- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
jassonn
-
- 5303 messages
- 3237 votes
Persoonlijk vind ik BOB ook niet helemaal passen in de top 250. Wat dat betreft heeft de verandering aan de lijsten niks geholpen 
Moet je trouwens alle afleveringen van een serie gezien hebben om te mogen stemmen, of ook als je na 1 aflevering afgehaakt bent ?
starbright boy (moderator films)
-
- 22487 messages
- 5150 votes
Bij nader inzien is het meer een kleine ergernis over de hoge plek, laat maar zitten. Moet ik niet over oordelen als ik nog nooit gekeken heb.
En dat stemmen bij afhaken: Ik zou het nooit doen. Maar ik stem ook niet bij films die ik niet uit heb gezeten.
jassonn
-
- 5303 messages
- 3237 votes
Oke, duidelijk. (ging overigens niet over BOB maar een andere serie)
mister blonde
-
- 12711 messages
- 5852 votes
ik vind dat je mag stemmen als je meer dan de helft hebt gezien. ik vind ook bijv. dat je een film niet hoeft uit te zien om te mogen stemmen. als je hem afzet omdat je hem heel slecht vindt mag je stemmen, vind ik.
-
- 22487 messages
- 5150 votes
Ik vind van niet, maar uiteindelijk is dat je eigen keus. Ik zit trouwens ook zowat alles uit waar ik aan begin, maar ik begin lang niet overal aan.
U-96
-
- 11875 messages
- 2106 votes
Band of Brothers op 6, kweetniet, die miniseries in de toplijst... ik vind het niks.
Ik vind documentaires niet in de toplijsten thuishoren, en zo hebben we allemaal wat.
Mee eens.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ook akkoord. Het 'steekt' af tegen de 'gewone' films vind ik.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Gelukkig dat we top-lijsjes per genre hebben 
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
In je profiel. Kijk anders in het faq, als je niet weet hoe dat moet.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Mini-series komen niet langer in aanmerking voor een notering in één van de top-lijsten, net zoals dat op bv. imdb ook niet het geval is. Kapp zal deze beslissing indien nodig verdedigen 
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Goede beslissing 
Docu's er nu ook uit?
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2262 votes
ik vind dat je mag stemmen als je meer dan de helft hebt gezien. ik vind ook bijv. dat je een film niet hoeft uit te zien om te mogen stemmen. als je hem afzet omdat je hem heel slecht vindt mag je stemmen, vind ik.
Mee eens.
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12902 votes
Anime er ook uit ?
Laat het even. Meeste anime is filmisch heel wat geavanceerder dan live action.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Anime er ook uit ?
Waarom?
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3287 votes
Ja ik snap het ook niet FK.
Miniseries eruit vind ik best en kan ik inkomen. Nu docus nog, die horen helemaal niet in top lijsten thuis en bovendien doet IMDb daar ook niet aan.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Ik vind Animé een vergelijkbaar genre als Docu's. Dus wanneer docu's eruit moeten, moet Animé mee. Vind ik dus.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Laat het even. Meeste anime is filmisch heel wat geavanceerder dan live action.
Er zijn natuurlijk ook docu's die filmisch erg ge-avanceerd zijn.
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12902 votes
Ik vind Animé een vergelijkbaar genre als Docu's. Dus wanneer docu's eruit moeten, moet Animé mee. Vind ik dus.
Leg even uit dan hoe beide genres vergelijkbaar zijn ? 
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Wat zullen we nu krijgen? Sinds wanneer worden bepaalde genres geweerd uit de lijsten? Waar ben je dan mee bezig?
Wat mij betreft: docu's erin, anime erin en de rest ook.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Ben het erg eens met de aanpak van IMDb wat dit betreft. De toplijst is een lijst met puur en alleen films, geen plek voor lui die met een camera op de nek wat mensen interviewen. Heeft niets te maken met bepaalde genres weren, maar meer iets met teruggaan naar de grondbeginselen van de site, ofzo
.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Documentaire is gewoon een filmgenre. Maar die discussie hebben we al eens vaker gevoerd. 
-
- 22487 messages
- 5150 votes
Sinds wanneer doet IMDb dat eigenlijk? Volgens mij stond vroeger Bowling for Colombine gewoon in de top 250. Of heb ik dat gedroomd?
kos
-
- 46726 messages
- 8881 votes
Sinds wanneer doet IMDb dat eigenlijk? Volgens mij stond vroeger Bowling for Colombine gewoon in de top 250. Of heb ik dat gedroomd?
.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3287 votes
Documentaire is gewoon een filmgenre. Maar die discussie hebben we al eens vaker gevoerd. 
Kan die weer gevoerd worden nu of wordt iedereen daar moe van? Een documentaire is toch met een heel ander doel gemaakt dan een normale speelfilm. Ik beoordeel docus ook op een totaal andere manier dan een normale speelfilm, een docu moet me iets nieuws vertellen en hoe mooi het allemaal gefilmd is komt op de tweede plaats. Miniseries beoordeel ik dan weer hetzelfde als films. Die hebben wat mij betreft meer recht om in een toplijst opgenomen te worden. Maar wat is eigenlijk de reden om miniseries uit de toplijsten te weren?
cornelis
-
- 4744 messages
- 682 votes
Er is nogal een verschil tussen documentaire films en reportages.
'Documentaire' is al meer dan honderd jaar volslagen ongelijk aan 'informatieve film'.
'Met een camera op je nek interviewen' heeft in principe ook weinig met een documentaire film te maken. Het is zelfs maar volslagen de vraag wat een documentaire nou precies is. 'Films' die puur informatie geven, dat vind ik geen documentaires. Maar er zijn veel (mooie) grensgevallen. En er zijn dus heel veel documentaires met een grotere cinematografische, dramaturgische, narratieve en/of emotionerende kracht dan de gemiddelde speelfilm.
En met welk een doel een film gemaakt wordt, weet je nooit.
Mijn mening is dat je op alles moet kunnen stemmen wat op de site staat. En dat de toplijsten het resultaat van die stemming representeren.
Hoe groot is nou helemaal de kans dat een miniserie of een doc of een anime in de top zoveel komt? En als die er in komt, is dat dan wel zo erg? Is het niet juist leuk als je op die manier nog es op een film gewezen wordt die je normaal gesproken niet zou kijken?
-
- 22487 messages
- 5150 votes
een docu moet me iets nieuws vertellen
Mij niet. Een docu kan me iets nieuws vertellen, maar ook zonder dat kan een docu erg goed zijn. Nova, zembla, het journaal: die moeten me alleen iets nieuws vertellen.