• 178.104 movies
  • 12.217 shows
  • 33.988 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.233 votes
Profile

Toplijsten (centraal topic)

filmliefhebber92

• 1196 messages
  • 2571 votes

maar meestal stem je in de eerste 50 op je favoriete films ten minste dat had ik. En daarna denk je pas aan de mindere films.

%%%%%%

• 2543 messages
  • 1234 votes

Scarface uit de top 10. Hopelijk komt Goodfellas er dan voor in de plaats

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

%%%%%% wrote:

Of een andere film Zo mag "C'era una volta il West" wel wat stijgen.

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

Waarom wordt hier op Moviemeter rekening gehouden met het stemgemiddelde om tot een top-250 te komen en wordt er op Musicmeter rekening gehouden met de top-10 plaatsen van een album?

ArnoldusK

• 584 messages
  • 2057 votes

Bij Untouchables, The (1987):

Nog effe en dan uit de top 250 !

eltorro

• 898 messages
  • 3054 votes

Zo'n toplijst hebben we hier ook, alternatieve toplijst

Persoonlijk vind ik de normale toplijst beter, in die alternatieve toplijst staan wat films die niet echt in een toplijst horen.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Vandaag twee nieuwe films in de toplijst: Changeling en Scent of a Woman.

hannes64

• 1926 messages
  • 5244 votes

The One Ring wrote:

Vooral The Boy in the Striped Pyjamas is afschuwelijk.

Yep, getver

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

%%%%%% wrote:

Die komt echt niet meer in de top 10. In ieder geval niet de komende 2 jaar.

AGE-411 wrote:

Of een andere film Zo mag "C'era una volta il West" wel wat stijgen.

Nee hoor, staat prima zo. (Bovendien zal die niet stijgen, doordat Scarface eruit gaat)

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

chevy93 wrote:

(quote)
Die komt echt niet meer in de top 10. In ieder geval niet de komende 2 jaar.

(quote)
Nee hoor, staat prima zo. (Bovendien zal die niet stijgen, doordat Scarface eruit gaat)

Maar hij mag op lange termijn wel stijgen. Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo mag dat ook doen.

Flavio

• 4896 messages
  • 5229 votes

Als het zo doorgaat met die toplijst staat er straks nauwelijks nog een film van voor 2000 in.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Flavio wrote:

Als het zo doorgaat met die toplijst staat er straks nauwelijks nog een film van voor 2000 in.

We hebben nog altijd IMDb top250. Die lijst vind ik net iets beter dan die van moviemeter.

Flavio

• 4896 messages
  • 5229 votes

Dat klopt, al kent die lijst dan weer geen 'afkoelingsperiode' voor nieuwe films. Inception staat bv al in de top 10. En het blijft een beetje onduidelijk hoe die lijst nou wordt samengesteld omdat alleen de stemmen van regular voters tellen.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Flavio wrote:

Dat klopt, al kent die lijst dan weer geen 'afkoelingsperiode' voor nieuwe films. Inception staat bv al in de top 10. En het blijft een beetje onduidelijk hoe die lijst nou wordt samengesteld omdat alleen de stemmen van regular voters tellen.

Ah, die zakt nog wel hoor

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Waarom is de imdb top 250 eigenlijk beter dan moviemeter top 250? Staan toch grotendeels dezelfde films in?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Ik neem de IMDB toplijst minder serieus dan de MovieMeter lijst. Juist omdat films gelijk in die toplijst komen. Dus er staan veel meer recentere films in die dankzij de topnotering ook hogere cijfers krijgen.

filmliefhebber92

• 1196 messages
  • 2571 votes

Ik weet niet wie er over gaat, maar zou je ook niet een toplijst kunnen maken met alleen serieuse stemmers. Bijv. mensen die meer als honderd stemmen hebben uitgebracht ofzo, want er zijn heel veel gebruikers die 20 stemmen geven en daarna niks meer laten horen, vaak ook met protest stemmen tegen bepaalde films. Ik weet niet of dit technisch wel mogelijk is, maar dat zou ik interessant vinden.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

rep_robert wrote:

Ik neem de IMDB toplijst minder serieus dan de MovieMeter lijst. Juist omdat films gelijk in die toplijst komen. Dus er staan veel meer recentere films in die dankzij de topnotering ook hogere cijfers krijgen.

Nogthans staan er in de moviemeterlijst meer recentere films, en staan die vaker hoger genoteerd. (Al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen)

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Probleem met de IMDb lijst is een beetje dat de grote hypes zich meteen in de Top 5 nestelen. En dat staat dan nogal goedkoop.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Maar ik heb wel de indruk dat ze sneller wegvallen.

Zo hebben we nu wel Inception en The Dark Knight. De vraag is waar die binnen 5 jaar staan?

