• 178.420 movies
  • 12.235 shows
  • 34.017 seasons
  • 647.758 actors
  • 9.378.960 votes
Profile

De Oscars

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Als 12 years a Slave de award voor Best Original Score zou winnen zou de Academy zich compleet belachelijk maken.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Wie dan? Laat me raden, John Williams. Een beetje intersubjectiviteit mag wel . Graag 1 van deze 12 Academy! Een biased tip van mij: Cliff Martinez! Doe er uw voordeel mee.

http://www.indiewire.com/static/dims4/INDIEWIRE/5581167/2147483647/thumbnail/680x478/?url=http%3A%2F%2Fd1oi7t5trwfj5d.cloudfront.net%2F04%2F4c%2F859499584443a56316ca3f373d28%2F2013-15-best-film-scores.jpg

eRCee

• 13443 messages
  • 1979 votes

Interessant, de LAFCA geeft Blanchet en Exarchopoulos allebei de award voor beste actrice.

Hup Adèle!

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

Naomi Watts wrote:

Wie dan? Laat me raden, John Williams. Een beetje intersubjectiviteit mag wel . Graag 1 van deze 12 Academy! Een biased tip van mij: Cliff Martinez! Doe er uw voordeel mee.]

Ik ben ook wel erg benieuwd ja, waarom dat zo belachelijk zou zijn..

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Overigens een goede score van Zimmer, misschien wel zijn beste sinds The Thin Red Line. Zie echt geen aanleiding waarom The Academy zich dan belachelijk zou maken. Benieuwd naar de argumentatie van JW, maar ik verwacht fanboy geblaat .

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

welke heeft Williams nu weer gemaakt trouwens, Hobbit zeker?

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

The book thief geloof ik

Overmorgen SAG nominaties, eigenlijk de enigen die echt belangrijk zijn in december.

Ja, dag erna de Globes uiteraard, die zijn ook leuk, maar hebben wat minder belang in oscar-opzicht.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

SaintOfKillers wrote:

Overmorgen SAG nominaties, eigenlijk de enigen die echt belangrijk zijn in december.

Ja, dag erna de Globes uiteraard, die zijn ook leuk, maar hebben wat minder belang in oscar-opzicht.

klopt helemaal, SAG is zeer belangrijk. maar veel academy leden zien pas films op het laatste moment, vandaar dat alles kan helpen om de films bovenop de stapel screeners te krijgen. De Globes zijn daarin wel weer zeer belangrijk, de awards opzich stellen weinig voor. Ook de critics choice nominaties zijn zeker wel van belang aangezien die show ook live op televisie wordt uitgezonden

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Hmm, wat een voorspelbare line-up bij de SAGs. (Categorie Beste Actrice kon niet saaier zijn.)

Het verandert erg weinig aan wat we tot nu toe al weten. (Enja The Butler blijft er nog steeds zo afgrijselijk slecht uit zien!)

De enige verassing was misschien Daniel Bruhl voor beste bijrol.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Wel erg veilige keuzes bij de SAGs inderdaad .

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

American Hustle samen met 12 Years a Slave frontrunners in de nomineer. Ook twee films waar ik enorm naar uit kijk, dat is wel eens anders geweest. Al zijn er ook hier weer grote afwezigen (ik noem geen namen). Trieste snubs.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Het is wel vrij spannend inderdaad, ook wel eens anders geweest. Ben toch benieuwd of 12 years a slave ook daadwerkelijk alles gaat winnen.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Update na Sag en Golden Globes nominaties:

Oscar Voorspellingen | Filmtakers

SaintOfKillers

• 382 messages
  • 339 votes

Ik verwacht dat American Hustle een typische David O. Russell film wordt. Kortom, als hij iets wint, dan is het voor acteerwerk, regie en film zie ik niet gebeuren.

Corran

• 369 messages
  • 388 votes

Ze moesten zich zwaar forceren om er 4 te bedenken voor best actress in an action movie. Lilly en Paltrow

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Montorsi wrote:

Ik ben ook wel erg benieuwd ja, waarom dat zo belachelijk zou zijn..

Omdat Hans Zimmer veel grotere projecten heeft gehad, er nog geen eens een officiële score van die muziek uit is gekomen, er staan maar 2 nummers van nog geen 5 minuten online. Bovendien zou dat erg scheef staan op de rest van zijn carriere waarin hij nog geeneens een score won voor werken als Gladiator, The Thin Red Line en The Last Samurai.

Ik vind The Book Thief geweldig, van mij zou echter ook After Earth, Saving Mr. Banks of The Hobbit 2 mogen winnen. Of natuurlijk Game of Thrones III van Ramin Djawadi (maar dat kan helaas niet).

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Cliff Martinez is ook geweldig, die gun ik het ook hoor. Ik gun het alleen Hans Zimmer niet echt voor die score, die is zooooooo standaard.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Zijn score voor rush is veel beter

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2287 votes

Shortlist Oscar Foreign Language

The Broken Circle Breakdown zit erbij!

narva77 (crew films)

• 12734 messages
  • 6540 votes

The Broken Circle Breakdown Leuk voor België, ik gun het ze van harte!

Jammer dat Borgman er niet bij zit zeg, maar ik had al zo'n vermoeden.

Jagten mag van mij winnen.

Ik had trouwens zelf eerder een film als Halimin Put of Krugovi verwacht i.p.v. die Bosnische film van Danis Tanovic eigenlijk.

SaintOfKillers

• 382 messages
  • 339 votes

Lijkt me erg sterk indien The Broken Circle Breakdown nu nog naast een nominatie grijpt, ze lijken me zelfs de enige bedreiging voor Jagten (ik acht La Grande Bellezza volstrekt kansloos).

DonPeliculón

• 775 messages
  • 980 votes

Geen La Vie d'Adèle dus? Had die stiekem toch wel verwacht eigenlijk.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

La Vie d'Adele kan niet genomineerd worden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.