• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.280 votes
Profile

Sight & Sound toplijsten

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Wanneer zouden we de volledige lijst krijgen? Is daar iets over bekend?

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Ik wacht eigenlijk meer op de individuele lijsten, maar dat komt allemaal in de komende weken. 10 Jaar geleden deden ze dat ook later.

Overigens heeft dit ook weer een forse invloed op de They Shoot Pictures-lijst die in januari komt en ook de TSP 21st Century lijst.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Amélie staat zelfs in de IMDB 250 niet meer in de top 100, was kort na de release daar een top 10-film.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

starbright boy wrote:

Ik wacht eigenlijk meer op de individuele lijsten, maar dat komt allemaal in de komende weken. 10 Jaar geleden deden ze dat ook later.

Ik zie overal screenshots van individuele lijsten, die zijn uit het fysieke magazine dan?

• 22396 messages
  • 5068 votes

Die lijsten volgens mij in elk geval in het fysieke magazine. Dat ik nu zou kopen als er In Rotterdam een plek was waar ze dat hadden, maar die plek is er niet.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Ik heb uit de critics poll 13 films niet gezien. En uit de directors poll 10.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

§§

starbright boy wrote:

Die lijsten volgens mij in elk geval in het fysieke magazine. Dat ik nu zou kopen als er In Rotterdam een plek was waar ze dat hadden, maar die plek is er niet.

Huh, dat lijkt me toch sterk? Geen enkele boekhandel die dat heeft?

Of is het uitverkocht, net als op hun eigen site (voor nu althans)? Ik zie ook de digitale versie nog niet online. Even geduld nog maar.

• 22396 messages
  • 5068 votes

In Amsterdam zijn er wellicht winkels die het blad hebben. In Rotterdam voor zover ik weet niet. De veruit grootste boekhandel van de stad en een van de grotere van het land (Donner) verkoopt het bijvoorbeeld niet. En in andere steden lijkt het me ook sterk. Sowieso kon je een jaar of 15, 20 terug veel makkelijker geïmporteerde kranten en tijdschriften krijgen. Omdat de kranten en tijdschriftenmarkt behoorlijk in elkaar geklapt is, is ook dat een stuk schameler geworden.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik had een jaar of wat geleden nog een abonnement erop, werd netjes thuisbezorgd. Maar het is idd wel jammer dat je niet gewoon even een enkel exemplaar kan scoren van zo’n editie. Ik zou nu denk eerder een abo op digital only doen, denk ik.

• 22396 messages
  • 5068 votes

In Amsterdam zijn er wellicht winkels die het blad hebben (Athenaeum of winkels gericht op expats wellicht). In Rotterdam voor zover ik weet niet. De veruit grootste boekhandel van de stad en een van de grotere van het land (Donner) verkoopt het bijvoorbeeld niet. En in andere steden lijkt het me ook sterk. Sowieso kon je een jaar of 15, 20 terug veel makkelijker geïmporteerde kranten en tijdschriften krijgen. Omdat de kranten en tijdschriftenmarkt behoorlijk in elkaar geklapt is, is ook dat een stuk schameler geworden. Vroeger waren The Guardian, The Times of The Daily Mirror op vele plekken te vinden in elke grote stad. Nu moet je zoeken. In de jaren '90 heb ik een blauwe maandag op een journalistiekopleiding gezeten. Ik had voor een project Engelse tabloids nodig. In de Tilburgse stationsboekhandel kon je zo kiezen uit een stuk of vijf, zes Britse roddelkranten plus alle kwaliteitskranten en ook nog Duitse Spaanse, Belgische en Franse kranten. Ik denk dat ze op die plek nu geen enkele Buitenlandse krant meer verkopen.

cinemanukerke

• 1818 messages
  • 1036 votes

Het is wel zo dat wegens de Brexit het veel moeilijker is geworden om magazines naar Europa te verschepen. Het is namelijk een heel administratief gedoe (import tax, export tax, enz) geworden waardoor veel uitgeverijen het niet meer zien zitten. Zo heeft BFI een tijdje ook geen magazines meer naar Europa verkocht. Nu doen ze het wel weer maar je moet als koper wel nog bijkomende taksen (alleszins in België) betalen bij de lokale post alvorens je het magazine kan ontvangen.

Volgens mij is het Sight and Sound magazine 'the greatest films of our times' een special issue waardoor het niet in de boekhandel verkrijgbaar is maar enkel op bestelling bij BFI. Dit was ook al zo met hun andere uitgaven als 'New Hollywood" en 'Vampires'. Dit dus in tegenstelling met hun gewone maandelijkse Sight and Sound magazine. Enige optie is het bestellen online. Het is nu wel uitverkocht maar het zal wel weer in print komen (was ook het geval bij New Hollywood uitgave bv). Maar zoals ik reeds schreef, zal je wel moeten extra kosten betalen (kosten die dus niet in de verkoopprijs van het magazine zitten - lees ook hun shipping terms op de site !) wil het het bestelde magazine effectief in je bus krijgen.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Dat gaat me wat te furrr, ik wil hoef het niet te bezitten, ik wil het alleen lezen. Hopelijk is hij voor de abonnees ook digitaal verschenen (dat zal toch wel), dan verschijnt hij tzt wel een keer ergens online. Good enough for me

Maar wel zonde dat die markt zo verschraald is. Begrijpelijk, maar wel een soort teloorgang.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Jammer dat Jeanne Dielman niet te zien is op MUBI.

Sterker nog, geen enkele Akerman film is momenteel te zien op MUBI.

Jeanne Dielman staat enkel op Lumière's VOD dienst, maar mijn Bitdefender virusscanner blokkeert die pagina.

