• 177.927 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.561 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Vroeg... Ik zat er al op te wachten, want tegen november maken ze de eerste films altijd wel bekend.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Betekent het feit dat Mrs. Fang in het programma onderdeel Deep Focus zit, dat er een Wang Bing retro op het IFFR komt (en niet in EYE) ??

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Retrospectief?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

dat is mijn vraag, ja - waarom zit die film anders in dat programma onderdeel?

Deep Focus verkent de wereld van de cinema met retrospectieven, masterclasses en verdiepende programma’s.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Ik wist niet eens dat er een retrospectief zat aan te komen. Geen idee waar of wie of wat.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik weet het ook niet, daarom vraag ik het (IFFR).

In EYE zou er sowieso iets komen, een tentoonstelling in maart/mei - dat staat al maanden op de rol: EYE Art & Film Prize | Hito Steyerl, Ben Rivers en Wang Bing | Tentoonstelling | EYE.

Ik verwacht hierbij eigenlijk ook films, zou me ook beter uitkomen dan op het IFFR.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Ik denk niet dat het IFFR een retrospectief van hem gaat doen maar ik vraag het voor de zekerheid wel even voor je na. Ik hoop overigens dat ze deze ook gaan vertonen:

WWW.BIFF.KRㅣ12-21 October, 2017

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

IFFR 2018 kanshebber (eerdere film op IFFR 2016: Rong Ram Tang Dao (2016) aka Motel Mist)?

SOMEONE FROM NOWHERE : Official Teaser - YouTube

En...een zekerheidje gelet op Biosreleasedatum?

Hao Ji Le (2017)

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Die Chinese animatiefilm kun je vergeten. Ging in Berlijn in première. En door die Thaise kan ook een streep gehaald worden.

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

Jullie ook gebeld door IFFR? Weet niet wat ze wilden want was aan 't werk en ze zouden later weer terugbellen.

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

Richardus wrote:

Jullie ook gebeld door IFFR? Weet niet wat ze wilden want was aan 't werk en ze zouden later weer terugbellen.

Ja ook gebeld voor bijdrage van minimaal 15 euro per half jaar. Deden het voorkomen dat het noodzakelijk is voor voortbestaan.

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

Jammer dat het zoiets is, en ze dat nodig (denken te) hebben.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Dit is echt iets voor gebruikers van MM. Meld je aan als jurylid en zorg dat de juiste film distributie krijgt. De laatste paar edities waren namelijk van een zorgwekkend niveau.

Straka

• 206 messages
  • 564 votes

Malick wrote:

Dit is echt iets voor gebruikers van MM. Meld je aan als jurylid en zorg dat de juiste film distributie krijgt. De laatste paar edities waren namelijk van een zorgwekkend niveau.

Dat is absoluut een aanrader, erg leuk om te doen. Ook naast de competitiefilms krijg je de kans om erg veel te zien. Ik weet niet wat de randvoorwaarden nu zijn, maar toen ik in die jury zat kreeg je een industry-pas die toegang gaf tot de persvoorstellingen en video-database. Ik zag nooit zoveel films als dat jaar.

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

Ja erg gaaf. Heb er een paar jaar geleden op geschreven maar ben het niet geworden! Inmiddels helaas te weinig tijd voor vrees ik.

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

Slechts ter info, ik ga di 12 dec naar de TF preview: "Western".

De trailer en de stemmen doen me hopen om een erg goede film.

Samen met nog enkelen zoals Dhogs, The Florida Project, All..Eat..Buddha, Pororoca, Tesnota en Los Verdos behoort Western tot mijn voorlopige favorietenlijst.

.........en om de tongen wat los te weken...wat gaat IFFR 2018 ons bieden?

Aan jullie de vraag: klopt deze lijst een beetje? Sommige films zijn al bevestigd op de website...anderen komen sowieso in 2018 in de bios....

Western (2017)

All You Can Eat Buddha (2017)

Ava (2017)

Dhogs (2017)

The Florida Project (2017)

Les Garçons Sauvages (2017)

Good Luck (2017)

I Am Not a Witch (2017)

Jia Nian Hua (2017)

Jusqu'à la Garde (2017)

Los Versos del Olvido (2017)

Tesnota (2017)

Messi & Maud (2017)

Pororoca (2017)

The Shape of Water (2017)

Pin Cushion (2017)

Tesnota (2017)

Mrs. Fang (2017)

La Fleurière (2018)

Anna's War (2018)

En: welke kunnen er nog bij? Griekse, Aziatische, Oosteuropese of Arabische suggesties?

PM'etjes zijn (ook) welkom.

Met "jullie" bedoel ik tenmiste doch niet uitsluitend Verhoeven starbright boy Straka beavis Montorsi Bélon Richardus Mochizuki Rokuro skinny_tie Koenr Willie anna eRCee sinterklaas beavis niethie Goodfella leatherhead McSavah

Waarom? Jullie comments maken ieder jaar mijn IFFR voor-en napret nog een stukje groter!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Cocote (2017)

L'Amant d'un Jour (2017)

de nieuwe Reygadas (where life is born)

Zama (2017)

Ik hoop zelf ook heel erg op de nieuwe Sandro Aguilar (mariphasa)

Maar als het films betreft die nog niet op andere festivals gedraaid hebben ben ik veel onzekerder, want ik weet totaal niet wat er achter de schermen allemaal speelt in het programmeurs wereldje. Na een paar personeelswisselingen zijn ook niet alle regisseurs nog automatische zekerheden voor het IFFR (Sharunas Bartas wordt zomaar gemist, Grandrieux is zelfs onzeker... e.d.)

Wel fijn om topics als dit lekker warm te houden

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Over Arabische suggesties: ik kan niet wachtten op de nieuwe van Hala Lotfy!!

