- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het lijkt er vooralsnog gelukkig op dat ze weinig kans maakt tegenover Blanchett, die beter in dat rijtje past.
SaintOfKillers
-
- 382 messages
- 339 votes
Ik bedoelde eigenlijk 2 best actress winsten, Blanchett heeft alleen eentje in supporting.
Die vond ik trouwens onterecht, haar Hepburn vond ik een nogal irritante parodie, geen filmrol. Anderzijds had ze natuurlijk wel beste actrice moeten winnen (voor Elizabeth) i.p.v. Paltrow.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ook precies de namen die ik verwachte. Dit zou een onvoorspelbaar jaar moeten worden, door het vrij grote aanbod van hoog gewaardeerde films, maar alles verloopt voor de Oscars nog volgens verwachtingen. Nu afwachten wie de gildes allemaal gaan verkiezen als winnaars. Ik vermoed nog steeds dat 12 Years a Slave de grote winnaar gaat worden.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Scorsese is inderdaad een kleine verrassing, aangezien hij de meeste kans had om hier te missen. Ik verwacht wel dat Jonze op de Oscars ofwel Scorsese of Greengrass gaat vervangen.
DGA is ook bijna nooit 5/5 met de Oscars. Vorig jaar zelfs zeer uitzonderlijk slechts 2 van de DGA die het gehaald hebben.
Blijft jammer voor Inside Llewyn Davis die nu elke guild heeft gemist.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
ja inside llewyn davis, een fantastische film. Als de academy a serious man kan nomineren kunnen ze deze film hopelijk ook nomineren?
Verwacht eigenlijk ook Spike Jonze om de één of andere reden scorsese vervangen bij de oscars, maar misschien ook niet. Payne kan ook heel goed. wordt even puzzelen de komende week voor mijn voorspellingen
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Inside Llewyn Davis zal het wel halen. Hoop ik toch! Maar met de 5% regel moet dat wel zeker lukken.
Morgen de BAFTA'S. Die gaan nog veel bepalen, en dan kunnen we pas echt beginnen met de voorspellingen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Nebraska is een kleine, film met weinig ambitie. Aangenaam en goed gemaakt, maar niet het materiaal voor Oscars, buiten acteerwerk om (en ik zie Dern zo winnen!). Die gaat niet snel een nominatie voor Payne in de wacht slepen. Waarschijnlijk wel Beste Film, maar dan als één van de genomineerden die voor spek en bonen mee doet. Verwacht in ieder geval geen The Descendants of Sideways, dit is een meer bescheiden project en daardoor minder Oscarmateriaal.
Overigens kan ik de Coens of vooral Jonze inderdaad nog wel Scorsese zien vervangen. Die andere vier lijken me redelijk veilig. Hoogstens een kleine kans dat Greengrass het niet red.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Geen Jared Leto bij de Bafta's, terwijl dat toch een serieuze frontrunner is voor mannelijke bijrol. Dat wordt nog een spannende categorie.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
DiCaprio EN Bale bij Beste Acteur, en geen McConaughey... De categorie Beste Acteur is ook wel heel spannend, vooral gokken op wie het uiteindelijk zal halen om bij de genomineerden te zitten.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Before Midnight best adapted screenplay?
mjk87 (moderator films)
-
- 14537 messages
- 4521 votes
Dat viel me ook al op ja. Maar Indiewire plaatst het ook onder 'adapted', en al veel nominaties van allerlei groeperingen en gildes in die categorie, dus zal wel kloppen dan.
Volgens wiki 'adapted' van Sunrise en Sunset, maar of dat de reden is? Hier ook iets daarover.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes

De Oscar race goed gevolgd! Ben het bijna volledig eens in alle categorieën, ook met de mogelijke spoilers. Hoewel ik toch hoop dat we ook enkele leuke verrassingen krijgen. (Zoals het eigenlijk elk jaar wel in 1 van de grote categorieën gebeurt) Denk wel (en hoop) nog steeds dat Inside Llewyn Davis het eerder zal halen dan Dallas Buyers Club en Saving Mr. Banks...
Ik hoop vooral echt dat DiCaprio de nominatie haalt, en ja wat zou het mooi zijn voor Adèle, maar die kans lijkt helaas echt nihil. Maar met de zogenaamde 'passie stemmen', wat elk jaar wel voor verrassingen zorgt, weet je nooit.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Denk dat sequels sowieso beschouwt worden als adaptaties. Sunset kreeg in 2004 ook de nominatie voor Adapted Screenplay.
SaintOfKillers
-
- 382 messages
- 339 votes
Ik mis Sally Hawkins bij supporting.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Ik heb niet het idee dat ze genomineerd zal worden, geen SAG nominatie en sowieso weinig aandacht
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Zelfde kan je wel zeggen over Jonah Hill, die ook amper werd genoemd bij de critic awards. Een nominatie voor hem zou wel heel erg out of the blue zijn. Nu ik het nog eens bekijk mis ik ook nog wel Will Forte daar voor Nebraska. Die won tenslotte de NBR. Als de Academy gaga gaat voor Nebraska zie ik hem daar gemakkelijk genomineerd worden.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Forte zou misschien kunnen, maar dan moeten Nebraska wel meer nominaties krijgen, dan zal Payne er ook wel 1 krijgen. En die zie ik er eerder 1 ontvangen dan Forte eerlijk gezegd, de NBR blijft een prijs van de critici en die zitten er maar weinig in de academy.
SaintOfKillers
-
- 382 messages
- 339 votes
Nominaties bij BAFTA, de Globes en de Independent Spirit Awards zou ik niet als weinig aandacht omschrijven voor Hawkins. Het lijkt me waarschijnlijker dan Margot Robbie.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Dat viel me ook al op ja. Maar Indiewire plaatst het ook onder 'adapted', en al veel nominaties van allerlei groeperingen en gildes in die categorie, dus zal wel kloppen dan.
Volgens wiki 'adapted' van Sunrise en Sunset, maar of dat de reden is? Hier ook iets daarover.
Oke, bedankt. Is me allemaal duidelijker nu.
@ synec dat lijkt mij minder aannemelijk.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Geldt dat ook voor officieuze sequels?