• 178.061 movies
  • 12.207 shows
  • 33.978 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.784 votes
Profile

Toplijsten (centraal topic)

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Wie geeft The great dictator nog even een trap. (Zijn we die kwijt )

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nog 1 stem nodig voor Rififi voor top 250 notering.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Du Rififi chez les Hommes (1955)

Binnengekomen op plek 48!

Op de drempel van de top 250:

Nog 4 stemmen nodig voor Nostalghia (1983) en Un Condamné à Mort S'est Échappé ou Le Vent Souffle Où Il Veut (1956)

Nog 8 stemmen voor What Ever Happened to Baby Jane? (1962)

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ja ik had beloofd dat ik die rififi wel eens ging kijken. Dat ga ik ook nog doen deze maand . Un Condamné (gevangenisfilms interesseren me zelfs) en What Ever Happened to Baby Jane zien er interessant uit. Dus dat ga ik ook op mijn (short) watchlist zetten om beide films een duwtje in de rug te geven. Nostalghia zal nog niet aan mij besteedt zijn, en lijkt mij tevens ook geen goede Tarkovsky om mee te beginnen.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Nu moet je niet te veel gaan promoten, kappeuter. Straks vliegt Unforgiven er nog uit...;)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Zwolle84

Titels met veel stemmen staan stabieler in de lijst dan titels met weinig stemmen, dus het zal wellicht meevallen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dan weer een paar documentaires er misschien in.

(Bij IMDb is dat niet, geen documentaires, zelfs geen tv-films)

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Seppuku, Die Brucke (deze maand) en Le Trou staan al op de watchlist. Hopelijk komen ze allemaal ooit eens in de lijst. Vallen er eindelijk gedrochtfilms zoals My Sister's Keeper uit de lijst

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2200 votes

Dat My Sister's Keeper überhaupt in top-250 staat. Prima film, maar absoluut niets met top-250 te maken.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Daarom dat ik die top 250 niet serieus kan nemen. Zoveel goede films die er dan niet instaan, of zelfs films die voor een breed publiek bestemd zijn zoals Zodiac. Om die mooi te vinden moet je geen filmcinefiel zijn. Law Abiding Citizen is dan nog zo een film waarvan enkel God weet waarom die erin staat.. . Of dat een The Butterfly Effect even goed is als een Taxi Driver.

Onbegrijpelijk.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Hetzelfde heb ik bij 'Back to the Future' of 'Idiana Jones'.

Enkel jeugdsentiment houden die films recht. Moesten ze vandaag uit komen, dan halen ze nog geen 3,50.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

AGE-411 wrote:

Hetzelfde heb ik bij 'Back to the Future' of 'Idiana Jones'.

Enkel jeugdsentiment houden die films recht. Moesten ze vandaag uit komen, dan halen ze nog geen 3,50.

Denk het toch niet. Niet alleen jeugdsentiment.... bovendien gaat het toch niet om films die enige tijd geleden in de bioscoop draaien.

Het zijn films voor een breed publiek en ook niet van die films, ze gaan een paar jaar mee en dan wil men ze niet meer. (All time blockbusters).

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Back To The Future is een luchtige film die je al niet te serieus moet nemen, gemaakt voor een breed publiek, en al 30 jaar oud en daarmee dus al wat gedateerd maar nog steeds prima hoor? Doordat het voor een breed publiek is gemaakt, scoort het ook terwijl een andere geniale film niet voor iedereen is weggelegd. Het probleem is trouwens op MM een pak minder groot dan op IMDb waar een BTTF een top 50 plek scoort, en dat is idd wat overdreven.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Interessante erotiek-toplijst trouwens.

Deze Nymphomaniac (2013) staat op 1. (Maar meer staat er ook niet in)

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

ik kan niet achterhalen welke lijst je bedoelt Dick

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

John Milton wrote:

ik kan niet achterhalen welke lijst je bedoelt Dick

Toplijsten -->genre--->erotiek (of je klikt bij de film statistieken in en dan erotiek toplijst)

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Aaaah! Found it. Nooit gebruikt die functie, op die manier. Maar dat is inderdaad karig. Ook op ICM is er daar geen goede lijst van, maar ik heb er zelf ook de kennis niet voor om er een te maken. Lijkt me een genre waar mensen nog wat schuchter over doen.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Of een genre waar weinig goede films uit voortkomen. Room in Rome heb ik al een tijdje klaarliggen om te bekijken, dat zou dan de enige "erotiekfilm" zijn die ik dan gezien zal hebben. Nymphomaniac interesseert mij totaal niet.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Volgens het systeem 33 gezien. Zullen er wel meer zijn. Vaak is het ook een subgenre of in combinatie met een ander genre.

