• 178.419 movies
  • 12.235 shows
  • 34.017 seasons
  • 647.757 actors
  • 9.378.950 votes
Profile

De Oscars

SaintOfKillers

• 382 messages
  • 339 votes

Kan misschien nog meedoen in 2015, al zou dat belachelijk zijn. Ik vind het eigenlijk al onnozel dat The Hunt en The Broken Circle Breakdown nu pas meedoen, dat zijn gewoon films uit 2012. Idiote regels zijn het.

narva77 (crew films)

• 12734 messages
  • 6540 votes

Naomi Watts wrote:

La Vie d'Adele kan niet genomineerd worden.

Volgend jaar wel !!

narva77 (crew films)

• 12734 messages
  • 6540 votes

SaintOfKillers wrote:

Kan misschien nog meedoen in 2015, al zou dat belachelijk zijn. Ik vind het eigenlijk al onnozel dat The Hunt en The Broken Circle Breakdown nu pas meedoen, dat zijn gewoon films uit 2012. Idiote regels zijn het.

Waarom niet? Het gaat immers om de release-datums in de Verenigde Staten. De Oscars zijn immers de Amerikaanse filmprijzen...

En het gebeurt zo vaak...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

narva77 wrote:

(quote)
Volgend jaar wel !!

Tuurlijk, maar we hebben het over de oscars 2014 neem ik aan .

narva77 (crew films)

• 12734 messages
  • 6540 votes

Ja, maar hij kan alsnog genomineerd worden voor de Oscars van 2015 (die over 2014 gaat).

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Enige wat écht écht telt is een nominatie voor Benoit Debie voor best cinematography. Gaat niet gebeuren dus de meest schandalige snub in de historie van de oscars gaat een feit worden .

narva77 (crew films)

• 12734 messages
  • 6540 votes

Maar ook dat kan volgend jaar (2015) alsnog gebeuren, toch...?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Voor een andere film wel, maar daar neem ik geen genoegen mee .

narva77 (crew films)

• 12734 messages
  • 6540 votes

Nee, ik bedoel voor La Vie d'Adèle, of kan dat niet? Dat ie volgend jaar alsnog wordt genomineerd voor Beste Camerawerk of Beste Montage, etc. ??

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Tuurlijk, maar Benoit Debie was niet de cinematograaf van La Vie. Geef alleen aan wat voor mij echt telt dit jaar. Terwijl we het over La Vie hadden, dus snap je verwarring .

narva77 (crew films)

• 12734 messages
  • 6540 votes

Oeps! Heb beide films niet gezien, maar ik dacht dat zij de cinematografie van La Vie d'Adèle deed, omdat we het daar over hadden...

Heb even op YT gekeken, en ziet er wel interessant uit:

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

En met Spring Breakers gooide hi jer nog vrolijk een schepje bovenop. Ben ik niet de meest objectieve als het om die film gaat, maar Debie verdient zonder twijfel een nominatie.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Geen Farhadi. Opmerkelijk.

dimi303

• 3420 messages
  • 3692 votes

Mooi voor the broken circle breakdown.

narva77 (crew films)

• 12734 messages
  • 6540 votes

Maar wel met de film Omar van de Palestijns-Nederlandse regisseur Hany Abu-Assad. Leuk!

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

cordiacovens wrote:

Zijn score voor rush is veel beter

Klopt.

SaintOfKillers

• 382 messages
  • 339 votes

rokkenjager wrote:

Geen Farhadi. Opmerkelijk.

Bij de Academy zijn ze meestal geen fans van die grensoverschrijdende projecten bij Foreign Language. Frankrijk/Oostenrijk, zoals bij Amour, dat gaat nog, maar een Franse film als Iraans verkopen, dat lijkt wat te ver te gaan.

Waarmee ik niet ga beweren dat ze gelijk hebben.

SaintOfKillers

• 382 messages
  • 339 votes

Ik vind het trouwens niet al te spannend.

5 belangrijke voor 12 Years A Slave (film, regie, acteur, vrouwelijke bijrol, screenplay), Blanchett, Leto, Jagten, Stories We Tell, Frozen... en een zooi technische voor Gravity.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Ik hoop dat Captain Philips wat wint, geweldige film!

De genomineerden bij de PGA:

American Hustle

Blue Jasmine

Captain Phillips

Dallas Buyers Club

Gravity

Her

Nebraska

Saving Mr. Banks

12 Years a Slave

The Wolf of Wall Street

Grote verliezer is Inside Llewyn Davis en in mindere mate The Butler. Verrassing is Dallas Buyers Club en in mindere mate Blue Jasmine.

Aangezien DBC ook al bij SAG sterk vertegenwoordigd bleek en Llewyn Davis daar ook ontbrak, zou dit bij de Academy wel eens kunnen terugkeren.

