een ander decor aangaande de Tweede Wereldoorlog.

Postav Dom, Zasad Strom (1980) 4*

Typisch Oostblok drama van Juraj Jakubisko, ook al zo'n miskende regisseur hier. Vooral leuk als kijkje in een andere tijd en vanuit een ander perspectief.

ŠSest Medvedu s Cibulkou (1972) 4*

Geinige kindercomedy van Oldrich Lipsky, die toch uitblinkt in geniale visuele vondsten vanuit weinig middelen.

Tre Önskningar (2001) 4*

Wellicht wat voor mug. Hartverscheurende Finse documentaire over kinderen met kanker.

Vrchní, Prchni! (1981) 4*

Onuitsprekelijke titel, maar weer een geinige Oostblok-comedy.

Zvony pre Bosých (1965) 4*

Drie maal raden: weer een Slowaaks oorlogsdrama. Mooi geschoten, goed acteren, prima verhaal en een pracht soundtrack van Zdenek Liska (geweldig filmmuziek componist).

@bierbak: Král ŠSumavy (1959) is o.a. hier te verkrijgen met Engelse subs, maar verder bij vele Tsjechische en Slowaakse onlineshops.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Verbazingwekkend genoeg ben ik de enige die op The Great Stone Face (1968) gestemd. Waarom verbazingwekkend? Omdat het een onderdeel is van The Chronicles of Buster Keaton box die toch wel vrij populair is.

Film is echter helemaal niet aan te raden dus voor mij hoeven er niet meer mensen op te stemmen.

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

2,5* - So Big (1953) ᴍᴍ Robert Wise

2,5* - Babo 73 (1964) ᴍᴍ Robert Downey Sr.

2,0* - The Man with Bogart's Face (1980) ᴍᴍ Robert Day

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Zit inmiddels meer dan 7,5 jaar op deze site en volgens mij nu pas voor het eerst een film gezien waar niet op gestemd is: General Education (2012)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.