• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.156 actors
  • 9.373.452 votes
Profile

Toplijsten (centraal topic)

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Speciaal voor jou:

Kitsch - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Dus als iets me niet bevalt kan ik gewoon zeggen dat het kitsch is. Kom op zeg

Deze zin bevalt me wel uit het artikel en zo komt het ook over als jij er over begint.

De term werd vaak gebruikt voor massacultuur in het algemeen, waardoor het woord een nare, arrogante bijklank heeft gekregen.

Maar ik zie al dat je hebt gezegd dat de film technisch wel in orde zit, dus dat valt me dan wel weer mee

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

filmliefhebber92 wrote:

(quote)

Dat is natuurlijk jou mening dat avatar 100keer zo smaakvol is qua audio visuele beleving. Je moet dat niet gaan brengen als een feit, want dat is gewoon een mening. En ik zie liever echte mensen inplaats van zo'n neppe computerachtige poppetjes.

Nee hoorhet is een feit dat het visuele aspect (camerawerk, art direction, 3d) 100 keer zo smaakvol (dynamisch) is bij avatar dan bij ssr. Of jij het ook lekker vindt is een tweede.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

[quote]rep_robert wrote:

Speciaal voor jou:

Kitsch - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Dus als iets me niet bevalt kan ik gewoon zeggen dat het kitsch is. Kom op zeg

Deze zin bevalt me wel uit het artikel en zo komt het ook over als jij er over begint.

Daar staat ook dit over kitsch:

Dikwijls spreekt men van kitsch wanneer iemand kunst maakt en daarin onbedoeld niet slaagt. In ruimere zin wordt elke vorm van gemeende wansmaak kitsch genoemd. In nog ruimere zin (zoals geformuleerd door de schrijver Milan Kundera) gaat het om cultureel bepaalde uitingen of gewoonten die iets pretenderen wat niet werkelijk het geval is. Eigenschappen die kitschvoorwerpen vaak hebben zijn het uiterlijk na-apen van voorbije kunststromingen (soms meerdere stromingen in een ontwerp), en het gebruik van overdadige versierselen. Kitsch is van oorsprong een Ripuarisch dialectwoord dat aangekoekt vuil betekent en in de Limburgse dialecten de betekenis "klokhuis" heeft; kitsch betekent dan ook zoveel als "troep" of "afval".

Maar op artistiek vlak (en bij TSSR ook op technisch vlak) kan je weldegelijk spreken van kitsch, er wordt immers zwaar nageaapt. Shawshank is gewoon Assepoester meets Escae from Alacatraz en Avatar verteld het verhaal van Pocahontas. Daarbij wordt Shawshank ook nog eens conform eerdere filmstijlen in beeld gebracht en ook Avatar heeft veel weg van games en amiatiefilms qua visuele look en feel.

filmliefhebber92

• 1196 messages
  • 2571 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Nee hoorhet is een feit dat het visuele aspect (camerawerk, art direction, 3d) 100 keer zo smaakvol (dynamisch) is bij avatar dan bij ssr. Of jij het ook lekker vindt is een tweede.

dus dat is een menig en geen feit. en jij brengt het als een feit daar gaat het om

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

filmliefhebber92 wrote:

dus dat is een menig en geen feit. en jij brengt het als een feit daar gaat het om

Is wel een feit. The Shawshank Redemption is op geen enkel moment visueel indrukwekkend. Avatar is visueel overdonderend en revolutionair.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Nomak wrote:

Avatar is visueel overdonderend.

Dat is een persoonlijke mening.

Nomak wrote:

The Shawshank Redemption is op geen enkel moment visueel indrukwekkend.

Dit ook.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Niet dus. Hoe je het ook draait of keert. The Shawshank Redemption is niet indrukwekkend op het visuele vlak. Avatar daarentegen wel. Dat kan je ontkennen, maar dan lieg je jezelf wat voor.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Of iets overdonderend of indrukwekkend is, blijft gewoon persoonlijk. Hoe je het ook draait of keert.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Ok wijsneus, wat jij wil. 99% van de mensheid zal Avatar wel visueel indrukwekkend vinden. Als jij persé één van de uitzonderingen wil zijn dan mag dat.

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Vergelijking tussen de films is ook echt volkomen misplaatst, het enige wat ze gemeen hebben is een hoog gemiddelde.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Nomak wrote:

99% van de mensheid zal Avatar wel visueel indrukwekkend vinden.

Dat betwijfel ik. Dan was het gemiddelde wel veel hoger geweest. En sinds wanneer is iets een feit, omdat "de massa dat vindt"?

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Nee, het gemiddelde is niet hoger omdat veel mensen zich storen aan het verhaal.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Er zijn anders genoeg mensen die Avatar visueel niet overdonderend vonden. Loop de meningen er maar op na. Er zullen maar weinig mensen zijn die het visueel niet mooi vinden, maar die groep is veel te groot om te verwaarlozen en het daarom als feit te verkondigen.

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Weet ik, dat maakt het ook een mening, geen feit. Ik bedoelde alleen dat als het een feit was geweest dat avatar visueel overdonderend is, het gemiddelde niet meteen hoger had hoeven zijn.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Gisteren bij 2001: A Space Odyssey:

clockwork72 wrote:

Één van de beste films ooit.