De WGA nominaties

ORIGINAL SCREENPLAY

American Hustle

Blue Jasmine

Dallas Buyers Club

Her

Nebraska

ADAPTED SCREENPLAY

August: Osage County

Before Midnight

Captain Phillips

Lone Survivor

The Wolf of Wall Street

12 Years A Slave kwam niet in aanmerking, Llewyn Davis en Gravity werden gewoon genegeerd.

Voor Llewyn Davis begint het er heel slecht uit te zien, WGA, SAG en PGA gemist en bij DGA zal die ook wel afwezig zijn. Bij Gravity wordt de grootste zwakte (het script) wederom blootgelegd.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Dallas Buyers Club over Inside Llewyn Davis? Best verrassend wel allemaal voor Dallas Buyers Club, die scoort een WGA, PGA en SAG nom. Een Beste Film nominatie lijkt nu wel meer waarschijnlijk. Slecht nieuws inderdaad voor Inside Llewyn Davis eens weer, hoewel ik toch nog denk dat het genomineerd zal worden voor Beste Film, door de 5% regel en de Coen liefde. (Denk aan A Serious Man, die hetzelfde voor had)

Geen verliest voor Gravity. Die zal nog steeds genomineerd worden voor Beste Film en Regie. De SAG misser voor Gravity is ook begrijpelijk aangezien er maar 2 acteurs waren.

Ben verder blij voor Wolf of Wall Street. Hopelijk kan Scorsese ook een DGA nom scoren.

DGA:

McQueen

Cuaron

O'Russel

Jonze

Scorsese

Alt: Payne/Greengrass/(of kan Vallée voor Dallas hier ook binnen geraken???)

synec wrote:

Geen verliest voor Gravity. Die zal nog steeds genomineerd worden voor Beste Film en Regie. De SAG misser voor Gravity is ook begrijpelijk aangezien er maar 2 acteurs waren.

Maar Gravity is geen film die al blij mag zijn met een nominatie (zoals ILD of DBC) en verder kansloos is voor winst. Dat is een frontrunner, samen met 12 Years a Slave en American Hustle, die de schrijvers en de acteurs niet helemaal mee heeft en dan is winst gewoon heel moeilijk.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Gravity hoort inderdaad bij de frontrunners (met 12 Years en Hustle), maar een misser hier zag iedereen wel aankomen denk ik, en dat gaat bij de Oscars ook zo zijn vermoed ik. Ik zie Gravity sowieso niet genomineerd worden voor Beste Script. Het is eerder een film die mooi alles gaat winnen bij de Tech categorieën. En Cuaron staat nog steeds 2e voor de Beste Regie prijs na McQueen. Ik zou er niet van verschieten als het Beste Regie zelfs wint. (Zeer terecht en verdient zou het zijn) En die prijs, samen met 3 of 4 andere 'mindere' Oscars is nog steeds voldoende om Beste Film te winnen.

En hoewel het zelden meespeelt, zeker ook niet vergeten dat Gravity een massieve box-office succes is. Maar ik gok nog steeds zoals iedereen op 12 Years A Slave als de winnaar hoor.

Of de 3e theorie die zeker niet uit te sluiten valt: O. Russel wint Beste script. Cuaron Beste Regie en McQueen Beste Film.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Toch bizar dat Llewyn Davis geen nominatie kreeg van de gilde, want zeker op het gebied van dialogen kwam ik ze dit jaar niet tegen.

Maar waarom praat iedereen alsof Gravity de SAG verloren heeft? Bullock kreeg gewoon een nominatie en Clooney was nooit een serieuze kandidaat. Film deed het daar juist precies naar verwachtingen.

Ensemble is gewoon een verkapte "beste film" voor SAG. De uiteindelijke oscarwinnaar is daar altijd op zijn minst genomineerd. Alleen bij de allereerste awards was dat met Braveheart niet het geval, maar die won dan wel bij WGA, waar Gravity ook niet eens genomineerd is.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Blijft een uitzondering wat betreft Gravity denk ik. Je kan toch moeilijk een 'best ensemble' nominatie geven aan een film (met slechts twee acteurs) dat gewoon een 'one man' show is.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

synec wrote:

Blijft een uitzondering wat betreft Gravity denk ik. Je kan toch moeilijk een 'best ensemble' nominatie geven aan een film (met slechts twee acteurs) dat gewoon een 'one man' show is.

Precies wat ik dacht. Dat Gravity een nominatie zou krijgen voor zijn ensemble zou gewoon absurd zijn (en iedere nominatie voor Bullock voor die film is al een absurditeit te veel wat mij betreft, maar dat terzijde). Gravity ligt gewoon op de verwachte koers. Al denk ik dat het wat Beste Film bij een nominatie blijft. Hij zal 12 Years a Slave vermoedelijk (en naar mijn mening terecht) niet verslaan.

Dat Bullock won voor die doordeweekse performance in The Blind Side was al absurd. Stel je voor dat zo iemand een dubbele oscarwinnaar zou zijn . Staat ze daar mooi bij Bette Davis, Ingrid Bergman, Elizabeth Taylor en co.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.