Jack Sparrow

• 472 messages
  • 3266 votes

Verrassende 1e plek voor Jeanne Dielman. Zag de film jaren geleden op groot scherm, maar was gelijk geen fan. Taaie en langdradige zit. Ondanks dat ik de boodschap begrijp en daarmee ook de gebruikte speelduur. Vind het wel onbegrijpelijk dat dit ontoegankelijke werk op de 1e plek staat. Dan toch 1000 maal liever Vertigo.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

kappeuter wrote:

Jammer dat Jeanne Dielman niet te zien is op MUBI.

Sterker nog, geen enkele Akerman film is momenteel te zien op MUBI.

Jeanne Dielman staat enkel op Lumière's VOD dienst, maar mijn Bitdefender virusscanner blokkeert die pagina.

Jeanne Dielman, 23, quai du Commerce, 1080 Bruxelles - The Criterion Channel - criterionchannel.com

Met vpn werkt het wellicht.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Macmanus

Ik gebruik geen VPN, toch bedankt voor de tip.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Ja dacht eerst dat criterion hier ook gewoon werkte maar niet dus. Jammer wel dat van die films/distributeurs die toch amper geld opleveren ook zo lastig doen qua rechten.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ja die Akerman films zouden gewoon op 5 verschillende diensten tegelijk moeten staan.

Maar kan ook zijn dat VOD-diensten weinig interesse hebben deze films toe te voegen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Voor de Belgen hier: VRT heeft de film van Chantal Akerman terug online gezet op VRT MAX: VRT MAX - Jeanne Dielman

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

kappeuter wrote:

Ja die Akerman films zouden gewoon op 5 verschillende diensten tegelijk moeten staan.

Maar kan ook zijn dat VOD-diensten weinig interesse hebben deze films toe te voegen.

Mubi zou je wel verwachten. Maar eigenlijk moet dit soort arthouse films gewoon gratis wereldwijd komen te staan. Het zijn geen films zoals The Godfather die nog geld/vod leden opleveren.

Op archive.org staan overigens wel 2 Akerman films. Zet de rest er ook lekker op denk ik dan.

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Jack Sparrow wrote:

Verrassende 1e plek voor Jeanne Dielman. ... ... Vind het wel onbegrijpelijk dat dit ontoegankelijke werk op de 1e plek staat. Dan toch 1000 maal liever Vertigo.

Dan toch 1000 maal liever een film van Antonioni ( of Ozu ) . Daar lijken de films van Akerman een beetje op , al zijn de films van Antonioni stilistisch beter . Chantal Akerman heeft ( had ) veel goede ideeën , maar audiovisueel zijn haar films niet zo sterk als de films van Antonioni .

Sowieso horen enkele films van de vrouwelijke of Afro-Amerikaanse ( afrocentrische ) regisseurs niet eens in de top 1000 te staan , laat staan in deze top 100 .

Maar het is een mooie lijst , als je recente feministische en afrocentrische meuk negeert dan blijven er wel mooie titels over .

Ben vanzelfsprekend erg blij voor Kiarostami ( wherever he is ) , dat wel ...

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

kappeuter wrote:

Waarschijnlijk omdat het een stelletje prutsers zijn die hun beveiligingscertificaat niet op orde hebben, èn zo aanklooien op social media dat ze het niet eens doorhebben dat iemand ze daarop wijst:

https://i.ibb.co/SNhtRCS/Screenshot-50.jpg

Je kunt op de foutmelding die komt gewoon op geavanceerd klikken en doorgaan, dan kom je er alsnog. Maar de gemiddelde gebruiker doet dat wellicht niet. Als je bitdefender even uitzet kun je er toch bij? Gebeurt niets hoor

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

John Milton

Dankjewel! Wat suf...

Is er ook een AppleTV app trouwens?

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Graag gedaan!

Ik niet weet. Ik bezit dat niet

Heb ze nog een keer op het issue en uitblijven van reactie geattendeerd via fb chat, trouwens. Kijken of er nu wel een reactie komt. Onprofessioneel clubje, lijkt het. Zonde.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Helaas is er geen AppleTV app.

Dan wordt het wat lastig. 3 uur kijken naar pc monitor vind ik ook niet zo'n aanlokkelijk idee.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Hoe tv kijken?

Via de website of myLum-app met

Google Chromecast

AppleTV

smart tv app beschikbaar voor Samsung, LG en Phillips, afhankelijk van het type toestel

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

John Milton

Ja ik denk dat ze bedoelen via Airplay.

Want er staat:

"iPad en iPhone via de myLum iOS app"

Dan moet je dus op je iPhone of nieuwe iPad de film in de app openen en dan via Airplay streamen naar de AppleTV.

Ik heb echter een verouderde iPad en geen iPhone, dus kan ik geen AirPlay gebruiken.

Ontworpen voor iPad

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

aaaah. Hm ja dan wordt het lastig

Je kunt natuurlijk evt een keer voor een paar tientjes een chromecast met google tv aanschaffen? Maar ik gok dat je daar niet direct warm voor loopt, een extra apparaat

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

John Milton wrote:

Je kunt natuurlijk evt een keer voor een paar tientjes een chromecast met google tv aanschaffen? Maar ik gok dat je daar niet direct warm voor loopt, een extra apparaat

Ja. Dat gaat me een beetje te ver. Om nou twee mediaspelers naast elkaar te gebruiken voor Lumière (en Cinemember).

Ik denk wel dat Chromecast overall betere beschikbaarheid heeft van apps voor streaming diensten.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Vanmorgen rustig door kunnen nemen in de trein. Digitale versie maar bemachtigd. Nice read, hopelijk volgt de rest van de lijst binnenkort ook.

joachimt is er al bekend of de huidige S&S ICM lijsten aangepast gaan worden? Komen de nieuwe in plaats van?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.