- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Goede films waar alleen jij op gestemd hebt
Goede films waar alleen jij op gestemd hebt
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
-
- 13470 messages
- 1305 votes
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Ik zag net dat ik als enige gestemd heb op dit vehikel:
Of ben ik gewoon de enige die durft toe te geven deze film gezien te hebben?
-
- 13470 messages
- 1305 votes
-
- 13470 messages
- 1305 votes
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het zal vast niet lang duren, maar ik verbaas me er over dat ik pas de enige ben die op When Marnie Was Here heeft gestemd, de nieuwste Ghibli. Meestal zijn er wel Ghibli-fanatici die al snel de pot pindakaas induiken voor hun films. Daarbij ben ik kennelijk de enige op MovieMeter die hem gezien heeft op het IFFR?
-
- 13470 messages
- 1305 votes
-
- 13470 messages
- 1305 votes
-
- 13470 messages
- 1305 votes
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Er zijn veel producties op deze site waar ik als enige op gestemd heb; het merendeel met homoseksuele personages, zodat ik verwacht dat dat ook zo zal blijven. Toch wil ik de betere noemen, want je weet maar nooit.
Joki (The River); een Fins drama (2001), met een aantal gebeurtenissen die door elkaar gevlochten zijn: een contrasterend, ontroerend en diepgaand verhaal met mooie shots en een goede cast.
Mango Souffle; de eerste gayfilm uit India (2002), over seksuele ontkenning, begeren en pijnlijke waarheden.
Markova: Comfort Gay, uit Filipijnen (2000), over de vernederingen, geweldsplegingen en verkrachtingen door de Japanse bezetters in de tweede wereldoorlog, die travestieten moesten ondergaan.
Melting Away, uit Israël (2012), over de worsteling van een familie wier zoon een vrouw (transgender) wil zijn: oprecht, dynamisch, realistisch en roerend.
Nate and Margaret, uit USA (2012), over de vriendschap tussen een 19 jaar oude student en een 52 jarige standup comediante: innemend en komisch.
Nor'easter, uit USA (2012), over een jonge priester die aanraadt om een vermiste jongen dood te laten verklaren: sober, grimmig, mysterieus, dubbelzinnig en kil.
Number One, Longing. Number Two, Regret, uit UK (2004), over een man die verdacht wordt van moord op zijn buurman: ingewikkeld en ingenieus bedacht script.
Red without Blue, uit USA (2007): een documentaire over een gezin met een transseksuele tiener, tevens tweelingbroer en de innerlijke conflicten die dat met zich meebrengt; inzichtelijke en met gevoel gefilmd.
Strange Fruit, uit USA (2004): "In the Heat of the Night" problematiek met racisme in combinatie met homofobie.
The Stranger in Us, uit USA (2010): een somber, guur, ingetogen, beklemmend en roerend gay relatiedrama.
Volgende keer meer
-
- 13470 messages
- 1305 votes
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Update. In totaal zijn er nu 16 films (was 18) waarop alleen ik gestemd heb. Een film is erbij gekomen (gemarkeerd met een link).
De meest interessante uit het lijstje is de bovenste, First Comes Courage (1943). Een W.O.-II oorlogsfilm over de bezetting van Noorwegen, met een vrouwelijke regie (Dorothy Arzner) en een vrouw in de hoofdrol die de heldenrol op zich neemt. Het schijnt een van de eerste films te zijn waar een vrouw de held speelt in plaats van dat die rol aan een man wordt toebedeeld, iets wat destijds (en nu nog steeds) ongebruikelijk is.
First Comes Courage (1943) - 3.50*
Nens Salvatges, Els (2012) - 3.50*
Invasor (2012) - 3.50*
Ismael (2013) - 3.50*
Maison de Nina, La (2005) - 3.50*
Mejor de Mí, Lo (2007) - 3.00*
Para Que No Me Olvides (2005) - 3.00*
Las Largas Vacaciones del 36 (1976) - 3,00*
Madrid 11M: Todos Íbamos en Ese Tren (2004) - 3.00*
Rayo de Luz, Un (1960) - 3.00*
Chromophobia (2005) - 2.50*
Foul Gesture (2007) - 2.50*
Carta Esférica, La (2007) - 2.00*
¿Por Qué Lo Llaman Amor Cuando Quieren Decir Sexo? (1993) - 2.00*
Ombre du Mont-Saint-Michel, L' (2010) - 1.50*
Tirante el Blanco (2006) - 0.50*
En uit het lijsje verdwenen:
La Sombra de Nadie (2006) - 3.50*
El Niño (2014) - 3.00*
El Perro del Hortelano (1996) - 3.00*
Cellulord
-
- 597 messages
- 2382 votes
Heb er 18. Zitten enkele draken tussen, maar ook intressante doc's.
