• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.574 votes
Profile

Goede films waar alleen jij op gestemd hebt

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Kulkurin Valssi (1941)

Official check (Unesco, begint een beetje eentonig te worden......)

http://i.imgur.com/c3GUnOM.png

Banketten (1948)

Official check (FLM, gekeken wegens ICM Forum's World Cup)

De bekendste film van Hasse Ekman is Flicka och Hyacinter (1950). Die vond ik beter. Banketten is niet slecht, maar een beetje teveel soap-opera om echt te beklijven.

http://i.imgur.com/i97XPDq.png

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

I Timi tis Agapis (1984) 3,5*

unofficial check

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Drie nieuwe Aziatische toevoegingen:

Xiao Wanyi (1933)

official check (beide Chinese lijsten)

Oké, ik was de 2e stem, omdat Straka me voor was, nadat de film vandaag was geaccepteerd. Ik vond het wel een mooi drama. Straka was minder enthousiast.

Hong Fen (1995)

official check (Rosenbaum)

Zao Chun Er Yue (1963)

official check (Unesco en Golden Horse)

Ook al op gestemd door Straka. Dit keer waren we het wel eens over de score.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Weer zo'n film waarvan ik me verbaasde dat die nog niet op MM stond. Ajantrik (1958)

Ritwik Ghatak is toch geen hele onbekende naam. Met name Meghe Dhaka Tara (1960) en Subarnarekha (1965) zijn toch best bekend? Nou ja, relatief gezien dan. Met resp. 16 en 9 stemmen geen blockbusters. Van de 6 films van hem die op MM staan, heb ik er 5 gezien.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Wu Yan de Shan Qiu (1992) 3,5*

(official check, gekeken omdat ik hiermee een KG-request vulde)

http://i.imgur.com/GYtDhAo.png

I Earini Synaxis ton Agrofylakon (1999) 3,5*

(official check, maar gekeken toen die dat nog niet was)

http://i.imgur.com/uvEy9oh.png

Døden Er et Kjærtegn (1949) 3,5*

(official check, Unesco)

http://i.imgur.com/lUBG1Kp.png

The Matrimaniac (1916) 3,5*

(official check, 1910's)

http://i.imgur.com/x4jXw00.png

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Pukar (1939) 3,5*

(official check, Unesco)

http://i.imgur.com/LkjdDXR.jpg

The Roaring Road (1919) 3,5*

(official check, 1910s)

http://i.imgur.com/edzVRuP.jpg

A Gun Fightin' Gentleman (1919) 3*

(unofficial check)

JOHN FORD!! Altijd leuk om degene te zijn die een film aan MM toevoegt van een bekende regisseur. De enige bekende kopie van deze film is slechts de helft, in slechte kwaliteit en alleen maar met Nederlandse intertitles. Ik heb er ooit eens ondertiteling voor gemaakt.

http://i.imgur.com/Qv5Kv8o.png

Of zal ik maar stoppen met hier mijn nieuwe toevoegingen te posten? Ik ben nu toegekomen aan films met 3 sterren, dus dat is onder mijn gemiddelde. Ik heb nog redelijk wat films met meer stemmen over, maar voor de meesten kon ik geen geschikte poster of synopsis vinden.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

joachimt wrote:

Ik heb nog redelijk wat films met meer stemmen over, maar voor de meesten kon ik geen geschikte poster of synopsis vinden.

Als je de film zelf gezien hebt wil de crew wel eens een zelfgeschreven synopsis accepteren als er geen beschikbaar is op het internet.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Baggerman wrote:

(quote)

Als je de film zelf gezien hebt wil de crew wel eens een zelfgeschreven synopsis accepteren als er geen beschikbaar is op het internet.

Zou kunnen. Ik ga eerst maar alles doen waarvoor ik wel bronnen kan vinden. Dan komen de lastige titels later wel. Ik vind het ook lastig zelf een synopsis te schrijven van een film die ik jaren geleden gezien heb.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Vind het zeker leuk om al je posts in dit topic te volgen. Maar zodra het geen tips meer zijn voegt het inderdaad niet veel toe. Ook door je te volgen zie ik al de toevoegingen wel langs komen.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Deze post ik toch maar wel even, want er zijn vast meer mensen die deze gezien hebben. Ben altijd verbaasd, als ik een film toevoeg van een bekende regisseur, in dit geval Cecil B. Demille.

For Better, for Worse (1919)

Ik was niet zo erg onder de indruk. IMDB-rating is wel erg hoog. 3*

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Deze moet ik gewoon posten omdat ie zo maf is. De titel is al belachelijk:

Häpy Endkö? Eli Kuinka Uuno Turhapuro Sai Niin Kauniin ja Rikkaan Vaimon (1977)

3*

(unofficial check)

http://i.imgur.com/87QEX8O.png

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

353 titels momenteel, relatief gelijk gebleven dus, terwijl er toch best weer wat mooie titels bij zijn gekomen:

Los Ausentes (2014)

Minotauro (2015)

2x Pereda. Mexico heeft de laatste jaren een zeer grote arthouse productie en Pereda is daarbinnen een zeer actieve en eigenzinnige stem. Het echte moment van doorbraak moet misschien nog komen, maar voor mij was die er dus wel de afgelopen paar maanden.

