- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Goede films waar alleen jij op gestemd hebt
Goede films waar alleen jij op gestemd hebt
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
vond Mazaa Wotaa (2010) wel een fijn zomers/onthaastings filmpje waarvan ik had verwacht dat de hele club mensen die in de Aziatische fansub-wereld bekend zijn, wel onmiddellijk zouden toehappen. maar hij wordt blijkbaar bewaard voor het juiste moment
Was deze daar inderdaad ook al tegengekomen, maar jouw stem is me volgens mij ontgaan. Zal nu iets eerder gaan toehappen, maar wacht wel op het juiste moment
De andere twee zijn ook zeker interessant ja!
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Mother Water heb ik staan, die komt binnenkort wel aan de beurt. Alleen "door omstandigheden" (noem het gratis pinkdakaasverdeling) nogal veel staan momenteel, dus een timing durf ik er niet opzetten 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
cool!
kriebelt om er dan nog iets meer over te zeggen, maar daar is dit niet het type film voor. gewoon gaan zien. Fans van Naoko Ogigami kunnen ongeveer inschatten wat voor type film het is. Moet zelf uit die hoek nu nog Tôkyô Oashisu (2011) en Pûru (2009) zien, maar die bewaar ik dan weer even voor later
Vond dit wel ook echt een van de beste overigens, maar dat liet mijn beoordeling uiteraard al doorschemeren...
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Mazaa Wotaa (2010) [...] maar hij wordt blijkbaar bewaard voor het juiste moment
Klopt helemaal 
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Zit ondertussen op bijna vijftig titels. Echter gebruiker McSavah heeft stiekem El Calambre en Florentina Hubaldo, CTE gezien. En zo te zien bevielen ze ook. 
- The Passage (Roberto Minervini)
- Yuan Fang (Yang Zhengfan)
- Natural History (James Benning)
- Vertical Features Remake (Peter Greenaway)
Vier nieuwe titels. Wie durft het aan? 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Openingspost:
Dus: "meld waarom het ZO GIGANTISCH ONTERECHT is dat ze er in staan"
Titels, zeker nog van films waar toch geen kloot aan is, hebben we niks aan.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Waar wil je heen?.
Sommige films hebben maar een paar stemmen, kan je als die Italiaan uitgebreid gaan schrijven wat er wel of niet goed aan is. Als er vervolgens dan nog niemand naar kijkt. Hoeveel zin heeft dat? (Behalve dan voor jezelf)
En nieuwe films kan even duren. Vroeger duurde het ook altijd even voordat ze op tv waren.
Edit: De bedoeling zal wel vooral zijn Dus: maak eens een lijstje van de beste 'ik alleen' films en meld waarom het zo gigantisch onterecht is dat ze er in staan - misschien is er wel iemand die ze weet op te pikken!
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Ik doe er weer eens eentje
De teller staat nu op 392 volgens de zoekmachine, het zal denk ik niet minder gaan worden 
Dit keer pak ik er de meest recente titels uit. Niet geheel toevallig allemaal festival-titels daardoor.
Waar waren jullie? 
drie docu's en drie speelfilms
Al Bahr Min Ouaraikoum (2014) 2,5*/5,5
Een Marokkaanse film die in de beschrijving met David Lynch werd vergeleken, waardoor ik er wel iets van verwachtte. De film was vooral heel schreeuwerig en potentieel controversieel (veel geweld, rock muziek, travestieten, urinerende zwervers en zelfs bestialiteit), maar had weinig met David Lynch te maken. Er ontbrak verder ook sfeer en ritme waardoor ik eigenlijk wel moeite had mijn aandacht er bij te houden.
Garuda Power: The Spirit Within (2014) 3,5*/7,5
Een fijne docu die in vogelvlucht door de geschiedenis van de Indonesische actie cinema gaat. Voor mij ligt daar de focus op de video-boom van begin jaren 80. Zeer veel films uit deze tijd zijn alleen op VCD uitgebracht in de regio, zonder subtitels, en inmiddels verloren. Dus liefhebbers moeten terug naar Internationale VHS releases en het Mondo Macabro DVD label... docu's als deze kunnen hopelijk nog iets uit de archieven terugvinden en bij een breder publiek bekend maken, want het is toch echt de moeite waard
Samt al Rai (2014) 3,5*/7
Qua onderwerp en symboliek is het af en toe te dik aangezet. Maar kijkend naar de plaats en tijd waar dit gemaakt is, het huidige Irak, is dit verre van een slechte film. Technisch ook uitstekend. Als ik het goed onthouden heb volgde de regisseur zijn opleiding in Engeland, dus dat verklaard dat misschien. Maar toch voelt dit niet aan als een 'outsider' blik.
