• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.092 actors
  • 9.372.312 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Mijn programma.

Vrijdag 4 februari:

20.45 We don't live here anymore

En dan is het IFFR voor mij ook weer voorbij.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Goodfella wrote:

Vrijdag 4 februari

10.15 | CI3 | A Hole in My Heart

Op nuchtere maag ?

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

Lol@Goodfella .

Ik hoop voor je dat je ze nog uit elkaar weet te houden.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Goodfella wrote:

Check.

Alleen schijnt de AH To Go ergens tussen wat bioscopen weg te zijn, da's weer iets minder.

Tja die gingen weg omdat daar juist zo grote rij altijd was. Liep altijd zo de ''echte'' in en uit... Maar voor bv. lekker vis het zaakje op de coolsingel vlakbij de Bijenkorf aan te raden Of voor niet lekkere koffie het zaakje op de hoek bij de korte hoogstraat!

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

Is het jullie ook opgevallen, maar ik zie niets meer over het bewaren van 30% van de kaarten tot de voorstellingsdag.

Zou dit betekenen dat de volle 100% al in de voorverkoop gaat?

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

Goodfella wrote:

Alleen schijnt de AH To Go ergens tussen wat bioscopen weg te zijn, da's weer iets minder.

De 'normale' AH zit 25 meter verder waar die TO GO zat.

En er is nog een To Go in CS, dus dat is ook op loopafstand.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

petey wrote:

Is het jullie ook opgevallen, maar ik zie niets meer over het bewaren van 30% van de kaarten tot de voorstellingsdag.

Zou dit betekenen dat de volle 100% al in de voorverkoop gaat?

Ja wist je dat niet

Darius

• 18 messages
  • 56 votes

Ik kom er niet uit. Ik wou graag 2046, Izo, Primer en How'l Moving Castle zien maar dat zou betekenen dat laatstgenoemde pas om 1 uur afgelopen zou zijn en dat gaat niet als je met de trein gaat. Dit jaar dus geen IFFR voor mij

puck

• 399 messages
  • 931 votes

Er rijden toch wel nachttreinen?

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

neo schreef:

(quote)

Ja wist je dat niet

En internetters hebben nu voorrang want die kunnen van 00:00 alles volboeken totdat de kassa open gaat, of werkt het zo niet ?

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

neo wrote:

Tja die gingen weg omdat daar juist zo grote rij altijd was. Liep altijd zo de ''echte'' in en uit... Maar voor bv. lekker vis het zaakje op de coolsingel vlakbij de Bijenkorf aan te raden Of voor niet lekkere koffie het zaakje op de hoek bij de korte hoogstraat!

En kent er iemand ook nog een gewone fatsoenlijke snackbar in de buurt van de bioscopen, want daar heb ik vorig jaar tevergeefs naar lopen zoeken. Ik kwam alleen maar McDonald's, Burger King en meer van dat soort ranzigheid tegen. Ik wil gewoon een Hollands patatje speciaal kunnen eten tussen de films door.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Bram Ladage bij de Mediamarkt, Bram Ladage op de Hoogstraat, Kruisplein vlak naast de Lijnbaan staat meestal ook wel nog een andere oer Hollandse...

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Ja, bij die Bram Ladage daar kwam ik vorig jaar ook uit, maar daar kun je niet zitten (en het was slecht weer) en ze geven patat in puntzakjes... (wie dat ooit verzonnen heeft een Belg waarschijnlijk )

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

En het programma van mij en mijn vader...(de zondag word nog langer)

zaterdag 29-1

-4 Ilya Khrhanovsky

-Le consequenze dell'amore

-Minotauromaquia en Primer

-The Tuner

zondag 30-1(hiervoor dus nog meer maar dat moeten we nog bedenken).

-Dead Man's Shoes

-Goddes

Je kan trouwens toch reserveren vanaf morgennacht 12 uur?

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

En nog een vraag komt er zoiets als de IFFR moviemeter top tien 2005?(net zo als de top honderd per jaar)

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

Lap tekst uit het Rotterdams Dagblad (je kan niet linken) van vandaag:

Vrees voor chaos bij kaartverkoop filmfestival

Rotterdam - Filmliefhebbers uit met name andere delen van het land vrezen dat zij achter het net vissen bij de verkoop van kaartjes voor de meest gewilde voorstellingen op het International Film Festival Rotterdam (IFFR). De kaartverkoop begint komende nacht om 00.00 uur via internet, maar computerdeskundigen voorspellen dat de festivalcomputer als gevolg van de grote belangstelling direct 'plat' gaat. In dat geval zijn festivalgangers aangewezen op de reguliere kaartverkoop. Die vindt vanaf zaterdag vanaf 9 uur exclusief plaats in de Doelen.

