- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Inderdaad. District 9 is een verademing 
J. Clouseau
-
- 978 messages
- 1085 votes
Bij C'est Arrivé près de chez Vous (1992):
En we staan in de Top 250!
Een Belgische film in de Top 250 van MovieMeter! Dat ik dat nog mag meemaken!
garlic senior
-
- 4690 messages
- 0 votes
Het is niet de eerste keer dat deze film in de top 250 is terecht gekomen. Wel is dit voor zover ik weet de enige Belgische film die de top 250 heeft weten te bereiken, dus het blijft een knappe prestatie.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2290 votes
Loft zou ook normaal met het huidig gemiddelde binnenkort in de top 250 moeten belanden.
J. Clouseau
-
- 978 messages
- 1085 votes
Ja, bij ons is Loft op 22 oktober 2008 in de cinema gekomen. Maar de site neemt altijd de Nederlandse release, en die was 25 augustus 2009... Tegen dan heeft die al lang geen Top 250-waardig gemiddelde meer.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Nee dat klopt niet, videotheekreleases worden niet meegenomen.
1 januari 2011 komt de film mogelijk in de top 250.
Trouwens enkele slowchatberichten verwijderd.
chevy93
-
- 12758 messages
- 1330 votes
Tegen dan heeft die al lang geen Top 250-waardig gemiddelde meer.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Kijk maar eens naar deze grafiek:
Al lijkt het gemiddelde zich nu enigzins te stabiliseren.
Mr. E-28
-
- 532 messages
- 0 votes
Wat ik vraag, zal ongetwijfeld ergens staan vermeld.
Maar waar ??
Ik ben benieuwd hoe de verdeling per decennium is van de top-250.
Dus hoeveel films staan er in de top-250 van :
da jaren 20
de jaren 30
etc.
etc.
etc.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Daar is helaas geen overzicht van.
Zou je dan zelf even handmatig moeten opstellen.
Wel zijn er specifieke decennium toplijsten:
Mr. E-28
-
- 532 messages
- 0 votes
Ja, die decennium toplijsten weet ik te vinden !
Zal wel eens die verdeling opstellen, zo maar voor de gein/weet.
Mr. E-28
-
- 532 messages
- 0 votes
Hier vast de verdeling van de bovenste 50 :
jaren 50 : 4
jaren 60 : 2
jaren 70 : 4
jaren 80 : 3
jaren 90 : 20
jaren 00 : 17
chevy93
-
- 12758 messages
- 1330 votes
Je kunt het zelf gewoon uitvinden.
Vul bij de zoekmachine van MovieMeter de bonigde gegevens in:
Van de jaren '70
Jaar: Minimaal 1970, maximaal: 1979
Stemmenaantal: Minimaal 250
Gemiddelde: Minimaal 3,76
En voilà. 25 films uit de jaren '70 in de top 250.
Mr. E-28
-
- 532 messages
- 0 votes
Ah , smart, chevy93 !
Dank voor je tip.
Edit : e.e.a. uitgeprobeerd, maar het klopt niet helemaal. Met tellen zit ik nu al op 272 stuks.
Waarschijnlijk zijn er meer dan 250 films met gemiddeld 3,76. De onderste ?? daarvan vallen net buiten de top-250, vanwege een net lager onafgerond gemiddelde.
Wordt vervolgd.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3097 votes
Komt omdat de recente films er ook tussen staan. Die staan nog niet in de top250, maar hebben wel een hoog genoeg gemiddelde. Trek dus gewoon van de jaren '00 272-250=22 af.
chevy93
-
- 12758 messages
- 1330 votes
Je zult één film teveel krijgen dan. De nummer 250 is Quatre Cents Coups, Les (1959) met een 3,76* uit 254 stemmen.
Je mist dan Passion de Jeanne d'Arc, La (1928) met een 3,76* uit 252 stemmen. Deze is zojuist uit de top 250 gevallen.
Ook krijg je bv. 10th Kingdom, The (2000). Dit is een miniserie en komt niet in aanmerking voor de top 250.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3097 votes
Mijn dingetje is inderdaad net iets te kort door de bocht, maar zal het wel ongeveer op neerkomen.
chevy93
-
- 12758 messages
- 1330 votes
Het overgrote deel zal inderdaad op deze manier geëlimineerd worden. Er zijn blijkbaar een paar uitzonderingen. Ik denk dat hij dan op 253 films uit zal komen. Dan heb je dus nog mijn 2 uitzonderingen en wellicht nog een andere.
Eric van O
-
- 24 messages
- 174 votes
In De Site > Algemeen > Uitbreiding Top 250:
Is het mogelijk de Top 250 uit te breiden naar bijv. een Top 500 of Top 1000?
Hoe meer stemmen er worden genereerd hoe minder wisselend de lijst wordt. Op zich goed, want het geeft een duidelijk beeld van wat blijvend populair is en eeuwigheidswaarde heeft.