Van alle documentaires uit de Arabische regio die ik de laatste tijd zag was dit de meest interessante en ook de beste. De regisseur blikt terug op het leven van haar vader die een van de topmannen was van de PLO. Het is een zeer persoonlijke docu waarin politieke vragen en familie geschiedenis worden afgewisseld met meer poëtische bespiegelingen en interviews die ze met haar vader in Syrië hield, waar hij de laatste jaren van zijn leven woonde. Het is duidelijk dat er talloze uren (over vele jaren) aan materiaal is verzameld, puur uit een persoonlijke drive, waaruit dit zeer coherente, indringende en mooie 'ding' voort is gekomen. Vergelijkbaar qua idee met Ana Alati Tahmol Azouhour Ila Qabriha (2006) maar in uitvoering op alle vlakken mijlen ver beter en interessanter. Zeer fijne Q&A ook na afloop waarin duidelijk werd hoe de film echt naast de 'day job' is gemaakt voor bijna geen geld en met veel vrienden.
Von Caligari zu Hitler: Das Deutsche Kino im Zeitalter der Massen (2014) 4*/7,5
Regiedebuut van een filmrecensent over de Weimar cinema. Hier is het duidelijk dat, in tegenstelling tot de vorige besproken docu, echt cinematisch talent nog een beetje ontbreekt, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de interessante inhoud. Dit is namelijk niet alleen een zeer rijke periode in de Duitse filmgeschiedenis met enkele stomme meesterwerken en zeer populaire eerste geluidsfilms en musicals, maar deze films behoorde destijds wereldwijd ook echt tot de absolute top. Dit is daar een uitstekende introductie voor. Wellicht was ik met mijn 4 sterren wat té enthousiast, dat is altijd een punt bij docu's, want zoals gezegd kan het verhaal hier en daar echt wel aangescherpt worden en ligt op sommige makers te veel focus en op andere te weinig... maar goed.
Uncanny (2015) 4*/8
Ben ik echt de enige hier die deze op Imagine heeft gezien? De perfecte double-bill met Ex Machina (2015) qua thematiek! Nu is die laatste absoluut de betere film, maar ik vond deze ook overtuigend door een setting in een academisch milieu waarin de personages erg overtuigend werden neer gezet en er intrigerende ideeën werden uitgewerkt. Ook zier zijn er natuurlijk twists en dubbele agenda's om het spannend te houden, die misschien voor de een wat overtuigender uit de hoek zullen komen dan de ander, maar door de hiervoor geschetste aanpak bleef de film toch geheel overeind wat mij betreft.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Kijk eens aan, dat zijn het soort berichten in dit topic waar ik vrolijk van wordt! Uncanny lijkt me wel het interessantste van het setje dat je bespreekt, al wil ik de Weimar documentaire ook nog wel is zien.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
387 momenteel, het zakt toch 
Maya Darpan (1972) 4-sterren. hier heb ik al een stukje bij geschreven
Satyam Shivam Sundaram: Love Sublime (1978) 4-sterren. wederom al van commentaar voorzien
La Nuit Fantastique (1942) 4-sterren. wel een naar boven afgeronde 7,5 dit keer; omdat de droom-logica waar deze film op loopt altijd cool is, maar soms richt de regisseur zich iets te veel op individuele gags, die in het geheel dan weer wat uit de toon vallen. Gewoon een stijlvol en vermakelijk filmpje wat zoveel is wat je kon verwachtten uit een bezet Frankrijk, maar die ook wel alle allure van een klassieker heeft.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
387 momenteel, het zakt toch
En sinds joachimt tot MM is toegetreden en zijn stemmen aan het toegevoegen is, nu al gezakt naar 377. Voel me een stukje minder alleen 
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9722 votes
Ben blij van dienst te kunnen zijn. 
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9722 votes
Ik heb trouwens het idee dat ik vooral Sien52 van haar één-stem-films verlos. Zojuist Ni Liv (1957) vier sterren gegeven. Ben verbaasd dat wij de enige twee zijn. Sterke film!
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Ik sta nu op 374 
Gelukkig zijn er ook nog anderen met een wat obscure smaak. Sien52 lijkt helaas niet zo actief met berichtjes, waardoor het niet een user is die opvalt... Wellicht even kijken of daar nog tips te halen zijn 
Hoeveel enkele stemmen heb jij ondertussen al? (Zoekmachine, zoeken in eigen stemmen, films met maximaal 1 stem)
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9722 votes
Sien52 lijkt helaas niet zo actief met berichtjes, waardoor het niet een user is die opvalt...