De vrees is niet geheel ongegrond, want ook verleden jaar liep de kaartverkoop via de elektronische snelweg direct in het honderd. Om herhaling te voorkomen deed het festival vorige week een proef waarbij honderden medewerkers werd gevraagd tegelijkertijd vanuit huis kaartjes te bestellen. Ook bij die gelegenheid kon de computer de drukte niet aan. De festivalorganisatie blijft optimistisch gestemd. De afdeling automatisering zegt dat er lering is getrokken uit beide genoemde voorvallen.

Een groep Rotterdamse filmfreaks zou er geen traan om laten als de computer wederom op tilt slaat. Verenigd onder de noemer 'Verontruste Filmliefhebbers' vinden zij het absurd dat mensen met een internetaansluiting negen uur voorsprong krijgen op mensen die ouderwets in de rij willen aansluiten.

Woordvoerder John van Gestel, festivalganger-van-het-eerste-uur: ,,Voor de kaartverkoop van The Rolling Stones krijgen mensen met internet ook geen tijdsvoordeel. Ik kan de handelwijze van het festival niet goed volgen. Festivalgangers worden bovendien op kosten gejaagd. Wie via internet reserveert, betaalt per kaartje een euro meer. Dat loopt voor de mensen in ons clubje aardig in de papieren. De meesten willen tussen de dertig en veertig films zien.''

Van Gestel onderhoudt nauw contact met zo'n veertig festivalgangers, gezamenlijk goed voor de aanschaf van ongeveer duizend bioscoopkaartjes. ,,Niemand is hierover te spreken. In plaats van reserveren kun je ook direct betalen met je creditcard, maar ook dan ben je extra geld kwijt. Bovendien is elektronisch betalen allerminst veilig. Verder is het nadeel dat je via internet slechts vier kaartjes per voorstelling kunt kopen. Er zijn voorstellingen waar wij met zestien mensen naartoe willen.''

Woordvoerder Bert-Jan Zoet van het filmfestival vindt de verkoopmethode de moeite van het proberen waard. ,,We verwachten dat er 's nachts op internet een minder grote run op de kaarten ontstaat dan wanneer we wederom om 9 uur 's ochtends zouden beginnen. Verder is het natuurlijk niet zo dat we de ene groep mensen achter willen stellen bij een andere. Iedereen heeft de mogelijkheid om via internet te reserveren.''

Zoet erkent dat de reserveringskosten zijn gestegen, maar die beslissing is niet ingegeven door geldzucht. ,,Zeker op internet reserveren mensen heel gemakkelijk. Veel bestelde kaartjes worden vervolgens niet opgehaald. Door de prijsstijging proberen we het reserveren onaantrekkelijker te maken. We hebben het liefst dat mensen direct afrekenen.''

Van Gestel voorspelt dat de eerste voorstellingen van films als 'Sideways', 'Paradise Girls' en '2046' binnen enkele minuten uitverkocht zijn. Volgens Bert Jan Zoet zou dat een logisch gevolg zijn van de gewoonte van een harde kern cinefielen zo snel mogelijk zo veel mogelijk kaartjes in te slaan. De voorlichter raadt andere belangstellenden aan de eerste storm over te laten waaien. ,,Wie zondag of maandag kaartjes koopt, is bij de kassa direct aan de beurt en heeft echt nog alle keus. Om het in perspectief te plaatsen, verleden jaar verkochten we uiteindelijk 355.000 kaartjes.''

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Om herhaling te voorkomen deed het festival vorige week een proef waarbij honderden medewerkers werd gevraagd tegelijkertijd vanuit huis kaartjes te bestellen. Ook bij die gelegenheid kon de computer de drukte niet aan.

Als het met enkele honderden al mis ging, heb ik er weinig vertrouwen in dat het vannacht met waarschijnlijk duizenden op eens wel goed zou gaan.

,,Bovendien is elektronisch betalen allerminst veilig. Verder is het nadeel dat je via internet slechts vier kaartjes per voorstelling kunt kopen. Er zijn voorstellingen waar wij met zestien mensen naartoe willen.''

Dit echt grote onzin, elektronisch betalen met creditcard is veilig genoeg. Ik vind het terecht dat mensen maar 4 kaarten mogen kopen, als ze met 16 willen gaan ze toch met 4 man bestellen/in de rij staan, ik zie het probleem niet.

