- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Goede films waar alleen jij op gestemd hebt
Goede films waar alleen jij op gestemd hebt
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Begin dit jaar heb ik de film The battle of the Somme (1916) toegevoegd en tot nog toe de enige die hem gezien heeft (volgens MM). Historisch een iconische film met beelden van de 1e Wereldoorlog en vooral de slag aan de Somme dat met zo'n 1 miljoen slachtoffers één van de bloedigste was uit de menselijke geschiedenis. Op anderhalve maand tijd had iets meer dan de helft van de toen levende Britten (anno 1916 zo'n 43 miljoen inwoners) de film gezien. UNESCO heeft de film opgenomen als beschermd erfgoed. Een absolute aanrader voor zowel liefhebbers van film als van wereldoorlog 1.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Uit: de openingspost
En er zijn volgens mij effectief wel mensen die dit soort 'vergeten pareltjes' oppikken. Al is het alleen maar om het feit dat een film die jij onvindbaar dacht toch ergens te vinden is op een obscure DVD ofzo. Bij mij heeft ongeveer de helft van de geposte films ondertussen al meer stemmen dan enkel die van mij.
Dit is nu ook niet een topic om enkel iets bij te houden voor jezelf, al bestaan zo'n topics effectief wel op de site. Ik kan er in ieder geval niets met het feit dat jij 54 muziekfilms hebt gezien waar niemand op heeft gestemd. Geef dan eens een uitleg waarom die films de moeite zijn (of niet zijn) en misschien doe je er een liefhebber van het genre wel een groot plezier mee. Of op zijn minst de uitschieters aan de hand van een score.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Tuurlijk wel, ik toch.
Een slechte reden om het op een publiek forum te plaatsen. Als je er zelf al vanuit gaat dat niemand anders er wat aan heeft, dan kan je het meestal gewoon beter niet plaatsen.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik vraag me echt af wat iemand anders aan volgende opsomming heeft:
Waarvan
komedie: 97
drama: 59
muziek: 54
Net zoals Onderhond al aanhaalt is het een slecht idee om iets op een publiek forum (en zeker dan nog eens zo'n specifiek topic als dit) iets te posten waar je enige uitgangspunt het feit is dat je er enkel zelf iets aan hebt.
Daar zijn recensies al voor
Recensies gaan over alle films, laat staan dat alle gebruikers de moeite doen om een bericht te schrijven. Hier kun je even in het kort een film in de picture zetten. Soit, dit gaat om specifieke films waar niemand buiten één persoon op heeft gestemd. Stel nu dat ik een enorme liefhebber van muziekfilms ben. Dan heb ik waarschijnlijk het merendeel van de bekende muziekfilms wel gezien. Dan kan het interessant zijn om wat compleet onbekende (maar wel vindbare) films te vinden die iemand wel hoog/laag waardeert.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Er is gewoon een verschil tussen "om ter meest" topics waar er een licht competitief karakter aan het plaatsen van getalletjes is, en dit soort aanraderstopics die bedoeld zijn als tips voor gelijkgestemden.
Ik post ook regelmatig in het "van welke regisseurs heb je de meeste films gezien" een lijstje van regisseurs (niet het meest informatieve wat iemand kan posten), maar zelfs dat gaat verder dan enkel een getalletje.
Charlie Brown
-
- 70 messages
- 0 votes
Begin dit jaar heb ik de film The battle of the Somme (1916) toegevoegd en tot nog toe de enige die hem gezien heeft (volgens MM). [...]
Film Pegasus, ik heb een stem uitgebracht.
Ik was aangenaam verrast om hem in MM vermeld te zien. Een jaar geleden gezien maar was in mij omgeving de enigste, dus leuk om te weten dat er nog andere zijn in Nederland.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Film Pegasus, ik heb een stem uitgebracht.
Ik was aangenaam verrast om hem in MM vermeld te zien. Een jaar geleden gezien maar was in mij omgeving de enigste, dus leuk om te weten dat er nog andere zijn in Nederland.
Toch een teleurstelling, want ik kom uit België. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Allez mijn eerste waarop ik enkel een stem en reactie heb gegeven:
Een early nudist filmpje. Aangezien ik er nog ga bekijken de komende dagen, zal ik hier misschien nog wat meer gaan posten. Al zie ik soms wel een film met 1 of enkele stemmen maar geen reactie.
edit: en ook deze die ik paar dagen geleden zag op mijn tablet:
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Jerkbeast (2005). Hilarisch slecht.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dragon Age: Blood Mage no Seisen (2012). Vette animated-movie.
Nature Calls (2012). Leuke film, ik begrijp ook niet dat ik de enigste
ben die er op heeft gestemd.
