- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Oh ik dacht dat jij dat was met je eenmansfractie. 
Ik vind het sowieso nogal onzinnig en 'eng' om in clubjes te denken en ik zie aantal positieve recensies bij die film staan.
Er zijn plannen om de club uit te breiden naar 2 leden. Ik zal er eens over denken! 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
En even een detail: ik vind het jammer dat Grindhouse 't niet gered heeft ipv Planet Terror. Lijkt mierenneukerij, maar dat hele project vind ik juist vrij uniek.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ah, LMG, zou dat weer de hoogst genoteerde niet door mij geziene film zijn?? De eerste film in een rij van 183 die ik niet heb gezien, de laatste was Angel-A op 329. Dat waren in de vorige lijst ook al de twee hoogst genoteerde films die ik (nog) niet heb gezien.
horizons
-
- 5687 messages
- 2404 votes
Drive zeker weten. Ben benieuwd of die in de top 20 weet te blijven.
En over Grindhouse ipv planet terror: death proof is gewoon te slecht.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
'Het bekende clubje' is bedoeld als knipoog en een quote van Lord Flashheart (ik zal hem maar even niet taggen
), die daarmee de gebruikers omschrijft die vooral van recente Aziatische cinema houden en weinig met klassiekers hebben. Ik ben door hem vroeger ook nog weleens in dat hokje geplaatst. Ik bedoel het dus zeker niet denigrerend o.i.d., voor de duidelijkheid. Dat waren altijd wel vermakelijke discussies tussen LF en zijn tegenstanders, maar ook zeker onzinnig inderdaad
.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Van Death Proof vind ik de losse versie wel zeker beter dan de Grindhouse-edit
Planet Terror werkt in beide versies, en past opzich ook beter onder de Grindhouse noemer
Maar van het hele project is toch juist Death Proof mijn favoriet... ook binnen het werk van Tarantino wel een echte favoriet, hij werkt toch het best als hij zich gewoon op één ding concentreert...
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Drive zeker weten. Ben benieuwd of die in de top 20 weet te blijven.
En over Grindhouse ipv planet terror: death proof is gewoon te slecht.
Ik ben het er mee eens dat Rodriguez' film beter is (heeft meer 'goodies') maar Death Proof is natuurlijk ingekort voor die double bill en tel daar de coole trailers en biosboodschappen bij op en je hebt als kijker een vrij unieke kijkervaring, die wat mij betreft iets meer te zoeken heeft in een top 1000 dan Planet Terror alleen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
'Het bekende clubje' is bedoeld als knipoog en een quote van Lord Flashheart (ik zal hem maar even niet taggen
), die daarmee de gebruikers omschrijft die vooral van recente Aziatische cinema houden en weinig met klassiekers hebben. Ik ben door hem vroeger ook nog weleens in dat hokje geplaatst. Ik bedoel het dus zeker niet denigrerend o.i.d., voor de duidelijkheid. Dat waren altijd wel vermakelijke discussies tussen LF en zijn tegenstanders, maar ook zeker onzinnig inderdaad
.
Oh vandaar. 
Ik dacht dat er juist ook wel gebruikers zijn die van beide houden.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Death Proof laatst een stukje van op tv gezien. Zag er wel uit als een toffe ode, dus kan zeker een keertje worden ingepland. Planet Terror in de bioscoop gezien toen ik nog niet hier op de site zat en nog niet veel met films had, maar ik weet dat ik hem behoorlijk vermakelijk vond en dat zal die nog steeds vast wel zijn. 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Maar die mensen zitten juist in éénmansfracties kappeuter. Maar je hebt helemaal gelijk.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Oh vandaar. 
Ik dacht dat er juist ook wel gebruikers zijn die van beide houden.
