• 179.426 movies
  • 12.316 shows
  • 34.171 seasons
  • 650.205 actors
  • 9.401.313 votes
Profile

Toplijsten (centraal topic)

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Er is de laatste tijd veel gezegd over klassiekers die dalen in de lijst. Dan is het toch mooi om te zien dat Rio Bravo steeds meer stijgt.

Minder leuk voor de Hawks-liefhebbers is dat His Girl Friday weg is uit de lijst.

P.S.:

Laat dit bericht geen aanleiding zijn om plotseling allemaal onvoldoendes aan Rio Bravo te geven

Onderhond

• 87627 messages
  • 12899 votes

mikoz wrote:

Ik snap Ascari wel , als iemand een 0,5* geeft aan een film die wel enkele positieve aspecten heeft is dat meer om uiting te geven dat de desbetreffende persoon de film minder vind dan het gemmidelde en dat met de laagste prent wil uitdrukken. Dit uitsluitend alleen bij hoog gekwalificeerde films.

Nonsens redenering dit. Niemand zegt dat je een film die één (of zelfs meerdere) goede aspecten heeft meer dan 0.5* moet geven. Ik deel sterren uit volgens een interne rangorde en soms zijn de negatieve punten zo overweldigend dat ze minder belangrijke positieve zaken totaal overschaduwen.

Daarbij is een film als LOTR wat mij betreft gewoon spuuglelijk, (technisch) knappe sfx of niet.

Verder mogen de klassiekers wel wat dalen, maar hun aanwezigheid in de Top 250 is nog steeds enorm groot.

En Zwartboek blijft het goed doen. Nu al 500+ stemmen en qua populariteit een film als Bin-Jip zelfs al voorbijgestoken. Blijf het erg bedenkelijk vinden, film ligt hier in ieder geval al klaar om zelf een keer te oordelen.

starbright boy (moderator films)

• 22485 messages
  • 5149 votes

Ik zou zeer verbaasd zijn als Zwartboek meer dan 1,5 bij je zou halen. Ik reken eerlijk gezegd op 0,5 of 1,0. Absoluut geen OH-film.

Wouter

• 18725 messages
  • 3086 votes

En nog illegaal ook.

Onderhond

• 87627 messages
  • 12899 votes

Wouter wrote:

En nog illegaal ook.

't is dat bioscopen geen "niet tevreden, geld is terug" principe toepassen, anders was ik daar al lang een keertje gaan kijken. 8 EUR aan een film spenderen die waarschijnlijk toch niks is, is me wat van het goede teveel.

Maar ik beloof je, als hij 4.5* of hoger scoort koop ik absoluut de DVD!

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

Godfather heb ik niet gezien maar ik voorspel dat ik geen van beide graag op 1 zie.

Knisper

• 13042 messages
  • 1280 votes

Voor mij persoonlijk liggen de films qua niveau dicht bij elkaar. Ik heb een lichte voorkeur voor The Shawshank Redemption, maar ze hebben in ieder geval allebei een hoog genoeg niveau om niet te misstaan op de eerste. Persoonlijk heb ik natuurlijk veel andere favorieten die ik daar liever zou laten staan, maar daar gaat het nu even niet om.

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

The godfather verdient hem wel aan omdat aan bepaalde punten The Godfather veel beter is. Maar The Shashank Redemption is absouluut een goede film.

Sven Vermant

• 473 messages
  • 4557 votes

The Godfather verdient de 1e plek. Die vind ik beter als Shawshank Redemption.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Inmiddels vind ik dat the godfather de 1e plek verdient. Shawshank is een goede film maar heeft niet echt memorabele dingen enz.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Net weer the godfather herzien en ik kan zonder meer concluderen dat dat de beste van de 2 is. De sfeer, acteerprestaties, verhaal, alles! Het is gewoon ongekend hoog. The godfather is stukken beter. (maar eigenlijk verdient stalker de 1ste plaats. )

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

kappeuter wrote:

Nog 2 stemmen:

Who's Afraid of Virginia Woolf?

Een jaar of 5 geleden heb ik de IMDB top 250 uitgeprint, om ze allemaal eens te kijken. Volgens mij is dit de enige die nog open staat, kon hem nergens vinden... maar misschien is dat nu anders, zal eens op zoek

CAPIpsv

• 766 messages
  • 631 votes

Tot nog toe heb ik The Shawshank op één.

miss_lisa

• 29 messages
  • 0 votes

In Film > Overige films > lord of the rings op nr 1.:

ik vind zelf persoonlijk dat lotr op nr 1 in de top 250 hoort.

dat is de beste film die ze ooit hebbne gemaakt.

jmmr dat fellowship of the ring en the two towers zo laag staan want die horen ook heel hoog mar return of the king moet gewoon op 1 staan vind ik persoonlijk.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Dat kan maar ik adviseer u dan ook om oudere films te gaan kijken. maar als je films zoals once upon a time in america, pulp fiction, gladiator niet goed vindt dan laat maar .

