- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest ondergewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest ondergewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Als je dat goed acteerwerk vindt moet je je toch wat meer in de materie gaan verdiepen. Solide acteerwerk wel, maar goed? nee..
Bovendien gaat het bij Halloween niet om inventieve kills, het is de sublieme sfeerschepping en cinematografie van Carpenter die Halloween zo briljant maakt.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Er zijn zat horrorfilms die wèl goed geacteerd zijn. Je moet je alleen niet blind staren op de commerciële blockbusters. Nooit wat van Polanski gezien?
P.S. Alien vind ik erg goed geacteerd. Vooral vast Shakespeare-acteur Ian Holm zet een bijzonder sterke rol neer.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Nog nooit een horror gezien met goed acteerwerk en slecht acteerwerk is toch wel een charme van de horrorfilm.
Alien? Invasion Of The Body Snatchers? The Shining? Angel Heart?
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5306 votes
Silence of the Lambs, Audition, Let the Right One In, Quarantine, Frankenstein met Karloff...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
The Shining en Odishon wil ik meegaan, voor derest worden er films genoemd waar horror een subgenre is (Let the Right One In), wat films die ik zelf niet onder horror schaar en ook wat films waar ik nie tzo onder de indruk was va nde acteerprestaties (Invasion, Quarantine, Alien).
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Repulsion? Wie bepaalt er trouwens wat een subgenre is en wat het hoofdgenre? Dat hokjesdenken altijd...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik bepaal dat voor mezelf. Heeft weinig te maken met hokjes denken, meer met de opbouw van je verwachtingscriterium.
Repulsion valt bij mij niet onder horror, period.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
De films van Neil Marshall vind ik ook ondergewaardeerd. Met name Doomsday en Dog Soldiers. Moeten toch minstens 3.5* halen.
jaspertjes
-
- 54 messages
- 0 votes
De films van Abbas Kiarostami, Lucrecia Martel en Lisandro Alonso.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
The Shining en Odishon wil ik meegaan, voor derest worden er films genoemd waar horror een subgenre is (Let the Right One In), wat films die ik zelf niet onder horror schaar en ook wat films waar ik nie tzo onder de indruk was va nde acteerprestaties (Invasion, Quarantine, Alien).
In Alien wordt prima geacteerd meneer.. geen idee op welk zwak moment je nu doelt wat dat betreft 
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
Op die eene alien, die kon inderdaad niet acteren.
Over slecht acteerwerk gesproken: De vrouwelijke elite-commandogroep personage uit deel 2 (Aliens).
Sven Vermant
-
- 472 messages
- 4545 votes
Låt den Rätte Komma In ofwel Let the Right One In vind ik behoorlijk ondergewaardeerd hier. Dit julweeltje heeft hier een gemiddelde van 3,55.
Hij staat wel in de IMDB top 250.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Brothers Karamazov, The (1958)
Compleet verschillende genres maar allemaal films die nooit meer dan 3* krijgen.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Hij staat wel in de IMDB top 250.
Walkure
-
- 1690 messages
- 0 votes
Martin, een poëtisch meesterwerkje van Romero met slechts 47 stemmen.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Eens, al is 3.58 wel hoog voor een horrorfilm op MM 
-
- 11900 messages
- 5306 votes
Kan iemand mij voor eens en voor altijd uitleggen waarom Scream 2 en Sceam 3 zo bizar laag scoren?? Ik geef toe dat Scream 3 overduidelijk de mindere was, maar een gemiddelde van minder dan 2,5*???
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Hele reeks is troep. Heeft niks te maken met horror en zelfs op de CV van Craven een vlek.
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
Ik had persoonlijk verwacht dat Swordfish wat beter uit de cijfers zou komen.
Vind het zelf echt een goeie film.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
The undead (2003)
Geweldige film, jaren terug meerdere malen gezien, 1 van de redenen waarom ik horror tof ben gaan vinden.
Vandaar ook m'n avatar van deze film.
Slechts 2.35* 
-
- 11900 messages
- 5306 votes
Hele reeks is troep. Heeft niks te maken met horror en zelfs op de CV van Craven een vlek.
Onzin, deel een wordt in elk geval internationaal erkend als moderne klassieker.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Fool for Love van Robert Altman, een schitterende film van een van de grootste regisseurs aller tijden. Niet perfect, maar wel verdomd interessant. Verschrikkelijk ondergewaardeerd. Op deze site scoort hij een 2,78 op 7 stemmen - zonder mijn stem zou dat een 2,58 zijn; op IMDb scoort hij een 5,7.
American Gigolo van Paul Schrader, een film die vaak met de verkeerde verwachtingen gekeken wordt. Het is een tamelijk langzame karakterschets, de rol van Gere wordt vaak onderschat. Hij scoort hier een 2,50; op IMDb een 5,9.
The King of Comedy van Martin Scorsese, scoort hier een 3,48, voor mij is het Scorsese's beste film, samen met Taxi Driver.
The Last Temptation of Christ van Martin Scorsese, net iets minder dan bovengenoemden, maar nog steeds héél erg goed en indrukwekkend. Scoort een 3,39.
Battleship Potemkin van Sergei Eisenstein, een van de belangrijkste films ooit scoort hier slechts een 3,67. Op mij maakte hij een verpletterende indruk.
Last Days van Gus Van Sant, een gewaagde en experimentele film, die heel veel vertelt met heel weinig middelen. Ik vond hem prachtig. Scoort hier een 2,88, op IMDb een 5,7.
Saturday Night Fever, dé discoklassieker uit de seventies, een geweldige film, scoort 2,79...
Zabriskie Point van Michelangelo Antonioni, ook een prachtige film die op Moviemeter maar een 3 ,21 scoort. Professione: Reporter en Blow Up mochten wat mij betreft ook wat hoger scoren.
... En nog veel anderen...
TonyCamonte
-
- 75 messages
- 453 votes
Blow vind ik zeer ondergewaardeerd in de top 250
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
In mijn vorige berichtje moet "bovengenoemdeN" bij Last Temptation "bovengenoemde" zijn. Ik heb het alleen over The King of Comedy.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Oei! Ik ben Time Bandits en Baron Munchausen van Terry Gilliam vegeteten. Prachtige, grappige en fantasievolle films voor iedereen die nog een beetje kind in zich heeft. Horen voor mij bij het beste werk van Gilliam.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
The Bone Collector vind ik best een top 250 waard eigenlijk.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Mortal Kombat en Mortal Kombat: Annihilation iemand?