Los Motivos de Berta (1984)

zeer stijlvol geschoten en een mooie mix tussen rustgevendheid en onderhuidse spanning. best een bijzondere sfeer eigenlijk

Absences Répétées (1972)

weer zeer kenmerkend voor een film van Guy Gilles. Niet zijn beste, maar ik vind zijn stijl toch altijd wel iets bijzonders en prettigs hebben. Een beetje melancholieke sfeer, en een geweldig oog voor fotografie.

Bolívar, Sinfonía Tropikal (1979)

Eindelijk eens Venezuela verkend en dan kom je niet om Bolivar heen. Ik vind de experimentele stijl wel mooi hier. Lijkt een beetje op de Rocha film die op het afgelopen IFFR draaide, maar dan gefilmd op 8 (of was het 16) mm in een stijl die misschien nog het meest aan Derek Jarman doet denken

O Espectador Espantado (2016)

Een eerste van de Portugese cult-filmer Pera voor mij. Kan wel zien waarom hij meedeed aan het experimentele 3d drieluik met Godard en Greenaway (dat ook niet echt uitgebracht en gezien lijkt te kunnen worden...). Hij zet 3d in deze essay-film op een zelfverzekerde en toch redelijk unieke manier in en bereikt zeer mooie overlay-effecten met grote diepte. Niet elk interview bied evenveel interessante inhoud verder, maar als geheel werkt het wel als een overpeinzing én viering van een huidige cinefilie

Lejos de los Árboles (1972)

Een film die je aan de ene kant aan niemand wilt aanraden door de bizarre inhoud, maar aan de andere kant zeker een van de betere en meest unieke werken is die ik binnen de Barcelona School heb gezien. Een film om niet snel te vergeten

Mest (1989)

Een Scorsese restauratie die al een tijdje geleden is uitgegeven op BR door MoC. Viel me op dat deze net als Transes nog niet gezien was op MM... wellicht dat er daarom ook nog geen 2e box is verschenen in de WorldCinema serie...

The Wolf Knife (2010)

Aan de ene kant best wel beïnvloed door Harmony Korine, maar dan misschien net niet zo 'out there' en door het lage budget misschien ook net niet zo bevredigend als zijn werk. Aan de andere kant wordt hier ook een duidelijk feministisch en eigen perspectief gebracht. En was het voor mij tóch de ontdekking van een redelijk unieke stem binnen de alsmaar groeiende wereld van US-indies

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Huis-Clos (1954)

Een verfilming van het gelijknamige toneelstuk van Jean-Paul Sartre waarin 3 mensen in een kamer zitten en onderzoeken waarom ze samen zijn gezet. Een heerlijke uitvoering met een dreigende sfeer. DVD is gemakkelijk te vinden in een Louis de Funès boxset (deze bevat ook nog Nous Irons à Deauville en de documentaire Louis de Funès Intime), maar laat je niet vangen aangezien de Funès hier niets mee heeft te maken!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

veel mist en donker zoals hierboven te zien is, op stills ziet dat er nog goed uit, maar de encoding was toch niet goed genoeg voor zoveel details... balen dat de kans om dit ooit in de cinema te zien toch zeer klein is (wellicht als er nu met de fansubs een schare zeer mondige fans ontstaat...) Ik las ook ergens dat er waarschijnlijk geen goede originele print meer bestaat...

maar was het echt zo treurig dat ik er ook snel bij wilde zijn?

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

beavis wrote:

maar was het echt zo treurig dat ik er ook snel bij wilde zijn?

Nee, tuurlijk niet. Het is geen wedstrijd. Leuk om te merken dat we hem allebei meteen gekeken hebben nu de ondertiteling er is.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Ziet er heel bijzonder uit!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

368, is alweer +15 in nog geen maand tijd!!

waar blijven alle stemmers? of ben ik zelfs voor mijn doen té obscuur gegaan de afgelopen tijd?

Fräulein Berlin (1983) was hier wel het ultieme voorbeeld van. Een film die ik alleen op VHS in de collectie heb, zonder ondertiteling, en waarvan ik ook geen kopieën in ondergrondse kanalen zie rondgaan. Duits zonder subs ging me veel beter af dan ik mezelf altijd voor ogen hou, en in het New York gedeelte van de film word bovendien voornamelijk Engels gesproken. Ik keek deze film in een reeks underground films uit de jaren 80 die met name rond de muziek (punk) scene van Berlijn draaien, maar daar valt hij toch eigenlijk wel buiten. De regisseur en hoofdpersoon van deze film zijn duidelijk van net een oudere generatie, en het filmmaken zelf speelt hier de hoofdrol ipv muziek. Hoewel Jarmush wel opmerkt in de film dat hij films wil maken, voor jongeren, zoals ze muziek maken (ik parafraseer nu even uit het hoofd). Punk (no wave) heeft op dat moment ook een grote invloed op underground filmmakers in New York.

