- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
21 lijsten voor Dog Day Afternoon, ook een nieuw (voorlopig) record denk ik.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
OGF komt ook nog toch. Onbegrijpelijk eigenlijk.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
21 lijsten voor Dog Day Afternoon, ook een nieuw (voorlopig) record denk ik.
The Graduate, The Deer Hunter en Rosemary's Baby hebben ook 21 stemmen. Allemaal ongeveer uit dezelfde tijdsperiode.
OGF ook nog inderdaad, die had ik echt niet zo hoog verwacht. Of zou hij het toch niet hebben gehaald?
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
'The Master' (nog) de enige film van PTA in de lijst. Ben benieuwd hoe hoog andere films van de beste man staan. Moeten minstens nog 4 voorbij komen, hoop ik. 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
'The Master' (nog) de enige film van PTA in de lijst. Ben benieuwd hoe hoog andere films van de beste man staan. Moeten minstens nog 4 voorbij komen, hoop ik.
Jammer dat Inherent Vice het niet heeft gehaald. De vier films van voor The Master gaan inderdaad nog wel langskomen.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
OGF komt ook nog toch. Onbegrijpelijk eigenlijk.
Wat is OGF? 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Only God Forgives.
Een snelle inspectie leert dat de film genoeg aanhang zou moeten hebben voor een top-1000 notering, maar zo hoog vind ik wel verrassend. Hij gaat dus bijna op zeker nog komen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Only God Forgives. Inderdaad wat onbegrijpelijk.
Toen er zo veel films flink daalde kwam natuurlijk de vraag naar boven wat er voor in de plaats kwam. Dat blijkt toch enorm onverspelbaar te zijn, want die stijgingen van Tystnaden en Woman in the Dunes zag ik niet aankomen.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Schitterend blokje hoor! 
Maar The Shawshank Redemption gaat straks toch niet de Top 100 halen mag ik hopen?
Verder mag Only God Forgives inderdaad ook wel eens opduiken. Toch zeker niet zijn allerbeste....
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Welke films van Refn zijn eigenlijk allemaal al voorbij gekomen?
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Volgens mij Pusher en op zeker Valhalla Rising.
vinnypassy
-
- 20 messages
- 12 votes
Pusher, Pusher II en Valhalla Rising. Zou wel tof zijn als OGF ook hoog eindigt, staat bij mij ook erg hoog.
Voorlopig wel een aardige lijst. Ik heb ongeveer 50% gezien, maar lang niet alles trekt ook mijn interesse. Soms net iets te obscuur wat mij betreft en als ik zie wat de lijst wel haalt, dan zijn er toch echt wel betere films. Op basis van deze top 100 heb ik dit weekend Murder, My Sweet (weinig noirs gezien, maar dit is toch niet een van de beste?) en een Naissance des Pieuvres (ziet er goed uit, muziek is ook oké, maar verder toch te vlak?) gezien, die typeren dat gevoel voor mij wel een beetje.
Maar goed, het glas is halfvol. Mijn watchlist groeit behoorlijk. Erg fijn dat die stills bij de film zitten, dat maakt het gelijk wat aantrekkelijker te kijken of het wat zou kunnen zijn voor me. 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
'Only God Forgives', meesterwerk en Refn z'n beste wat mij betreft. Mag héél hoog eindigen. Een notering nu nog in dit stadium is sowieso al fantastisch natuurlijk!
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
'Only God Forgives', meesterwerk en Refn z'n beste wat mij betreft. Mag héél hoog eindigen. Een notering nu nog in dit stadium is sowieso al fantastisch natuurlijk!
Hij komt nu wel héél hoog, maar ik vind 't ook zijn beste film. Ik vind Drive ook meesterlijk, maar die film is meer een mainstream/genrefilm met een auteursstempel. Maar in OGF lijkt Refn totaal zijn eigen gang te gaan, en moet ik als kijker ook nog intellectueel aan de slag. En ik weet nog steeds niet zeker of het wel Refn's insteek was: OGF is echt een deconstructie van de wraakfilm en dat vind ik dan net een beetje cooler dan zijn geweldige genrefilm van 2 jaar eerder.
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Wat een ouwe troep is er vandaag langsgekomen, zeg 
En zijn de Von Triertjes al op? Jammer 
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Benieuwd wat er nog overblijft bij die laatste honderd 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
In de top 100 zitten ongetwijfeld wat spaghettiwesterns, maffiafilms, Aronofsky's en hopelijk ook mijn persoonlijk nr 1! Vorig jaar top 50, dat moet ook nu weer lukken. 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Jammer van The Departed. Moet hem op zich nog eens herzien, maar vind het origineel stukken beter. Godard is ook niet echt een regisseur voor mij heb ik de indruk, met Le Mepris kon ik vrij weinig, en het verbaast me eerlijk gezegd ook dat Innocence het van Ghost in the Shell haalt. Heb beide weliswaar in mijn lijst staan, maar wel eentje aan het begin en eentje aan het einde.
Ben morgen nogal veel op de baan, hoop dat ik de ontknoping wat kan volgen 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Om het spannend te maken. Komt er nu 1 film per week, dan heb jullie allemaal de tijd om de opgedane tipfilm te bekijken en hem over 2 jaar in jullie lijstje te stoppen. 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Bijltjesdag voor mij: zes films uit m'n top-25 kwamen tussen 200-121 voorbij, waaronder m'n nr. 1.
Van Godard opvallend dat A bout de souffle en Le mepris (vooral die) al langs zijn gekomen, maar Vivre sa vie nog niet; gezien z'n fanbase hier moet die dus nog hoger staan.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
En daar is de shawshank dan. En nog geen OGF of Birdman.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
115 The Shawshank Redemption (1994) (Nu de Spielbergs en Hitchcocks nog
)
Spetie
-
- 38871 messages
- 8146 votes
Daar komt even een mooi blok voorbij zeg, met als uitschieter Vivre Sa Vie: Film en Douze Tableaux. Erg leuk dat de film zoveel gestegen is. Beavis snapt als geen ander, dat je bij deze film niet om Anna Karina heen kan en laat dat met een prachtige still van haar zien. 
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Gaaf van Do the Right Thing (1989)! Die had ik eigenlijk niet zo hoog verwacht.
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Beavis snapt als geen ander, dat je bij deze film niet om Anna Karina heen kan en laat dat met een prachtige still van haar zien.
Ja, dat heeft ie goed gezien. Het was een stuk lastiger geweest om een shot te vinden uit deze film waarop ze niet te zien is 
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Toch wel verrassend dat Goodfellas uit de Top 100 valt, niet dat ik daar om maal, maar dat had ik nooit verwacht. La Passione Jeanne `d Arc had dan weer best wat hoger mogen staan.
Mooie stijging van Le Conseguenze dell`Amore. Volgende keer op naar de Top 100.
En wat liggen Lynch, Tarkovsky, Kubrick, Hitchcock en Anderson mooi op koers zeg, met allen nog 4 (!!!) films in de race. Al doen ook Wilders, Leone, Coppola, Aranofsky, Allen, Tarantino, Bergman, Refn, Noe, Miyazaki, Gebroeders Coen en Jackson ( Laat LOTR snel komen nu a.u.b. ) het lang niet slecht.