- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
Zal hij dan pas na 2 jaar weer in de top250 komen?
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
We halen de re-release voorlopig even uit de agenda.
Misschien kunnen we de oorspronkelijke bioscooprelease datum achterhalen.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3876 votes
Dat is onwenselijk. Doordat we de oorspronkelijke bioscoopdatum niet weten en niet hebben ingevuld, wordt de film onterecht als nieuwe film gerekend en komt in de top 100 recent.
Ik dacht al dat het iets dergelijks moest zijn. Bedankt voor uitleg.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Probleempje met dank aan het Filmmuseum opgelost!
"de film 'The raging bull' is uit 1980 en in Nederland uitgebracht op 19 maart 1981 met een première in
de Cineac, Reguliersbreestraat & City 2 te Amsterdam
( verhuur: Nova Film)"
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2290 votes
Misschien komt zondag wel The Gold Rush de top 250 binnen 
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
Dat kan zelfs morgen al, heeft al 100 stemmen en een gemiddelde van 3,71
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2290 votes
Dat kan zelfs morgen al, heeft al 100 stemmen en een gemiddelde van 3,71
Een 250ste plek 
Nu hopen dat na de uitzending op één dat gemiddelde nog stijgt.
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12899 votes
Opvallend, in de flop 100 komen geen films voor ouder dan 1978. De enige film uit de '70 die voorkomt is :
76. Lord of the Rings, The (1978)
Vroeger was blijkbaar niet alleen alles beter, er werden zelfs geen echt slechte films gemaakt!
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31191 messages
- 5473 votes
Ofwel was men toen zo slim om die in de vergeetput te gooien. Nu worden die voor een paar euro verkocht op DVD...
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Heeft voornamelijk te maken met het feit dat een film 100 stemmen moet hebben om in aanmerking te komen voor de flop 100. Oudere films worden veelal minder bekeken.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Vroeger was blijkbaar niet alleen alles beter, er werden zelfs geen echt slechte films gemaakt!
We weten nu welke films absolute flops zijn, dus die mijd je vrolijk.
Voor nieuwe films geldt dat ze goed verkrijgbaar zijn inderdaad en dat men wel eens wat voorbij ziet komen op tv en dingen op de gok mee neemt uit de videotheek of dat een blockbuster een flop blijkt na het kijken. Die films hebben dan snel meer dan 100 stemmen.
En inderdaad worden oude flops voor een paar euro gedumpt met inwisselbare hoesjes. Een gewaarschuwd mens...
Mensen gaan natuurlijk op zoek naar tips. Als het gemiddelde op MM laag is van slecht verkrijgbare oude films ga je die films niet gauw zien. Dat die LOTR film wel gezien is komt natuurlijk omdat men nieuwsgierig naar die versie.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
We weten nu welke films absolute flops zijn, dus die mijd je vrolijk.
Ik kan het niet laten om slechte films te bekijken. Ik denk altijd dat ik iets ga missen als ik ze niet gezien heb. Het is een echte drang. 
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25174 votes
Dat ken ik helemaal speedy, ik heb er nog altijd 93 uit de flop100 gezien 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik vermijd praktisch alle films die slecht aangeschreven staan. Zo nu en dan zie je er eens eentje, maar ik heb absoluut geen drang om ze te kijken.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Nog 1 stem nodig voor top 250 notering:
Nog 2 stemmen nodig:
Nog 5 stemmen:
starbright boy (moderator films)
-
- 22485 messages
- 5149 votes
Geweldig rijtje!
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12899 votes
Hoop toch dat Före Stormen zich niet te lang mengt in de Top 250. Het ontgaat mij nog steeds hoe die film zo hoog kan scoren.
tsjidde
-
- 2112 messages
- 4040 votes
De Top-100 'beste films' volgens het Amerikaanse Filminstituut, aldus de Telegraaf.
Volgens de krant is dit de Top-100 van beste en meest inspirerende speelfims.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
100 Most Inspiring Films Of All Time volgens het AFI, niet het beste.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
De Top-100 'beste films' volgens het Amerikaanse Filminstituut, aldus de Telegraaf.
Volgens de krant is dit de Top-100 van beste en meest inspirerende speelfims.
Wat doet To Kill a Mockingbird daar zo hoog...
Verder vreemde keuzes als Fame, Ray, Seabiscuit, Babe en The Karate Kid
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25174 votes
Ja wat er zo inspirerend is aan Babe ontgaat mij ook volledig 
kos
-
- 46726 messages
- 8880 votes
Gaat om films die mensen aanzetten hun dromen waar te maken of zoiets vermoed ik.
Van die nobody's die uiteindelijk alles bereiken of personages die veel doen voor hun medemens enzo, dat soort films beschouwen ze als 'inspiring'.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Dat moet haast wel, maar ook in die films met zo'n thema zit veel kwaliteitsverschil, dat maakt de keuzes nog niet echt logisch.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Hier staan de criteria die gebruikt zijn om de lijst samen te stellen (onderin). Vanuit dat punt gezien is de lijst nog redelijk logisch, al zijn sommige keuzes onbegrijpelijk.
Pilcrepus
-
- 215 messages
- 1676 votes
Soms staan er echt films tussen waarvan je denkt: "Uhmm.." Als zij zeggen dat ze allemaal vreselijk inspirerend zijn geloof ik dat graag.
Veel redelijke/mindere films hebben uiteindelijk geleid tot blockbusters, het is maar net hoe je het bekijkt.
italian
-
- 1391 messages
- 262 votes
wanneer wordt de top 250 geupdate ? ik wil niet muggenziftirig doen maar dat The shawshank redemption al een paar weekjes boven The Godfather staat is al een ramp en dan nog onterecht ook gewoon door het aantal stemmen want ze hebben hetzelfde gemiddelde. toplijst zegt 4.35 voor SS en 4.34 voor Godf.
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
The SS heeft meer stemmen dan The Godfather, daarom staat hij ook hoger.
Als films dezelfde gemiddelde hebben, wordt er gekeken naar het aantal stemmen, logisch toch?
italian
-
- 1391 messages
- 262 votes
ja dat wist ik ook.
ik vond het gewoon erg jammer dat daarom The SS hoger staat dan the godfather.