- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Goede films waar alleen jij op gestemd hebt
Goede films waar alleen jij op gestemd hebt
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Het meeste spul (helemaal Griekse en Joegoslavische en zo) staat zeker op mijn radar, maar ik moet ook nog zoveel andere dingen zien. Ben pas net begonnen. 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
je doet toch ook zeker je best om juist nog onbegane paden te bewandelen!
zeker qua Japan, maar bijvoorbeeld ook deze Hongaarse titel waar je heel lang de enige stemmer wAs A Kis Valentinó (1979) en die ik nog stééds op mijn lijstje heb staan... 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
En dat is ook uiterst makkelijk, gewoon de 'releases' op bepaalde plekken blijven volgen.
Probeer verder gewoon een gezonde combinatie vol te houden, al neig ik soms wat te veel naar obscuriteit in plaats van films met meer status.
Van die Hongaar is dus inmiddels een mooie dvd verschenen. joachimt geeft daar helaas wel een laag cijfer. 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Zeker een aanrader, maar vooral blij dat ik deze in de bios heb kunnen zien, waar alle regendruppels, andere details en subtiele schakeringen in het zwart-wit, die de film zo mooi en sfeervol maken, tot hun recht komen! Op ICM zijn er veel stemmers die slechts de matige rip hebben gezien... Ook een Hongaar die wel eens op DVD (of beter blu) mag verschijnen dus 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Night of the Living Deb (2015)
Geinige Komedie / Horror film over zombies die wat weg heeft van Shaun of the Dead (2004) alleen dan VS Style.
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9724 votes
Sta op het punt om 39 Keihô dai Sanjûkyû Jô te gaan kijken. Ging even naar ICM om te zien hoe obscuur die is. Eén check: Baggerman. 
Ik zie dat je 4 sterren gaf. Ben benieuwd!
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Sta op het punt om 39 Keihô dai Sanjûkyû Jô te gaan kijken. Ging even naar ICM om te zien hoe obscuur die is. Eén check: Baggerman. 
Ik zie dat je 4 sterren gaf. Ben benieuwd!
Het is wel een erg 'psychologische' film; wel wat voor studenten psychologie/psychiatrie. Ik vond hem wel boeiend en heb de film op een dvd van Panorama, welk label helaas niet altijd de beste kwaliteit op je scherm tovert. De regisseur is niet erg populair en bekend hier op MM, maar sommige films zou ik toch best eens willen zien (b.v. '(Haru)').
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
De twee films die ik van hem zag vond ik erg gemiddeld.
Zou "Something Like It" vanwege de status van de film wel eens willen zien, maar die is niet te krijgen.
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9724 votes
Ik ben zo goed als klaar met het stemmen van alles wat ik gezien heb, ik mis alleen nog de films die niet op MM staan. Dat zijn er nog 210!! Misschien zijn er een paar niet toegestaan: een enkele miniserie of sommige films van rond de 45 minuten, die door MM als short worden gezien. Maar ik heb toch zeker nog 200 titels toe te voegen. Het verbaast me af en toe welke titels er nog niet op staan.
Met Two Arabian Knights won Lewis Milestone de Oscar voor beste regie. Kijk ik zo scheel of staat ie echt niet op MM? Geen meesterwerk, maar toch goed voor 3,5 ster.
En wat dacht je van Nise daigakusei. Misschien geen bekende film, maar regisseur Yasuzô Masumura is toch geen onbekende naam onder de kenners. Wat mij betreft is deze film 4,5 ster waard.
En hoe zit het met The Trap van Adam Curtis? Die voldoet toch aan de regels voor Miniseries op MM? The Power of Nightmares staat er wel op. Dan hoort The Trap er ook bij. 3,5*
Onder de andere films die ik heb gezien maar niet kon vinden o.a. films van Straub/Huillet, Eric Rohmer, Cecil B. DeMille, Hasse Ekman, Ritwik Ghatak, Emile de Antonio (2x), Pere Portabella (2x), Jean Grémillon, ... Toch geen kleine namen dacht ik zo.