Jerkbeast (2005). Hilarisch slecht.
?
Bij die eerste staan 11 stemmen en bij die tweede 5. Alleen de laatste heeft 1 stem, de jouwe.
-
- 13470 messages
- 1305 votes
?
Bij die eerste staan 11 stemmen en bij die tweede 5. Alleen de laatste heeft 1 stem, de jouwe.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
@HALVE TAMME.: je kunt gewoon zoeken in je eigen stemmen.
De onderste categorie selecteren (Zoeken in eigen stemmen) en daar dan bij 'Aantal stemmen' 2x een 1 invullen.
-
- 13470 messages
- 1305 votes
@ Metalfist Bedankt voor jouw bericht met bijhorende informatie
.
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Run Like Hell (1995). Tenenkrommend slecht!
-
- 13470 messages
- 1305 votes
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Lekker overslaan jongens!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Vreemd dat hier nog niet op gestemd is, want dit is erg simpel op DVD (zie mijn bericht bij de film) te vinden. Een onbekende Frans drama over een theater directeur die van de moord op zijn collega wordt beschuldigd. Een film die vandaag de dag nog te vinden is vanwege één van de eerste rollen van Jeanne Moreau alsook van Louis de Funès. Desalniettemin een vermakelijk filmpje dat vooral in het tweede gedeelte loskomt.
-
- 13470 messages
- 1305 votes
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Een update, de films die er zijn bijgekomen heb ik met een link gemarkeerd. Kom ik in totaal op 18 films uit met alleen mijn stem.
La Sombra de Nadie (2006) - 3.50*
First Comes Courage (1943) - 3.50* (IMDb - wordt toegevoegd)
Nens Salvatges, Els (2012) - 3.50*
Invasor (2012) - 3.50*
Ismael (2013) - 3.50*
Maison de Nina, La (2005) - 3.50*
El Niño (2014) - 3.00*
Mejor de Mí, Lo (2007) - 3.00*
Para Que No Me Olvides (2005) - 3.00*
El Perro del Hortelano (1996) - 3.00*
Madrid 11M: Todos Íbamos en Ese Tren (2004) - 3.00*
Rayo de Luz, Un (1960) - 3.00*
Chromophobia (2005) - 2.50*
Foul Gesture (2007) - 2.50*
Carta Esférica, La (2007) - 2.00*
¿Por Qué Lo Llaman Amor Cuando Quieren Decir Sexo? (1993) - 2.00*
Ombre du Mont-Saint-Michel, L' (2010) - 1.50*
Tirante el Blanco (2006) - 0.50*
En uit het lijsje verdwenen:
Luz de Domingo (2007) - 3.5* / 2 stemmen
Meest noemenswaardige uit het lijstje is La Sombra de Nadie (2006), een prima thriller met een licht horrortintje, fraaie beelden, verhaal en sfeer.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Wat moet je invoeren om die lijst van je zelf te zien?
Uitgebreid zoeken (klik rechtsboven op vergrootglas)
Zoeken in eigen stemmen
Aantal stemmen: 1 t/m 1
ta da
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Dank v.d. tip, leuk handigheidje. 
(115 films gevonden op deze manier)
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
de teller staat nu op 351 titels... best forse toename weer
Fabiola (1949) episch spektakel van Blasetti 8.5/10 was destijds een zeer grootse productie en zal ook zeker van invloed zijn geweest op alle latere pepla... daar kunnen meer stemmen bij!
Agraharathil Kazhuthai (1978) redelijk obscuur voor de Westerling, ook al heeft deze filmmaker vast naar films van Bresson of Bunuel gekeken. 7.5/10 de film zelf is daarbij vergeleken wel wat aan de simpele kant, en ze is met name een kritiek op het kaste systeem die voor mij zonder wat leesmateriaal over de film niet direct helemaal helder was, maar de revolutionaire spirit die er ook in doorklinkt, met name door het gebruik van poëzie had toch wel iets moois.
Breza (1967) schilderachtige pastorale beelden zijn de hoofdattractie hier. 8.5/10 het verhaal opzich heeft ook zeker zijn charme, maar als de film niet zo verdomt mooi was, had het me zeker minder geraakt.
Doc's Kingdom (1988) een heel Portugese film van een Amerikaanse documentaire/filmmaker. 7.5/10 Geheel fictioneel dit keer, al is de personage van Doc wel gebaseerd op zowel de regisseur als de acteur die Doc speelt, twee activistische New Yorker's die al heel wat hebben meegemaakt en ondertussen in Portugal zijn beland. "Doc" wordt opgezocht door zijn zoon, gespeeld door Vincent Gallo, en zal daardoor geïnspireerd later in terugkeren naar de USA waar hij in de roadmovie Route One USA beland... maar dat is weer een andere film, en veel meer een documentaire ook, al blijft voor deze filmmakers de scheidslijn dus dun.
