- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12902 votes
Hoe groot is nou helemaal de kans dat een miniserie of een doc of een anime in de top zoveel komt?
Als je even rondkijkt in de top250, 100% voor alle drie de gevallen (top250).
cornelis
-
- 4744 messages
- 682 votes
Als je even rondkijkt in de top250, 100% voor alle drie de gevallen (top250).
Je interpreteert mijn zin verkeerd. Hoe groot is de kans voor 'een' miniserie of 'een' docu of 'een' anime om de t250 te halen. Niet: hoe groot is de kans dat er één of meerdere miniseries/docus/animes in de t250 komen te staan (in dat geval zou ik in de door jou gequote zin het woord 'er' tussen 'dat' en 'een miniserie' geplaatst hebben).Maar dat is dus niet mijn punt.
Nogmaals: waarom zou het een probleem zijn als er van twee(!)honderd(!)vijftig(!) topfilms een handvol titels docu/anime/miniserie is (of zal zijn)? En al helemaal als het gewoon titels zijn die door veel users dus hoog beoordeeld worden...
Wat nou als er 1 titel is, die door 700 users is gezien, en door allen met een ronde 5.0 is beoordeeld? Maakt het dan uit tot welk genre die geweldige film behoort? Of met welk doel die gemaakt is?
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Een miniserie kijk je niet meer af na 1 of 2 delen, als je het niks vind en dan stem je niet (zou ik tenminste niet doen). Dus miniseries worden systematisch hoger beoordeeld, want alleen mensen die (bijna) alle afleveringen gezien hebben stemmen en die vonden het meestal goed. Dus is het terecht dat ze niet in de top250 komen.
cornelis
-
- 4744 messages
- 682 votes
Dan moeten miniseries van de site, qua consequent zijn.
Overigens ben ik het niet helemaal met je eens. Als een miniserie mij na een deel of 2 niet weet te boeien, lijkt me dat een uitstekende reden om een lage beoordeling te geven, zonder de boel af te kijken.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Dat is jouw keuze, ik zou dat niet doen, als je een film maar voor 1/3 kijkt ga je toch ook niet stemmen?
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12902 votes
Tja, je kan je ook afvragen waarom je die film maar voor 1/3 gezien hebt ... duidelijke hint denk ik.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Als ik 1/3 ellende gezien heb, wil ik maar al te graag 2/3 ellende missen, zeker in het geval van erg lange dingen.
U-96
-
- 11875 messages
- 2106 votes
Ik denk dat vele mini-series op de site dit soort stemmen krijgen, net als op MusicMeter; iemand vindt een artiest vreselijk, en stemt meteen op een heel album (die diegene niet helemaal kent).
Niet dat ik er problemen mee heb ofzo (zoals cornelis zegt) als mensen stemmen op series na een gering aantal afleveringen.
Ik zou het zelf niet zo gauw doen, maar dat terzijde...
cornelis
-
- 4744 messages
- 682 votes
als je een film maar voor 1/3 kijkt ga je toch ook niet stemmen?
Dat ligt eraan.
En dan nog, een van de doelen van een miniserie moet toch wel zijn dat ik na een deel (of twee, drie) benieuwd ben naar de rest. Als DAT al niet lukt....
cornelis
-
- 4744 messages
- 682 votes
als mensen stemmen op series na een gering aantal afleveringen
Miniseries.
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Mini-series komen niet langer in aanmerking voor een notering in één van de top-lijsten, net zoals dat op bv. imdb ook niet het geval is. Kapp zal deze beslissing indien nodig verdedigen 
Blijf het een rare beslissing vinden, aangezien we hier mee weer een beetje terug zijn bij af: de discussie over hoe IMDb bepaalt of iets een miniserie is.
Heeft iets dat op IMDb als tv-movie wordt geklasseerd dan dus wel recht op een eventuele plaats in de toplijsten, terwijl het eigenlijk een miniserie is, maar de 240 minuten niet haalt?
Dan zou V dus misschien ooit op een toplijst terecht moeten kunnen komen. IMDb vindt dat een tv-movie, ook al mocht ik hem op die condities ooit niet toevoegen en is hij nu ook toegevoegd als miniserie.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3287 votes
Heeft nu al iemand uitgelegd waarom miniseries geweert worden uit de toplijsten? Zo ja, dan heb ik dat even gemist. Zo nee, dan hoor ik nog graag de reden. Dat maakt het discussieren ook wat gemakkelijker.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Omdat de toplijsten over films gaan, en niet over series.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Maar deze site gaat ook over films, en niet over series 
[/advocaatvandeduivel]
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Dan moet er ook een toplijst zijn voor series, als je consequent zou willen zijn. Eigenlijk.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Whatever. 
cornelis
-
- 4744 messages
- 682 votes
Documentaires zijn films ja, daar kan toch niemand aan twijfelen.
Voor de rest wordt het beleid hier zo steeds gekker en willekeuriger.
Welke reden is er voor het weigeren van een klein deel van de titels waarop op deze site gestemd kan worden? Welke objectieve criteria maken dat deze titels minder in aanmerking komen?
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3287 votes
Ik kan dat, en doe het ook. Als ik even lekker voor een filmpje ga zitten dan ga ik toch zeker geen documentaire opzetten. Voor mij zijn het twee totaal verschillende dingen maar dat zal dan wel weer aan mij liggen.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Als ik even lekker voor een filmpje ga zitten dan ga ik och zeker geen documentaire opzetten.
Als ik "even lekker voor een filmpje ga zitten" ga ik ook geen depressief oorlogsdrama kijken, maar is het daarom minder film?
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3287 votes
O ik wel hoor
.
Ik blijf erbij, een miniserie is meer film dan een documentaire.
cornelis
-
- 4744 messages
- 682 votes
Het is een vrij land, je hebt het recht om er naast te zitten en daar bij te blijven. 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3287 votes
Mooi, ik ben van plan optimaal gebruik te maken van dat recht! 
starbright boy (moderator films)
-
- 22487 messages
- 5150 votes
De film Il gattopardo staat niet in de tiplijst, terwijl hij dat wel hoort. Vermoedelijk doordat de film een keer opnieuw in de bios is geweest.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Klopt, er is een rerelease: vanaf 23 december te zien in de bioscoop.
Dus aan de regel afgelopen 2 jaar in de bios-> dan niet in top 250 en tip 150, zou toegevoegd moeten worden; tenzij film ouder dan 2000 oid.
Treht
-
- 290 messages
- 343 votes
Zij is lekker 
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12902 votes
Nog 1 stem voor Kikujiro voor top 250 notering.
Staat wel opvallend hoog, al is het natuurlijk wel een feel-good filmpje. Heb je minder snel wat tegen natuurlijk