- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Wat mij betrefd hoeven alledrie die films niet in de lijst te staan 
beyron
-
- 76 messages
- 186 votes
Ja dat is heelpersoonlijk natuurlijk. Ik vind dat Lock, stock & 2 smoking barrels en Snatch niet hoog genoeg staan, en trainspotting mag gerust wat zakken. Maar dat zijn eindeloze discussies natuurlijk 
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25174 votes
Nou eigenlijk niet. De discussie houd op bij het feit dat alle users hier de kans krijgen om te stemmen op films en dat al die stemmen bij elkaar een gemiddelde opleveren. Het gemiddelde van Snatch. en Lock, Stock ligt hoger. Einde discussie 
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Precies...en dan zijn er nog films die te weinig stemmen hebben voor de toplijst. (een enkeling kan terechtkomen in de tiplijst)
In de periode jan-apr 2006:
- Bom Geurige Bom
Een stinkbom?
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Veel films in de top 250 die veel misdaad of geweld in zich hebben worden naar mening overgewaardeerd.
Bijvoorbeeld Cidade de Deus, Goodfellas, Lock Stock and Two smoking barrels, Donnie Brasco, Scarface...
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ofwel ben jij het die ze onderwaardeerd. 
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Nee, als ik eerlijk ben denk ik dat het hoge gehalte aan mannelijke pubers (die geweldsfilms vet cool vinden) op MM er debet aan is dat deze films wat overgewaardeerd zijn 
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Ik vind ze ook belachelijk overgewaardeerd 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dat is iets wat mij ook al lang opvalt. Het stikt gewoon van de misdaadfilms bovenin de top 250. Niks tegen het genre, maar al die films hebben veel raakvlakken en het zorgt ook niet voor veel variatie. Kijk alleen al naar het aantal misdaadfilms in de top 25 en dan met name de top 10:
1. The Godfather
3. The Godfather Part II
4. Pulp Fiction
5. The Usual Suspects
6. Scarface
9. Se7en
11. Goodfellas
14. Cidade de Deus
17. American History X
18. Fight Club
19. Reservoir Dogs
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Nee, als ik eerlijk ben denk ik dat het hoge gehalte aan mannelijke pubers (die geweldsfilms vet cool vinden) op MM er debet aan is dat deze films wat overgewaardeerd zijn 
Daar zou je wel eens groot gelijk in kunnen hebben.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2290 votes
Nou eigenlijk niet. De discussie houd op bij het feit dat alle users hier de kans krijgen om te stemmen op films en dat al die stemmen bij elkaar een gemiddelde opleveren. Het gemiddelde van Snatch. en Lock, Stock ligt hoger. Einde discussie 
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12899 votes
Dat is iets wat mij ook al lang opvalt. Het stikt gewoon van de misdaadfilms bovenin de top 250. Niks tegen het genre, maar al die films hebben veel raakvlakken en het zorgt ook niet voor veel variatie. Kijk alleen al naar het aantal misdaadfilms in de top 25 en dan met name de top 10:
1. The Godfather
3. The Godfather Part II
4. Pulp Fiction
5. The Usual Suspects
6. Scarface
9. Se7en
11. Goodfellas
14. Cidade de Deus
17. American History X
18. Fight Club
19. Reservoir Dogs
En gooi er meteen even de cowboyfilms bij.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dat zijn er maar 2. Het gaat niet zozeer over de kwaliteit van de films, maar meer over de verdeling van de genres over lijst.
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12899 votes
Het ging over mannelijke pubers, en dan horen die twee cowboyfilms er zeker ook bij. "Stoere" filmpjes doen het gewoon goed op MM.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik vind die Leonefilms nou niet typisch stoer. Zeker Once upon a Time in the West niet. Past absoluut niet in het bovenstaande rijtje.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Het ging over mannelijke pubers, en dan horen die twee cowboyfilms er zeker ook bij. "Stoere" filmpjes doen het gewoon goed op MM.
Je verwart misdaadgeweld met westerns, wat gewoon heel traag geweld is 
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2290 votes
Geen grote verandering hier op MM maar in de IMDB top 250 springt The Godfather Part II over LOTR ROTK.
Niet meer dan terecht.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Hmm denk dat je een soort van Lucky Luke beeld hebt op Westernfilms. OUATITW is niet bepaald "stoer" te noemen.
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12899 votes
Good/Bad/Ugly anders wel. Mannetjes met geweertjes die wat heldhaftige dingen doen en veel voor zich uit staren. Weet je, zal OUATITW wel een keer zien dan 
Goodfella_90
-
- 10408 messages
- 2597 votes
Als je je ergert aan 'stoere' types in westerns, raad ik je eerder aan om Unforgiven eens te gaan zien. Ik denk dat dit de enige western is een kans zou hebben op een voldoende bij jou. In deze film zijn de cowboys namelijk verre van stoer.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Nee, High plains Drifter is de enige western die ik geschikt acht voor Onderhond. Met zijn duistere thema en een vleugje surrealisme past die meer in zijn straatje. Dat is ook geen heldhaftige film. Unforgiven is zeker niet iets voor Onderhond.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Unforgiven is niks voor OH HPD kan nog wel al betwijfel ik het ook...
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2893 votes
Mischien "Shanghai Noon" (oosterse hoofdrolspeler) 
Martin Van K
-
- 9050 messages
- 4556 votes
Even een praktische vraag: is het soms niet mogelijk om bij de toplijsten een combinatie te maken van meerdere zoekvragen?
Bijv. kiezen voor genre horror èn decennium '80. Als je op zoek bent naar een specifiek type films uit een bepaalde periode kan dat wel handig zijn, denk ik... Natuurlijk zul je bij het combineren van meerdere zoekveldjes een steeds beperktere lijst vinden, maar dat kan voor sommigen net erg handig zijn.
Misschien is dat wel al mogelijk, maar mij is het toch nog niet gelukt...?
starbright boy (moderator films)
-
- 22487 messages
- 5149 votes
Zoiets kun je beter via uitgebreid zoeken doen. Dan kun je bijvoorbeeld horrorfilms uit de periode 1980-1989, met een gemiddelde hoger dan 3.5 en minimaal 20 stemmen invoeren. Krijg je ook zo'n lijstje, alleen niet op volgorde.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Deze film heeft nog 2 stemmen nodig om in aanmerking te komen voor top 250 notering:
nog 5 stemmen:
nog 7:
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12899 votes
Met Totoro binnekort 3 Ghibli films in de Top 50