Lyubov Moya, Pechal Moya (1979) Ook alweer een VHS uit mijn collectie. Een Russisch-Turkse film in Engelse dub, maar wel een stuk langer dan de Russische versie die ik op Youtube zag staan. Dus ook deze is niet makkelijk te vinden. Zal ook geen hele grote aanrader zijn voor een breed publiek, maar ik vond de mix van Perzische legende, met Russische cinematografie en aanwezigheid van het Bolshoi ballet, en enkele naakt scenes die je niet zo snel in zo'n setting zou verwachtten wel fijn apart. Dat laatste element houd de film toch wat meer op het b-terrein dan op het vlak van de artistieke 'epic' die de film óók wilt zijn, vandaar dat deze waarschijnlijk toch obscuur gebleven is (ondanks dat er dus een vrij brede Internationale release moet zijn geweest, gezien de dub)

Kizilirmak-Karakoyun (1967) zag ik na Seyyit Han (1968) waar ik momenteel ook nog enige stemmer ben (maar daar zal joachimt snel verandering in brengen) en vond het een vergelijkbare, maar duidelijk veel betere film. Lutfi Akad is een groot voorbeeld voor de (als rebelse bekend staande) acteur/regisseur Yilmaz Güney en ik zag in zijn film een veel groter gevoel voor poëzie en artistieke traditie. Vooral de muziek in deze film is erg mooi. En het verhaal is ook gewoon wat beter/complexer/interessanter uitgewerkt. Nog steeds geen meesterwerk dat zich direct kan meten met grote internationale auteurs, de Turkse cinema stond op dat moment nog in relatief primitieve kinderschoenen, vooral op technisch vlak, maar het is wel duidelijk waarom dit een klassieker is voor de Turkse cinema.

dit waren weer de grootste aanraders (maar vinden is altijd een tweede natuurlijk... hopelijk is het toch nog interessante info!)

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

beavis wrote:

368, is alweer +15 in nog geen maand tijd!!

waar blijven alle stemmers? of ben ik zelfs voor mijn doen té obscuur gegaan de afgelopen tijd?

Ik ben momenteel alle nieuwe Rosenbaum titels aan het kijken. Die zijn blijkbaar super mainstream.

Ik moet alle films van groep 1F van de World Cup nog kijken, dus Seyyit Han had ik inderdaad nog niet op gestemd. Komt de komende dagen verandering in.

Ben nog wel bezig met films toevoegen op MM, alleen niet zo snel en het zijn momenteel films met 2,5 ster, dus daarover ga ik hier niet posten. Totaal 111 films toegevoegd.

Teller staat momenteel op 154 films waar ik de enige stem ben.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

erg goed bezig

op al deze punten

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Er was toch nog z'n topic voor algemeen die alleen jij gezien hebt ?

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Unknown Chaplin (1983)

Miniserie in 3 delen over Charlie Chaplin. Zeer boeiende kijkje in de creatie van diverse classics. Sommige scènes worden helemaal uitgeplozen, waarbij Chaplins creativiteit in zijn zoektocht naar de perfecte uitvoering mooi wordt duidelijk gemaakt. Als je van silent movies houdt, en van Chaplin in het bijzonder een aanrader. 4*

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

606 wrote:

Er was toch nog z'n topic voor algemeen die alleen jij gezien hebt ?

Heb even gekeken, maar volgens mij niet. (Wel zijn een aantal berichten verdwenen ..van mezelf...die heb ik misschien zelf weg gehaald. Maar voordat er commentaar kwam heb ik (een maand) eerder ook een lijstje geplaatst, maar die is er ook niet meer).

(Er zijn trouwens wel vaker topics verdwenen...bijvoorbeeld hoe je op MM terecht bent gekomen en je eigen recensie die jezelf het meest raar vindt o.i.d.)

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Off topic, maar

Dk2008 wrote:

(Er zijn trouwens wel vaker topics verdwenen...bijvoorbeeld hoe je op MM terecht bent gekomen en je eigen recensie die jezelf het meest raar vindt o.i.d.)

De Site >> Gebruikers >> Hoe ben je hier beland?

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Dit topic is volgens mij een tijd geleden van titel veranderd (het woord "goede" is (terecht) toegevoegd).

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Bedankt. Die is er dus nog.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Heb even gekeken, maar volgens mij niet. (Wel zijn een aantal berichten verdwenen ..van mezelf...die heb ik misschien zelf weg gehaald. Maar voordat er commentaar kwam heb ik (een maand) eerder ook een lijstje geplaatst, maar die is er ook niet meer).

Ik weet bijna 100% zeker dat er los een topic is van "films waar alleen jij op hebt gestemd"

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Waarom denk je dat 606 en misschien is het wel samengevoegd.

(Het nadeel van dit topic kan zijn dat het pindakazen in de hand werkt. Sinds enige tijd is films downloaden verboden en niet meer gedoogd. Dan zou je alleen films kunnen vermelden die op dvd/Blu-ray (VHS misschien nog) zijn verschenen of nu nog met regelmaat op Netflix of één of andere zender te zien zijn)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.