- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ook deze discussie is al enkele malen eerder gevoerd, we hebben deze manier van gemiddelden wegen zelfs een paar weken gebruikt.
Zal de discussies even samenvoegen
titan
-
- 1609 messages
- 4411 votes
Leg je die grens te laag, dan heb je er nog niets aan (20 stemmen zijn zo geplaatst).
Je moest eens weten hoeveel gebruikers minder dan 20 stemmen hebben geplaatst en je moet het ook niet aan de grote klok hangen.
mr.Frielink
-
- 744 messages
- 0 votes
Als je de grens bij minimaal 20 stemmen legt, loop je bovendien het risico dat ze 20 films naar beneden stemmen (ervan uitgaande dat ze niet serieus zullen stemmen) om zo wél invloed te kunnen uitoefenen op de lijst. Zo vererger je het probleem juist, lijkt mij.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
blijkbaar vinden de toch ook niet onervaren mensen van IMDB dat anders...
en ik ook. Wat heeft meer waarde... een film met 1000 stemmen die een 8.1 heeft, of een film van 100 stemmen die een 8.3 heeft.
Zie je volkomen verkeerd. Een film met drie stemmen van mensen die ik ken (en wiens smaak ik waardeer) zegt me honderdduizendenmalen meer dan een film waar 50.000 mensen 5 sterren voor geven.
Overigens stemmen op IMDB is een manier hoe het niet zou moeten, stelselmatig worden Europese (of liever gezegd Non-US) films te laag gewaardeerd en buitengesloten van een top 250 waardering. (niet dat die top250 me overigens interesseert, vind persoonlijke top 10 lijstjes en een goede tip100 lijst (ongeacht aantal stemmen) veel belangwekkender)
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Die discussies, daar wordt ik zoooo moe van... (afbeelding)
titan
-
- 1609 messages
- 4411 votes
Als je de grens bij minimaal 20 stemmen legt, loop je bovendien het risico dat ze 20 films naar beneden stemmen (ervan uitgaande dat ze niet serieus zullen stemmen) om zo wél invloed te kunnen uitoefenen op de lijst. Zo vererger je het probleem juist, lijkt mij.
Als dat zo is, grijpen de mods vanzelf wel in. Dat probleem bestaat dus niet.
De Knip
-
- 1885 messages
- 3681 votes
Ben het in beginsel wel eens met Oog en Blik: ik heb een paar dagen geleden bij The Godfather opgemerkt, dat 4 newbies - Knabbel, Nootje, speedy2003 en idool vrij opvallend hebben gestemd. Volgens mij bedoelde Oog en Blik die 4 newbies dan ook.
Hij wil alleen maar de crew er op wijzen dat hij het niet eens is met het hun optreden inzake deze in zijn (Oog en Blik) ogen gemanipuleerde stemmen.
Maar Oog en Blik, dat heeft de crew al zo vaak over zich heengekregen. Ze hebben een beleid en die proberen zij zo goed mogelijk uit te voeren.
Heb je een suggestie of i.d. stuur de crew/moderators een privebericht, heb ik ook eens aan kapp doorgegeven en daar is ook op ingegaan.
P.S. Ik ben ook zo'n figuur die elke dag de top6 - zeg maar - in de gaten houdt 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ben het in beginsel wel eens met Oog en Blik: ik heb een paar dagen geleden bij The Godfather opgemerkt, dat 4 newbies - Knabbel, Nootje, speedy2003 en idool vrij opvallend hebben gestemd.
Nogmaals, het is niet verboden om een enkele film in de top lijst een 0,5 te geven. Dus dat gebeurt zo nu en dan bij Godfather films, maar dat gebeurt net zo goed bij LOTR films.
Als het duidelijk is dat het om structurele beinvloeding van de top lijsten gaat, grijpen we in.
Maar Oog en Blik, dat heeft de crew al zo vaak over zich heengekregen.
Dank je de koekoek. Ik krijg een vieze smaak van dat drammerige gezeur (dat ook nog eens onterecht is).
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Alsjeblieft niet het vreselijke systeem van IMDB, gewoon laten zoals ie nou is. En de top 250 vooral zien als lekker speelgoed, waar je bovendien nog een beetje invloed op hebt ook. Lijsten zijn altijd onbetrouwbaar, maar de IMDB-lijst wordt door dat wegingssysteem voor mij een flink stuk minder waardevol. Een van de grote charmes van MM is dat wat obscuurdere films ook de lijsten kunnen halen.