Ik vermoed dat Sien52 dezelfde is als Sien op ICM. En moviefreak#1 is Jeroen, toch? Haar zoon. Beide op pagina 1 van de ICM-charts.
Van de 1294 stemmen die ik tot nu toe heb gedaan, heb ik al 37 unieke stemmen. Ook heb ik al 125 films in een lijstje die nog niet op MM staan. Als ik klaar ben, over een paar weken, maak ik hier wel even een lijstje met beste films van mijn unieke stemmen.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
JeroenO inderdaad, zo leer je weer wat 
Zie dat lijstje graag tegemoet!
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Van 197 gestegen naar 243 op een goed jaar tijd. De 4* zijn:
1/ Dao Shi Xia Shan [Monk Comes Down the Mountain]
2/ Home: Itoshi no Zashiki Warashi [The House Imp]
3/ Huang Xin Jia Ni [Midnight Fly]
4/ Jieguo [Before Born]
5/ Kiyosu Kaigi [The Kiyosu Conference]
6/ Nian Nian [Murmur of the Hearts]
7/ Youyuan Jingmeng [Peony Pavillion]
8/ Yu Gou [Kingfisher]
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9722 votes
Huh? Had Birth certificate nog geen stemmen? Dat moet nodig veranderen!! Ik was zojuist de eerste. Een dikke 4,5*. Schitterend oorlogsdrama. Drie verhalen verteld vanuit het perspectief van een kind.
Wat plaatjes om jullie te overtuigen:
http://i.imgur.com/iVw66R1.png
http://i.imgur.com/EzBZwwj.png
http://i.imgur.com/qt289aa.png
http://i.imgur.com/1hXndiv.png
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
had de titel wel al opgemerkt (zeker ook in de worldcup
) maar met 'drie verhalen' en 'door de ogen van een kind' heb je gelijk twee zaken te pakken die me minder aanspreken. staat dus wel op de lijst, maar bungelt ergens onderaan nog steeds...
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9722 votes
Ik sta nu op 374
Kijk nog maar eens. Vandaag alweer een stuk of vijf van jouw unieke stemmen op 2 gezet. Gaat lekker zo. 
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Huh? Had Birth certificate nog geen stemmen? Dat moet nodig veranderen!! Ik was zojuist de eerste. Een dikke 4,5*. Schitterend oorlogsdrama. Drie verhalen verteld vanuit het perspectief van een kind.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Kijk nog maar eens. Vandaag alweer een stuk of vijf van jouw unieke stemmen op 2 gezet. Gaat lekker zo.
365 and counting (down) 
o.a.
veel 4-sterren films toch weer. zoveel films die onterecht onbekend zijn! daar ben ik altijd wel naar opzoek. Ik geloof dat ik bij een aantal van deze titels wel iets geschreven heb in dit topic, of bij de film zelf.
en Joegoslavische cinema verdient eigenlijk ook véél meer aandacht. Verder dan Kusturica komt het vaak niet. Maar ook in de new wave periode is daar veel moois gemaakt. Wellicht is het lastig grip op te krijgen omdat het eigenlijk een verzameling van kleinere landen is...?
een voorlopige top 5... heb ook nog zoveel niet gezien...
Covek Nije Tica (1965) Man Is Not a Bird
W.R. - Misterije Organizma (1971) W.R. - Mysteries of the Organism
Breza (1967) The Birch Tree
Grad (1963) The City
Rane (1998) The Wounds
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9722 votes
La nuit fantastique was voor mij een verrassing, dat die nog maar 1 stem had. Marcel L'Herbier is toch geen hele onbekende regisseur? Vier sterren van mij.
De andere zijn inderdaad goed, maar jammergenoeg erg obscuur. Griekse films krijgen niet veel belangstelling. Oi Voskoi blijf ik een erg sterke film vinden (4,5*). Heb daarvoor ooit nog ondertiteling voor gemaakt met mijn Griekse vriend K, voordat er een dvd op de markt kwam.
Vec Vidjeno is natuurlijk geen verrassing dat wij daarop als enige hebben gestemd. Met dank aan onze Balkan-vriend in de ICM World Cup. Vond hem niet fantastisch, maar zeker niet slecht (3,5*). Ples v Dezju vond ik een betere Joegoslavische film.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Marcel L'Herbier heeft 23 films op MM staan, met in totaal 31 stemmen... waarvan er 6 van mij afkomstig zijn.... toch wel onbekend dus blijkbaar... begrijpelijk aan de ene kant door de beperkte verkrijgbaarheid op dvd en het feit dat oude cinema over het algemeen toch een stuk minder bekeken wordt, maar zeker onterecht.