- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
Laten we hopen dat ik de vervelendste film van het festival op de eerste dag heb gezien.
Ha die opmerking heb ik al eerder gehoord vanochtend. Net het feel good drama a hustlers diary gezien. Lage instap. Goed te verteren.
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
De Filmkrant ::Ondernemersfamilie investeert in IFFR.
Mr Thee investeert in iffr en relatie en maakt vrouw (weer) blij. 
Bélon
-
- 1795 messages
- 0 votes
Opdat een klein gedeelte van die investering zijn weg vindt naar de openingsfilm want dat is toch het visitekaartje van een festival. Lemon (2017) was echt beschamend slecht. 
Verder aardig wat leuks gezien de afgelopen dagen 
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
In Grunn openen ze met "Het doet zo zeer!"...ook nie al te best, me dunkt, gezien de verdere overdaad aan keuzes.
Vandaag 1e dagje IFFR ín R voor mij...n00b!
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Zijn er mensen hier die Burning Birds hebben ingepland? Draak van jewelste.
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
Ja ik. Bummer maar ik laat me maar onprettig verrassen dan.
Meifesto
-
- 28 messages
- 0 votes
Zaterdag 04:
04. Arábia (17.30 – 19.15 | Cinerama 02)
05. Suffering of Ninko (19.45 – 21.05 | Cinerama 07)
06. Asura: City of Madness (22.00 – 00.25 | Kino 02)
Als er nog mensen willen 'meeten' hoor ik het wel.
Ik heb die Zaterdag 2 films, dus mocht er tijd voor zijn 
Meifesto
-
- 28 messages
- 0 votes
Zaterdag 4 Feb
Train to Busan 19:00 - 20:56 - Pathé 7
The Mole Song – Hong Kong Capriccio 21:45 - 23:53 - Oude Luxor
D-ark
-
- 1755 messages
- 420 votes
Iets dat ik vandaag ongeveer +-5 keer heb gehoord:
'Ja er zijn ook film nerds die alleen naar de films gaan, ik snap ze niet'
Ik had vandaag dus 6 films alleen gedaan en het is een verademing. Lekker alles op je eigen tempo en ik zie mensen toch wel tussen films door.
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
Sinds mn vroeger filmmaatje met n kerel hokt, al een jaar of 5, ga ik altijd alleen. Vandaag weer geen mens gesproken, heerlijk!
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Het is dat het clichematige en weinig boeiende La Regazza del Monde erbij zat maar verder had ik vandaag echt een belachelijk goede dag. Met een aangename Iwai, een schitterende gebutste utopie in All the Cities of the North, een liefdesgedicht aan de cinema in Dawson City en alsof dat nog niet genoeg was de film van het jaar (?) met Maudite Pautine.
Ik Doe Moeilijk
-
- 1145 messages
- 197 votes
Hemel op aarde bij het verzamelprogramma van Joost Rekveld gister! 
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Zo, ja, die #37 was bijna een transcendentale ervaring. Erg bijzonder.
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
Big big world, the Levelling, Demonios tus Ojos meest verrassend. Het zijn samen samen met American Honey (vooralsnog) mijn toppers.
Biertip: Kaapse Maria aan de Mauritsweg (kruipafstand pathe)
...ze gaan op termijn weg uit de fenixloods...maar daar is het ook smikkelen
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
Burning Birds op nr.8 momenteel...easy shock score. Jammer dat velen daar niet doorheen kunnen kijken naar de daadwerkelijke kwaliteit van zo'n film.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Sinds mn vroeger filmmaatje met n kerel hokt, al een jaar of 5, ga ik altijd alleen. Vandaag weer geen mens gesproken, heerlijk!
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
Ver weg, andere interesses enz etc. Dingen veranderen, ook vriendschappen.
