- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
American Beauty kan ik nog wel inkomen, maar FC en de Ritchies zijn eerst en vooral een thriller en misdaadfilms. Pulp Fiction ook, Forrest Gump is meer drama dan komedie (en niet per se zwarte komedie), Trainspotting is soms wel grappig maar vind ik niet eens een komedie... Snap je wat ik bedoel? Maar nogmaals, het heeft niet zo veel zin om alle films individueel te bespreken, tenzij ik er echt een andere definitie van komedie op nahoud (lijkt me niet, zoek er maar eens wat toplijsten op na buiten MM en IMDb). Er zijn talloze films die komedie daadwerkelijk als uitgangspunt nemen, of het nu tragisch is of niet. Die zie ik amper terug in de automatische toplijst en ik denk dat de lijst er al heel anders uitziet als er louter films worden geselecteerd die komedie als eerste genre-aanduiding hebben.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Alleen het eerste genre nemen is op zich ook geen slecht idee lijkt me? Maar misschien pakt het dan met een andere genre weer verkeerd uit. De science-fiction-lijst is ook een beetje een allegaartje.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Guy Ritchie films zijn écht geen thrillers 
Los daarvan ben ik het er wel mee eens dat die lijstjes niet veel voorstellen, je zou misschien kunnen kiezen voor films die enkel het hoofdgenre gelist hebben?
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
FC = thriller, Ritchie = misdaad. Staat er inderdaad wat onduidelijk. Verder ben ik wel nieuwsgierig naar hoe zulke oplossingen uitpakken (eerste/hoofdgenre). Heb me eerlijk gezegd nog niet echt verdiept in de andere lijsten. Volgens mij is de actielijst ook niet ideaal.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Op zoek naar de hoogstgenoteerde komedies op MM. Toplijst erop naslaan. Dan krijg je een vertekend beeld. Bjina de hele top 10 van komedies bestaat uit films die in de eerste plaats geen komedie zijn. Er valt af en toe best wat om deze films te gniffelen, maar als ik aan komedie denk dan komt mij in de eerste plaats een Lebowski, Some Like It Hot, Groundhog Day, Chaplin of Tati op. Komedies dus. The Social Network staat zelfs in de lijst. Relevante waarde voor naslag: 0,0%. Oplossing is niet zo gemakkelijk te bedenken wegens het genresysteem van MM, maar een iets betere lijst is realiseerbaar. Als er alleen de films met komedie als eerste genre-aanduiding gebruikt worden bijvoorbeeld. (Ik weet het, dan vallen er weer films af die wel op de lijst thuishoren, maar ik denk dat de lijst er vooralsnog relevanter op wordt).
1. Pulp Fiction
2. Forrest Gump
3. Fight Club
4. American Beauty
5. Snatch.
6. Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Le
7. Lock, Stock and Two Smoking Barrels
8. Vita È Bella, La
9. Inglourious Basterds
10. Trainspotting
Dat was mij ook al opgevallen vorige week.
Komedie is echter niet het enige genre waarbij die het geval is. 'Romantiek' is ook zo'n vaag ding. En Avontuur ook.
(waarom werd dit bericht ook verwijderd? Was toch niet off-topic?
)
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Deze film moet nog 25 stemmen om in de top250 te komen!
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Zerkalo (1975) nog 16.
Tôkyô Monogatari (1953) nog 8 (gemiddelde moet nog wel echt omhoog dan).
Majo no Takkyûbin (1989) nog 13. (ook hier is het gemiddelde nog 3,75*)
Anatomy of a Murder (1959) nog 13. En die komt er dan gelijk hoog in!
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Kakushi-Toride no San-Akunin (1958) nog 6 stemmen met gemiddelde 3,75*
En dan is het lijstje wel compleet denk ik. 
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Die had ik ook gezien, ja. Maar met 6 stemmen 0,02* omhoog gaan, zie ik niet gebeuren.
Dat betekent dat er 27,5 ster gegeven moet worden met 6 stemmen. Het kan wel, hoor.
Dat is overigens als het gemiddelde echt 3,75* is. Misschien is het wel 3,745 of 3,7549
Ach, allemaal speculaties. En al zouden die het halen, binnen een paar maanden zijn ze er alweer uit. 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Anatomy of a murder niet. Die komt hoog genoeg binnen.
Heb die film deze week gezien. De moeite waard!
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
Anatomy of a Murder (1959)
Kakushi-Toride no San-Akunin (1958)
Staan bij mij tussen de kijkachterstandtitels, mijn stem volgt nog.
Majo no Takkyûbin (1989) staat al jaren in mijn wenslijst, maar niemand bied hem te ruil aan. 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Bij Titanic (1997):
Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze film nog nooit van begin tot eind heb gezien maar wat ik er van gezien heb is het wel een schande dat deze film op plaats 250 staat van de top 250.