Woordvoerder Bert-Jan Zoet van het filmfestival vindt de verkoopmethode de moeite van het proberen waard. ,,We verwachten dat er 's nachts op internet een minder grote run op de kaarten ontstaat dan wanneer we wederom om 9 uur 's ochtends zouden beginnen''

Ik denk eerder het tegenovergestelde. Bovendien kunnen mensen in de regio Rotterdam EN via internet EN (als het niet lukt) ook nog in de rij gaan staan.

,,Zeker op internet reserveren mensen heel gemakkelijk. Veel bestelde kaartjes worden vervolgens niet opgehaald. Door de prijsstijging proberen we het reserveren onaantrekkelijker te maken. We hebben het liefst dat mensen direct afrekenen.''

Waarom moet je dan als je met creditcard betaalt ook meer betalen?

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Ik hou de namen nooit zo bij, maar is het nou zo dat elk jaar iemand anders wordt aangetrokken om de kaartverkoop te regelen? Het lijkt er verdomde veel op.. EN ik kan me ook wel voorstellen dat je snel genoeg krijgt van deze job, met al die (terecht) klagende filmfreaks .

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

FisherKing schreef:

(quote)
Op nuchtere maag ?

Een ongenuanceerde ex-feelgoodregisseur in de morgen, is een dag zonder zorgen.

Geen idee wat ik serieus van m'n lijst ga kijken trouwens. Verkeer in de luxe positie dat ik als pers overal heen kan, dus ik zie tijdens het festival wel tot hoever ik kom.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Ach, vorig jaar kwam ik er uiteindelijk ook door en had ik op één na alle kaartjes die ik wilde, als dat dit jaar weer lukt is het al die frustratie wel waard.

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

Goodfella wrote:

Geen idee wat ik serieus van m'n lijst ga kijken trouwens. Verkeer in de luxe positie dat ik als pers overal heen kan, dus ik zie tijdens het festival wel tot hoever ik kom.

Kun je één van die Howl's Moving Castle-zitplaatsen niet afstaan dan?

puck

• 399 messages
  • 931 votes

kappeuter wrote:

Ik vind dat ze juist korting moeten geven bij internetbestellingen. Helemaal als je die direct per cc betaalt. Scheelt wachrijen en personeelskosten.

Eigenlijk zou je die meteen afgerekende kaarten per post moeten ontvangen. Kan zeker niet?

Zou wel moeten kunnen... Als je online bestelt en betaalt bij de Ticketservice sturen ze je razendsnel de kaarten op zodra ze je creditcard-betaling binnen hebben. Werkt uitstekend.

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Maak ik hier uit op dat het vannacht is trouwens, want dan moet ik even snel de laatste knopen doorhakken...

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

Hakken maar....:)

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Wel allemaal naar Primer gaan, he?

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Ik in ieder geval wel, dat is de enige film die ik echt heel graag wil zien, ben erg benieuwd.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Trouwens... Rotterdammerung Wat een geweldig initiatief.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

Is er ergens eigenlijk een complete lijst van films die een dsitributeur hebben? Of kan ik dat alleen gokken door info van o.a. MM en de ondertitelingstaal?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Misschien heb je hier wat aan:

Bright Angel releasedata

CASSHERN 10 februari 2005

MY ARCHITECT- A Son’s Journey 24 februari 2005

BIN-JIP 10 maart 2005

LE CHIAVI DI CASA 31 maart 2005

NOBODY KNOWS 14 april 2005

GREEN HAT 5 mei 2005

NEMMENO IL DESTINO 26 mei 2005

TEMPORADA DE PATOS 9 juni 2005

VITAL 23 juni 2005

Releasedata Paradiso Entertainment Nederland films (inclusief de films die op het IFFR vertoond worden) in de komende periode:

Birth 17 februari

Brodeuses 17 februari

9 Songs tba

Café Lumiere tba

Palindromes tba

Crónicas tba

Howl’s Moving Castle tba

A-film

My Summer of love 21 april

Turtles can fly 17 februari

Enduring Love 24 maart

We don't live here anymore 31 maart

Brothers 3 maart

Three... Extremes tba

Hana & Alice tba

Undertow augustus 2005

Electric Shadows tba

Zwarte Zwanen 14 april

Hawaii, Oslo 30 juni

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Reuze Handig

Kan ik tenminste de "echte" festival-films eruitfilteren.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.