The Truth wrote:

Overdrijven kan ook.

chevy93 wrote:

Hij heeft anders wel gelijk.

Mening, geen feit!

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Wat een enorm trieste troll-reactie weer, zeg. Ben je soms ziek ofzo? Om je open deur maar open te trappen: Dat is inderdaad een mening.

Kijk dit filmpje eens, past wel goed bij de situatie:

YouTube - The Big Bang Theory - Sarcasm Sign

MoFeDu wrote:

Ik bedoelde alleen dat als het een feit was geweest dat avatar visueel overdonderend is, het gemiddelde niet meteen hoger had hoeven zijn.

Je hebt inderdaad gelijk. In lees in veel meningen dat mensen stuklopen op het verhaal. Wat opzich wel heel raar is. Sommige mensen trekken er wel heel veel punten voor af. Soit.

Toch ben ik ergens wel overtuigd dat als men echt overdonderd wordt door het visuele aspect (dus niet alleen "het was prachtig", "het was geweldig" of "ik vond het een visueel pareltje"), dat de score dan hoger uitgevallen was. Ik denk dat op dat soort momenten, je zo'n cliché verhaal wel verwaarloosd (iets wat je ook merkt in de meningen van de hoogstemmers).

filmliefhebber92

• 1196 messages
  • 2571 votes

volgens mij weten een hoop mensen niet wat een mening is en wat een feit.

@nomak en reinbo sla eens een woordenboek open

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Dat is wel een feit.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

chevy93 wrote:

Wat een enorm trieste troll-reactie weer, zeg. Ben je soms ziek ofzo?

Ik ben gelukkig nog kerngezond, bedankt voor je bezorgdheid.

Ik geef gewoon een voorbeeld om aan te tonen hoe hard jij jezelf tegenspreekt. Mening, feit, mening, feit,..... Maar dat doe je dus alleen maar wanneer het goed voor jezelf uitkomt. Bij 2001 had je ook gewoon kunnen zeggen "dat is dan jouw mening".

@ filmliefhebber92

Kom dan eens met voorbeelden. Op welke momenten is The Shawshank Redemption visueel indrukwekkend?

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Nomak wrote:

Ik geef gewoon een voorbeeld om aan te tonen hoe hard jij jezelf tegenspreekt.

Ik spreek mezelf niet tegen. Heb je dat filmpje wel gekeken? Misschien niet zo'n gek idee, een sarcasme-bordje elke keer als ik sarcasme gebruikt. Zoals Ramon zo wijs zei:

Ramon K wrote:

Tuurlijk bedoel ik dat niet, maar als je geen smiley plaatst dan raakt men hier nogal snel in de war.

Nomak wrote:

Op welke momenten is The Shawshank Redemption visueel indrukwekkend?

Dat is niet de vraag en is irrelevant. Hij had net zo goed een willekeurige film kunnen pakken.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Neen, ik kijk dat filmpje van jou niet.

Nu ga je het op sarcasme schuiven, ga toch weg man.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Volgende keer zal ik speciaal voor jou een smiley erachter plaatsen. Te herkennen aan dit symbool:

of of

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Hoeft niet, ik herken sarcasme. Bij 2001 was jij niet sarcastisch.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Dat is idd geen sarcasme bij 2001

filmliefhebber92

• 1196 messages
  • 2571 votes

Nomak wrote:

@ filmliefhebber92

Kom dan eens met voorbeelden. Op welke momenten is The Shawshank Redemption visueel indrukwekkend?

Kijk ik zal het je eens haar fijn uitleggen. Een feit is iets dat men kan controleren en een mening is iets dat iemand vind oftewel een opvatting een oordeel van iemand. Of jij the shawsank redemption visueel indrukwekkend vind of juist niet dat is dus een mening. Snap je het?

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Dat heb je echt haar fijn uitgelegd.

Jammer dat je mijn vraag ontwijkt.

filmliefhebber92

• 1196 messages
  • 2571 votes

ik ontwijk niks, want ik heb nooit gezegd dat ik the shawsank redemption indrukwekkend vond. die woorden heb je mij in de mond gelegd. en dat is iets heels anders.

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3086 votes

Shawshank Redemption: de volgende 4328 gebruikers hebben deze film in hun persoonlijke top 10 staan.

Meer dan 1/3e van de stemmers heeft deze film in zijn/haar top10 staan.. Zelfde geldt voor Pulp Fiction (3400/9300)

garlic senior

• 4690 messages
  • 0 votes

Meer dan 1/3e van de stemmers heeft deze film in zijn/haar top10 staan.. Zelfde geldt voor Pulp Fiction (3400/9300)

Ik denk dat een groote gedeelte daarvan niet heel veel films kijkt. Bekendheid zorgt er immers voor dat deze films snel in de top 10 lijstjes terecht komen van mensen die weinig films kijken. Zo stond Shawshank bij mij vroeger ook redelijk hoog, maar naarmate ik meer films keek werd die film steeds minder interessant.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

De nummmer één positie in beide toplijsten heeft een aanzuigende werking op velen hier.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.