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
Wel leuke waanzin. Zit al te rekenen voor weekje stadscamping volgend jaar haha zonder strenge vorst wel te doen. Jammer dat Unlimited pas voor 8 dagen niet rendabel genoeg is, en eigenlijk toch ook ver boven minimumloonbudget...toch waanzin dus 
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
45 tel ik dus bijna 6 per dag...kán wel...alle andere extra's van zo'n pas interesseren me niet zo dus dat is het niet waard. Maar met camping en eten/vervoer gaat het zo naar 550-600...Moet bekennen dat ik dat ook wel ns aan een weekend Roadburn (muziekfestival) heb besteed...in financieel betere tijden.
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
45 tel ik dus bijna 6 per dag...kán wel...alle andere extra's van zo'n pas interesseren me niet zo dus dat is het niet waard. Maar met camping en eten/vervoer gaat het zo naar 550-600...Moet bekennen dat ik dat ook wel ns aan een weekend Roadburn (muziekfestival) heb besteed...in financieel betere tijden.
Suggestie voor ambitie volgend jaar: vrijwilliger worden of Jurylid Big Screen Award met een nader te onderzoeken verblijfsmogelijkheid?
Overigens: iemand al een mening over:
Elon Não Acredita na Morte (2016)
-?-
Ik overweeg een last minute vanmiddag...
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Als je van Stand by me en Donnie Darko houdt dan is Super dark times een goede keuze. Met muziek van Ben Frost er onder, altijd fijn.
Jazzyjazzz
-
- 13 messages
- 292 votes
Tot nu toe gezien:
Vr 29 jan
Joost Rekveld: The Motors of Invention - KINO 1
Za 30 jan
Sound Systems - KINO 3
Joost Rekveld: Light Matters - Pathé 2
Zo 31 jan
Un reve solaire - Cinerama 5
Where Is Rocky II? - Pathé 6
Einsiedler - Lantarenvenster 4
Hoogtepunt:
- het complete joost rekveld programma, zeker vanwege zijn enthousiaste toelichting!
- where is rocky 2, fantastische fake fictie..
Ik wil graag nog naar de volgende films, iemand al geweest en advies?
The last family
Big big world
Columbus
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Eigenlijk gemeen om deze aan te raden want de enige nog komende voorstelling is voor zover ik weet uitverkocht. Maar het Griekse Park is echt geweldig.
Bélon
-
- 1795 messages
- 0 votes
Tip: Escapes | IFFR Hampton Fancher is een geboren verteller.
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
Super Dark Times: goede tip van de sluier geweest (Willie)! Simpel tienerverhaal (en in dat opzicht mss niet het meest origineel) doch: sfeervol, goede sound.
Hier een korte comment over het sfeervolle en blijkens twitterberichten voor sommigen naar verloop van tijd iets te trage/langdradige (rect.: dat las ik/hoorde ik zeggen, maar vond ik zelf overigens goed te doen) Big Big World Jazzyjazzz: Koca Dünya (2016)
Komende dagen voor mij (in ieder geval): X500 (di), The Handmaiden (wo), The Burglar (do), The Mole Song (vr).
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
Big big world was zeker niet traag, dat ligt aan het type bezoekers. Verhaal was beetje dunnetjes maar de uitvoering soms bijna sprookjesachtig tot bij vlagen (pré-eindscene) magisch.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
het "ik ben halverwege"-scorelijstje
O Ornitólogo (2016) 8,5
I tempi felici verranno presto (2016) 8,5
Ang babaeng humayo (2016) 8
La idea de un lago (2016) 8
La región salvaje (2016) 7,5
Dawson City: Frozen Time (2016) 7,5
Safari (2016) 7,5
Belle Dormant (2016) 7,5
Ugly (2017) WP 7,5
Svi severni gradovi (2016) 7
Mansfield 66/67 (2017) WP 7
V záru královské lásky (1991) 7
Medicine for Melancholy (2008) 7
Un rêve solaire (2016) 7
Gankyû no yume (2016) 6,5
veel docus's, twee werelpremieres, cool om Sato en Bokanowski eens in person gezien te hebben
mijn "thema" voor dit festival lijkt iets met dromen te maken te hebben
opvallend veel horror elementjes ook in mijn art-house keuzes, al voegen die vaak niet heel veel toe...