Russ Meyer-films.....of dat goede films zijn.... cult.... maar die hebben te weinig stemmen/te laag gemiddelde. (100 stemmen is flink wat). Hetzelfde geldt voor de Ilsa-films.

Beyond the Valley of the Dolls (1970) heeft bijna 100 stemmen maar te laag gemiddelde bovendien genre drama/komedie

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

De echte erotiekfilms als Emanuelle, of het oeuvre van Tinto Brass kom ik eigenlijk niet doorheen.

Ik denk ook dat arno74 wel gelijk heeft dat het meestal niet de allerbeste films zijn. En als ze al goed zijn is het inderdaad dat erotiek slechts het subgenre is, maar dat het eigenlijk vooral een dramafilm is, of een thriller. Als ik zo moet bedenken welke ik van die bredere definitie wel goed vond dan zit La Vie d'Adele daar sowieso bij. Nymphomaniac vond ik aardig, maar echt goed zou ik hem niet perse noemen. Verder zou ik Bitter Moon noemen, Last Tango in Paris, Eyes Wide Shut en Lucia y el Sexo. En aan de wat meer thriller kant misschien Basic Instinct, Dressed to Kill, Sea of Love (twijfelgevalletje) en wellicht Wild Things (meh). Al is die laatste meer fun dan goed.

9 1/2 Weeks is te lang geleden, ik weet niet meer of ik die goed vond. Volgens mij niet echt. Ik zou dus vermoedelijk nauwelijks tot een top tien kunnen komen, merk ik. Films die wellicht in aanmerking zouden kunnen komen, maar die ik nog niet heb gezien: The story of O, Henry and June, The Last Seduction, The Unbearable Lightness of Being, Jamón Jamón, Body Double, Crash, Lust Caution, The Housemaid, Posession, Ai no korîda en Stranger by the Lake.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Nederlandse films, vooral van Paul Verhoeven hebben vaak ook erotiek, Turks fruit bijvoorbeeld. Dan zit je ook weer met de symboliek, die de één er niet en de ander er wel in ziet.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Klopt, ik kwam ook een aantal Verhoeven films tegen tijdens het Googelen net, met name Turks Fruit. Als we die het (sub)label erotiek zouden toekennen, dan zou hij ook in mijn toplijstje staan. Voor mij was de sex echter dermate geworteld in het drama dat ik het daar in de eerste plaats niet bijgerekend heb. Niet zo erg als Steve McQueens Shame, maar wel enigszins vergelijkbaar.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Een andere waar ik naast Room in Rome (2010) benieuwd naar ben is Salò o Le 120 Giornate di Sodoma (1975). Heeft toch wel een cult-status. Op MM staat ie als Drama/Horror, IMDb maakt het helemaal bont door het een oorlogsdrama te noemen. Zag er stukjes van en lijkt me dat deze film gewoon in de categorie erotiek thuishoort. Ben verbaasd over de lage score op MM, maar zoals gezegd moet ik die film nog zien. Heb er alleen stukjes uit gezien.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Salò zie ik inderdaad ook meer als een oorlogsdrama. Machtsmisbruik ten tijde van oorlog. Maar anderen zullen er horror en perversiteit inzien het is maar net, zoals bij Turks fruit hoe je het interpreteert.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik vond Salo inderdaad alles behalve erotisch. Maar dat seksualiteit een grote rol speelt staat buiten kijf, al is dat meer in de geest van de Sade en Von Sacher-Masoch.

Die Room in Rome gaat met stip op de watchlist trouwens. Ik vond Elena Anaya in La Piel que Habito echt een traktatie. Dank Arno. Of het beter is dan films met titels als Lesbian Spank Inferno weet ik nog niet zeker als ik de trailer zo zie, maar dat moet haast wel. Lucia y el Sexo van Julio Medem vond ik destijds ook best goed, al is dat wel lang geleden dat ik die zag en natuurlijk geen garantie voor deze film.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:

De echte erotiekfilms als Emanuelle, of het oeuvre van Tinto Brass kom ik eigenlijk niet doorheen.

Heb je Metzger wel eens geprobeerd? The Lickerish Quartet (1970) vind ik de beste, buiten de erotiek om blijft er nog steeds een oogverblindend mooie film over. Er is ook een mooie Arrow-uitgave van verschenen.

http://www.rockshockpop.com/screencaps/LickerishQuartet/07-1.jpg

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Kende ik niet! Ziet er zeker wel interessant uit. Op MM wordt hij behoorlijk gewaardeerd door de vier mensen die hem gezien hebben...

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

The Duke of Burgundy.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Aaaaawwwww ja natuurlijk. Die moet ik eens heel snel gaan kijken!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.