• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

Toplijsten (centraal topic)

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:

Aaaaawwwww ja natuurlijk. Die moet ik eens heel snel gaan kijken!

Te zien op Netflix US.

Ik zie hem ook in m'n watchlist staan, maar heb geen idee meer waarom/wat het is.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Kijk, dan hoef ik mijn gepindakaaste niet eens meer te benutten

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Nostalghia staat nog op één stem van de top 250. Un Condamné heeft er 247 (en die ga ik ook binnenkort zien... )

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Nostalghia ga ik deze maand zien. komt goed

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nostalghia (1983) is op plaats 140 binnengekomen in de top 250.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Hup nog twee films en My Sister's Keeper is er eindelijk uit

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Nice. Dat gebeurt vanzelf, dan laat ik die voor wat het is!

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Same here. Alle films met 3,76 mogen er wat mij betreft uit. De enige die erin mochten blijven zijn er al uit (Solaris en een film die er nu is uitgegaan, maar weet niet welke).

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2200 votes

My Sister's Keeper ondertussen op plekkie 250.

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Ik wist niet goed waar ik het moest vragen, dus dan maar hier. Sinds vanmorgen is het mogelijk je top-10 voor 2015 samen te stellen. Maar wat word bedoeld met '2015'? Ook een '2014 film' als The Imitation Game aangezien die 8 januari 2015 pas in de bioscoop werd gedraaid? Ik kan nergens fatsoenlijke richtlijnen vinden.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Staat uitgelegd als je op invoeren klikt. Er is overigens ook een forumtopic Top 10 2015.

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Heh wat dom dat ik dat niet kon vinden

Dank Arno.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

A Man Escaped

Nog een stem! Deliverance valt dan uit de top 250. En My Sister's Keeper staat dan op de 250ste plaats. Die valt dan begin januari weg door The Wolf of Wall Street die nieuw in de lijst komt. What ever happened to Baby Jane? en The Last Waltz zullen dan elk met 243 stemmen kloppen op de grote deur van de toplijst. Martin Scorsese zal zich gelukkig prijzen.

Whiplash, Interstellar en Relatos Salvajes komen wellicht zonder ongelukken nieuw binnen volgend jaar rond dezelfde periode.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik vond persoonlijk Deliverance een half puntje beter dan A Man Escaped, maar ik kan er prima mee leven dat hij niet in de top 250 staat.

Edit: ja, ik word daar ook blij van

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ik ga vooral blij zijn als My Sister's keeper uit de top 250 valt, moet ik die alvast niet gaan kijken

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Amadeus is nu ook bijna uitgespeeld. Vind ook niet echt iets voor een toplijst.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

van mij mag iedere 3.76 film er eigenlijk uit.

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2200 votes

Unforgiven heeft 't ook al bijna opgegeven. Gedrocht van een film

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Djumbo 4,0

geplaatst: vandaag 19:50 uur

Bij Un Condamné à Mort S'est Échappé ou Le Vent Souffle Où Il Veut (1956)

Komt morgen binnen op plaats 67.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

stephan-0115 wrote:

Een van de absoluut beste westerns van de laatste decennia.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Kan ik niet over oordelen, want niet gezien. Nu, veel westerns zijn er de laatste decennia niet uitgekomen. En Django Unchained overtreffen is natuurlijk ook niet zo moeilijk, want Tarantino en vooral die film wordt volgens mij flink overschat.

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2200 votes

TornadoEF5 wrote:

Kan ik niet over oordelen, want niet gezien. Nu, veel westerns zijn er de laatste decennia niet uitgekomen. En Django Unchained overtreffen is natuurlijk ook niet zo moeilijk, want Tarantino en vooral die film wordt volgens mij flink overschat.

Deze vind ik vreemd. Je geeft Django Unchained zelf 4* maar vind dat die film behoorlijk wordt overschat. Django Unchained is gewoon een prima western.

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2200 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Een van de absoluut beste westerns van de laatste decennia.

Smaken verschillen

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

stephan-0115 wrote:

(quote)

Deze vind ik vreemd. Je geeft Django Unchained zelf 4* maar vind dat die film behoorlijk wordt overschat. Django Unchained is gewoon een prima western.

Ja, dacht dat ik die 3.5* had gegeven. Bon, mijn mening kan veranderen door de maanden heen. Dat is ook de reden waarom ik mijn stem zoveel wijzig. Na afloop van de film ben je vaak heel wat enthousiaster dan een maand later. Het is ook niet omdat ik de film overschat vind, dat het daarom een slechte film is. Met een 3.5* zou ik niet geheel overtuigd zijn. Dat is nog altijd goed, maar zeker geen wow, en als die film op een 30ste alltime plaats staat, dan zijn de verwachtingen automatisch een pak hoger.

Schuurspons

• 80 messages
  • 406 votes

TornadoEF5 wrote:

(quote)

Ja, dacht dat ik die 3.5* had gegeven. Bon, mijn mening kan veranderen door de maanden heen. Dat is ook de reden waarom ik mijn stem zoveel wijzig. Na afloop van de film ben je vaak heel wat enthousiaster dan een maand later. Het is ook niet omdat ik de film overschat vind, dat het daarom een slechte film is. Met een 3.5* zou ik niet geheel overtuigd zijn. Dat is nog altijd goed, maar zeker geen wow, en als die film op een 30ste alltime plaats staat, dan zijn de verwachtingen automatisch een pak hoger.

Ik pas mijn stem altijd pas weer aan als ik een film (opnieuw) gezien heb. Na een maand of langer ben ik allang weer het gevoel en de details kwijt die kwamen kijken bij de film.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Schuurspons wrote:

(quote)

Ik pas mijn stem altijd pas weer aan als ik een film (opnieuw) gezien heb. Na een maand of langer ben ik allang weer het gevoel en de details kwijt die kwamen kijken bij de film.

Ik vind juist dat je dan beter kan redeneren en relativeren, en dat films die beter bijblijven juist de films zijn die sterker 'ogen' en 'zijn' voor me.

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2200 votes

Heb ik ook hoor. Na een film ben ik er enthousiast over en geef ik 'm heel makkelijk een hoge stem, maar een paar dagen later pas ik 'm weer aan omdat ik ze toch een stuk minder vind dan films die ik dezelfde cijfer heb gegeven.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

stephan-0115 wrote:

Unforgiven van Clint Eastwood? Valt toch mee? Bijvoorbeeld die scène waar Richard Harris wordt onteerd of haast wordt ontmand door hem z'n wapens af te nemen. Dat vond ik redelijk straffe kost. Het is al wel lang geleden en ik herinner me dat ik de film tijdens de tweede kijkbeurt een pak minder vond. Maar nou om te zeggen "een gedrocht"? Hoezo?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Verder visueel pover, een soundtrackje van niks en veel te veel misplaatste serieux.

Ik kan me wel vinden in "gedrocht".

Moet dringend weer eens een inhaalslag doen, ondertussen alweer 5 films die ik nog niet gezien heb.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Verder visueel pover, een soundtrackje van niks en veel te veel misplaatste serieux.

Is dat de reden waar Unforgiven als een gedrocht wordt aanzien. Ik had iets anders verwacht. Het moet al iets heel wansmakelijk en niet om aan te zien zijn vooraleer ik iets een "gedrocht" noem.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.