• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.323 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Doe ik ook even een kleine tussenstand. Heb veel moois gezien al.

1. Maudite Pautine 4.5* (ondanks geen verschil in sterren voelt het toch wel als een ruime voorsprong)

2. Park 4.5*

3. Diamonds of the Night 4.5*

4. Nocturama 4.0* (kwam met twijfels uit de film, maar de stukjes vallen behoorlijk op zijn plek inmiddels)

5. I Tempi Felici Verranno Presto 4.0*

De minste films:

Lemon, Restes Verticale, La Ragazza del Mondo, Belle Dormant, Tonsler Park

Vandaag werd Por La Libertad om "technische redenen" geannuleerd. Dat had het IFFR me gemaild, maar las ik pas vlak voor de film. Daarom last minute naar Restes Verticale gegaan, wat een tegenvaller was. Derde film die ik van Cahiers du cinema-favoriet Guiraudi zie, maar wat mij betreft met afstand de minste.

Nog even wat aan mijn programma voor de laatste vijf dagen sleutelen. Gaan een paar films uit waar ik minder goede dingen over hoor en probeer ook nog een en ander in te plannen.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Mr Thee wrote:

Super Dark Times: goede tip van de sluier geweest (Willie)! Simpel tienerverhaal (en in dat opzicht mss niet het meest origineel) doch: sfeervol, goede sound.

Mooi dat hij beviel, inderdaad niet origineel, maar dan moet je het wel goed uitvoeren en dat is wel gelukt.

In dat kader vond ik Reparer les vivants een mooie film, ook daar begint het standaard (en ook goed uitgevoerd, aangrijpend), maar neemt de film een wending die je niet zo veel ziet en wat heel interessant is.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Richardus wrote:

Big big world was zeker niet traag, dat ligt aan het type bezoekers. Verhaal was beetje dunnetjes maar de uitvoering soms bijna sprookjesachtig tot bij vlagen (pré-eindscene) magisch.

Nee, zeker niet traag, wel de minste film die ik tot nu toe heb gezien. Beetje dunnetjes, dat gevoel had ik ook, aan het einde had ik het idee dat ik nog een richting miste waar de levens van de hoofdpersonen daadwerkelijk heen ging. Maar mooie beelden en inderdaad een sprookje.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Hoe was Le serpent aux mille coupures, Bélon? Overweeg die straks last-minute te doen nu La Reconquista uitverkocht is.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Wonderschone, contemplatieve cinema: Knife in the Clear Water!

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

McSavah wrote:

Hoe was Le serpent aux mille coupures, Bélon? Overweeg die straks last-minute te doen nu La Reconquista uitverkocht is.

Beetje laat (maar hij draait zaterdag ook nog): gemiddeld, niet echt memorabel. Une Affaire d'État (2009) van dezelfde regisseur was een stuk boeiender.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Bélon wrote:

(quote)

Beetje laat (maar hij draait zaterdag ook nog): gemiddeld, niet echt memorabel. Une Affaire d'État (2009) van dezelfde regisseur was een stuk boeiender.

Heb hem gisteren wel gezien maar vond het een draak van een film.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Ben wel benieuwd wat de anderen hier van The last painting gaan vinden. Bij mij kwam er niet veel meer uit dan wow... aan het einde. Hoogtepunt tot nu toe.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Het zit er (zeer waarschijnlijk) alweer op voor mij. Met 15 stuks weer een prima aantal voor mij.

1. La Region Salvaje

2. Safari

3. Quality Time

• 22396 messages
  • 5068 votes

Geen beste dag gehad vandaag. De eerste film Rey was erg tof, Arabia was ook niet slecht. Maar Super Dark Times viel me nogal tegen. Pop Aye was een draak en wat ik met Der Traumhaufte Weg aanmoet weet ik eigenlijk niet. Ergens wel intrigerend, maar ook erg taai met bewust non-acteren en kunstmatige timing. Ik raakte bovendien in de tweede helft ook nog een beetje verdwaald in de film. Vooralsnog nadeel van de twijfel.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Volgens mij is Rey ook wel iets voor, Leatherhead.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Vrijwel niets gezien vandaag maar wel met een stel "filmbarbaren" naar Grave (2016) geweest. Bleek een goede keuze, viel goed in de smaak bij allen.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Malick wrote:

Volgens mij is Rey ook wel iets voor, Leatherhead.

Bekeek onlangs de trailer, zag er inderdaad best fraai uit. Alleen kan ik helaas enkel zaterdag nog naar het IFFR gaan en op dat tijdstip had ik Ugly al staan.

