- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Sight & Sound toplijsten
Sight & Sound toplijsten
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
in de sight and sound
kan iemand bevestigen of deze nu ergens te koop is is nl. en wat dat kost? gedrukte versie uiteraard.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Je zou denken dat hij bij Athenaeum zou liggen, maar ik kan hem zo 1,2,3 niet vinden..
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Empire verschijnt meestal twee weken laten dan in Brittannië in de Nederlandse winkels, dus dan zal Sight and Sound dat ook wel doen. In Amsterdam kun je Sight and Sound in ieder geval zeker kopen in de American Book Center, daar heb ik die ook af en toe wel eens gekocht.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
O, dat is naast Athenaeum
Kan je hem twee keer kopen.
Ik Doe Moeilijk
-
- 1145 messages
- 197 votes
Het magazine ligt volgens mij ook in de shop van Eye (maar ik weet niet wanneer het nieuwe nummer er in het schap komt te liggen).
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Mocht iemand hem zien, ik ben benieuwd wat het kost....
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ongeveer 10 euro als ik het me goed herinner.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Iemand nog een adresje voor de bewuste S&S in Rotterdam. Selexyz Donner werd hem niet als ik het zo zag.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Sight & Sound 2012 critics top 250 films | BFI | British Film Institute - explore.bfi.org.uk
Ze hebben nu een totale top 250 geplaatst. Een zeer interessante lijst met enkele recente parels.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Zojuist de hele top 250 doorgenomen en hoewel er veel titels tussen staan die je kon verwachten, kwam ik er toch twee tegen waarvan ik nooit gehoord had: Marketa Lazarová en The House is Black (een short). Interessant. Verder enkele opmerkelijke titels die ik nooit zo hoog had verwacht, zoals Two-Lane Blacktop of Das Testament des Dr. Mabuse; evenals enkele die onverwacht laat staan, waaronder A Clockwork Orange en My Darling Clementine. Ben benieuwd hoe de regisseurslijst er uit gaat zien.
P.S.: De complete lijst kijken werkt wel irritant op die site, doordat je steeds na tien titels moet klikken voor tien extra. Als je vervolgens op een film klikt om te zien wie er op gestemd hebt en teruggaat naar de complete lijst, moet je weer de hele lijst opnieuw uitvouwen. Erg omslachtig.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
P.S.: De complete lijst kijken werkt wel irritant op die site, doordat je steeds na tien titels moet klikken voor tien extra. Als je vervolgens op een film klikt om te zien wie er op gestemd hebt en teruggaat naar de complete lijst, moet je weer de hele lijst opnieuw uitvouwen. Erg omslachtig.
Of je opent de losse films even in aparte tabbladen. 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
of je checkt de lijst op I check movies 
http://www.icheckmovies.com/lists/sight+and+sound+critics+top+250+2012/le_thomsen/
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Daarvan heb ik er slechts 125 gezien. Moet ik me nu schamen?
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Enige toffe van die lijst is dat Totoro boven Spirited Away staat. En de notering van Eraserhead. Heb er zelf blijkbaar 99 gezien, verrassend veel voor een ljist van films waar ik amper een paar voldoendes aan kwijt kan.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Daarvan heb ik er slechts 125 gezien. Moet ik me nu schamen?
Voor iemand die graag doorgaat voor snob uiteraard wel 
...

Zelf 234 gezien
Zojuist de hele top 250 doorgenomen en hoewel er veel titels tussen staan die je kon verwachten, kwam ik er toch twee tegen waarvan ik nooit gehoord had: Marketa Lazarová en The House is Black (een short).
Opvallend Markea Lazarova lijkt me toch niet de meest onbekende titel in deze lijst. Wavelenght en die Blue Sea titel toch wat mij betreft onbekender.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
137 films gezien. Staan best een aantal mooie ( recente ) films tussen.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Opvallend Markea Lazarova lijkt me toch niet de meest onbekende titel in deze lijst. Wavelenght en die Blue Sea titel toch wat mij betreft onbekender.