Maar geen idee of die al af is, en of het IFFR de plek is waar die voor het eerst vertoond gaat worden, of dat er meer prestige wordt gezocht in Locarno of Venetie...bijv

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

Zama lijkt me een logische mede gelet op de nadruk op historie (programma History of shadows).

Afrika komt ook aan bod (I Am not A Witch) in een programma PAKT.

Bron, interview Bero Beyer:

Thema Film Festival Rotterdam: Meet the humans of Planet IFFR - RTV Rijnmond

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Heel leuk interview. Heb er zin in.

Lijstje klopt aardig.

Reygadas sowiezo niet. Hoe graag we die ook NU willen zien wordt dat eerst even Cannes afwachten. Dus waarschijnlijk IFFR 2019. Sharunas zit helaas midden in een schandaal. Zie ik ook gepasseerd worden. Ik kijk zelf ontzettend uit naar Western, La Fleurière en Good Luck. Maar ook naar de nieuwe film van James Benning en Malcolm Murray. Van die laatste regisseur zag ik gisteren zijn debuut - Bad Posture - op DVD en dat was veelbelovend. Las dat hij zijn nieuwe had opgenomen in de Thaise jungle. Belooft vuurwerk.

Uit Locarno had ik dit lijstje:

- Good Luck (Ben Russell)

- Dragonfly Eyes (XU Bing)

- Vinterbrødre (Hlynur Pálmason)

- Gemini (Aaron Katz)

- 3/4 (Ilian Metev)

- Il Monte delle Formiche (Riccardo Palladino)

- Meteorlar (Gürcan Keltek)

- Cocote (Nelson Carlo De Los Santos Arias)

- Era uma Vez Brasília (Adirley Queirós)

- Filmus (Clément Safra)

- In Praise of Nothing (Boris Mitic)

- Ouroboros (Basma Alsharif)

- Nous sommes jeunes et nos jours sont longs (Cosme Castro en Léa Forest)

- Prototype (Blake Williams)

En de nieuwe van Valérie Massadian krijgt veelbelovende recensies. Wil ik nog wel een tweede kans geven. Van de bovenstaande titels gaan er acht op het IFFR draaien. Grandrieux, Aguilar, Kaplanoglu en Suwa zijn heel onzeker maar die zie ik wel op andere manieren naar Nederland komen. Lotfy en Sengupta kunnen Tijgercompetitie worden. Als hun films natuurlijk af zijn.

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

De lijsten volgen elkaar rap deze dagen, vandaag is weer een blik limelight films opengetrokken:

Tiger Teaser #2: in de spotlights | IFFR

De (wens-)lijsten van onderstaande / bovenstaande (ligt aan je instellingen) sluiten daar mooi bij aan.

Zullen films als Vinterbrødre, The Shape of Water en Pororoca ook limelight films worden/ zijn?

Puur op basis van het IFFR verleden van de regisseur verwacht ik:

Aqérat (2017)

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Ik heb me nog nauwelijks bezig gehouden met eventuele titels voor komende editie, maar (in een iets ander hoekje) hoop ik ook op 1 v/d 2 (of beide) nieuwe Masaaki Yuasa films. Ergens in een midnight screening eventueel.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Heeft het IFFR wel eens werk van hem vertoond? Meen van niet maar ik zie mogelijkheden voor de nieuwe programmeur.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Zoveel heeft-ie niet gemaakt en t is vaak te zien geweest op CJ danwel HAFF dus dan valt IFFR sowieso af. Maar zou ze ook graag zien, maar dan liever niet s nachts

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Meen dat Julian Ross het stokje heeft overgenomen van Gertjan Zuilhof wat betreft de Japanse film. Ik zie mogelijkheden. Heb er wel vertrouwen in:

Programmeurs | IFFR

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

Malick wrote:

Meen dat Julian Ross het stokje heeft overgenomen van Gertjan Zuilhof wat betreft de Japanse film. Ik zie mogelijkheden. Heb er wel vertrouwen in:

Programmeurs | IFFR

Deze beste man heeft zowel Busan FF als Yamagata IDF bezocht dus heeft daar wellicht wat geoogst.

Ook lijkt hij de zijprogrammering (kunst) en de korte films voor zijn rekening te nemen.

Onishi Kenji- Almost Ghost (8mm) lijkt een kansrijke titel.

IFFR 2018 mapje (openbaar)

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Onishi Kenji zou echt helemaal geweldig zijn!!

Zijn Squareworld is echt zo'n titel die, als je die hebt gemist in Rotterdam (zoals ik...), je nooit meer te zien krijgt. Zelfs geen enkel ondergronds kanaal lijkt de film aan te kunnen boren. Staat dus al jaren op mijn te zien lijst! Maar een kans om dan eindelijk IETS te kunnen zien, maakt het top van de must-see lijst wat mij betreft. fingers crossed.

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

beavis ik ben een betrekkelijke nitwit op het gebied van anime, de Japanse cinema in het algemeen trekt me op zich wel, maar ik zag die naam (Onishi Kenji) wel terug op zijn twitter. Kan me ieder jaar verheugen op de manier hoe ze het IFFR thematisch inkleuren en ga dan dus eens wat googlen op de keyplayers.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Hoe weet je dat onderstaande titels op het IFFR komen? Hoop je dat?

- Dhogs (Andrés Goteira)

- Ava (Léa Mysius)

- Jia Nian Hua (Vivian Qu)

- Jusqu'à la Garde (Xavier Legrand)

- Messi & Maud (Marleen Jonkman)

- Pin Cushion (Deborah Haywood)

- Tesnota (Kantemir Balagov)

Definitief niet:

- Cartas da Guerra (Ivo Ferreira)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.