Door persoonlijke omstandigheden vorige week ook niet kunnen gaan jammer genoeg. Baal vooral dat ik Maudite Poutine daardoor gemist heb, maar zo te horen krijgt die nog een release. Grave viel vandaag in ieder geval zeker in de smaak.

wolfmanrene

• 688 messages
  • 2912 votes

Programma Dag van de Dwarse film - een selectie van vijf films uit de onderste regionen van de publieksenquete, met de grootste standaarddeviatie - is bekend:

Zondag 4 februari:

11.00 Beduino

13.30 All the cities of the north

16.00 Sexy Durga

18.45 Kékszakállú

20,.30 Park

meer info en dagkaart:

Dag van de dwarse film 2017 | IFFR

meer info en losse tickets:

Dag van de dwarse film | EYE - eyefilm.nl

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

Goh, als ik niet wist dat Kekszakallu idd dramatisch is, All The Cities 1 van mijn topper totnutoe was en ik Park en Sexy Durga komende weken al ga zien...is 24e toch duur voor Beduino alleen haha

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Had een kaartje voor All the cities of the north maar moest die helaas missen. Fijn dus dat ik een herkansing krijg (als ik er op tijd bij ben). Park wil ik ook nog zien maar is qua tijdstip wat onhandig. Kékszakállú is blijkbaar wel echt voor de fijnproever want dat is een van mijn hoogtepunten van het festival.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Uniek moment! Vanochtend na een kwartiertje ben ik een film uitgelopen ...

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

Malick wrote:

...een verhaal met een open einde...

...komt het verlossende woord nog?

...welke film was het?

Meifesto

• 28 messages
  • 0 votes

Malick wrote:

Jij :O

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

Sexy Durga heeft de Hivos Tiger Award gewonnen, Moonlight publieksprijs (joh).

• 22396 messages
  • 5068 votes

En het vreselijke Pop-Aye wint big screen. Ik overweeg om volgend jaar in de jury te gaan zitten om dit soort keuzeste voorkomen.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Moonlight won nipt van Het Doet Zo Zeer (2017)

Op MM welgeteld twee (erg lage) stemmen...

Welke conclusie moet ik daar weer uit trekken?

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Ik hoorde mensen naast me zeggen dat ook de premiere van die film meetelt en dat daarbij ook goodies zijn weggegeven of een drankje ofzo. Die persoon vond het in ieder geval niet helemaal eerlijk.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Dat scheelde dan wel weer 2,5 uur. Nog een andere film gekeken?

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Het Israëlische The Burglar. Die was niet onaardig.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

arno74 wrote:

De publieksprijs vind ik zelf niet serieus te nemen. De top 10 bestaat vrijwel altijd voor de helft uit zielige verhalen. Het is ook een blauwdruk van de babyboom-doelgroep dat toch nog steeds veel vertegenwoordigd is.

De gemiddelden die gegeven worden (de eerste 10 zitten al boven de 4,3 geloof ik) slaan ook helemaal nergens op.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

arno74 wrote:

Check de poster en de trailer. Bevallen die dan zul je de docu ook wel trekken denk ik.

De publieksprijs scoort altijd veilig. Maudite Poutine (2016) is een van de betere films die ik zag dit jaar -en ik niet alleen- maar staat op plaats 134 van 172. De grote massa stemde gemiddeld of lager en dan zakt de film al snel qua gemiddelde.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Over gekke prijzen gesproken: de overwinning van Children Are Not Afraid of Death, Children Are Afraid of Ghosts voor beste Aziatische speelfilm is wellicht de meest bizarre prijs die ik ooit uitgereikt heb zien worden. Dit is het juryrapport:

“Het is een oprechte visie over problematiek in de huidige Chinese maatschappij", luidde het juryoordeel. Deze persoonlijke film met een sterke, emotionele impact, toont het grotere plaatje waarbij de maker op een slimme manier het verleden reconstrueert en op zoek gaat naar hoop voor de toekomst.

Ik zou er dit van maken:

"Het is een ijdele visie over problematiek in de huidige Chinese maatschappij", luidde The One Rings oordeel. Deze egocentrische film met een sterke, emotionele leegte, toont zo min mogelijk van het grotere plaatje waarbij de maker op slimme manier het verleden negeert (tenzij die op zichzelf slaat) en op zoek gaat naar hoop voor zichzelf.

Serieus, ik vind het een van de slechtste films ooit gemaakt. Een regisseur die een echte tragedie gebruikt, er geen onderzoek naar doet (en dit doodleuk toegeeft), maar wel er een heel zwaar oordeel over velt en zichzelf als held en zelfs martelaar opwerpt van een deel van China waar hij verder geen binding mee heeft. Een soort journalistiek zonder journalisme. De experimentele scènes die daar aan toegevoegd zijn, zijn inhoudelijk even stompzinnig als dat ze lelijk zijn.

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

Volgens een twitteraar moest de programmeur daarvan een pak voor de broek krijgen... Die prijzen op IFFR, publiek of jury, ik kan het nauwelijks serieus nemen.

Ps; Kino fijne bios! Fijnste qua zitcomfort iig.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.