- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest ondergewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest ondergewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
easy rider
Verkeerde topic Wouters 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2863 votes
Bert1
-
- 2196 messages
- 0 votes
Suspiria...
Ik heb trouwens de indruk dat mensen fims op het genre beoordelen, erg knap gemaakte actie/komedie/horror/... wordt op neergekeken terwijl main-stream drama/mystery/waargebeurde verhalen/... al snel de hemel worden ingeprezen.
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Alle (disney) tekenfilms. Vooral Belle & Het Beest, Mulan & Het Maagische Zwaard: Op Zoek Naar Camelot.
Belle en Het Beest hoort zoals op imdb in de top 250 thuis. De enige die ik niet overgewaardeerd vind is The Lion King, die vind ik juist overgewaardeerd.
Voor de rest:
- Cast Away
- John Q
- Tsotsi
- Frequency
Silvio Dante
-
- 2943 messages
- 2153 votes
Tsotsi??? Juist overgewaardeerd.
Dikke kul.
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
Ondergewaardeerd (minder dan 3,50 gemiddeld):
1408
Ronin
Tape
Children of Men
Die Hard 2: Die Harder
Revolver
Saboteur
Constantine
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Alle (disney) tekenfilms. Vooral Belle & Het Beest, Mulan & Het Maagische Zwaard: Op Zoek Naar Camelot.
Het Magische Zwaard is geen Disneyfilm, al zou hij daar best voor kunnen doorgaan. De film zelf werd trouwens geregisseerd door een Belg.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8152 votes
Ondergewaardeerd (minder dan 3,50 gemiddeld):
1408
Ronin
Tape
Children of Men
Die Hard 2: Die Harder
Revolver
Saboteur
Constantine
Children of men en ronin zijn inderdaad zeer goede films, maar 1408 is echt niet ondergewaardeerd hoor, integendeel zelfs.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
9 songs. Men is te preuts hier.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11904 messages
- 5310 votes
In dezelfde categorie: veel Nederlandse films uit de jaren zeventig en tachtig.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Blind. Natuurlijk(?) ondergewaardeerd omdat het een Nederlandse film is. Halina Reijn en Joren Seldeslachts zijn echter ontzettend goed. Ze pakten mij in.. Maar dat is natuurlijk ook niet zo moeilijk, omdat ik vrij snel onder de indruk van dingen ben.. Blind heeft zeker niet de aandacht gekregen die ze verdiend heeft.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Jezus Christ Superstar wordt met zijn 2,99 ook nogal ondergewaardeerd. Erg sterke film. Blijkbaar spreekt de muzikale vorm velen niet aan.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Oh ja, Jesus Christ Superstar. Ik heb het altijd vreemd gevonden dat Life of Brian verweten werd Jezus belachelijk te maken (wat niet het geval is) en dat Jesus Christ Superstar dat niet verweten werd terwijl die film er uitzonderlijk in slaagde.
Verder absoluut geen ondergewaardeerde film wat mij betrefd. Staat zo prima. Als we het over ondergewaardeerde musicals hebben wil ik graag All That Jazz noemen. Die is wel echt goed.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Ja, inderdaad. Geslaagde constatering voor wat betreft Jesus Christ Superstar. Werd ik wellicht daarom zo boos toen ik de film zag ??
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Blind. Natuurlijk(?) ondergewaardeerd omdat het een Nederlandse film is.
Dus jij beweert dat de gemiddelden van Nederlandse films niet serieus te nemen zijn (als gevolg van beoordelingen die niet stroken met de werkelijkheid)? En wat is natuurlijk als er een vraagteken bij staat? 
Vanwaar 'echter'?
Valt me op dat jouw berichten vaak heel ambivalent zijn. Het lijkt wel alsof je bang bent je eigen mening te geven. Helemaal niet nodig.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Exact. Je weet toch waar je voor staat !
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Dus jij beweert dat de gemiddelden van Nederlandse films niet serieus te nemen zijn (als gevolg van beoordelingen die niet stroken met de werkelijkheid)?
Nee, hoor. Welke beoordelingen zouden er nu niet stroken met de werkelijkheid?
Natuurlijk slaat op het feit dat het een Nederlandse film betreft, en er om de Nederlandse film een soort van negatieve spiraal hangt. Vandaar dat ik natuurlijk in twijfel trek door een ? te plaatsen..
Jawel, zeer zeker absoluut wel. Halina en Joren zijn uitmuntend bezig. Ik vind het jammer dat Blind zo ondergewaardeerd is.
. Mij valt het op dat bijvoorbeeld djelle, Ramon K, Onderhond, etc. heel vaak bezig zijn hun smaak te verdedigen. Wat nergens voor nodig is overigens. Dan ga ik die zinloze oeverloze discussies liever uit de weg door ambivalent gedrag.. Liever dat dan een lachertje worden.. Maar als het moet sta ik echt wel voor wat ik sta
.
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Nee, hoor. Welke beoordelingen zouden er nu niet stroken met de werkelijkheid?