Wavelength is anders (binnen bepaalde kringen) ook echt een klassieker hoor.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Best nog een mooie lijst denk ik ja. Heb er 103 van gezien, maar enkele staan al klaar om binnenkort bekeken te worden.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik vind het ontbreken van Le Samouraï ook een smet op de lijst. En Rouge had inderdaad hoger mogen eindigen.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Hier trouwens nog een artikel die zegt dat 18 films worden gemist in de Sight & Sound Top 250 en dat 12 titels wel een hogere klassering hadden mogen hebben. Wat vinden jullie?
"Le Samourai", "The Last Picture Show", "La Notte" zijn films die je wel zou verwachten.... en uiteraard mag "Il Conformista" hoger 
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
110 gezien, nog een paar te gaan dus 
Maar geen behoefte om dwangmatig deze lijst af te werken, sommige films wil ik zeker nog graag zien, zoals Au hasard Balthazar, Zerkalo, Ordet, L'eclisse, Beau travail, L'année dernière à Marienbad, Werckmeister harmóniák.
Caché lijkt me wel erg hoog te scoren 
Snow White and the Seven Dwarfs zou ik persoonlijk wel verwacht hebben.....
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Zojuist de hele top 250 doorgenomen en hoewel er veel titels tussen staan die je kon verwachten, kwam ik er toch twee tegen waarvan ik nooit gehoord had: Marketa Lazarová en The House is Black (een short).
The house is Black heb ik dan weer wèl gezien op YouTube, maar ik sta helemaal met mijn ogen te knipperen, ik heb er maar 59 gezien.... de meesten staan wel op mijn watchlist, maar dan nog. Had wel verwacht dat ik er meer gezien zou hebben. Misschien als ik de afgelopen tien jaar op MM had gezeten ipv IMDb dat het anders was geweest
Ach, het heeft geen haast, ik heb tien jaar om ze te kijken 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Blijkbaar 63 films gezien, is toch net iets meer dan ik had verwacht. Een paar films die ik nooit had verwacht in de lijst, zowel tegenvallend (onder andere Parapluies de Cherbourg) maar gelukkig ook meevallend (onder andere Duck Soup). Een groot gedeelte staat nog op de verlanglijst dus die zullen in de loop der jaren nog wel aan bod komen.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
205 gezien, en zo ongeveer de helft van de resterende films heb ik nog tot mijn beschikking.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
205 gezien, en zo ongeveer de helft van de resterende films heb ik nog tot mijn beschikking.
Ik vond mezelf al een hele piet dat ik er nog maar 75 uit de IMDb top 250 hoefde. Veel dat je al hebt gezien man. Ik zie aan je stemmen dat je jonger bent begonnen met oudere films/klassiekers kijken dan ik. Dat scheelt een hoop!
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik vond mezelf al een hele piet dat ik er nog maar 75 uit de IMDb top 250 hoefde. Veel dat je al hebt gezien man. Ik zie aan je stemmen dat je jonger bent begonnen met oudere films/klassiekers kijken dan ik. Dat scheelt een hoop!
Valt toch wel mee denk ik. Van mijn 6e tot mijn 15/16e huurde ik hordes films bij de videotheek. Dat waren dan voornamelijk actiefilms, komedies en soms wat horror. Op tv had ik ook al wat klassiekers gezien (Leone, Lean) Toen ik een jaar of 15 was kropen daar steeds meer 'serieuzere' speelfilms tussen. Op mijn 16e (of 17e) zag ik Pulp Fiction en toen kwam pas mijn echte interesse in cinema op gang. Paar jaren later kwamen films als Hana-Bi en Raise the Red Lantern op tv en weer wat later ontdekte ik de cinematheek in Eindhoven: toen heb ik echt veel klassiekers gezien (ik denk dat ik elke week tussen de 7 of 10 films mee naar huis nam). Ik ben in 2002 bij MM terecht gekomen en toen kwamen de tips nog makkelijker binnen. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Ik zit op 148. Heb er nog een kleine 20 liggen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Heb er 179 gezien.
Trouwens gaaf dat het prachtige A Tale of Tales er tussen staat, had ik ook niet verwacht. Ik heb die film nog proberen te promoten tijdens de knock-out short-films, maar geen haan kraaide er toen naar. Zwaar aanbevolen!