- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Wordt waarschijnlijk de inzending van Denemarken voor volgend jaar
DonPeliculón
-
- 775 messages
- 980 votes
Hij wordt zeker pas in 2013 in de VS gereleased dan? Kan nergens een Amerikaanse releasedatum vinden voor deze film.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Ja zal wel in 2013 worden inderdaad dat die film daar uitgebracht wordt
DonPeliculón
-
- 775 messages
- 980 votes
2013 inderdaad ja, heb het gelukkig nog kunnen verbeteren.
Hetzelfde verhaal als met bijvoorbeeld Intouchables dit jaar dus.
Leland Palmer
-
- 23806 messages
- 4953 votes
Hierbij alle nominaties op een rijtje van de Globes.
- BEST PICTURE (DRAMA)
- BEST ACTOR (DRAMA)
- DIRECTOR
- SCREENPLAY
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Ik ben benieuwd of Spielberg weer eens een Oscar pakt
Ik vergeet altijd dat hij er maar slechts 2 heeft.
SaintOfKillers
-
- 382 messages
- 339 votes
Het is alweer even geleden dat er nog eens een split was tussen film en regie, misschien zit dat er wel in.
Martin Van K
-
- 9050 messages
- 4568 votes
Alle nominaties op een rijtje: 2013 Oscar Nominees | 85th Academy Awards Nominees - oscar.go.com
weinig verrassingen!
SaintOfKillers
-
- 382 messages
- 339 votes
Geen nominaties voor Hooper, Affleck of Bigelow.
Wie gaat dan Lincoln nog tegenhouden?
SaintOfKillers
-
- 382 messages
- 339 votes
En er waren best wat grote verrassingen, hoor.
Haneke en Zeitlin bij regie, geen Intouchables,...
Martin Van K
-
- 9050 messages
- 4568 votes
En er waren best wat grote verrassingen, hoor.
Haneke en Zeitlin bij regie, geen Intouchables,...
ik had het vooral over de categorie beste film. In de andere categorieen inderdaad een paar kleinere verrassingen. Nu ja, echt compleet uit het niets komen de meeste toch ook niet.
SaintOfKillers
-
- 382 messages
- 339 votes
Mja, ook in beste film had je wat kleinere verrassingen. Geen Moonrise Kingdom bijvoorbeeld en de combinatie Beasts én Amour. Die laatste is sowieso een van de grote winnaars.
Ik begin te denken (misschien eerder hopen) dat Riva misschien wel een kans heeft op winst, ik denk dat het al moeilijker was om genomineerd te worden (wegens te onbekend)
Mochizuki Rokuro
-
- 18948 messages
- 16840 votes
Wie gaat dan Lincoln nog tegenhouden?
Silver Linings Playbook blijkbaar. Die staat ook in elke categorie lijkt wel. Of Life of Pi (?)
Toch wel verrassend om Intouchables niet terug te zien. En goed om Riva terug te zien. Vind de regie ook de meest verrassende inderdaad.
edit: En vooral The Master en Moonrise Kingdom zijn inderdaad opvallende ontbrekende titels - met name die eerste.
Montorsi
-
- 9791 messages
- 2401 votes
Leuk voor Zeitlin en Beasts of the Southern Wild zeg 
Montorsi
-
- 9791 messages
- 2401 votes
Moonrise Kingdom en vooral Intouchables ja zijn nergens te bekennen. Maar was laatstgenoemde niet redelijk tegenvallend qua box-office in de VS?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Geen verrassingen nee. Was Elle Fanning niet gerechtigd voor best actress?
Ceeda7
-
- 3544 messages
- 1381 votes
Zeer tevreden met de terechte nominaties voor Amour!
Lincoln wordt grote winnaar, Daniel Day Lewis voor z'n derde?
Krijgt Tim Burton eindelijk zijn langverwachte oscar beet voor beste animatiefilm?
Skyfall verassend genomineerd voor beste cinematografie, uniek voor een Bondfilm, ook Adele zal misschien iets wegkapen!
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
geen Affleck en Bigalow voor regie is nogal verrassend.
SaintOfKillers
-
- 382 messages
- 339 votes
Moonrise Kingdom en vooral Intouchables ja zijn nergens te bekennen. Maar was laatstgenoemde niet redelijk tegenvallend qua box-office in de VS?
Intouchables werd kritisch niet zo heel hoog gewaardeerd in de VS. Zelfs de Amerikanen vonden het te geforceerd sentimenteel en die zijn heel veel gewend.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Niemand heeft die film gezien, niet eens kanshebber op een nominatie.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Skyfall verrassend qua cinematografie? Lijkt me niet met Deakins en de Arri Alexa.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Niemand heeft die film gezien, niet eens kanshebber op een nominatie.
Heeft toch op Amerikaanse festivals gedraaid? Of gaat het echt alleen om reguliere releases?
Spetie
-
- 38871 messages
- 8537 votes
Je hebt niets te klagen toch met je nrs 1 en 2 genomineerd?
Hedser
-
- 36 messages
- 1336 votes
Maar Intouchables is ook niet genomineerd voor beste buitenlandstalige film, dat verbaast me dan wel weer.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik ben er ook heel content mee, eindelijk. Ik had Fanning er graag bij gehad (al is dat puur op basis van horen zeggen, zie Ginger & Rosa pas op het IFFR maar heb wel een zwak voor haar talent.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3710 votes
Opvallend dat Intouchables geen nominatie heeft gehad.
En geen Anthony Hopkins voor Hitchcock? Zou dat zijn omdat ie zich zo negatief heeft uitgelaten over de filmprijs (en filmprijzen in het algemeen)?
nilserr
-
- 158 messages
- 636 votes
Geen Tarantino voor regie? Geen beste film, regie en scenario voor Paul Thomas Anderson? Ongelofelijk!
SaintOfKillers
-
- 382 messages
- 339 votes
Opvallend dat Intouchables geen nominatie heeft gehad.
En geen Anthony Hopkins voor Hitchcock? Zou dat zijn omdat ie zich zo negatief heeft uitgelaten over de filmprijs (en filmprijzen in het algemeen)?
Ik denk dat Hitchcock en alles wat erbij hoort, gewoon niet goed genoeg was voor nominaties.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Pablo Fabula's No ook genomineerd zie ik. Ook netjes.
Mochizuki Rokuro
-
- 18948 messages
- 16840 votes
Ik denk dat Hitchcock en alles wat erbij hoort, gewoon niet goed genoeg was voor nominaties.
Ik zie ze alleen bij make-up inderdaad. Toch zijn biografieën meestal een zekerheidje bij de nominaties (en awards).
Ik zie die Hobbit ook vrijwel nergens opduiken trouwens. maar da's dan ook geen biografie. Op het oog is de actrice categorie sterker bezet dan de acteurs, of zie ik iets over het hoofd?