Tommeh

• 7318 messages
  • 3297 votes

miss_lisa wrote:

In Film > Overige films > lord of the rings op nr 1.:

ik vind zelf persoonlijk dat lotr op nr 1 in de top 250 hoort.

dat is de beste film die ze ooit hebbne gemaakt.

jmmr dat fellowship of the ring en the two towers zo laag staan want die horen ook heel hoog mar return of the king moet gewoon op 1 staan vind ik persoonlijk.

Waarom vind je dat dan? Aan alleen "dat is de beste film die ze ooit hebbne gemaakt" hebben we niet veel natuurlijk.

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2597 votes

lowhusky wrote:

Dat kan maar ik adviseer u dan ook om oudere films te gaan kijken. maar als je films zoals once upon a time in america, pulp fiction, gladiator niet goed vindt dan laat maar .

Vanwaar die smiley? Ben je beter wanneer je die films toevallig goed vindt?

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

wat boeit dat.

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2597 votes

Dat vraag ik.

kos

• 46726 messages
  • 8880 votes

Over corrigerend stemmen gesproken .

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

MovieMeter bestaat ook alleen bij de gratie van het dynamisch houden van de toplijst.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Dat klinkt wel erg depri.

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

Nog 10 stemmen en dan hebben we de eerste film met 4000 stemmen.

Ascari

• 57 messages
  • 0 votes

dit is de top 10 volgens '''het nederlandse publiek'' 10.000 mensen hebben gestemd, georganiseerd door NPS, de Filmkrant en het NRC Handelsblad:

1. The Lord of the Rings (2001/2003)

2. Pulp Fiction (1994)

3. The Godfather (1972)

4. Schindler's List(1993)

5. Once Upon a Time in the West (1968)

6. The Matrix (1999)

7. One Flew Over the Cuckoo's Nest

(1975)

8. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain

(2001)

9. Se7en (1995)

10. The Silence of the Lambs (1991)

Ascari

• 57 messages
  • 0 votes

lowhusky wrote:

ik ben het niet helemaal met je eens. ik heb afgelopen week pulp fiction gekeken, maar ik heb niet eens de moeite genomen om te stemmen, zulke zielige dialogen en een vaag verhaal. nu zullen gelijk al de pulp fiction fans gaan roepen van: 'je moet hem nog een keer zien, dan zul je hem 5 sterren geven' en andere dingen in die trant. ik kan mij prima voorstellen dat iemand die film niet goed vindt.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Ascari wrote:

(quote)

ik ben het niet helemaal met je eens. ik heb afgelopen week pulp fiction gekeken, maar ik heb niet eens de moeite genomen om te stemmen, zulke zielige dialogen en een vaag verhaal. nu zullen gelijk al de pulp fiction fans gaan roepen van: 'je moet hem nog een keer zien, dan zul je hem 5 sterren geven' en andere dingen in die trant. ik kan mij prima voorstellen dat iemand die film niet goed vindt.

Ik zou zeggen...herkijken dan maar (ja, als je de film voor het eerst ziet is het niet erg spectaculair).

italian

• 1391 messages
  • 262 votes

Ascari wrote:

dit is de top 10 volgens '''het nederlandse publiek'' 10.000 mensen hebben gestemd, georganiseerd door NPS, de Filmkrant en het NRC Handelsblad:

1. The Lord of the Rings (2001/2003)

2. Pulp Fiction (1994)

3. The Godfather (1972)

4. Schindler's List(1993)

5. Once Upon a Time in the West (1968)

6. The Matrix (1999)

7. One Flew Over the Cuckoo's Nest

(1975)

8. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain

(2001)

9. Se7en (1995)

10. The Silence of the Lambs (1991)

Dat The Lord of the Rings op één zou staan was wel te verwachten, maar het raarste is nog wel dat The Silence of the Lambs erin staat. Goede film hoor, maar zo geniaal om in een top 10 aller tijden te zitten ?

Voor iemand die niets anders kijkt dan Vin Diesel en Orlando Bloom is dit lijstje wel heel alternatief maar voor echt liefhebbers is dit niet meer dan een clichélijstje met voorspelbare titels...

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

lowhusky wrote:

(quote)

Ik zou zeggen...herkijken dan maar (ja, als je de film voor het eerst ziet is het niet erg spectaculair).

Oneens. De eerste keer dat ik Pulp Fiction keek was ik overdondert

Onderhond

• 87627 messages
  • 12899 votes

Toch ook typisch zo'n film die bij meerdere kijkbeurten (en dan vooral door het meer films zien tussendoor) steeds verder achteruit bolt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.