Aan de andere kant denk ik dat de toplijst voor velen een leidraad is om films te gaan zien/ontdekken. Ik denk dat velen inmiddels de bovenste 250 wel kennen en waarschijnlijk ook benieuwd zijn van wat daarna komt.
Bovendien is een langere lijst mooie afwijking van grote broer Imdb.
Verder complimenten voor de site. Raadpleeg hem vaak.
Fikret8
-
- 6172 messages
- 4240 votes
Dan zul je nog eens films als Abel in de toplijst krijgen. 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31191 messages
- 5473 votes
Krijg je bladzijde lange berichten in het nieuwe topic 'Welke films moet je nog zien in de top 1000' 
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3097 votes
Krijg je bladzijde lange berichten in het nieuwe topic 'Welke films moet je nog zien in de top 1000'

Elineloves
-
- 24071 messages
- 3632 votes
Leuk om te weten dat een film als Volle Maan dan op 973 komt ofzo.. 
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Een top 1000 lijkt mij overbodig....een top 250 is goed genoeg. Films zijn films, geen liedjes 
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Top 1000 lijkt me wel wat overdreven, maar een iets grotere lijst zou ik zelf ook niets op tegen hebben.
P.S. hoort dit niet in 'het grote opmerkingen/feedback topic'?
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Jordy heeft hier al vaker op dergelijke verzoeken gereageerd.
Uitgebreidere lijsten komen er niet.
Men kan via de uitgebreide zoekfunctie zoeken op minimaal aantal stemmen en minimum / maximum gemiddelde. Zodoende kun je tips vergaren die buiten de toplijsten vallen.
Ik raad ook aan naar de genre-toplijsten, jaar toplijsten, top recent en landenlijsten te kijken. Daar vind je ook veel films die niet in de top 250 zijn opgenomen.
http://www.moviemeter.nl/list/topmisc/
P.S. hoort dit niet in 'het grote opmerkingen/feedback topic'?
Nee. Dit is het centrale toplijsten discussie topic.
chevy93
-
- 12758 messages
- 1330 votes
Bovendien komen er steeds nieuwe users bij. Users die nog niet alle bovenste films hebben gezien. Hoe cru het ook klinkt, de harde kern van deze site is niet het belangrijkste deel van deze site.
Eric van O
-
- 24 messages
- 174 votes
Een top filmlijst zonder Gone With The Wind, Jaws, Bridge Over The River Kwai, enz... Mmmm...ik weet het niet hoor...
Het geeft op 1 of andere manier (los van persoonlijke smaak) geen voldaan gevoel.
Vraag aan iemand die deze lijsten niet kent, wat ie denkt wat bovenaan staat, zal een film als Gone With The Wind zelfs in 1 adem genoemd worden met The Godfather, One Flew, Once Upon A Time en Casablanca.
Prachtfilms als The Graduate en Killing Fields worstelen nu als een FC Volendam om lijfsbehoud om uiteindelijk definitief uit beeld te blijven. Zonde.
En ik lees dat iedereen dat vind.
Wil de reakties wel eens zien over een jaartje of 2 als classics als The Great Dictator, The Longest Day en Metropolis verdwijnen.
Maken dan plaats voor de aankomende (met alle respect) diCaprio films.
Ik heb voor mezelf de MM en de Imdb Toplijsten gecombineerd. Krijg je een Top 340. Prachtlijst! Vrijwel alle verwachte toppers staan erin. Maak een top 500 en ze staan er allemaal in.
Okay...een top 1000 is dus wat overdreven, maar een top 500 zou mooi zijn. Er zijn wereldwijd honderdduizenden films gemaakt, dus "slechts" 500 hiervan in een lijst geeft nog steeds een goed beeld van wat goed gevonden wordt.
En dan kan je nog steeds discussieren over de posities van films in de lijst.
Ik bedoel, staat een film bij de bovenste 500 is dat ook een topper.
Dus het BLIJFT een TOPLIJST (alleen completer).
Eric van O
-
- 24 messages
- 174 votes
Een top 1000 lijkt mij overbodig....een top 250 is goed genoeg. Films zijn films, geen liedjes
Verschil met de liedjeslijsten is dat je er van overspoeld wordt.
Rijst de vraag hoeveel mensen er dan daadwerkelijk op de liedjes in de onderste regionen gestemd hebben. Bovendien kan men bijvoorbeeld bij de Radio 2 Top 2000 stemmen uit een voorkeurslijst van 3000 nummers. Wat is dan de waarde?
Doordat er maar 1 serieuze Nederlandse moviesite is en het minimaal aantal stemmen 250 bedraagt is een uitgebreidere lijst nog steeds veel zuiverder.
Al maak je er een Top 10.000 van.