• 177.945 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.602 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

jooeeri

• 14 messages
  • 1 votes

Richardus wrote:

Forum Groningen doet toch een heel kleine (7 films) IFFRiG! IFFR - forum.nl

Volgens mij wel alleen films die sowieso een normale premiere zouden beleven in NL als ik snel kijk.

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

Ja, banden zullen al beschikbaar zijn geweest. Ach ja.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Op vraag van user doubleoroos

Taro | IFFR

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

MM-link: Taro (2021)

Thanks!!!

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

De nieuwe Miike was echt top

Iemand nog aanraders. Ben vooral op zoek naar heftige films. Horror, geweld, visueel overdonderende cinema.

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

1 Mole Song Final 4,5

2. Medusa 4

3. Noche di Fuego 3

4 Inexorable 3

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

Enig idee hoe ik op geziene films kan stemmen?

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Basto wrote:

Enig idee hoe ik op geziene films kan stemmen?

Ik had donderdag een e-mail met stemlinks voor alle films waar ik een ticket voor had gekocht. Was wel in de spamfolder beland.

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

skinny_tie wrote:

(quote)
Ik had donderdag een e-mail met stemlinks voor alle films waar ik een ticket voor had gekocht. Was wel in de spamfolder beland.

Thanks, zie het nu ook. Al heb ik enkel die een mail gehad voor Noche, niet voor de andere drie (nog)

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Het was bij mij één mail met voor elke film een stemlink. Heb je ook verder naar beneden gescrold?

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

skinny_tie wrote:

Het was bij mij één mail met voor elke film een stemlink. Heb je ook verder naar beneden gescrold?

Ja, maar ik heb ze steeds los gekocht. Dus mis er nog sowieso 2. Zou ook graag op Miike stemmen. Toch met afstand de leukste tot nog toe.

iemand nog tips?

Binoche

• 173 messages
  • 145 votes

Splendid Isolation, uiteraard.

Life of Crime 1984-2020, extreem indringende heroine docu.

The Cathedral, autobiografische familiekroniek c.q. tijdsbeeld van de teloorgang van Amerika.

Tiger Competitie is tot nu toe vrij matig (what else is new?), maar wel één uitschieter: The Child. Hopen dat die nog ergens gaat draaien. Moet er nog wel een paar zien.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

kappeuter wrote:

4. Italo Disco. The Sparkling Sound of the 80s

Gisteren zitten kijken, best lollig maar er zit amper lijn in, heel rommelig.

Jammer dat hij (nog) niet op de site staat. Of ik kan hem niet vinden?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Montorsi

Hij stond inderdaad nog niet op MM.

Ik heb 'm alsnog toegevoegd!

Italo Disco. Der Glitzersound der 80er (2021)

Binoche

• 173 messages
  • 145 votes

Wat ik vooral van die film heb opgestoken is dat Sabrina er met 53 nog behoorlijk goed uitziet .

Maar het was wel een stuk jeugdsentiment.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

EAMI van Paz Encina wint IFFR 2022 Tiger Award | IFFR

IFFR wrote:

De magisch-realistische film EAMI van de Paraguayaanse filmmaker Paz Encina won de Tiger Award en €40.000. Excess Will Save Us van de Franse filmmaker Morgane Dziurla-Petit en To Love Again van de Chinese regisseur Gao Linyang wonnen beiden een Tiger Competition Special Jury Award. De VPRO Big Screen Award ging naar Kung Fu Zohra van de Franse filmmaker Mabrouk El Mechri. De Ammodo Tiger Short Awards werden uitgereikt aan Becoming Male in the Middle Ages van de Portugese filmmaker Pedro Neves Marques, Nazarbazi van de Iraanse regisseur Maryam Tafakory en Nosferasta: First Bite van de Amerikaanse filmmakers Bayley Sweitzer en Adam Khalil. De competitiefilms die tijdens het festival exclusief online zijn vertoond voor pers en filmprofessionals, zullen later in het jaar in de bioscoop voor publiek te zien zijn.

Binoche

• 173 messages
  • 145 votes

Hypnotiserend en poëtisch pareltje, maar ik kan mij niet voorstellen dat hij volle zalen zal trekken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Sluit IFFR 2022 af met slotfilm Dragon Inn van King Hu

IFFR wrote:

Beleef het feestelijke slot van onze 51ste editie met de uitreiking van de VriendenLoterij Publieksprijs en de officiële slotfilm Dragon Inn: het martial arts-meesterwerk van filmmaker King Hu uit 1967 met indrukwekkende vechtscènes. Mis het niet op zondag 6 februari om 19:00 uur (timed screening) op IFFR.com.

