• 179.432 movies
  • 12.317 shows
  • 34.173 seasons
  • 650.205 actors
  • 9.401.394 votes
Profile

Toplijsten (centraal topic)

Onderhond

• 87627 messages
  • 12899 votes

Sterk, dacht dat ik die al ooit de tiplijst ingestemd had.

En leuk detail nog, Tonari no Totoro en Hotaru no Haka, 2 films die ooit samen door Ghibli in de bios gereleased werden voeren broederlijk de toplijst van 1988 aan. Niet wereldschokkend, maar wel leuk voor een double bill

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Jaws is helaas niet meer in de top 250 lijst

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Die heb ik er ook nooit in zien staan. Heeft zolang als ik hier ben altijd al een te laag gemiddelde gehad.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Onderhond wrote:

Good/Bad/Ugly anders wel. Mannetjes met geweertjes die wat heldhaftige dingen doen en veel voor zich uit staren. Weet je, zal OUATITW wel een keer zien dan

Je zal een hele ervaring rijker zijn En blijkt de film niets te zijn heb je altijd nog Claudia Cardinale om lekker naar te staren

U-96

• 11875 messages
  • 2106 votes

Op naar de volgende 0.5*

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

En we hebben weer een nieuwe film in de lijst. Op #5 komt Lord of the Rings: the Return of the King binnen

Ten koste van Die Hard overigens.

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2597 votes

Helemaal terecht, ik heb hem zelf ook op 5

Wel jammer dat Goodfellas nu geen kans meer heeft op een top-10 notering.

dannyB

• 83 messages
  • 20 votes

Door een klik op mijn naam zie je mijn top-10

donnie darko

• 6142 messages
  • 2829 votes

ik vind het verschrikkelijk dat een toch wel vrij oppervlakkige film nu al op 5 komt te staan in de top 250. Dan vind ik de eerste toch nog een stukje beter. Dat is tenminste nog een goed verhaal. Ik zeg niet dat ik ROTK echt slecht vond, ik heb hem op 3.5*, maar het blijft hollywoodsentiment en spektakel, en ik vind niet dat dat zijn plaats verdient in de top 10. Maarja, het is nu gebeurd, en ik zal er mij maar bij neerleggen.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

donnie darko wrote:

ik vind het verschrikkelijk ...

Klinkt wel een beetje erg dramatisch, darko ...

Onderhond

• 87627 messages
  • 12899 votes

Zal wel dalen, zoals de rest zeker.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Ik snap ook niet waarom deel 3 nou zo veel hoger staat dan deel 1.

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Omdat hij prachtig(er) is!

italian

• 1391 messages
  • 262 votes

Bij Die Hard (1988):

trouwens waarom zit ie nie meer in de top 250 !!!het aantal stemmen is veel meer al bij Nosferatu en hun gemiddelde is allebei 3.69

kan iemand mij uitleggen hoe dat dat komt?

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

De gemiddelde is zeker vandaag pas 3.69 geworden.Vannacht wordt er dan opnieuw berekend en zullen ze de Top250 aanpassen.

U-96

• 11875 messages
  • 2106 votes

Ik denk dat het eerder met afrondingsverschillen te maken heeft.

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2597 votes

U-96 wrote:

Ik denk dat het eerder met afrondingsverschillen te maken heeft.

Nee, op MM is het zo dat bij dezelfde score degene met het hoogste aantal stemmen boven staat. Vind ik ook een beetje vaag, maar goed.

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2893 votes

Goodfella_90 wrote:

(quote)

Nee, op MM is het zo dat bij dezelfde score degene met het hoogste aantal stemmen boven staat. Vind ik ook een beetje vaag, maar goed.

Vind ik eigenlijk de beste manier, het blijft een knappere prestatie om een hoog gemiddelde te hebben met bijvoorbeeld 2000 als hetzelfde presteren met slechts 300 stemmen. Bij zo wijnig stemmen is het vaak niet een mainstream film, die vooral door fans van dat bepaalde genre die er moeite voor willen doen bekeken wordt.

Maar aan de andere kant zie je dat the godfather en the Shawshank redemption allebij meestal op de 4,33 zitten en dus SR wint op basis van stemmen. Maar het blijkt dat Sr zeer dicht op de 4,32 zit omdat dit af en toe verspringt, en dat Godfather zeer dicht op de 4,34 zit omdat dit ook af en toe verspringt. In dat opzicht heeft Godfather dus wel duidelijk een hogere score.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2290 votes

The One Ring wrote:

En jawel, Scent of a Woman ligt er ook uit.

Hij staat er weer in!

Whoo-ah!!!!

donnie darko

• 6142 messages
  • 2829 votes

Chainsaw wrote:

(quote)

Klinkt wel een beetje erg dramatisch, darko ...

oh, maar ik ben altijd dramatisch. Is een eigenschap van mij.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Scent of a Woman is er weer uit, maar we krijgen er het schitterende High Noon voor terug. Ik zag nog een nieuwkomer in de lijst, namelijk Black Cat, White Cat. Waar komt die vandaan? Hij heeft net ietsje te veel stemmen om uit de tip 150 te komen. Hij is te oud om uit de recente top 100 te komen. En het lijkt me ook sterk dat veel mensen hem zo verhoogd hebben dat hij nou in de top 250 staat. Weet iemand waar hij vandaan komt?

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

Door de recente hoge stemmen heeft de film het voor de top 250 benodigde gemiddelde gekregen.

koreaan

• 256 messages
  • 643 votes

Wanneer wordt Hero met Jet Li toegevoegd aan de top 250

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Klik bij de film op statistieken. 2 jaar na bioscoop-release.

Johny Flint

• 18 messages
  • 183 votes

je moet een film beoordelen zoals die op jouw overkomt, als mensen het niet met je eens zijn, laat ze lekker.

boeiend als jouw film niet in een top 250 staat...

ik kan wel meer films op noemen die naar mijn idee in een lijst van 250 beste film's behoren maar er niet in staan.

dus gewoon lekker normaal blijven stemmen en niet gaan stemmen om een (specifieke) film in de 250 te krijgen.

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

nog 1 stem nodig voor opname in top 250 lijst:

The Day the Earth Stood Still

nog 2 stemmen:

His Girl Friday

Ik ga toch voor de Godfather part 1: ten eerste omdat de acteurs mij meer aanspreken, ten tweede omdat het verhaal me meer aanspreekt en ten derde omdat de sfeer in de Godfather part 1 gewoon fantastisch is.

Vito Corleone

• 198 messages
  • 0 votes

Godfather part 1, vanwege de acteurs, het genre, het verhaal en de familiebanden.

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2597 votes

Best een leuke film opfzich hoor, The Shawshank Redemption. Maar om nou te zeggen dat hij ook maar in de buurt komt van The Godfather?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.