Ik vind het ook schandalig dat deze in de top250 staat!
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Voor je het weet is hij alweer uit de Top250. Dit is echt een film die continue jojod in de Top 250.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Waarom eigenlijk? Het is toch een baanbrekende en zeer succesvolle productie. Een plek in de top 100 lijkt me eigenlijk best logisch. Fantastische spektakelfilm
dapledo
-
- 12 messages
- 282 votes
Waarom eigenlijk? Het is toch een baanbrekende en zeer succesvolle productie. Een plek in de top 100 lijkt me eigenlijk best logisch. Fantastische spektakelfilm
Ach veel mannen voelen zich te stoer voor deze film, maar hij heeft wel gelijk dat het schandalig is. Schandalig dat het maar op plaats 250 staat!
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Moet ik dat nu weer allemaal herhalen? 
Blader wat pagina's terug.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Moet ik dat nu weer allemaal herhalen? 
Blader wat pagina's terug.
Ik vraag niet waarom jij 'm slecht vindt, maar waarom jij vindt dat het een schande zou zijn als hij in de top 250 zou staan. Het is immers niets meer dan een populariteitslijst.
Lijkt mij dat deze film daar absoluut hoog in zou moeten scoren, maar blijkbaar zijn er idd veel mannen die zich laten afleiden door de romance en de geweldige actie over het hoofd zien.... 
filmliefhebber92
-
- 1196 messages
- 2571 votes
mee eens
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Dus omdat een hoop mensen deze film zagen en hij redelijk baanbrekend is hoort deze gewoon in de top 250?
Dan moet Gone With The Wind op nr1 in die top! 
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Dat is een beetje een kromme redenering want "Gone With The Wind" hebben niet zoveel stemmers op Moviemeter gezien. Die film stamt dan ook uit 1939 en de meeste stemmers op Moviemeter hebben een leeftijd tussen de 20 en 40 jaar en die kijken vaak niet naar zulke oude films. Zeker de jeugd van tegenwoordig zegt die film niets. Die film heeft ook een enorm lange speelduur (4 uur) en dat schrikt veel mensen af om hem te kijken als hij wordt uitgezonden.
Het is overigens best een mooie film, ik heb die film heel lang geleden eens gezien.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Dus omdat een hoop mensen deze film zagen en hij redelijk baanbrekend is hoort deze gewoon in de top 250?
Die zou inderdaad best een plaats in de top 250 mogen hebben. Zou ik verre van belachelijk vinden. Maar de doelgroep voor die film is weinig actief op deze site. 
Pierre1965
-
- 372 messages
- 1419 votes
Nr. 36 in de alternatieve top 100.
Dat zegt eigenlijk genoeg.
Dat zijn toch heel wat top 10 noteringen.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ik wou net zeggen dat populariteit niets te maken heeft met hoe goed een film is. Al stond ie op nr 1 in de alternatieve toplijst.
En als u dat wel denkt, dan denkt u wellicht ook dat lady gaga de beste musica van de moment is? Of dat een pak friet het toppunt van haut-cuisine?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik wou net zeggen dat populariteit niets te maken heeft met hoe goed een film is. Al stond ie op nr 1 in de alternatieve toplijst.
En als u dat wel denkt, dan denkt u wellicht ook dat lady gaga de beste musica van de moment is? Of dat een pak friet het toppunt van haut-cuisine?
Tuurlijk zeggen die lijstjes niet dat een film goed is. Of jij iets goed vindt of niet blijft altijd een persoonlijke mening. Iets wat dus meer over de ontvanger zegt dan over de film.
Butchers
-
- 201 messages
- 341 votes
Staat weer effe in de Top 250 zie ik. Hij zal er wel weer best snel uit zijn.
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1624 votes
Jammer genoeg wel 
Maarja, als wij de film maar mooi vinden, want daar draait het eigenlijk om.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Die zou inderdaad best een plaats in de top 250 mogen hebben. Zou ik verre van belachelijk vinden. Maar de doelgroep voor die film is weinig actief op deze site.
Gone with the wind staat in mijn top 10. 
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
)
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
Volgens de berichten van AGE-411 zou Titanic een hooggewaardeerde film zijn en de waardering van Gone With The Wind magertjes in vergelijking tot Titanic.
Feit:
Titanic heeft een gemiddelde van 3,75 en Gone With The Wind 3,70.
Verschil is maar 0,05. Gaat bijna nergens over.
Gone With The Wind hangt gewoon vlak onder de top 250 en zijn in een top 500 hebben gestaan.
PS: Als er overgewaardeerde films in de top 250 staan, dan zijn het wel Jaws, Apocalypse Now, Braindead, Once upon a Time in the West, The Good, the Bad and the Ugly.
Die zouden bij mij niet eens in een top 1000 staan.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3086 votes
Sinds wanneer staan Braindead en Jaws in de top250?