- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
En voor de volledigheid hier ook nog Screen Daily
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ze communiceren het nu zelf als herstructureren organisatie:
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
Slecht om te lezen. En dan zeggen dat dat gebaseerd is op wegvallende inkomsten door tegenvallende online verkopen afgelopen 2 coronaedities. Volgens mij lag dat er puur aan dat de selectie van films destijds benedenmaats was, weinig gericht op avontuur (waar vaste IFFR-bezoekers juist op af komen) en teveel op veilige keuzes. Zo'n festival is IFFR voor het grootste deel nooit geweest, en de bezoekers die daarmee werden geprobeerd te lokken om de inkomsten veilig te stellen, zitten juist meer op streamingdiensten en evt. sporadisch bioscoopbezoek, niet de filmcracks.
Als ze dit goed willen doen, wat volgens mij al bijna niet meer mogelijk is. moet er erg in de avontuurlijke geest van Hubert Bals geprogrammeerd gaan worden, waar diversiteit dus centraal staat en kans voor kleine films en makers die juist kwaliteit bieden. Maar als ik deze quote dan lees "In een reactie schrijft Olaf Möller, lid van het oude én nieuwe team, dat vorige directeuren van IFFR de programmeurs ‘hun gang lieten gaan’. De verhouding met de artistiek directeur is volgens hem simpel: ‘de directeur stelt vast, de programmeurs implementeren.’" vrees ik dat een enkeling met zwaard en scepter de koers wil bepalen, en de freelancers naar de pijpen moeten dansen. Dat kan enkel leiden tot verdere afkalving van kwaliteit en sfeer.
En als die enkelingen aan "de top" het niveau hanteren van incontinentiemateriaal naar journalisten sturen om (vermeend) lekken, en afspraken te maken voor afvalklinieken, dan wijst het behalve naar onvolwassenheid ook naar een zwijgcultuur die we helaas in dit land al teveel aan de top meemaken.
Allemaal lekker naar Berlijn dan maar?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Competitiewinnaars bevestigd voor IFFR 2022: Return of the Tiger | IFFR
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Titels 'inhaaleditie' IFFR 2022 bekendgemaakt - Filmkrant
De 2022-editie van het International Film Festival Rotterdam viel, net als het jaar daarvoor, door corona in het water. Alleen pers en vertegenwoordigers van de filmindustrie kregen tussen 26 januari en 6 februari online toegang tot de competitiefilms. Maar er komt een herkansing voor de rest van het publiek: Return of the Tiger (14 t/m 16 oktober). Het programma is net bekendgemaakt.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
een 'misleidende' kop want volgens mij wordt er niets vertoond dat dit voorjaar nog niet on demand te zien was. Het is een goede kans voor cinefiel publiek om de Tigers en/of Tiger shorts die ze dit voorjaar misten (bijvoorbeeld omdat ze geen behoefte hadden aan on demand) alsnog te zien, al dan niet in het bijzijn van de makers. Zelf laat ik de editie aan me voorbij gaan; deels omdat ik al zag wat ik wilde zien, deels omdat de timing erg onhandig is (tegelijk met Gent).
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
een 'misleidende' kop want volgens mij wordt er niets vertoond dat dit voorjaar nog niet on demand te zien was. Het is een goede kans voor cinefiel publiek om de Tigers en/of Tiger shorts die ze dit voorjaar misten (bijvoorbeeld omdat ze geen behoefte hadden aan on demand) alsnog te zien, al dan niet in het bijzijn van de makers.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Ik ga inderdaad aan mezelf twijfelen, ik heb een aantal titels on demand kunnen kijken en vorig jaar was het zo dat er tot tweemaal toe publieksaanbod was (heb toen zelf ook een aantal publieksstreams gezien). Nu je het zo zegt, staat me bij dat de films dit voorjaar misschien alleen voor pers beschikbaar waren, maar ging dat echt om alle titels of was een deel wel online voor publiek te zien?
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Prijs voor beste filmpublicatie op tumultueuze wijze uitgereikt aan IFFR.
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
ai, zit echt vrijwel niks boeiends voor me bij. Achrome, maar om voor eentje naar R'dam op en neer te gaan... Eami, maar tegelijk met Achrome, of ook zondag voor één film afreizen...Denk niet dat dit 'm wordt, in januari maar weer zien hoe het wordt.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Achrome had ik wel graag op groot doek gezien. Maar om er inderdaad voor af te reizen... misschien als je de auto pakt voor "The Plains"? 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Ik ben bezig met een miniweekendje van vijf films. Vier gehad, ik doe er nog een. Beste was A Criança. Maar morgen doe ik de tiger winnaar nog. Festivalsfeer hangt er niet echt, maar het zijn mijn eerste IFFR films sinds januari 2020 dus ik mopper niet.
Kan iemand Achrome en The Plains nog toevoegen?
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Mini-eindlijstje:
1. A Criança 4.0*
2. The Plains 3.5*
3. Eami 3.5*
4. Achrome 3.0*'
5. Assault 3.0*
Zelfs een mini-IFFR is een soort wereldreis met films uit Rusland, Portugal, Kazachstan, Australië en Paraguay.