Maak vooral dit soort lijstjes niet pretentieuzer dan ze in werkelijkheid zijn. MMers zijn (gelukkig) geen dwarsdoorsnede van Nederlandse bevolking en vertegenwoordigen niet de gemiddelde smaak. (Jongeren, internetgebruikers, liefhebbers en veelkijkers zijn zeer sterk oververtegenwoordigd) Het is geen wetenschappelijk onderzoek.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Stemmen Oog en blik:
Kill Bill: Vol. 1 (2003) 1.0
Pulp Fiction (1994) 1.5
Silence of the Lambs, The (1991) 1.5
Oftewel: meten met twee maten. Had die stemmen nou eerst geplaatst, dan hadden we niet met je in discussie hoeven gaan. Zucht.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Aha Oog en Blik moet dus volgens zijn eigen regels nu ook geband worden?
Art
-
- 13507 messages
- 3659 votes
Ik vind zo'n toplijst aardig maar het is voor absoluut geen referentiepunt. Persoonlijk vind ik de berichten bij de films belangrijker en zo ook de stemmen van leden die een beetje mijn filmsmaak hebben. Het is je goed recht om laag te stemmen. Maar het is natuurlijk wel kinderachtig om je hier aan te melden en dan wat lage stemmen te geven om dan nooit meer actief te zijn op de site. Mij maakt het echt niet uit of de ene week Pulp Fiction nummer 1 staat en dan weer een week later op plaatsje drie. De alternatieve Top100 vind ik betrouwbaarder dan de Top250. In die alternatieve Top100 zijn alle top10 lijstjes van de users samengesteld en is in mijn ogen een stuk realistischer. Een discussie onwaardig in mijn ogen maar als bepaalde mensen zich geroepen voelen om hun gal te spuwen of noem maar op, dan mogen ze hun gang gaan zolang ze maar een "gezonde"discussie kunnen voeren. Jordy en de rest van de crew, ga zo door met deze informatieve site!
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Gelukkig kan er met de Alternatieve Top100 ook niet 'gefraudeerd' worden....
Oog en blik
-
- 15 messages
- 51 votes
nee, zij gaat het proefondervindelijk uitzoeken 
Misschien kom ik binnenkort op mijn mening terug.
overigens laat het duidelijk zijn dat ik deze site en haar crew erg hog heb zitten... anders zou het me ook geen bal interesseren.
trouwens nog de beste wensen voor het nieuwe jaar heren.
ps. Silence of the Lambs is echt een draak van een film, de meest overschatte film van de laatste 20 jaar... en wat nou iedereen aan KB vondt...
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
Wellicht tijd om de topic op slot te gooien?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Wellicht tijd om de topic op slot te gooien?
Waarom? Dit topic is toch meer dan alleen deze discussie?
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
Ja, maar nu loop je het risico dat deze discussie constant weer opgerakeld wordt. Wellicht een nieuwe top-lijsten topic?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Hmmn nee doe maar niet.
Dit blijft "HET ENIGE ECHTE topic" voor "AL UW top-100-discussies". REAGEER NU! (NU... nu....)
Benninf
-
- 265 messages
- 434 votes
Wat vinden jullie van de user heidypost?
Username: heidypost
E-mail: [email protected]
Statistieken
Laatste bezoek: 1 januari 2004, 21:34 uur
Aantal stemmen: 5
Aantal berichten: 1
Aantal toegevoegde films: 0
5 laatst geplaatste stemmen:
Lord of the Rings: The Return of the King, The (2003) 5.0
Godfather, The (1972) 0.5
Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The (2001) 5.0
Lord of the Rings: The Two Towers, The (2002) 5.0
Shawshank Redemption, The (1994) 5.0
Ik vraag me af of de beoordeling van The Godfather serieus te nemen is gezien de adoratie voor de LoTR-trilogie.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Klachten over bepaalde users worden niet in het forum besproken en mogen per prive bericht naar mij of (bij voorkeur
) kappeuter
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Dit blijft "HET ENIGE ECHTE topic" voor "AL UW top-100-discussies". REAGEER NU! (NU... nu....)
FeZ
-
- 460 messages
- 3170 votes
Al enige vorderingen in: films moeten minimaal X aantal jaren uit zijn om in de top 250 te mogen?
blabla
-
- 2070 messages
- 5243 votes
Wat een gezeik allemaal over hoe hoog een film wel of niet in de top lijsten kan komen, wat maakt het uit of er omhoog en omlaag stemmers zijn, tegenhouden doe je het toch niet en uiteindelijk is de de hele lijst een gemiddelde van de hoeveelheid uitgebrachtte stemmen.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Wat een gezeik allemaal over hoe hoog een film wel of niet in de top lijsten kan komen, wat maakt het uit of er omhoog en omlaag stemmers zijn, tegenhouden doe je het toch niet en uiteindelijk is de de hele lijst een gemiddelde van de hoeveelheid uitgebrachtte stemmen.
Precies, en het hoog-of-laag-op-de-top250-lijst-staan continue bekritiseren, raakt ook kant noch wal.