Vom Suchen und Finden der L... 4.5*
Duits romantische fantasy met o.a. Moritz Bleibtreu. ooit (2006) op de Duitse tv gezien.
Neen, hier geen naakte vrouwen (of mannen) maar een leuke docu over (en met) wetenschapper Alexander Shulgin de vader van XTC (en meer dan 200 andere psychedelische samenstellingen)
Ram Dass, Fierce Grace (2001) 4.0*
Een ontroerend portret van hoogleraar psychologie Richard Alpert, die eind 60tiger jaren naar India reist en daar spiritualiteit ontdekt en een nieuwe indentiteit aanneemt "Ram Dass" en in de jaren 70 het boek "Be Here Now" publiceerd.
Inner Worlds, Outer Worlds ... 4.0*
docu wordt ingegaan op het grote vibrerende energieveld waarvan beweerd wordt dat het alles binnen het universum verbindt.
The Sixth Happiness (1997) 4.0*
Engels drama, over een jonge Brit met een handicap waardoor hij nooit zal volgroeien. Speelt in de jaren 60 te Bombay!
en verder:
Der Große Ausverkauf (2007) 3.50*
Planet der Kannibalen (2001) 3.50*
Tasmanian Devil: The Fast and Furious Life of Errol Flynn (2007) 3.50*
Die Entführung (2007) 3.00*
PVC-1 (2007) 3.00*
10 Sekunden (2008) 3.00*
Appalachian Journey (1991) 3.00*
Camarón (2005) 2.50*
Vind het vreemd dat deze nog door niemand gezien was. Drama over het turbulente leven van Camarón de la Isla, de legendarische Spaanse flamenco zanger, die nog met Paco de Lucia speelde. Bevat veel muziek. Persoonlijk vond ik het niet zo veel maar mijn vrienden wel.
Hofmann's Potion (2002) 2.50*
Shirat Ha'Sirena (1994) 2.50*
In Dark Places (1997) 2.00*
Promeny (2009) 1.00*
Reipu Zonbi: Lust of the Dead (2012) 1.00*
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
370 stuks alweer ondertussen
de highlights sinds december
Typisch Duras. Minimalistisch, sfeervolle beelden en meeslepende voiceover. Moeilijk uit te leggen waarom het werkt, maar ze raakt bij mij elke keer wel de (zelfde) juiste snaar.
Ben deze maand eindelijk eens het werk van Hibari Misora ingedoken, en deze film steekt met kop en schouders boven de rest uit denk ik. Alles werkte hier tenminste. Een aantal van de andere films had af en toe wat oubollige personages of een te simpele plotlijn. Deze blijft ook nog steeds wel hangen in het vermakelijke, maar de uitvoering is schitterend
Een gedurfde film die destijds voor velen, begrijpelijk, een beetje "too much" was, maar juist door het compromisloze behoud het ook zijn kracht. deprimerende politieke cinema van post-68, op een goede manier.
De eerste film van mode-ontwerpster en film-producent Agnes B. Ze laat duidelijk haar cinefiele en kunstzinnige hart zien in deze niet altijd vrolijke maar toch heel mooie roadmovie. Oprecht en eigenzinnig
Zeer cryptische verfilming van Dostojevski waarbij iets van de beeldtaal wel schatplichtig is aan de versie van Bresson denk ik. Het helpt hier dus als je al meer bekend bent met het verhaal. Dan voegt de vormgeving heel veel toe. En ook de focus van Kaul op juist het mannelijke personage is een sterke zet. Een film die in gedachte steeds beter wordt
Een film met zeer veel mensenkennis, die allerlei stemmingen (verdriet, humor, bewondering) zeer mooi weet te combineren. Sharmila Tagore zag ik deze maand ook al weer vaker op mijn tv, maar is hier weer heel sterk. En de film werkt bijna als een toeristische advertentie voor de staat Odisha met o.a. een bezoek aan de stranden van Puri en de Zonnetempel van Konarak
Eentje van drie Japanse films over Ukiyo-e artiesten die ik de afgelopen tijd zag, en ook de beste. Typisch Shinoda in dat hij de focus hier ook sterk op het kabuki theater legt en daarmee een breder cultureel beeld schetst. En alles ziet er ook prachtig uit.
heb bij de meeste films zelf ook al wat losse gedachtes en aantekeningen neergezet. allemaal grote aanraders!
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Per toeval op youtube tegengekomen en dikke twee uur er tegenaan geworpen. 
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Niet een om trots op te zijn 
-
- 13470 messages
- 1305 votes
.
Hahahaha
.