De meest bijzondere die ontbreekt is Savage van Steven Spielberg. Hoe is het mogelijk dat een film van hem ontbreekt? 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Ik ben uiteindelijk gezakt naar 352, van 387 nog geen maand geleden. Wellicht niet helemaal alleen door de stemmen van Joachimt, maar het zullen er toch nog wel ruim 30 zijn die hij nu op twee stemmen heeft gezet 
Binnenkort maar even tussen de 4,5 en 5-sterren browsen naar tips die nog niet op mijn radar staan
Met zoveel overeenkomstige interesses, moet daar toch veel moois tussen zitten!
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9724 votes
Ik ben uiteindelijk gezakt naar 352, van 387 nog geen maand geleden. Wellicht niet helemaal alleen door de stemmen van Joachimt, maar het zullen er toch nog wel ruim 30 zijn die hij nu op twee stemmen heeft gezet 
Binnenkort maar even tussen de 4,5 en 5-sterren browsen naar tips die nog niet op mijn radar staan
Met zoveel overeenkomstige interesses, moet daar toch veel moois tussen zitten!
Ik heb in totaal 116 films op 2 stemmen gezet. De meesten daarvan waren van moeder of zoon O, maar jij kwam inderdaad ook vaak voor.
Ik heb nu zelf 77 films waarbij ik de enige stem ben. Ik ga later deze week hier wel wat posten over de films met 3,5 ster en meer.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik heb nog niet naar de exacte regels hier gekeken, dus wellicht vergis ik me behoorlijk door te denken dat ik effe 200 titels ga toevoegen.
Je probeert er gewoon een paar (gemakkelijke) als dat niet lukt, kan je het hier vragen De Site >> Algemeen >> Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic). En anders houdt het op. 
(Het probleem is wel, dat veel mensen niet of gedeeltelijk stemmen op de site. Zo kan het zijn dat je de enige bent die op de film heeft gestemd maar veel meer mensen die hebben gezien alleen dat niet hebben bijgehouden (in het verleden)).
En bijvoorbeeld: Film >> Genres en landen >> De western
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9724 votes
Oké, laat ik eens wat posten over goede films waar ik de enige stem ben. Ik heb er geen 5 sterren films tussen zitten, maar wel twee keer 4,5 sterren. De eerste had ik laatst al gepost: Swiadectwo Urodzenia (1961)
De andere is Att Angöra en Brygga (1965) AKA Docking the Boat. Iets compleet anders. Geen bijzonder fraaie cinematografie, maar vooral hilariteit alom. Het gaat over een groep vrienden die op en klein eiland een feestje willen vieren, maar het kost nogal moeite om de boot aan te leggen. Klinkt heel flauw, maar ik heb er de grootste lol mee gehad. 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
klinkt heel apart... meer iets voor een korte film zelfs, maar wellicht werkt het inderdaad als een trein
iig iets dat ik anders nooit zou tegenkomen! 
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9724 votes
Mini-serie in drie delen. IMDB-titel is "Manoel dans l'île des merveilles", waardoor ik hem eerst niet kon vinden op MM. Les Destins de Manoel is eigenlijk de titel van de 1e aflevering, maar goed, dat terzijde.
