• 179.435 movies
  • 12.317 shows
  • 34.174 seasons
  • 650.253 actors
  • 9.401.869 votes
Profile

Toplijsten (centraal topic)

titan

• 1610 messages
  • 4423 votes

Waarom staat Il gattopardo uit 1963 (17 stemmen, gemiddelde van 3,88) niet in de tip 150?

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

Even een paar berichtjes hiervoor lezen.

titan

• 1610 messages
  • 4423 votes

Dank je, wanneer wordt dit probleem dan verholpen?

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

Ik heb de bios datum weggehaald, zodat 'ie nu wel meetelt. De film is maar in drie steden te zien, dus niet zo'n ramp, bovendien is het een rerelease.

Jordy zorgt ervoor dat het probleem op de nieuwe site niet meer speelt.

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

Nog 1 stem voor top 250 notering:

Le Huitième Jour

Hannibal

• 9381 messages
  • 3305 votes

Bij The Shawshank Redemption

Prinske schreef:

maar om het nu als nummer 1 te plaatsen vind ik wat overdreven. Misschien omdat het niet mijn ik-naai-jou-jij-naait-mij genre is....

xangadix schreef:

Prima film, maar het is allemaal wel een beetje gladjes. Wat deze op nr. 1 doet is mij een raadsel.

donnie darko schreef:

Misschien wat overdreven dat hij op 1 staat maar verdient toch zeer hoog te staan.

ik geef hem 5 sterren

Kenzo schreef:

...daarom krijgt ie van mij 4 stemmen.

Vind naar mijn mening wel niet dat hij op de eerste plaats thuishoort maar het zij zo

Allemaal zeiken over de eerste plaats maar wel hoge cijfers geven.

Dit is een film die massa's mensen aanspreekt, dus staat hij terecht op nummer 1.

Hij staat voor veel mensen niet op nummer 1, maar het is een gemiddelde.

Je kunt de Tour de France ook winnen zonder één etappe op je naam te schrijven, als je gemiddelde maar goed is.

Tompie film

• 96 messages
  • 129 votes

Over The Shawshank Redemption op 1:

Inderdaad zeer goede film! Inderdaad verassend dat hij op één staat. Een top lijst wordt natuurlijk door gemiddelden gemaakt, hoe meer stemmen, hoe meer kans dus dat ie hoog eindigt. Het is een beetje zoals met vele van de eindejaarslijstjes die nu worden gemaakt, als het om gemiddelden gaat is populariteit erg belangrijk. Net als velen wellicht verbaas ik me er dus over dat The Shawshank Redemption op 1 staat, maar tegelijk dus ook niet.

Zelf geef ik 'm 8/10.

Onderhond

• 87627 messages
  • 12902 votes

Uhm ? Als het om populariteit gaat, is het vooral belangrijk dat de film niet irriteert. Zoweinig mogelijk mensen tegen de haren instrijken, da's waar de sleutel ligt.

Tompie film

• 96 messages
  • 129 votes

Ik vind het merkwaardig dat de tweede Lord Of The Rings-film (The Two Towers) over het algemeen meer waardering krijgt dan de eerste - hij staat namelijk hoger in de top-250 lijst. Ik vond de eerste namelijk een stukje beter. Ik vind bijvoorbeeld het eerste deel van de eerste film - bij de hobbits - zeer mooi om naar te kijken.

U-96

• 11875 messages
  • 2106 votes

Hannibal wrote:

Allemaal zeiken over de eerste plaats maar wel hoge cijfers geven.

Niks mis mee. Iemand kan een film toch persoonlijk erg goed vinden, maar het raar vinden dat deze enorm overdreven hoog in de toplijsten staat?

Ik vind The Shawshank Redemption best een prima film (4.0*), maar ik kan er met mijn pet écht niet bij dat deze op nummer 1 staat. Wat dat betreft een énorm overschatte film.

Hannibal

• 9381 messages
  • 3305 votes

U-96 wrote:

Ik vind The Shawshank Redemption best een prima film (4.0*), maar ik kan er met mijn pet écht niet bij dat deze op nummer 1 staat. Wat dat betreft een énorm overschatte film.