Mac Hammer Fan
-
- 6014 messages
- 7444 votes
Ik ben bezig met een miniweekendje van vijf films. Vier gehad, ik doe er nog een. Beste was A Criança. Maar morgen doe ik de tiger winnaar nog. Festivalsfeer hangt er niet echt, maar het zijn mijn eerste IFFR films sinds januari 2020 dus ik mopper niet.
Kan iemand Achrome en The Plains nog toevoegen?
Die heb ik voor mijn rekening genomen.
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Vrij genomen in januari. Ik wil wel weer all te way gaan. Voor het eerst sinds begin 2020.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Eerste titels en focusprogramma's IFFR 2023 bekendgemaakt - Filmkrant
Het International Film Festival Rotterdam heeft de eerste titels van de 2023-editie bekend gemaakt. Daarnaast zijn vier focusprogramma’s aangekondigd, rondom het werk van de Hongaarse filmmaker Judit Elek, de Japanse animator Yuasa Masaaki en de Amerikaanse multidisciplinaire kunstenaar Stanya Kahn. Tevens is er een focusprogramma over arc, een project van de Amerikaanse kunstenaar tooth.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Focusprogramma over India op IFFR 2023 - Filmkrant
Met nog krap twee maanden tot de opening van het International Film Festival Rotterdam, wordt de invulling van de 52ste editie steeds completer. Opvallend is het focusprogramma dat de sociaal-politieke ontwikkelingen in India van de afgelopen dertig jaar in beeld brengt. Voor de jury van de Tiger Competition is IFFR-veteraan Lav Diaz aangetrokken. En de eerste titels voor de Short & Mid-length sectie zijn bekend.
jooeeri
-
- 14 messages
- 1 votes
Pfoeh, wat een lelijke stijl van de campagne dit jaar. Oppervlakkig oordeel, maar ik hoop dat deze mengelmoes van alles niet een voorbode is.
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
Pfoeh, wat een lelijke stijl van de campagne dit jaar. Oppervlakkig oordeel, maar ik hoop dat deze mengelmoes van alles niet een voorbode is.
Stijl- ik las op twitter zoiets dat “het dak er weer af mocht”, vandaar de keuze voor de kleurplaat met vele tijgers..
Volkskrant- de krant die het bericht “alle titels bekend” meldde hedenochtend.
Films- vol verwachting naar de “a-z” pagina gegaan. Het lijken er wel minder dan vroeger…slechts 5 pagina’s? Wie weet is men nog aan het “toevoegen”…
Favorieten- heb er een paar willen aanklikken maar die staan nog niet in mijn favorietenoverzicht. Ieder jaar weer bugjes etc.
Festival en Filmkrant- na het eerdere bericht van mei over de ontslagen en zelfs een angstcultuur, is het afwachten of bv. de filmkrant die hierover schreef met een vervolg komt. Wat houdt de ingeslagen weg nu helemaal in?
Enkel de nieuwe organisatie werd geïntroduceerd:
IFFR presenteert nieuw team - Filmkrant
Vooralsnog zie ik nog niks op de website nav de “volledige line up”. Vast meer na de persconferentie vandaag 11.00 uur..
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
IFFR 2023 opent met Munch en sluit met All India Rank - Filmkrant
De 52ste editie van het International Film Festival opent op 25 januari met Munch van Hendrik Martin Dahlsbakken en sluit op 5 februari af met All India Rank van Varun Groner. Vandaag werd ook bekendgemaakt dat in Depot Boijmans Van Beuningen Sunshine State van Steve McQueen te zien zal zijn. De Franse cinematograaf Hélène Louvart zal de Robby Müller Award in ontvangst nemen.
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
Programma lijkt compleet, site nog wel langzaam en filteropties die me weinig boeien (productieland en premiere-of-niet), zou sws graag kunnen filteren tussen korte en lange films. Weinig begeleidende tekst nog, zo een maand vantevoren... Maar ns gaan zien en puzzelen wat het nieuwe team (booooo) ervan gebrouwen heeft. Heb een weekje vrij tijdens IFFR(iG) dus zou heel wat kunnen gaan zien.
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
Pardon? Gisteravond een zwik pagina's doorgeploeterd en interessante titels in m'n favorieten gezet, in m'n IFFR account dus, log ik net opnieuw in; alle favorieten weg... Da's echt bagger irritant, geen doen zo.
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Ik geloof dat ik blij ben dat ik nog niet zo ver was.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Pardon? Gisteravond een zwik pagina's doorgeploeterd en interessante titels in m'n favorieten gezet, in m'n IFFR account dus, log ik net opnieuw in; alle favorieten weg... Da's echt bagger irritant, geen doen zo.
Klacht indienen. Afgelopen jaar ook al gedoe met een verplichte wachtwoordwijziging waarbij m'n volledige ticket-en accreditatiegeschiedenis ineens ook gewist was.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
WICKED GAMES Rimini Sparta | IFFR
Haha dit lijkt me een flinke zit maar wel een unieke kans? Misschien wel leuker eerst Rimini en Sparta afzondelijk te zien voordat je ze combineert, maar dat zal voor Sparta lastig worden. Hij staat ook (nog) niet als losse titel op MM zo te zien.