Die zijn er ook zeker wel (daar reken ik mijzelf ook toe). Maar sommige gebruikers houden gewoon minder van de klassiekere film of andere oudjes. Geen probleem verder, maar Lord Flashheart speelde daar altijd op in, vandaar mijn reactie.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
De grootste clubjes op MovieMeter zijn hooguit twee leden groot, maar verreweg de meeste clubs bestaan uit 1 lid. Er zit bijna geen lijn in stemmen. Ik zal morgen als alle films zijn gepresenteerd kunnen zeggen welke 'users' er in mijn clubje zitten. Ik denk dat niemand dat goed zal voorspellen - tot zover 'clubjes'.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
.
Oke, duidelijk! 
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Hoewel hij net niet in mijn lijst staat ben ik blij dat Barton Fink zo goed scoort.
En wat een prachtige still bij Ivanovo Detstvo weer Beavis! 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
En wat een prachtige still bij Ivanovo Detstvo weer Beavis!
Keuze te over bij die film!
Moet em eigenlijk zelf maar eens herzien, want zag em laaaaang geleden en maakte voor een Tarkovsky toen wat minder indruk, maar heb em waarschijnlijk ook nog gewoon op VHS gekeken... zou ondertussen waarschijnlijk, alleen al op visueel gebied, veel meer indruk op me achterlaten....
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Bij Ghost in the Shell Innocence is er weer minder keus, je kunt niet om die scène heen! 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
eigenlijk niet nee
ook eentje om te herzien overigens, herinner me niet veel meer dan deze scene 
vond het dan verder ook wel een mindere Oshii... en mindere films blijven bij mij nooit goed in het geheugen hangen...
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
In een perfecte wereld had ik elke film gezien en bij elke film zelf 'het' shot geselecteerd
Maar gezien de tijd, en het feit dat ik nog niet alles zag, heb ik het moeten doen met wat voor handen was. Vaak gaat de credit voor een scherp oog oid dus ook zeker naar anderen 
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
De hamvraag is natuurlijk: Staat The Shawshank Redemption dit jaar nog in de lijst? 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik gok zelfs in de top 100. Twee jaar terug heeft mjk87 Film >> Toplijsten en favorieten >> MovieMeter top 1000 project - Editie 2013 hem uit zijn lijst gelaten. En nu?
horizons
-
- 5687 messages
- 2404 votes
Ik gok zelfs in de top 100. Twee jaar terug mjk87 Film >> Toplijsten en favorieten >> MovieMeter top 1000 project - Editie 2013 hem uit zijn lijst gelaten. En nu?
Bij mij staat de film niet in de lijst.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik bedoel of hij hem er nu ook niet in heeft staan.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Bij Ghost in the Shell Innocence is er weer minder keus, je kunt niet om die scène heen!
De scene er net voor is anders nog een stuk mooier.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
weer een nieuwe binnenkomer!
nu toch een stuk bijzonderder dan aan het begin van de lijst 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ja, maar jammer dat-ie nu 'al' komt! 
Bergman doet het ook heel erg goed in deze editie volgens mij.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Bergman stijgt wel veel in de lijst, maar geen nieuwe binnenkomers nog gezien...

Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Zo, wat een fantastische films zijn er vandaag weer langsgekomen zeg! Zeer content met de hoge noteringen voor 'Le Mepris', 'Short Cuts', 'Rosemary's Baby' en 'Tengoku to Jigoku'.
Ik verwacht nog wel een paar verrassinkjes.
En David Lynch gaat heel goed scoren denk ik.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Twee Italiaanse zwaargewichten achterelkaar, twee mooie zitposes ook
. En de hoogste notering voor La grande bellezza is blijkbaar van mij afkomstig. De grootste fan durf ik me echter niet te noemen, heb hem eigenlijk ook overgewaardeerd in mijn lijstje, maar dat kon hij dus wel gebruiken gezien de favorietenstatus onder de nieuwkomers bij bepaalde gebruikers
. Had verwacht dat hij wel boven La vie d'Adèle ging eindigen, die komt dus verrassend hoog te staan, maar hoger dan Birdman lijkt me sterk.