Dat is juist wat ik bedoel, iedereen vindt dit een prima film, geeft gemiddeld meer dan 4 sterren, maar vind hem toch onterecht op één staan. Een film als deze maakt juist zo'n grote kans om op 1 te komen omdat hij een breed publiek aantrekt. Bij The Lord of the Rings bijvoorbeeld ligt dat heel anders, want bij deze films zijn ook heel wat mensen die de film een 0,5 geven omdat ze totaal niet van dit genre houden. Hetzelfde geldt voor films als Scarface, Pulp Fiction, Reservoir Dogs, Fight Club etc. Dit zijn van die "je moet ervan houden" films.

Bij mij staat The Shawshank Redemption ook echt niet op nummer 1, maar ik vind het wel, zoals veel mensen, een goede film.

Mijn nummer 1 is natuurlijk The silence of the lambs, maar ja, je moet er maar van houden.

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Tompie film wrote:

Ik vind het merkwaardig dat de tweede Lord Of The Rings-film (The Two Towers) over het algemeen meer waardering krijgt dan de eerste - hij staat namelijk hoger in de top-250 lijst. Ik vond de eerste namelijk een stukje beter. Ik vind bijvoorbeeld het eerste deel van de eerste film - bij de hobbits - zeer mooi om naar te kijken.

Ik vind de tweede ook mooier dan de eerste, maar ik heb de tweede ook nog maar 1 keer gezien. Ik vond de eerste bij de tweede keer dat ik hem zag op sommige stukken wel langdradig, vandaar dat ik hem lager waardeer. Misschien hebben meer mensen daar last van?

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

Nog 1 stem voor een top 250 notering:

The Tenant

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

Ook nog 1 stem nodig voor top 250 notering: The Princess Bride

Onderhond

• 87627 messages
  • 12902 votes

Top 250 stemmen

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

Zelfs nu sta je er niet in.

Onderhond

• 87627 messages
  • 12902 votes

Nee, maar geef me nog een jaartje en ik kom er wel. Anders was het hopeloos gebleven

mister blonde

• 12711 messages
  • 5852 votes

valt wel op dat die lijst er is, nu kappeuter 101 staat

maar serieus, goede zaak. het is leuk voor users om te kunnen zien wat nu het stemgemiddelde is na al die films.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Nee, maar geef me nog een jaartje en ik kom er wel. Anders was het hopeloos gebleven

Same here.

Nu weet ik nog mijn gemiddelde niet, maar tegen het eind van dit jaar....

Hannibal

• 9381 messages
  • 3305 votes

Dustyfan wrote:

En dan moet de rest ook nog ophouden met stemmen

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

Ha!

Ik stond al maanden niet meer in de top lijst trouwens.

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2262 votes

Top 250 stemmen viel me zonet ook al op idd, was namelijk al benieuwd naar mijn stemgemiddelde, grote verbetering.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dustyfan wrote:

Rond mei, bij de nieuwe site weet iedereen z'n stemgemiddelde

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

mister blonde wrote:

valt wel op dat die lijst er is, nu kappeuter 101 staat

Laster van de bovenste plank! hoe durf je te beweren dat dit met elkaar in verband staat!

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Mij is volkomen duidelijk dat mister blonde dit als een grapje bedoelde, jou niet Jordy?

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

Mij is volkomen duidelijk dat Jordy dit als een grapje bedoelde, jou niet Dustyfan?

jassonn

• 5303 messages
  • 3237 votes

Toen ik het berichtje van Jordy voor de eerste keer las dacht ik ook dat hij het als een grapje bedoelde. Maar toen ik het daarna nog eens las begon ik toch te twijfelen...

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

kappeuter wrote:

Mij is volkomen duidelijk dat Jordy dit als een grapje bedoelde, jou niet Dustyfan?

Nee, de aanwezigheid van 2 uitroeptekens en het ontbreken van een teken dat het als grapje is bedoeld, duidt voor mij op een serieus bedoelde, ietwat bozige opmerking.

Mocht ik het mis hebben, dan natuurlijk mijn welgemeende excuses...

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dustyfan wrote:

Mocht ik het mis hebben, dan natuurlijk mijn welgemeende excuses...

Laat het niet weer gebeuren!!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.