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

Oef prachtig, die hoop ik toch echt wel in de bios te zien!

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

Binoche wrote:

Splendid Isolation, uiteraard.

Life of Crime 1984-2020, extreem indringende heroine docu.

The Cathedral, autobiografische familiekroniek c.q. tijdsbeeld van de teloorgang van Amerika.

Tiger Competitie is tot nu toe vrij matig (what else is new?), maar wel één uitschieter: The Child. Hopen dat die nog ergens gaat draaien. Moet er nog wel een paar zien.

Allemaal Pro geloof ik, zeker Splendid Isolation niet zichtbaar voor de gewone mensch

Binoche

• 173 messages
  • 145 votes

Richardus wrote:

(quote)

Allemaal Pro geloof ik, zeker Splendid Isolation niet zichtbaar voor de gewone mensch

Ah, uiteraard. Sorry.

Geldt overigens alleen voor Splendid Isolation. Die andere twee waren in resp. Harbour en Bright Future.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

25 Encounters | IFFR

IFFR wrote:

Jubileumprogramma 25 Encounters presenteert vanaf 6 februari 2022 in drie maanden 25 films. Deze films zijn geselecteerd door de 25 duo’s tijdens hun bijzondere ontmoeting, waarbij zij spraken over filmfestivals, cinema en kunst in de breedste zin van het woord. 25 Encounters is een tweeledig programma, deze bestaat uit een publicatie en een filmcollectie van 25 films. Het filmprogramma wordt in de komende drie maanden beschikbaar gesteld via IFFR Unleashed en gaat tijdens de slotavond van IFFR op 6 februari 2022 van start. Deze eclectische collectie bestaat onder andere uit films Janicza Bravo, Chantal Akerman, Raoul Peck, en Roy Anderson.

De films kunnen gehuurd worden via IFFR Unleashed per film voor €4,50 of €1,00 voor een korte film. Of je koopt het speciale 25 Encounters-pakket, inclusief alle 8 films uit de eerste selectie voor €25.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

NRC over ontslagen en herstructurering IFFR

Julian Ross

De laatste twee alinea's over de rol van de nieuwe directrice (begonnen in Coronatijd) zijn pijnlijk om te lezen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

tbouwh wrote:

De laatste twee alinea's over de rol van de nieuwe directrice (begonnen in Coronatijd) zijn pijnlijk om te lezen.

De nu ontstane verziekte werksfeer in zo'n betrekkelijk korte tijd is wel sneu ja.

Op zich is het een mooi streven dat ze alle geselecteerde films ook zelf wil zien, maar als die medewerkers geen ruimte meer krijgen is dat wel treurig.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Bij de Tigers is dat logisch, maar als het echt klopt voor alle secties laat je daarmee vooral zien geen (of in ieder geval niet genoeg) vertrouwen in je collega's te hebben. Ik zou in zo'n functie ook veel willen zien, maar dat vertrouwen is cruciaal.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Massa­ontslag roept vragen op over toe­komst IFFR - Filmkrant

Filmkrant wrote:

De komende week worden in Cannes de nieuwe programmeurs van het International Film Festival Rotterdam gepresenteerd. Zij vervangen het inhoudelijke kernteam dat onlangs door de directie werd ontslagen. Er is veel woede over de manier waarop dat is gebeurd en angst dat het specifiek Rotterdamse festival-DNA met deze reorganisatie verdwijnt.

Sinds het IFFR vlak voor Pasen een persbericht uitstuurde over de ‘herstructurering’ van het festival en de grote kortingen op personeelskosten die ermee gepaard gaan, druppelen verhalen naar buiten die duidelijk maken dat het al langere tijd rommelt binnen de organisatie van het Rotterdamse festival. In de afgelopen twee jaar zijn maar liefst veertig medewerkers zelf vertrokken, weggepest of ontslagen.

Het gaat niet om de minsten. Alle vier de senior programmeurs kregen de wacht aangezegd, de samenstellers van het korte filmprogramma kunnen elders gaan solliciteren, en een flink lijstje experts van de afdelingen communicatie & marketing en IT staat op straat. Naast vast personeel kregen ook medewerkers die vaak al jarenlang freelance voor het festival werken te horen dat hun diensten niet meer op prijs worden gesteld.

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Klinkt flink lomp.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.