In het verleden was er zo ook Titanic. Daar is nu al geen spoor meer van in die lijst.

Op moviemeter blijven hypes wel veel langer plakken. The Dark Knight zie ik hier niet spectaculair omlaag vallen op 5 jaar.

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Dan zijn het dus geen hypes meer. Hypes zijn tijdelijk.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Ik zie trouwens dat Inception ook al gedaald is tot 4,10.

Mooizo.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

AGE-411 wrote:

Maar ik heb wel de indruk dat ze sneller wegvallen.

Zo hebben we nu wel Inception en The Dark Knight. De vraag is waar die binnen 5 jaar staan?

In het verleden was er zo ook Titanic. Daar is nu al geen spoor meer van in die lijst.

Op moviemeter blijven hypes wel veel langer plakken. The Dark Knight zie ik hier niet spectaculair omlaag vallen op 5 jaar.

Ene kant heb je gelijk, andere kant niet.

Wat er op IMDB voor zorgt dat mensen de films blijven kijken is de notering in de toplijst. In veel gevallen zal dit zorgen dat een film snel kan wegzakken. In sommige gevallen blijft een film schandalig hoog de top van de lijst vervuilen(Inception).

Op MovieMeter komt een film er pas na 2 jaar in, wat er voor zorgt dat een film niet in de toplijst te bekennen valt en misschien door minder mensen bekeken wordt na een tijdje omdat je er wel specifiek naar moet zoeken. Hierdoor blijven ze na de dvd-release vaak wel op een stabieler gemiddelde staan.

Persoonlijk vind ik de variëteit in de Moviemeter lijst wat leuker, meer Europese en Oosterse films. Daar ontbreekt het in de IMDB toplijst wel een beetje aan als ik zo op het eerste gezicht kijk.

Verder schaar ik me ook bij Onderhonds mening.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Anatomy of a Murder (1959)

Deze film heeft nog maar 12 stemmen nodig om de top250 binnen te komen!

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Op zoek naar de hoogstgenoteerde komedies op MM. Toplijst erop naslaan. Dan krijg je een vertekend beeld. Bjina de hele top 10 van komedies bestaat uit films die in de eerste plaats geen komedie zijn. Er valt af en toe best wat om deze films te gniffelen, maar als ik aan komedie denk dan komt mij in de eerste plaats een Lebowski, Some Like It Hot, Groundhog Day, Chaplin of Tati op. Komedies dus. The Social Network staat zelfs in de lijst. Relevante waarde voor naslag: 0,0%. Oplossing is niet zo gemakkelijk te bedenken wegens het genresysteem van MM, maar een iets betere lijst is realiseerbaar. Als er alleen de films met komedie als eerste genre-aanduiding gebruikt worden bijvoorbeeld. (Ik weet het, dan vallen er weer films af die wel op de lijst thuishoren, maar ik denk dat de lijst er vooralsnog relevanter op wordt).

1. Pulp Fiction

2. Forrest Gump

3. Fight Club

4. American Beauty

5. Snatch.

6. Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Le

7. Lock, Stock and Two Smoking Barrels

8. Vita È Bella, La

9. Inglourious Basterds

10. Trainspotting

filmliefhebber92

• 1196 messages
  • 2571 votes

Ik ben het met je eens. Maar om groundhog day nu wel een komedie te noemen gaat me te ver het is eerder een romantische film. En sowieso kun je bij bijv. lock, stock en snatch meer lachen dan bij een "echte" komedie. Maar goed alle films hebben wel meerdere genres.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Heeft geen zin om alle films in detail te besrpeken, het moet immers geen hand picked lijst worden. Ik geef gewoon snel wat voorbeelden. En meerdere genres is nu juist het probleem met het vormen van de lijst. Het gaat erom dat films die in de eerste plaats geen komedie zijn (of ze nu wel of niet grappig bedoeld zijn) ook niet in de lijst met komedies komen.Of zo weinig mogelijk.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Het punt is vooral dat jij bij een zwarte komedie niet snel aan een 'echte komedie' denkt, terwijl dat nou juist de films zijn die hoog in die lijst scoren.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Nee. Weet ook niet hoe je daar bij komt. Wes Anderson kan prima in zo'n lijst, om maar iets te noemen. Heb je die top 10 hierboven wel gezien?

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Off-topic verwijderd.

Prudh wrote:

Nee. Weet ook niet hoe je daar bij komt. Wes Anderson kan prima in zo'n lijst, om maar iets te noemen. Heb je die top 10 hierboven wel gezien?

Nou ja, zo'n American Beauty of Fight Club, maar ook die Ritchie films vallen daar wel onder.

Misschien is het leuk om de zoekfunctie te gebruiken; dan komen films als City Light, The Great Dictator, The Hangover en Adams Aeblers wel bovendrijven.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.