- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
Knisper
-
- 13042 messages
- 1280 votes
Films die nu net onder de 3,75* zitten, krijg nu veel minder aandacht, omdat ze veel blockbusters voor zich moeten laten in de top 250.
Daarnaast is 3,75* zo altijd een beetje de ondergrens geweest de laatste drie jaar. Alle films die daar boven blijven staan dus continu in de toplijst.
starbright boy (moderator films)
-
- 22484 messages
- 5148 votes
Sterker nog: Alle films met meer dan 15 stemmen en een gemiddelde van minimaal 3,78 staan in de tip-,top of de recentlijst.
chevy93
-
- 12758 messages
- 1330 votes
Jordy heeft zoiets een keer gedaan in dit topic op 4 januari 2009. Inmiddels wat verouderd. Maar het geeft wel (een niet echt verrassend) beeld. Daar is een uitsplitsing gemaakt op leeftijd, op geslacht en apart de veelstemmers, de actieve gebruikers en de oudgedienden van de site.
Ik denk persoonlijk dat je dan een andere lijst krijgt. Echter begin ik steeds meer te twijfelen en dat er genoeg actieve veelstemmers zijn waar ik gewoon niet naar kijk.
AGE-411
-
- 10343 messages
- 750 votes
Een grens van 30 dagen actief met de combinatie van 200 stemmen en een anciënniteit van 6 maand.
Good plan?
Knisper
-
- 13042 messages
- 1280 votes
Nee. Stel, ik schrijf me in en omdat ik fair wil beoordelen, stem ik niet op films die ik daarvoor heb gezien. Zijn mijn stemmen dan waardeloos?
Elke stem is waardevol en valse stemmen kan je aanpakken.
AGE-411
-
- 10343 messages
- 750 votes
Nee. Stel, ik schrijf me in en omdat ik fair wil beoordelen, stem ik niet op films die ik daarvoor heb gezien. Zijn mijn stemmen dan waardeloos?.
Neen. Maar je moet geduld hebben.
Je kreeg je diploma wellicht ook niet op 1 dag?
Elke stem is waardevol en valse stemmen kan je aanpakken.
Hoe dan?
Knisper
-
- 13042 messages
- 1280 votes
Neen. Maar je moet geduld hebben.
Je kreeg je diploma wellicht ook niet op 1 dag?
AGE-411
-
- 10343 messages
- 750 votes
Inderdaad.
Dan weten ze dat het menens is.
Maar ik zou dit enkel toepassen voor een 2de top250 (naast de huidige)
chevy93
-
- 12758 messages
- 1330 votes
Dat is ook lekker uitnodigend voor nieuwe gebruikers. Het lijkt me een gek idee dat je je voor een site iets moet bewijzen, voordat je echt mee mag doen.
Knisper
-
- 13042 messages
- 1280 votes
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Tja, dat zijn er nu eenmaal veel meer dan 250, dus die ga je nooit allemaal in z'n lijst terug vinden....
[
IMDB top 250 kent ongeveer evenveel 'niet blockbusters' als de MM top 250. Daar zijn het wat meer de oude films, hier zijn het vooral Europese en Aziatische films die de boel aanvullen. En kijk eens naar de laatste 25, staat geen enkele blockbuster tussen. Het gehalte BB is in de IMDB een stuk hoger, daar staan Inception, Toy Story 3 en Shutter's Island er ook al in....
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Nu verleg je het probleem naar de prijs, alsof MM iets aan de prijzen zou moeten doen 
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
valse stemmen kan je aanpakken.
Dat noem ik ook valse stemmen.
Al is het hier gelukkig niet zo erg als op Gamesmeter, daar is het stemmen helemaal niet meer serieus te nemen.
Dat was beiden toevallig wel bij de FRS, maar wel begin dit jaar.
Ik kijk vaak op de site van FRS en daar kost The Human Condition trilogie altijd rond de 50 euro. In de winkels zelf ben ik hem nog nooit tegengekomen.
-
- 22484 messages
- 5148 votes
.
Ik denk persoonlijk dat je dan een andere lijst krijgt.
Eerlijk gezegd denk ik dat het verschil te verwaarlozen is. Of veel kleiner dan je hoopt of denkt.
Je zult juist kijken naar degene die je interesseren.Maar in elke vorm die je voorstelt komen tellen natuurlijk ook de stemmen van de enorm veel gebruikers die de grote MM-favorieten in hun lijst hebben staan.
Die zijn er niet eens zoveel en worden gecompenseerd door gebruikers die eenmalig inloggen en blockbusters juist een 0,5 of 1,0 geven.
-
- 22484 messages
- 5148 votes
Wat een geluksvogel ben jij.
Ik kijk vaak op de site van FRS en daar kost The Human Condition trilogie altijd rond de 50 euro. In de winkels zelf ben ik hem nog nooit tegengekomen.
De FRS-site heeft vaak niet de winkelaanbiedingen. En ik loop er inderdaad regelmatig even de bakken door (en koop meestal niks). Soms vind ik een leuke aanbieding.
-
- 22484 messages
- 5148 votes
Een grens van 30 dagen actief met de combinatie van 200 stemmen en een anciënniteit van 6 maand.
Good plan?