Iedereen die wel eens wat van Raoul Ruiz heeft gezien, weet dat hij vage films maakt, waarvan de meesten helaas alleen als slechte VHS- of TV-rips te vinden zijn. Niet alles kan me boeien van hem, maar "Manoel" gelukkig wel. Het heeft een zeer dromerig plot over een jongen van 7 jaar, die zijn 13-jarige dubbelganger ontmoet. Echt duidelijk wordt het plot nooit, maar het bleef mijn aandacht vast houden. 4*
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9724 votes
Jean-Pierre Gorin geeft je in deze documentaire een kijkje in een uit de hand gelopen hobby: volwassen mannen die nog steeds met treintjes spelen. Nou ja, spelen? Een complete loods hebben ze volgebouwd met een gigantisch spoorcomplex. Ze rijden er niet alleen maar mee, maar hebben zelfs een dienstregeling. Vanuit de controlroom wordt de dienstregeling nauwkeurig in de gaten gehouden. Aandoenlijk, maar tegelijkertijd zeer herkenbaar voor mensen met een uit de hand gelopen hobby (wie voelt zich aangesproken?). 4*
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9724 votes
Onna no Naka ni Iru Tanin (1966)
AKA The Stranger Within a Woman
Mikio Naruse!! Niemand? Tot nu toe 4 features en 1 short van hem gezien en het zijn stuk voor stuk sterke films. Mij favoriet tot nu toe is Onna ga Kaidan o Agaru Toki (1960), die duidelijk wat bekender is. The Stranger Within a Woman moet het voornamelijk hebben van een sterk plot. 4*
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
We wachten op het Mikio Naruse retrospectief van 2017 in EYE 
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Jean-Pierre Gorin geeft je in deze documentaire een kijkje in een uit de hand gelopen hobby: volwassen mannen die nog steeds met treintjes spelen. Nou ja, spelen? Een complete loods hebben ze volgebouwd met een gigantisch spoorcomplex. Ze rijden er niet alleen maar mee, maar hebben zelfs een dienstregeling. Vanuit de controlroom wordt de dienstregeling nauwkeurig in de gaten gehouden. Aandoenlijk, maar tegelijkertijd zeer herkenbaar voor mensen met een uit de hand gelopen hobby (wie voelt zich aangesproken?). 4*
Ach ja, die was heerlijk. Ik voelde me net iets meer aangetrokken tot Cinemania (2002) maar in het kader van uit de hand gelopen hobby's kon ik hier wel lekker inkomen. Ik doe er een 4* bij.
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9724 votes
Superflauwe humor, maar ik heb zo gelachen! 4*
Een middeleeuwse stofzuiger:
http://i.imgur.com/M3BjvVZ.png
Vierkante wielen werken niet zo goed:
http://i.imgur.com/GILSiAD.png
Eén van de leukste scenes, een benzinestation voor paarden (zelfs inclusief carwash):
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dit topic was tijdelijk niet vindbaar. Er waren per abuis 2 topics samengevoegd, maar dit is inmiddels weer hersteld.
Voor wie het topic in 'mijn updates' had opgenomen moet dit even opnieuw doen.
Excuses voor het ongemak!
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9724 votes
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9724 votes
Moeilijk in te leven in een cultuur waar verkracht worden als een zonde wordt gezien, maar het is zeker de moeite van het kijken waard. 4*
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9724 votes
Sterk Grieks drama over een ex-gevangene die zijn leven probeert op te pakken in een armoedige achterstandswijk. 4*
http://i.imgur.com/EXPIbxW.png
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9724 votes
Paar plaatjes is wellicht genoeg om interesse te wekken. 4*
http://i.imgur.com/IC9I6UB.jpg
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Hoe heb je deze film gezien, Joachim?
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9724 votes
Dit zou de meest succesvolle Israëlische film ooit zijn. Het is zelfs genomineerd voor de Oscar beste buitenlandse film. Het is een satire over de start van het lang Israël, waarbij vele duizenden Joden overvlogen naar het beloofde land, maar daar nog geen geschikte plek om te wonen hebben. De film speelt zich dus af in een opvangkamp. In de hoofdrol een vader van een gezin, die probeert een beter onderkomen voor zijn familie te vinden. Dit klinkt als een drama, maar de film is uitgevoerd als komedie en dat werkt verrassend goed. 4*
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9724 votes
Natuurlijk! Ik stem niet op films die ik niet gezien heb.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
De vraag was "hoe"?
Kachyna heeft hier een (kleine) fanbase, dus die wordt nauwlettend in de gaten gehouden. Sowieso is zijn werk niet via regulieren kanalen verkrijgbaar dus ik doe het met twee biosfilms en een Tv-uitzending, maar Baggerman is redelijk thuis in de pindakaas, qua Tsjechen. Vandaar denk ik zijn vraag.