Je zegt dat de film ondergewaardeerd wordt, omdat het een Nederlandse film is. Ik vraag me af: waarom vindt soom dat? Twee mogelijkheden: 1.) soom vindt elke Nederlandse film goed ; 2.) mensen vinden een Nederlandse film 4* waard, maar brengen een 2*-stem uit hier op MovieMeter; het is immers een Nederlandse film, en die kunnen niet goed zijn.
Dus in alle andere Nederlandse films is het acteerwerk slecht?
Natuurlijk slaat op het feit dat het een Nederlandse film betreft, en er om de Nederlandse film een soort van negatieve spiraal hangt. Vandaar dat ik natuurlijk in twijfel trek door een ? te plaatsen..
Als er inderdaad sprake is van zo'n negatieve houding ten aanzien van de Nederlandse film, is het inderdaad natuurlijk dat de beoordelingen van Nederlandse films ondergewaardeerd worden (als in: beoordelingen die niet stroken met de werkelijkheid); dat verklaart het vraagteken echter niet. Toen ik het vraagteken las, kreeg ik de indruk dat je helemaal niet zo zeker was over de geschiktheid van het woord natuurlijk; met een vraagteken kan dat lekker makkelijk ingepakt worden natuurlijk.
Jawel, zeer zeker absoluut wel. Halina en Joren zijn uitmuntend bezig. Ik vind het jammer dat Blind zo ondergewaardeerd is.
Als het zo makkelijk is indruk op jou te maken, is het dan wel gewenst dit indrukwekkende acteerwerk te prijzen? Middelmatig acteerwerk zou immers evengoed indruk kunnen maken...
. Mij valt het op dat bijvoorbeeld djelle, Ramon K, Onderhond, etc. heel vaak bezig zijn hun smaak te verdedigen. Wat nergens voor nodig is overigens. Dan ga ik die zinloze oeverloze discussies liever uit de weg door ambivalent gedrag.. Liever dat dan een lachertje worden..De lachertjes... zijn dat niet de mensen die geen standpunt durven in te nemen? Neem nou de gebruiker Linn: een gebruiker die doorgaans - vooral in discussies waar Onderhond, djelle, Ramon K bij betrokken zijn - een duidelijk standpunt inneemt maar in veel gevallen weigert deze standpunten uitvoerig toe te lichten. Vind jij Linn een lachertje?
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ik vind Linn absoluut geen lachertje, nee.
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Ik vind Linn absoluut geen lachertje, nee.
Nu dan, niks om je zorgen over te maken toch?
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Oh ja, Jesus Christ Superstar. Ik heb het altijd vreemd gevonden dat Life of Brian verweten werd Jezus belachelijk te maken (wat niet het geval is) en dat Jesus Christ Superstar dat niet verweten werd terwijl die film er uitzonderlijk in slaagde.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2863 votes
De meeste echte christenen vinden JCSS geweldig. (pastoor van de bij mij lokale kerk bijvoorbeeld).
Vind het zelf trouwens ook een vreselijke film, al is het lang geleden dat ik hem gezien heb.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Mensen die klagen over hoe Life of Brian Jezus belachelijk maakt hebben de film vaak niet gezien, want Jezus wordt volledig met rust gelaten in die film. Wel krijgen fanatiek gelovigen er van langs.
Dat de persoon Jezus een beetje slechte eigenschappen meegegeven krijgt (valt erg mee) stoort mij totaal niet. In feite maakt het mij helemaal niet eens uit of Jezus voor gek gezet wordt of niet. Het punt is dat Jesus Christ Superstar het bekende Bijbelverhaal belachelijk maakt, maar het allemaal serieus bedoelt. De hele film is in mijn ogen volslagen belachelijk en lijkt een grote grap te zijn, maar dat is het niet. Neem alleen al Herodes met zijn zwembroek en zijn zonnebrilletje, wat voor mij het hoogtepunt was qua onzinnigheid. Leuk dat ze het verhaal willen moderniseren voor het moderne publiek, maar dit werkte voor mij averechts.
Ik ben overigens geen gelovige Christen.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Het punt is dat Jesus Christ Superstar het bekende Bijbelverhaal belachelijk maakt, maar het allemaal serieus bedoelt. De hele film is in mijn ogen volslagen belachelijk en lijkt een grote grap te zijn, maar dat is het niet. Neem alleen al Herodes met zijn zwembroek en zijn zonnebrilletje, wat voor mij het hoogtepunt was qua onzinnigheid. Leuk dat ze het verhaal willen moderniseren voor het moderne publiek, maar dit werkte voor mij averechts.
.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
In Film > Toplijsten en favorieten > Films: minder dan 10 stemmen en toch parels:
Ja, moest deze even melden:
Triump of the spirit
5 euro overal en niemand heeft hem gezien of vergeten te stemmen?
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
.Je begrijpt me verkeerd. De serieus bedoelde stukken waren ook lachwekkend. De hele film kwam op mij over als een lachertje. Leuk dat het voor sommige wel werkt, maar voor mij werkt het absoluut niet.
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
Halloween 3:season of the wich.
Bijna iedereen vind het een slechte film en het merendeel daarvan vind het een slechte film omdat Michael Myers er niet in zit.
Maar als ze hun idool nou eens zouden vergeten en de film bekeken zonder vooroordelen vond het merendeel denk ik het een goede film.