Nee, ondergrenzen bij stemmen stimuleert vals stemmen.
Montorsi
-
- 9731 messages
- 2386 votes
Er zitten duurdere tussen maar heel veel wel hoor. Een paar voorbeelden.
Ik noemde Hoop Dreams al. De Human Condition-trilogie heb ik voor 15 euro gekocht. Sunrise heb ik gespot voor 2,50. Imitation of Life, Army of the Shadows, Forbidden Games, Umberto D, Un Amour a Taire, Le Notti Bianchi, de twee docu's van Scorsese en nog een heel aantal meer. Allemaal voor (soms veel) minder dan 10 euro te vinden in Nederland.
In Engeland zijn tientallen andere titels uit de lijst voor minder dan 10 euro te vinden via internetwinkels. Sommigen voor mnder dan 5 euro.
Een aantal zijn wel duurder, bijvoorbeeld omdat ze in een box zitten of omdat alleen een duur label ze heeft uitgebracht. Of moeilijker omdat de film niet meer leverbaar is. En een enkele film is helemaal niet op DVD uit.
Army of Shadows: 5 euro bij Velvet in Rotterdam (laatst gekocht).
chevy93
-
- 12758 messages
- 1330 votes
Nee, ondergrenzen bij stemmen stimuleert vals stemmen.
Die zijn er niet eens zoveel en worden gecompenseerd door gebruikers die eenmalig inloggen en blockbusters juist een 0,5 of 1,0 geven.
Knisper
-
- 13042 messages
- 1280 votes
Maar het is toch niet zo gek als iemand zijn favoriete, pakweg 10 films 5* geeft en daarna nooit meer terugkomt. Wat je dan mist is de grote hoeveelheid films die hij 3* of 4* zou geven, maar die 5* veranderen verder niet. Daarnaast zijn jij en ik niet in de positie om een waardeoordeel over iemand anders zijn stemmen te vormen.
Maar dat wordt vaak niet gedaan. Ik heb het dan over stemmen waarbij de user er zelfs bij zegt dat hij maar een kwartier van de film heeft gezien.
Dat noem ik ook valse stemmen.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Eens met Knisper.
Wat lees ik hier allemaal zeg? Anciënniteit, minimum dagen actief, zoveel stemmen vooraleer je serieus genomen wordt? Tjonge, jullie zouden er een leuke site van maken... En dat voor één of ander lijstje waar je het niet helemaal mee eens bent?
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12897 votes
Zoveel verschil zit er trouwens ook niet tussen de MM en IMDb lijst. IMDb heeft meer Amerikaanse klassiekers maar amper moderne arthouse, verder zit het volgestampt met dezelfde zooi (en wat extra recente hypes).
chevy93
-
- 12758 messages
- 1330 votes
Anciënniteit, minimum dagen actief, zoveel stemmen vooraleer je serieus genomen wordt?
rep_robert
-
- 27523 messages
- 4097 votes
Ligt denk ik meer aan de 0,5-5,0 stemverhouding dan aan het feit dat ze nieuw zijn.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ik denk dat de moderators deze stemmen zonder probleem verwijderen hoor. Bij meer dan een half uur is het wellicht anders, maar een kwartier gaat nergens over natuurlijk.
Op 17 en 18 augustus 2008 zijn er twee mensen die in een bericht duidelijk aangeven dat ze de film na een kwartier hebben afgezet.
Toch geven zij een stem van 0,5*.
Bij een film met zo weinig stemmen weegt dat.
Ik heb het destijds doorgegeven, maar dan zegt men dat men er niets aan kan doen. Hoe kunnen we het stemmen nog serieus gaan nemen als er users zijn die het op deze manier verpesten?
Gewoon verwijderen en een waarschuwing geven lijkt me hier wel op zijn plaats.
Knisper
-
- 13042 messages
- 1280 votes
Ok, vreemd, dat lijken me inderdaad twee stemmen die verwijderd zouden kunnen worden.
Fikret8
-
- 6172 messages
- 4240 votes
Gewoon verwijderen
Goede zet.
en een waarschuwing geven lijkt me hier wel op zijn plaats.
Slechte zet. Gewoon de user op aan spreken, meer niet.
Tenzij het in het vervolg herhaaldelijk voor blijft komen.
Pierre1965
-
- 372 messages
- 1419 votes
Bestaan er in andere Europese landen ook soortgelijke sites zoals moviemeter?
Lijkt me interessant.
Knisper
-
- 13042 messages
- 1280 votes
Nog nooit echt tegengekomen. Ik weet wel dat er een Italiaan op de site zit, omdat hij zoiets in Italië nooit is tegengekomen.
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
Zoveel verschil zit er trouwens ook niet tussen de MM en IMDb lijst. IMDb heeft meer Amerikaanse klassiekers maar amper moderne arthouse, verder zit het volgestampt met dezelfde zooi (en wat extra recente hypes).
Inderdaad. Zo'n District 9 hoort ook niet echt thuis in de top 250 van IMDB.
eltorro
-
- 902 messages
- 3064 votes
Film is origineel en toch wel anders dan al die andere hypes van tegenwoordig. Het gemiddelde van District 9 zou van mij hier wel omhoog mogen.