- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Als 12 years a Slave de award voor Best Original Score zou winnen zou de Academy zich compleet belachelijk maken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wie dan? Laat me raden, John Williams. Een beetje intersubjectiviteit mag wel
. Graag 1 van deze 12 Academy! Een biased tip van mij: Cliff Martinez! Doe er uw voordeel mee.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Wie dan? Laat me raden, John Williams. Een beetje intersubjectiviteit mag wel
. Graag 1 van deze 12 Academy! Een biased tip van mij: Cliff Martinez! Doe er uw voordeel mee.]
Ik ben ook wel erg benieuwd ja, waarom dat zo belachelijk zou zijn.. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Overigens een goede score van Zimmer, misschien wel zijn beste sinds The Thin Red Line. Zie echt geen aanleiding waarom The Academy zich dan belachelijk zou maken. Benieuwd naar de argumentatie van JW, maar ik verwacht fanboy geblaat
.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
welke heeft Williams nu weer gemaakt trouwens, Hobbit zeker?
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
SaintOfKillers
-
- 382 messages
- 339 votes
Overmorgen SAG nominaties, eigenlijk de enigen die echt belangrijk zijn in december.
Ja, dag erna de Globes uiteraard, die zijn ook leuk, maar hebben wat minder belang in oscar-opzicht.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
’12 years a slave’ heeft meeste nominaties te pakken bij Online Film Critics | Filmtakers
Washington Film Critics: ’12 Years a Slave’ en Cuarón winnen | Filmtakers
’12 Years a Slave’ ‘Nebraska’ & ‘Her’ scoren meeste nominaties bij St. Louis critics | Filmtakers
Detroit Critics: ‘American Hustle’ & ‘Short term 12′ scoren meeste nominaties. | Filmtakers
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Overmorgen SAG nominaties, eigenlijk de enigen die echt belangrijk zijn in december.
Ja, dag erna de Globes uiteraard, die zijn ook leuk, maar hebben wat minder belang in oscar-opzicht.
klopt helemaal, SAG is zeer belangrijk. maar veel academy leden zien pas films op het laatste moment, vandaar dat alles kan helpen om de films bovenop de stapel screeners te krijgen. De Globes zijn daarin wel weer zeer belangrijk, de awards opzich stellen weinig voor. Ook de critics choice nominaties zijn zeker wel van belang aangezien die show ook live op televisie wordt uitgezonden
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Hmm, wat een voorspelbare line-up bij de SAGs. (Categorie Beste Actrice kon niet saaier zijn.)
Het verandert erg weinig aan wat we tot nu toe al weten. (Enja The Butler blijft er nog steeds zo afgrijselijk slecht uit zien!)
De enige verassing was misschien Daniel Bruhl voor beste bijrol.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wel erg veilige keuzes bij de SAGs inderdaad
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
American Hustle samen met 12 Years a Slave frontrunners in de nomineer. Ook twee films waar ik enorm naar uit kijk, dat is wel eens anders geweest. Al zijn er ook hier weer grote afwezigen (ik noem geen namen). Trieste snubs.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Het is wel vrij spannend inderdaad, ook wel eens anders geweest. Ben toch benieuwd of 12 years a slave ook daadwerkelijk alles gaat winnen.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Update na Sag en Golden Globes nominaties:
SaintOfKillers
-
- 382 messages
- 339 votes
Ik verwacht dat American Hustle een typische David O. Russell film wordt. Kortom, als hij iets wint, dan is het voor acteerwerk, regie en film zie ik niet gebeuren.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Corran
-
- 369 messages
- 388 votes
Ze moesten zich zwaar forceren om er 4 te bedenken voor best actress in an action movie. Lilly en Paltrow 
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Ik ben ook wel erg benieuwd ja, waarom dat zo belachelijk zou zijn..
Omdat Hans Zimmer veel grotere projecten heeft gehad, er nog geen eens een officiële score van die muziek uit is gekomen, er staan maar 2 nummers van nog geen 5 minuten online. Bovendien zou dat erg scheef staan op de rest van zijn carriere waarin hij nog geeneens een score won voor werken als Gladiator, The Thin Red Line en The Last Samurai.
Ik vind The Book Thief geweldig, van mij zou echter ook After Earth, Saving Mr. Banks of The Hobbit 2 mogen winnen. Of natuurlijk Game of Thrones III van Ramin Djawadi (maar dat kan helaas niet). 
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Cliff Martinez is ook geweldig, die gun ik het ook hoor. Ik gun het alleen Hans Zimmer niet echt voor die score, die is zooooooo standaard.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Zijn score voor rush is veel beter
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2287 votes
Shortlist Oscar Foreign Language
The Broken Circle Breakdown zit erbij!
narva77 (crew films)
-
- 12734 messages
- 6540 votes
The Broken Circle Breakdown
Leuk voor België, ik gun het ze van harte!
Jammer dat Borgman er niet bij zit zeg, maar ik had al zo'n vermoeden.
Jagten mag van mij winnen.
Ik had trouwens zelf eerder een film als Halimin Put of Krugovi verwacht i.p.v. die Bosnische film van Danis Tanovic eigenlijk.
SaintOfKillers
-
- 382 messages
- 339 votes
Lijkt me erg sterk indien The Broken Circle Breakdown nu nog naast een nominatie grijpt, ze lijken me zelfs de enige bedreiging voor Jagten (ik acht La Grande Bellezza volstrekt kansloos).
DonPeliculón
-
- 775 messages
- 980 votes
Geen La Vie d'Adèle dus? Had die stiekem toch wel verwacht eigenlijk.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
La Vie d'Adele kan niet genomineerd worden.