- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
titan
-
- 1610 messages
- 4423 votes
Waarom staat Il gattopardo uit 1963 (17 stemmen, gemiddelde van 3,88) niet in de tip 150?
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Even een paar berichtjes hiervoor lezen.
titan
-
- 1610 messages
- 4423 votes
Dank je, wanneer wordt dit probleem dan verholpen?
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Ik heb de bios datum weggehaald, zodat 'ie nu wel meetelt. De film is maar in drie steden te zien, dus niet zo'n ramp, bovendien is het een rerelease.
Jordy zorgt ervoor dat het probleem op de nieuwe site niet meer speelt.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Nog 1 stem voor top 250 notering:
Hannibal
-
- 9381 messages
- 3305 votes
Bij The Shawshank Redemption
maar om het nu als nummer 1 te plaatsen vind ik wat overdreven. Misschien omdat het niet mijn ik-naai-jou-jij-naait-mij genre is....
Prima film, maar het is allemaal wel een beetje gladjes. Wat deze op nr. 1 doet is mij een raadsel.
Misschien wat overdreven dat hij op 1 staat maar verdient toch zeer hoog te staan.
ik geef hem 5 sterren
...daarom krijgt ie van mij 4 stemmen.
Vind naar mijn mening wel niet dat hij op de eerste plaats thuishoort maar het zij zo
Allemaal zeiken over de eerste plaats maar wel hoge cijfers geven.
Dit is een film die massa's mensen aanspreekt, dus staat hij terecht op nummer 1.
Hij staat voor veel mensen niet op nummer 1, maar het is een gemiddelde.
Je kunt de Tour de France ook winnen zonder één etappe op je naam te schrijven, als je gemiddelde maar goed is.
Tompie film
-
- 96 messages
- 129 votes
Over The Shawshank Redemption op 1:
Inderdaad zeer goede film! Inderdaad verassend dat hij op één staat. Een top lijst wordt natuurlijk door gemiddelden gemaakt, hoe meer stemmen, hoe meer kans dus dat ie hoog eindigt. Het is een beetje zoals met vele van de eindejaarslijstjes die nu worden gemaakt, als het om gemiddelden gaat is populariteit erg belangrijk. Net als velen wellicht verbaas ik me er dus over dat The Shawshank Redemption op 1 staat, maar tegelijk dus ook niet.
Zelf geef ik 'm 8/10.
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12902 votes
Uhm ? Als het om populariteit gaat, is het vooral belangrijk dat de film niet irriteert. Zoweinig mogelijk mensen tegen de haren instrijken, da's waar de sleutel ligt.
Tompie film
-
- 96 messages
- 129 votes
Ik vind het merkwaardig dat de tweede Lord Of The Rings-film (The Two Towers) over het algemeen meer waardering krijgt dan de eerste - hij staat namelijk hoger in de top-250 lijst. Ik vond de eerste namelijk een stukje beter. Ik vind bijvoorbeeld het eerste deel van de eerste film - bij de hobbits - zeer mooi om naar te kijken.
U-96
-
- 11875 messages
- 2106 votes
Niks mis mee. Iemand kan een film toch persoonlijk erg goed vinden, maar het raar vinden dat deze enorm overdreven hoog in de toplijsten staat?
Ik vind The Shawshank Redemption best een prima film (4.0*), maar ik kan er met mijn pet écht niet bij dat deze op nummer 1 staat. Wat dat betreft een énorm overschatte film.
Hannibal
-
- 9381 messages
- 3305 votes
Ik vind The Shawshank Redemption best een prima film (4.0*), maar ik kan er met mijn pet écht niet bij dat deze op nummer 1 staat. Wat dat betreft een énorm overschatte film.
Dat is juist wat ik bedoel, iedereen vindt dit een prima film, geeft gemiddeld meer dan 4 sterren, maar vind hem toch onterecht op één staan. Een film als deze maakt juist zo'n grote kans om op 1 te komen omdat hij een breed publiek aantrekt. Bij The Lord of the Rings bijvoorbeeld ligt dat heel anders, want bij deze films zijn ook heel wat mensen die de film een 0,5 geven omdat ze totaal niet van dit genre houden. Hetzelfde geldt voor films als Scarface, Pulp Fiction, Reservoir Dogs, Fight Club etc. Dit zijn van die "je moet ervan houden" films.
Bij mij staat The Shawshank Redemption ook echt niet op nummer 1, maar ik vind het wel, zoals veel mensen, een goede film.
Mijn nummer 1 is natuurlijk The silence of the lambs, maar ja, je moet er maar van houden.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Ik vind het merkwaardig dat de tweede Lord Of The Rings-film (The Two Towers) over het algemeen meer waardering krijgt dan de eerste - hij staat namelijk hoger in de top-250 lijst. Ik vond de eerste namelijk een stukje beter. Ik vind bijvoorbeeld het eerste deel van de eerste film - bij de hobbits - zeer mooi om naar te kijken.
Ik vind de tweede ook mooier dan de eerste, maar ik heb de tweede ook nog maar 1 keer gezien. Ik vond de eerste bij de tweede keer dat ik hem zag op sommige stukken wel langdradig, vandaar dat ik hem lager waardeer. Misschien hebben meer mensen daar last van?
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Nog 1 stem voor een top 250 notering:
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Ook nog 1 stem nodig voor top 250 notering: The Princess Bride
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Zelfs nu sta je er niet in. 
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12902 votes
Nee, maar geef me nog een jaartje en ik kom er wel. Anders was het hopeloos gebleven 
mister blonde
-
- 12711 messages
- 5852 votes
valt wel op dat die lijst er is, nu kappeuter 101 staat
maar serieus, goede zaak. het is leuk voor users om te kunnen zien wat nu het stemgemiddelde is na al die films.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Nee, maar geef me nog een jaartje en ik kom er wel. Anders was het hopeloos gebleven 
Same here. 
Nu weet ik nog mijn gemiddelde niet, maar tegen het eind van dit jaar....
Hannibal
-
- 9381 messages
- 3305 votes
En dan moet de rest ook nog ophouden met stemmen 
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Ha! 
Ik stond al maanden niet meer in de top lijst trouwens.
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2262 votes
Top 250 stemmen viel me zonet ook al op idd, was namelijk al benieuwd naar mijn stemgemiddelde, grote verbetering.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Rond mei, bij de nieuwe site weet iedereen z'n stemgemiddelde 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Laster van de bovenste plank! hoe durf je te beweren dat dit met elkaar in verband staat!
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Mij is volkomen duidelijk dat mister blonde dit als een grapje bedoelde, jou niet Jordy?
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Mij is volkomen duidelijk dat Jordy dit als een grapje bedoelde, jou niet Dustyfan?
jassonn
-
- 5303 messages
- 3237 votes
Toen ik het berichtje van Jordy voor de eerste keer las dacht ik ook dat hij het als een grapje bedoelde. Maar toen ik het daarna nog eens las begon ik toch te twijfelen...
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Mij is volkomen duidelijk dat Jordy dit als een grapje bedoelde, jou niet Dustyfan?
Nee, de aanwezigheid van 2 uitroeptekens en het ontbreken van een teken dat het als grapje is bedoeld, duidt voor mij op een serieus bedoelde, ietwat bozige opmerking.
Mocht ik het mis hebben, dan natuurlijk mijn welgemeende excuses...
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Mocht ik het mis hebben, dan natuurlijk mijn welgemeende excuses...
Laat het niet weer gebeuren!!