Evridiki BA 2037 (1975) zeer sterke experimentele paranoia film die sterk beïnvloed moet zijn door Repulsion en Kafka 8.5/10 het is vooral een moodpiece, haast een muziekstuk die het moet hebben van de editing en geluidsdesign. Er zitten ook een paar kleine bizarre dingetjes in, die de regisseur later meer tot handelsmerk zou maken, maar niet genoeg dat ik dit zou afraden bij een breder publiek, het is gewoon een erg sterke film.
Grad (1963) volgens mij de eerste film in de Servische new-wave stroming die later Black Wave genoemd zou worden door een journalist. 8/10 het is een collectie van drie shorts van regisseurs die daarna hun eigen features gingen maken, maar kent voor een compilatie film toch een aardige opbouw. Het laatste segment vooral doet de naam vooral eer aan; een zeer zwartgallig stukje "doom" cinema dat vergelijkbaar is met het werk van Tarr uit de jaren 80 en 90
Hintertreppe (1921) expressionistisch kammerspiel 8.5/10 met prachtige visuals die soms een bijna Lynchiaanse stemming neerzetten. kort, klein en zeer fijn.
Die Koffer des Herrn O.F. (1931) een vroege film met Peter Lorre uit hetzelfde jaar dat hij ook M maakte 7.5/10 Dit is meer een komische satire, met toch een hele rake uitbeelding van een bubble-economy. En Lorre speelt uiteraard weer een gluiperig figuur, dat is altijd de moeite waard.
...Al zag ik em in Der Verlorene, door hemzelf geregisseerd en geschreven, toch ook zeer indrukwekkend een tragisch figuur neerzetten (met ook wel weer zijn foute kanten, maar toch...). Ik denk dat hij door zijn unieke uitstraling teveel getypecast werd... bepaalde verslavingen hielpen ook niet... had anders zeker een héél groot acteur kunnen zijn. Wat mij betreft is hij het alsnog, ook al werken zijn films niet altijd mee.
Obyknovennyy Fashizm (1965) indrukwekkende documentaire over de opkomst van het fascisme vol historische beelden. 8/10 wellicht ook een verhulde kritiek op het sovjet-systeem, maar iig een aanklacht en waarschuwing tegen totalitaire politiek in al zijn vormen.
Ples v Dezju (1961) de Sloveense new-wave was ietsje romantischer of positiever dan die van de Servische landgenoten. 8/10 Dit heeft duidelijk veel meer aansluiting bij Franse cineasten, met name een film als Ascenseur pour l'Échafaud.
zomaar een greep uit de bovenste regionen van de lange lijst... genoeg inspiratie denk ik zo!
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
1 stem voor een (middelmatige) idfa docu en en een Estse (middelmatige) film:
EDC 2013: Under the Electric Sky (2014)
Nb. leuk topic dit, geeft meer inzicht in functionaliteiten MM
Nb. "OFF TOPIC" als ik op 2 stemmen zoek...komen er met name veel idfa en iffr docuutjes en een prachtig drama uit Japan bij...die echt de moeite waard zijn:
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
in dit topic kan je naar hartenlust toplijstjes genereren en delen door met de zoekfuctionaliteiten te klooien
is inderdaad een leuke bezigheid om je een keer een middagje op te stortten! 
Dievegge
-
- 3166 messages
- 8191 votes
Het zijn er slechts vier, maar de eerste is een aanrader.
4,0* My Brother's Wedding
Miskende Afro-Amerikaanse onafhankelijke lowbudgetfilm van Charles Burnett. Zie mijn mening.
Oude Vlaamse komedie met Jef en Cois Cassiers en de jonge Gaston Berghmans.
2,5* The First Time
Tv-film met Jennifer Jason Leigh als runaway daughter. Spijtig genoeg draait hij te veel rond Susan Anspach, die de labiele moeder speelt.
2,0* I'll Never Forget What's'is...
Rommelige komedie met een nevenrolletje voor Orson Welles. De titel is beter dan de film.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
4,0* My Brother's Wedding
Miskende Afro-Amerikaanse onafhankelijke lowbudgetfilm van Charles Burnett. Zie mijn mening.
Verrassend dat die maar één stem heeft. Wil 'm sinds ik Killer of Sheep (1977) zag graag eens zien. DVD gaat als ie goedkoop is een keer in een amazonmandje hier.